Nvidia avtäcker Geforce RTX 2000-serien med arkitekturen "Turing"

Blev ju enligt livesändningen:
2070, 499$
2080, 699$
2080ti, 999$

@anon114264: Snabbare i vad?

Då var det beställt 2080ti RTX ftw!
Hoppas EK är på banan och släpper block snart.

Så... När släpps testerna på korten?

Skrivet av Dinoman:

Turing

499$
699$
999$

Pascal
379$
599$
699$

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas priserna sänks när Pascal överskott har sålt av priserna är tok för höga tyvärr så har AMD inget som kan konkurrera med Nvidia just nu Navi ryktas att bara vara ett medel kort som ska konkurrera med GTX 2060.

15.490:- för 2080 ti versionen alltså :/ nej tack

Skrivet av Pooze:

Fast de där priserna är ju uppenbarligen placeholder, ingen kommer ju betala över 10k för ett 2080, eller 15ki för ett 2080Ti för de delen...

14k för ett grafikkort? Känns som att det är Apple som satt priserna.

Priserna för RTX-serien är alltså för Founders Edition:
$1199, $799 och $599 för 2080 Ti, 2080 resp. 2070

För icke-FE:
$999, $699 och $499

Enda anledningen att köpa FE är väl för att man vill vara först, annars finns det ingen som helst anledning. Tredjeparts-korten kommer vara billigare och troligen ha bättre kylning.

Skrivet av Castanea:

2070 för 499 dollar?

Det är väl inte så blodigt?

Du menar strax under 7 000 kr med svag krona, moms, tullavgift och den nya kemikalieskatten som vi inte får glömma.

Vänta bara till passivitetsskatten införs för alla produkter som inte främjar god folkhälsa och den mytomspunna elskatten för alla produkter som använder elektricitet. Så gäller att slå till nu

Wooops, mitt misstag. Ingen kemikalieskatt (är så van att betala skatt, på skatt, på skatt och på skatt)

Dold text
Senast redigerat 2018-08-20 20:16
Skrivet av jnilssonn:

Verkar vara som att RTX2070 kommer ligga cirka i prestanda med 1080TI? Med tanke på priset är det ju inte hemskt men långt ifrån vad som önskas från en ny generation

Några benchmarks på detta?

Skumt vi inte fått se nå spelprestanda tester?

-70 kortet tenderar att prestera på samma nivå som föregående ti kortet. 1070 var 5-10% snabbare är 980ti

Hur ser det ut med NDA-avtalen för testarna? Eller är det som vanligt att man inte ens får prata om NDA-avtalet.

Om jag minns rätt så var/är ju GTX 1070 i stil med GTX 980 Ti så inte alls förvånande om GTX 2070 är i stil med ett 1080 Ti

Hoppas att Sweclockers kan skriva en liten sammanfattning av vad vi faktiskt hörde. Jag hängde med så mycket jag kunde men oftast var det rena grekiskan.

Skrivet av Mr[M]:

Ja, även om korten säkert är snabba undrar man ju självfallet hur mycket snabbare med tanke på de sjuka priserna.

Vem är egentligen målgruppen för dessa kort? Kan inte tänka mig att genomsnittsgamern lägger $1000+ på en gpu eller har jag fel?

Skrivet av kabex:

Fast de där priserna är ju uppenbarligen placeholder, ingen kommer ju betala över 10k för ett 2080, eller 15ki för ett 2080Ti för de delen...

Såg du ens presentationen? Priserna är inte nån "placeholder".

Varför vill man förhandsboka ett kort som inte ens fått officiella benchmarks på? Man kan få vad som helst att se bra ut på pappret, men blir oftast en helt annan sak i praktiken.

Yes! Lyckades boka en Geforce 2080! skeppas imorn läste lite fel där
> This item will ship on or around 9/20/2018

Senast redigerat 2018-08-20 21:13
Skrivet av Mr[M]:

För att dom är inte är så spektakulära som RTX prestandan. Som inte den heller verkar tillräcklig för att köra i realtid då alla demos körde i slow-motion, eller laggade som Tomb Raider gjorde...

Så frågan är, vad för prestanda ökning kan man se om man bortser från RTX.

Skrivet av kabex:

Det är korrekta priser, ingen placeholder. Gå in själv och kolla priserna på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/20-series/

Skrivet av anon114264:

Ja men sedan är RTX 2070 mer än dubbelt så snabb som en 1080 Ti enligt Nvidia.

I Raytracing ja, de sa inget om vanlig prestanda.

Skrivet av HC-8315:

Såg du ens presentationen? Priserna är inte nån "placeholder".

Skrivet av TommyToad:

Det är korrekta priser, ingen placeholder. Gå in själv och kolla priserna på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/20-series/

Ja, jag såg. Men priserna för icke-FE är lägre, så Asus-kortet kommer inte kosta så mycket.

Skrivet av SvanteP:

Ja, dels brukar after market ha bättre kylarlösningar, men även lättare fabriksöverklockning.

Hur lång tid brukar det ta tills referenskort kommer?

Skrivet av Snowy86:

Yes! Lyckades boka en Geforce 2080! Skeppas imorn!

Jaså? Du vet att lanserignsdatumet är den 20 September så de är omöjligt att kortet skickas imorn.

Lär var höga priser för att kunna sälja bort alla gamla kort först.

Att Ray tracing som selling pitch skulle motivera de här priserna...? Prestandan nvidia pratar om jämfört med pascal är väl troligen endast med ray tracing påslaget?

Vad är det för SJUKA priser???