Köpte WoW år 2005, installerade det för två veckor sedan. Äventyrare sökes!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Inget piratserversnack tack.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Alliance community för SweClockers medlemmar: https://www.worldofwarcraft.com/invite/JLz57XIK5r?region=EU&f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Lägg gärna till Pwntato#2323
Nybliven pappa för andra gången. Jobbar tar och hand om ungar, men hinner faktiskt med lite datortid också! Har spelat väldigt länge, men de senaste åren har jag spelat när tid funnits (till skillnad mot de tidiga åren då gymnasiet fick flytta på sig för spelet). Ibland kan det bli en lång session, ibland bara en timme eller två.

Jag spelar inte på Eonar men har både Alliance och Horde karaktärer utspridda lite varstans
Spelar gärna tillsammans på lite "casual nivå"!

Hade lika gärna kunnat varit jag som skrev detta!!

Är i precis samma situation som dig faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Å denna tråden får mig att bli lite sugen på att spela igen. Vore skönt att bara kunna göra det lite casual.

Skall strax fylla 35 år, har två barn och jobbar. Har spelat warrior tank på både horde och alliance, samt warlock, genom Vanilla, BC, WotLK och några få timmar i Cat. Spelar helst tank. Om det dras ihop något swec guild så blir det nog nästan att pröva lite igen.

Har ju egentligen en alldeles för dålig dator för något modernt spel så WoW med originalgrafik kanske kommer att flyta hyfsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwalter:

Kan inte joina den, står att activation key expired :S

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Kan inte joina den, står att activation key expired :S

Jaha, den har ett bäst-före-datum. Det såg jag inte men det är förstås ganska rimligt. Community i WoW är man medlem i på karaktärer, inte hela battle.net-kontot, så vill man bli inbjuden får man väl skriva vilken karaktär (namn+realm) man vill bli inbjuden på här så bjuder jag in de första och ger alla behörighet att bjuda in vidare så vi kan hjälpas åt.

För övrigt: 42-årig 2-barnsfar som spelat sen vanilla med en och annan paus. Semi-seriöst raidande i vanilla, tbc och wotlk.
Eller 2-barnsfar... 2-ungdomsfar snarare, de är 15 och 13 år nu. Den äldsta spelar mer WoW än jag själv. Jobb, familj och hus gör hur som helst att det mest blir kvällsspel.

Permalänk

@jwalter:

Kan gärna ta en invite.
Curl#2790
Curly-Frostmane, Alliance

Permalänk
Medlem

Började spela när det släpptes men la av efter Pandaria expansionen. Har haft lite sug då och då men har ej haft tid att börja igen. Men grymt trevligt initiativ.

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk

Hittade mailen till mitt konto som senast var aktivt 2012 så kommer köpa subscription och testa lite för att se vad jag tycker. Beslutat mig för att inte damma av mina gamla karaktärer utan kommer börja från lvl1 och ta min tid (verkligen läsa alla quest och inte stressa igenom det). Enda jag har bestämt mig för är Alliance. Server, Race och Class är helt öppet (Lutar lite åt Priest eller Hunter just nu).

Permalänk
Medlem

@3ddi3
Addar dig Eddie
Du kan joina discorden också, finns några fler likasinnade där. Jag och lillebrorsan har väl tagit oss igenom halva Legion nu men vi har inte plöjt allt innehåll däremellan, så vi skuttar omkring lite

@ Bergstedt89

Låter som en bra plan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag spelade hardcore i vanilla. Mådde pyton över allt farmade och ville kasta in handduken många gånger men gjorde inte de för att inte förstöra för alla de andra 39st i guilden. Vi va ett tajt gäng på den tiden. Sedan fortsatte jag med raidandet i två expansioner efter det. Sedan blev de casual. Pandarian skippade jag helt. Gjorde en comeback i expansionen efter det. Men blev bara att man levelade upp ett par gubbar till max och sedan slutade igen.

Har planer på att köra den nya expansionen till vinter. Levela upp gubbarna när snön ligger på och det är kallt och tråkigt ute. Fast lär ju bli som vanligt. Jag fattar inget av alla dungeons då alla förväntar sig att man ska kunna allt redan och ingen har tid att förklara något. Och pullar man inte halva/hela instansen i en pull så är man en nubb å blir kickad ifrån en pug.

