Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Permalänk
Melding Plague

Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Blizzard avslöjar starka försäljningssiffrorna för Battle for Azeroth, vilka uppgick till 3,4 miljoner det första dygnet och är därmed ett rekord för serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, trodde wow var påväg att dö ut.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Hur surt måste det vara att starta med detta när folk har lirat sedan 2004. Har varit lite sugen tidigare men har alltid strandat för att ALLA andra har spelat i åratal.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur surt måste det vara att starta med detta när folk har lirat sedan 2004. Har varit lite sugen tidigare men har alltid strandat för att ALLA andra har spelat i åratal.

Progressmässigt så innebär en expansion att alla sätts på samma nivå i karaktärskraft. Så man ligger inte efter annat än i kunskap i hur spelet fungerar (dock så är det inte EVE Online direkt), en del backstory etc.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Oj, trodde wow var påväg att dö ut.

Tror inte WoW dör ut med alla miljoner spelare

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att veta hur många nya spelare wow får. Missförstå mig inte, 3,4 miljoner sales på ett vadå, 12 år gammalt spel är fantastiskt. Är det gamla spelare som kommer tillbaka? Är det nya spelare som vill testa?

Jag har själv slutat med Wow eftersom att tiden helt enkelt inte finns längre. Marknadsföringen för BFA var fantastisk och jag har varit extremt sugen på att hoppa in och börja lira igen.

Wow kommer finnas kvar längre. När classic släpps och körs parallellt med nya expansioner kommer Wow som franchise att fortsätta generera enorma summor pengar för Blizzard en lång tid framöver.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Wow är bättre än någonsin. Mythic + blir competetive.

Permalänk
Medlem

Antar att siffran inräknar alla förhandsbokningar som Blizzard har marknadsfört aggressivt sen typ ett halvt år innan releasen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har reaktionerna på nya expansionen varit? Mer positivt/negativt än föregående expansions. Jag har inte fått något grepp om det även om det brukar vara positiva tongångar första veckorna.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Wow har aldrig varit så populärt som det är just nu, inte en chans att spelet dör inom dom närmaste 5 åren.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Hittills så har BFA varit en sämre version av Legion. Även om jag inte gillade Legendarys i Legion så var klasserna bättre designade och dungeons hade mer djup som de inte haft sen TBC.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade speltid idag, tänkte att jag skulle vara med vid release av en expansion för en gångs skull. Annars har jag på senare år köpt expansionen i sitt slutskede och spelat det en månad för storyn. Det tråkiga med det har alltid varit dungeons, man har då joinat 5-manna och de andra i gruppen har bara facerollat allt så man har inte fått uppleva det eller tidiga raids "på riktigt".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

WTF. Att folk aldrig ger upp!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Hvorfor gi opp? Det er jo skitgøy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Hittills så har BFA varit en sämre version av Legion. Även om jag inte gillade Legendarys i Legion så var klasserna bättre designade och dungeons hade mer djup som de inte haft sen TBC.

Jag håller inte med!

Blizzard har officiellt gått ut med att de satsar på en djupare story än tidigare och det har de verkligen lyckats med! Jag har aldrig haft en sån underhållande questing som denna expansionen.

The Pride of Kul Tiras quest chain var den bästa som jag har spelat. (Någon skar lök i slutet av den) :,)

Det ända jag kan hålla med om är att blizzard dummade ner vissa klasser för mycket.

(PS. allt sånt här är väldigt personligt såklart)

Permalänk
Medlem

Det trodde jag aldrig tbh, att det var den bäst säljande expansionen. Hade gissat på typ WoTLK.

Har själv köpt spelet och lirar ganska ordentligt efter uppehåll på cirka 2 år atm.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrTowle:

Jag håller inte med!

Blizzard har officiellt gått ut med att de satsar på en djupare story än tidigare och det har de verkligen lyckats med! Jag har aldrig haft en sån underhållande questing som denna expansionen.

The Pride of Kul Tiras quest chain var den bästa som jag har spelat. (Någon skar lök i slutet av den) :,)

Det ända jag kan hålla med om är att blizzard dummade ner vissa klasser för mycket.

(PS. allt sånt här är väldigt personligt såklart)

Håller med. Levlat 5 gubbar till 120 och gjort allt som går dag in/dag ut på min main. Helt underbar expansion.

Kan inte vänta på att köra m+.

Frost mage, Sub rogue, Affli/Balance, DK/DH, RestoDruid/Disc. Kommer dominera

Permalänk
Avstängd

Haha går så bra att visa siffrorna när det går uppåt dom har ju slutat visa siffror annars dom senaste åren.

Men kul för dom, Wow är ett bra spel men själv har jag inte spelat på år. Skulle säkert kunna börja men prioriterar annat i livet nu när man jobbar och allt det.

