Hur tar jag bort koden/konto för Microsoft Windows kontot?

Permalänk

Hur tar jag bort koden/konto för Microsoft Windows kontot?

Fipplade till d igår och skapade ett microsoft konto som nu kräver att jag LOGGAR IN varje gång jag öppnar/stänger locket samt startar datorn VÄLDIGT STÖRIGT(!!!!!!) har gått ijenom flertalet guider men ingen fungerar, jag kommer hit sen får jag upp ett fönster om att sätta in nåt smartkort när jag tryckt på "ändra kontotyp" som inte går att ta PrtSc på av någon anledning:

Permalänk
Medlem
Skrivet av illimbius:

Fipplade till d igår och skapade ett microsoft konto som nu kräver att jag LOGGAR IN varje gång jag öppnar/stänger locket samt startar datorn VÄLDIGT STÖRIGT(!!!!!!) har gått ijenom flertalet guider men ingen fungerar, jag kommer hit sen får jag upp ett fönster om att sätta in nåt smartkort när jag tryckt på "ändra kontotyp" som inte går att ta PrtSc på av någon anledning: https://s15.postimg.cc/45f9kul0b/strul.jpg

Aktivera Windows Hello PIN kod så slipper du lösenord

Permalänk

@wRRM: Nej men seriöst jag VILL INTE HA NÅN INLOGGNING ÖVERHUVETAGET, JAG HATAR SÄKERHET >:@@@@@ dessutom har jag win 8.1 OCH JAG HATAR TEKNIKJÄTTARNA, SKA SKAFFA LINUX D FÖRSTA JA JÖR NÄSTA GÅNG JA KÖPER DATOR >:@@@@@@@@ GAAAR BLIR GAAALEN

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

netplwiz i kör. Boka ur att lösenord måste användas för att logga in. Det första jag gör efter att jag installerat om datorn hemma. Och att stänga av UAC så klart.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Vänta bara tills han måste komma åt root-kontot på sina nya Linuxdator, då jäklar ...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illimbius:

@wRRM: Nej men seriöst jag VILL INTE HA NÅN INLOGGNING ÖVERHUVETAGET, JAG HATAR SÄKERHET >:@@@@@ dessutom har jag win 8.1 OCH JAG HATAR TEKNIKJÄTTARNA, SKA SKAFFA LINUX D FÖRSTA JA JÖR NÄSTA GÅNG JA KÖPER DATOR >:@@@@@@@@ GAAAR BLIR GAAALEN

Förut trodde jag du trollade, men du skriver ju med sådan 'svenska' i varje inlägg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

d där e fö win 10 din kossa

Skrivet av Subzero299:

netplwiz i kör. Boka ur att lösenord måste användas för att logga in. Det första jag gör efter att jag installerat om datorn hemma. Och att stänga av UAC så klart.

jo testade d igår kommer till samma "smartkort" ruta

Skrivet av Aldric T:

Vänta bara tills han måste komma åt root-kontot på sina nya Linuxdator, då jäklar ...

du e lika rolig som tuggummi under skon

Permalänk
Medlem
Skrivet av illimbius:

d där e fö win 10 din kossa

jo testade d igår kommer till samma "smartkort" ruta

du e lika rolig som tuggummi under skon

Har du ens testat?

Kontoinställningarna ser likadant ut sedan windows XP.

Förvänta dig ingen större hjälp med den attityden och det är inte så mycket svårare att skriva "det" eller "är" men ser något mer moget ut.

Permalänk
Inaktiv

** Tråd låst §1. En trevlig ton underlättar när man ber om hjälp. //mod**