Så här på sommaren så äts all tid upp av huset. Måla, slipa, pula. Mina två cents till denna tråden.

Det här.

Lugnt, vi ska explora expansionen i vinter vi med (jag och brorsan, så joina oss på Silvermoon så kör vi!)

Permalänk
Medlem

Det är väl dags att dra en uppdatering:
Efter att ha krönts till den sämsta priesten som skapats i WoWs historia gjorde jag en ny gubbe för att undgå hatarna (brorsan), En Dwarf Paladin på Silvermoon som nu är lvl 110 och dräper allt som rör sig. Har inte orkat göra evighetsquesterna för att få flyga i legion än men i övrigt är jag långt gången i storyn.

Vi kör fortfarande i discorden för dom som vill joina eller bara snacka skit:
Invite: https://discord.gg/pBz6qXg

När jag är klar med storyn tänkte jag nog börja raida. Har kört några random raids men inget roligt team än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwalter:

Jaha, den har ett bäst-före-datum. Det såg jag inte men det är förstås ganska rimligt. Community i WoW är man medlem i på karaktärer, inte hela battle.net-kontot, så vill man bli inbjuden får man väl skriva vilken karaktär (namn+realm) man vill bli inbjuden på här så bjuder jag in de första och ger alla behörighet att bjuda in vidare så vi kan hjälpas åt.

För övrigt: 42-årig 2-barnsfar som spelat sen vanilla med en och annan paus. Semi-seriöst raidande i vanilla, tbc och wotlk.
Eller 2-barnsfar... 2-ungdomsfar snarare, de är 15 och 13 år nu. Den äldsta spelar mer WoW än jag själv. Jobb, familj och hus gör hur som helst att det mest blir kvällsspel.

Nytt försök, det gick tydligen välja expiration-tid för invite-länken: https://www.worldofwarcraft.com/invite/ZvL5jySML5?region=EU&f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Guilds funkar över servrar sålänge de tillhör samma "grupp" med servrar. Oklart vilka som hör ihop med vilka dock. Finns säkert info online.

Du har säkert sett spelare med ett annat servernamn efter sin karaktärs namn. Dvs de är på en server som är kopplad till din server och ni kan då vara med i samma guild. Ngt i den stilen iaf, om jag inte missuppfattat ngt. Vilket är mycket möjligt xD

Ja det kallas för connected realms. Det är egentligen bara ihopslagna low-pop realms för att göra en större realm instället. Inget man drabbas av om man kör på vettiga realms.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Det är väl dags att dra en uppdatering:
Efter att ha krönts till den sämsta priesten som skapats i WoWs historia gjorde jag en ny gubbe för att undgå hatarna (brorsan), En Dwarf Paladin på Silvermoon som nu är lvl 110 och dräper allt som rör sig. Har inte orkat göra evighetsquesterna för att få flyga i legion än men i övrigt är jag långt gången i storyn.

Vi kör fortfarande i discorden för dom som vill joina eller bara snacka skit:
Invite: https://discord.gg/pBz6qXg

När jag är klar med storyn tänkte jag nog börja raida. Har kört några random raids men inget roligt team än.

Varför ska du köra Legion raids nu för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

@3ddi3
Addar dig Eddie
Du kan joina discorden också, finns några fler likasinnade där. Jag och lillebrorsan har väl tagit oss igenom halva Legion nu men vi har inte plöjt allt innehåll däremellan, så vi skuttar omkring lite

@ Bergstedt89

Låter som en bra plan!

Va kul. Har reda börjat med Bfa men hojta till om ni behöver hjälp. Levlar som en resto druid för jag vill lära mig healing

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Började på en Gnome Tank på silvermoon får se om det blir att köpa efter level 20.

LordBraag#2169

Permalänk
Medlem

Jag gick med communityn nu på morgonen så den nya länken fungerade! Jag hoppas några kommer online ikväll.

Permalänk

Hallå ! Gör det nånting om man är på en annan server ? Är det cross-realm om man är i samma grupp ? Funderar på om jag ska göra en lvl 110 karaktär på Silvermoon eller om jag ska göra den vart jag har de flesta av mina andra karaktärer på Balnazzar.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Tänkte återaktivera mitt konto.
Har två karaktärer på Ravencrest och en på stormscale.