För för mig så är det farligt att spela ett spel som inte har nått slut jag har svårt att inte pusha vidare när man nått en nivå som egentligen är sund. När jag spela så gick det överstyr med att man var tvungen att vara i en guild som pusha för world first eller iallafall top 10 och då krävs att man lägger ner mer tid en ett heltids jobb, och den tiden är som sagt långt förbi för mig. I vannila, TBC och WotLK så vart det säkert 16 timmar om dagen minst. Några fina minnen men mest är så jäkla waste när man tänker tillbaka.

Permalänk
Medlem

Blizzard vet verkligen hur man hypear ett spel:
https://www.youtube.com/watch?v=hndyTy3uiZM

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Undrar om Blizzard accepterar mitt kontokort igen nu... Slutade spela 2004-2005 och testade alla hack som fanns... FETT bannad. 10 år senare försökte jag köpa Diablo 3... Fick ta sambons kort och epost... Fortfarande bannad av Blizzard. 😂

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

WTF. Att folk aldrig ger upp!

Varför ge upp om folk faktiskt gillar spelet?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Varför ge upp om folk faktiskt gillar spelet?

Det finns människor i världen som inte värdesätter anti-produktiv-för-framtiden-tid.
Sånna människor som också aldrig kommer värdesätta tiden dom investerat till att få när dom väl fyller sina 40 eller 60 år.

Andra människor förstår att den som frisläppt mest seratonin/dopamin till den dör är den som haft roligast

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deriveh:

Undrar om Blizzard accepterar mitt kontokort igen nu... Slutade spela 2004-2005 och testade alla hack som fanns... FETT bannad. 10 år senare försökte jag köpa Diablo 3... Fick ta sambons kort och epost... Fortfarande bannad av Blizzard. 😂

Haha bra jobbat Gjorde själv lite shady shit ibland men vart aldrig bannad. Och då menar jag inte exploatera zoner med walljumps som inte var tänkta att ses det var bara oskyldigt och kul :). Men ändra filer så zeppelinaren gick till GM island och sånt skit som man säkert hade kunnat få permban för om dom kommit på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag skaffade speltid idag, tänkte att jag skulle vara med vid release av en expansion för en gångs skull. Annars har jag på senare år köpt expansionen i sitt slutskede och spelat det en månad för storyn. Det tråkiga med det har alltid varit dungeons, man har då joinat 5-manna och de andra i gruppen har bara facerollat allt så man har inte fått uppleva det eller tidiga raids "på riktigt".

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att mythic + hade varit perfekt för dig då. Att content anpassas efter ens egen förmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Låter som att mythic + hade varit perfekt för dig då. Att content anpassas efter ens egen förmåga.

Körde lite sånt i Legion. Men det är inte riktigt samma sak som det jag pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd

Detta är bara rent skitsnack från Blizzard när de tappat 2/3 av alla spelare.
Så bäst säljande=NEJ
Snabbast säljande=JA

Finns vissa orsaker till detta ska inte gå in på dem utan måste ändå ge Blizzard beröm för hur bra de lyckats med expansionen denna gången jämfört med tidigare.
Är det någon som funderar på att börja köra så skulle jag rekommendera spelet.

EDIT: måste bara älska clickbait artiklar <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur surt måste det vara att starta med detta när folk har lirat sedan 2004. Har varit lite sugen tidigare men har alltid strandat för att ALLA andra har spelat i åratal.

Du skulle nog förvånad hur mycket nya spelare det kommer in hela tiden, visst, finns många som spelat ett tag men stöter på spelare som lirar för första gången riktigt ofta. Väldigt lätt å komma in i dessutom, där är Blizzard suveräna.

I övrigt så är BfA min favoritexpansion så här långt. Härlig story, klassiska Horde vs Alliance å fantastiska zoner!

Permalänk
Medlem

Enda jag har att klaga på så här långt är att Blizzard inte verkar ha någon aning om vad dom ska göra med Feral DPS vilket gjort att jag spelar en annan klass som main för första gången på över 10år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Är det spelare som stannar eller spelare som spelar en månad och sen lägger av?

Känns mer som att Blizzard är lite skitnödiga och måste dra till med en sån här nyhet för att folk inte ska tro att spelet dött ut och som då leder till en kedjeeffekt där fler och fler slutar spela.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddyK:

Enda jag har att klaga på så här långt är att Blizzard inte verkar ha någon aning om vad dom ska göra med Feral DPS vilket gjort att jag spelar en annan klass som main för första gången på över 10år.

Dom brukar väl ha ganska simpla lösningar på sådana problem? Buffar attackerna med lite procent tills dom är i linje med andra. Nu spelar jag ju inte längre men om Feral DPS är långt efter andra så kommer nog en sån buff snart.