Köpa nu eller vänta tills nya GTX-serien?

Permalänk

Köpa nu eller vänta tills nya GTX-serien?

Tjena!

Börjar vara väldigt sugen på att uppgradera burken lite. Tänker mig 1070 och uppåt. Däremot börjar det bli aktuellt med en ny serie. Är det värt att vänta på att den nya serien kommer ut och hoppas på att priserna sänks? Kliar så brutalt mycket i fingrarna och skulle helst vilja köpa nu (satsar helst på begagnat). Vad säger ni? Hur snabbt kommer priserna sjunka på gamla serien? Eller är det till och med mer värt att köpa nåt från 11XX-serien?

Permalänk
Medlem

Nu skulle jag faktiskt råda dig att vänta
Jag själv däremot, har lärt mig att "nästan" aldrig mer vänta, någonsin.
Jag började bygga min "nya" burk black friday 2017. Då var ju ryktet att 11xx/20xx skulle släppas i april.

Här sitter jag nu, mitten av augusti, nästan 9 månader senare, med en halvgimpad burk med ett typ 7 år gammalt grafikkort i, väntandes på 11xx

Permalänk
Medlem

@axelolzzz: Har du väntat så här länge så kan du ju lika gärna vänta i 4 dagar till (nya GTX visas då). Priserna brukar sjunka ganska omedelbart.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

@BasseBaba: Äsch då, synd att du väntat så länge, men okej, ska ta ditt råd i beaktande och försöka hålla muspekaren borta från någon "köp-knapp" :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

@BasseBaba: Äsch då, synd att du väntat så länge, men okej, ska ta ditt råd i beaktande och försöka hålla muspekaren borta från någon "köp-knapp" :).

Jo alltså @beatnutz hade ju koll på detaljerna, som jag inte orkat läsa på. Är det bara 4 dagar kvar tills dom avtäcker så lär ju precis som han säger om inte annat priserna förhoppningsvis sjunka på nuvarande generation.

Utöver det så lär det väl bli en hel del begagnat när folk börjar uppgradera.
Min plan är att plocka ett beggat 1080/1080ti om det visar sig att nästa generation blir orimligt dyr.
Skulle inte förvåna mig om dom försöker smyga upp mot 10k.

Permalänk

@Beatnutz: okayokay! Då lär det nog bli att vänta. Visste inte att det skulle komma så snabbt på!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jo alltså @beatnutz hade ju koll på detaljerna, som jag inte orkat läsa på. Är det bara 4 dagar kvar tills dom avtäcker så lär ju precis som han säger om inte annat priserna förhoppningsvis sjunka på nuvarande generation.

Utöver det så lär det väl bli en hel del begagnat när folk börjar uppgradera.
Min plan är att plocka ett beggat 1080/1080ti om det visar sig att nästa generation blir orimligt dyr.
Skulle inte förvåna mig om dom försöker smyga upp mot 10k.

Din plan låter bra, tror jag satsar på den också. Spelar inte så väldigt krävande spel, men de jag spelar vill jag gärna kunna maxa inställningarna på utan att tänka på prestandan sjunker. Brukar också hålla på med lite videoredigering så ett 1080 skulle passa fint. Tror att den nya generationen skulle bli lite för over-kill för mig

Permalänk

Tänker själv köpa ett 1080ti och funderar på att göra det kring jul. Priserna borde ha droppat en aning till då.

Skickades från m.sweclockers.com