Vart hittar jag ett gäng sköna att lira med? Gjordes det nåt sweclockers community?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hallå ! Gör det nånting om man är på en annan server ? Är det cross-realm om man är i samma grupp ? Funderar på om jag ska göra en lvl 110 karaktär på Silvermoon eller om jag ska göra den vart jag har de flesta av mina andra karaktärer på Balnazzar.

Oklart vad du menar.

Man kan vara i samma community och spela tillsammans oavsett vilket server man är på - men man kan inte vara i samma guild. Man kan heller inte "tradea" varandra (mer än gear som lootats och man är i samma grupp/raid) och använda samma action house.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Tänkte återaktivera mitt konto. Lirade inte Legion, tror jag har några gubbar på level 100ish, är det smartast att lira upp dem till 110 då och sen köpa Legion?
Eller får man nån character boost till 110 med BFA?

Vart hittar jag ett gäng sköna att lira med? Gjordes det nåt sweclockers community?

När du säger Legion menar du då BFA? Legion var upp till 110. Man får alla tidigare expansioner med BFA såvitt jag vet - och även en 110 boost.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av rapparsven:

Tänkte återaktivera mitt konto.
Har två karaktärer på Ravencrest och en på stormscale.

Vart hittar jag ett gäng sköna att lira med? Gjordes det nåt sweclockers community?

Här är Sweclockers communityt: https://www.worldofwarcraft.com/invite/ZvL5jySML5?region=EU&f....

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

Oklart vad du menar.

Man kan vara i samma community och spela tillsammans oavsett vilket server man är på - men man kan inte vara i samma guild. Man kan heller inte "tradea" varandra (mer än gear som lootats och man är i samma grupp/raid) och använda samma action house.

Ja det var precis det jag undrade ^^

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Sitter här och tänker om jag borde börja spela igen, spelade sist 2011. Dock så har jag nog förlorat allt. Någon ringde till Blizzard och sa "Hey its me ur brother" och bytte email, lösen och allt. Märkte det när jag skulle köpa D3 förra året. Sämsta spelet jag har köpt på länge, och ångrar köpet enormt. Och blizzard skickar ju inte ut ett "någon har ändrat din email, var det du" mail. Så...

Är dock lite sugen då alla kör det, men vet inte om det är värt att betala 630kr för att spela i 30 dagar. Samt är det ju svårt att hitta någon att köra med.

Permalänk

@Frejoh466:
Jag har spelet att par kvällar och förmiddagen igår.
Notera att jag aldrig köpte BfA utan pratar endast om hur klasserna är designade.
PvP var ett enda stort CC krig. Testade pvp med min shaman (80), mage (80) samt priest (30+). Allt handlade om CC och väldigt lite om damage känns det som. Att döda någon 1v1 alldeles för lång tid. Det enda som jag verkligen njöt av vara att som mage kasta spellsteal på en i andra laget som fått en slowfall av deras mage.
Som DPS nu handlar allt om procs eller att du samlar på dig någon resurs som sedan proccar en speciell spell när man når 100 (en spell kanske ger 15, en annan 10 osv). När jag säger proc’s menar jag inte sådant som rolling ignite, utan där man som mage får två crittar sedan kan kasta en instant pyroblast.

Jag tror man får göra ett konto till lvl 20gratis, så testa.
Men är det spelet du slutade 2011 som du letar efter är du helt ute och cyklar är jag rädd för. 7år har en tendens att ändra saker.

Permalänk
Medlem

Jag spelade mycket första två åren men har inte rört spelet sedan slutet av 2006. Tills igår kör horde på laughing skull. Är bara lvl 5 så kan tänkta mig att byta server om det är fler på samma server.
Bnet Ollivinho#2668

/Knight

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Har ni plats för en gamling med alldeles för många alts så är jag nyfiken...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Finns det någon Sweclockers för horde?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som vill spela

Tänkte också dra igång wow eller möjligtvis eve online igen. Har spelat på Aszune realm och har en lvl 110 på den servern med flight och har även flying mount som tar extra passagerare.

Började spelade strax innan release av LK och har pausat av och till ett flertal gånger. Det är definitivt roligare att köra om man är flera som spelar tillsammans. Jag är långt ifrån hardcore gamer och anpassar speltid till familj och annat men några kvällar i veckan fungerar att köra för mig och gärna över skype.

Någon annan som har gubbar på Aszune och är lite sugen på att prova på senaste expansionen?