Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Tills TS: Säg att du har Tourettes, då kan hyresvärden/grannarna inte göra ett skit.
Men du borde verkligen sluta skrika istället.

Varför alla dessa tips om att ljuga och leka rövare på Sweclockers senaste tiden? Jag tycker mig se dessa tips, eller illa förklädda skämt, i många trådar där trådskaparen gör bort sig och försöker smita - eller åtminstone förminska - sitt egna ansvar.

Ska ett påstående om Tourettes ha någon som helst bäring ska det vara prövat och dokumenterat. Sedermera tror jag inte för en sekund att alla ordningsregler faller bort bara för att kunderna till hyresvärden har någon nedsättning, dokumenterad eller bara påstådd.

Skrivet av Vangen:

Skönt att man inte bor där i din lägenhet, inte illa menat men gud... Sådant folk som tar det där minsta lilla seriöst.

Jämför man min lägenhet, som det borras, thailändare som bankar och konstant gör det varje dag och en granne som bor precis bredvid med jättesvag vägg kan ha hög musik på.

Men dock att dessa hörs på ljusa dagen, är ju inte konstigt men i jämförelse med din lägenhet där du blir varnad av 10% utav ljud som är vanligt på dagen hos mig, dom som bor hos dig bör fan ta det med chill.

Har dom ens tagit snack med dig face to face än att klaga via papper?

Det är inte okej att orsaka hur mycket ljud som helst på dagen. Det handlar om rätt enkelt hyfs där människor ska dela utrymme tillsammans, i detta fallet samexistera i både lägenhetsbyggnaden och i förlängningen området. Att borra, justera möbler och ha ljud för sig under dagtid kommer man ju inte ifrån. Men det du beskriver låter ju, tillspetsat formulerat, som att dina grannar låtit arrangera en smedja och konsertlokal i sina lägenheter. Det kan inte vara okej.

Kom ihåg att din ljudstandard inte sätter ribban för någon annan. Tolererar du dessa ljudnivåer du beskriver så är det din ensak. Men att vuxna människor vrålar, och det ganska ofta, är något som jag verkligen förstår skapar missnöje och kanske även direkt obehag i grannskapet.

Sedan, det sista du skriver, jag förstår att du uttrycker en fråga men i frågan kan jag tolka en viss förväntning att berörda grannar också borde ha hört av sig personligen i ärendet. Utifrån vad trådskaparen beskriver så skulle jag inte ha konfronterat personen i ärendet då tankarna lätt går åt någon med psykisk störning, och någon vars radar man ogärna hamnar på.

Skrivet av Jonas13:

Många är som bekant dåliga förlorare inom spel eller idrott. Inte ovanligt att folk skriker eller förolämpar andra. Behöver inte betyda att de har behandlingskrävande psykiska ohälsa eller att det blir några problem i vardagen. Det handlar väl om att kunna släppa saker sen och snabbt gå ner i varv.

Det låter onekligen som att det är väggar som är lite dåligt isolerade. Byt lägenhet och fortsätt skrika?

Jag håller med i att känsloutbrott i sig självt inte behöver säga mycket, om något, om ens psykiska hälsa. Däremot förstår jag när andra i tråden tar upp den dimensionen, särskilt utifrån grannarnas perspektiv vars [kanske] enda upplevelse av trådskaparen är just vrålandet.

Däremot ser jag, som lekman, en del orosmoln genom att man ger så kraftiga uttryck för sina känslor på ett så närmast okontrollerat sätt även alldagliga ting i en ensam miljö. Att i grupp hetsa upp sig lite extra under en gemensam aktivitet, likt gemensamt sport-tittande, är något jag tror både människor runtomkring har större förståelse inför och som har sociala förklaringar. Men att i sin ensamhet reagera så kraftigt över spel att det går ut över grannarna är inte hälsosamt och är något jag tror skulle vara nyttigt att få utrett eller åtminstone prata med någon om. Just för att få större insikt i sin egna reaktion och hantering av just dessa kraftiga känslouttryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Varför alla dessa tips om att ljuga och leka rövare på Sweclockers senaste tiden? Jag tycker mig se dessa tips, eller illa förklädda skämt, i många trådar där trådskaparen gör bort sig och försöker smita - eller åtminstone förminska - sitt egna ansvar.

Ska ett påstående om Tourettes ha någon som helst bäring ska det vara prövat och dokumenterat. Sedermera tror jag inte för en sekund att alla ordningsregler faller bort bara för att kunderna till hyresvärden har någon nedsättning, dokumenterad eller bara påstådd.

Det är inte okej att orsaka hur mycket ljud som helst på dagen. Det handlar om rätt enkelt hyfs där människor ska dela utrymme tillsammans, i detta fallet samexistera i både lägenhetsbyggnaden och i förlängningen området. Att borra, justera möbler och ha ljud för sig under dagtid kommer man ju inte ifrån. Men det du beskriver låter ju, tillspetsat formulerat, som att dina grannar låtit arrangera en smedja och konsertlokal i sina lägenheter. Det kan inte vara okej.

Kom ihåg att din ljudstandard inte sätter ribban för någon annan. Tolererar du dessa ljudnivåer du beskriver så är det din ensak. Men att vuxna människor vrålar, och det ganska ofta, är något som jag verkligen förstår skapar missnöje och kanske även direkt obehag i grannskapet.

Sedan, det sista du skriver, jag förstår att du uttrycker en fråga men i frågan kan jag tolka en viss förväntning att berörda grannar också borde ha hört av sig personligen i ärendet. Utifrån vad trådskaparen beskriver så skulle jag inte ha konfronterat personen i ärendet då tankarna lätt går åt någon med psykisk störning, och någon vars radar man ogärna hamnar på.

Japp, men jag bor i en inavlad byhåla, därför ska det bli skönt och försvinna härifrån lägenheten 2019.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

För ni med eran moral predikan. Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont? Alla är olika, jag blir sur och vrålar när torsk i spel ja.
Det jag reagerar över är varför inte grannarna inte bara säger till att jag stör. Skumle knipa käften direkt om bara dom säger till. Att gå och klaga bara för 1 min vrål mitt på dan.
Jag har stört på att dom borrar flera dagar i sträck, i flera timmar och inte går jag och klagar på dom. Deras hundar skriker ofta när dom hör när man öppnar dörren. Har inte brytt mig om det.
Om en människa inte har känslor. Då är det nåt som är fel.

Det fetade... nu har du ju fått en tillsägelse så då är det ju bara att knipa käft, eller hur? Så vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Läser tråden och förvånas över hur mycket det relativiseras här inne.
Bara för att någon skriker när han/hon koller på sport är det inte acceptabelt att ts skriker när han spelar spel. Det är en väldigt lam ursäkt på ett oönskat beteende.

Jag har själv en CS-granne som brukar vråla könsord och slå i saker, det är inte trevligt oavsett vilken tid på dygnet det sker. Inget man uppskattar om gäster är på besök eller om man försöker ha en lugn stund.

Bor man i lägenhet måste man lära sig att respektera sina medmänniskor, att andra inte alltid gör rätt hela tiden är ingen ursäkt till att medvetet föra meningslöst väsen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Edit: Fel-Citat borta.

Vad gäller för mina grannars barn som skriker och ballar ur 24/7?
Som sitter och bankar med klossar i golvet ovanför så man inte hör sig själv tänka?
Fast det är klart, när det gäller barn så är det givetvis okej, och då är det istället dom drabbade som är oförstående och gnälliga.

Resultatet är ju dock detsamma, skrikande ungar under, ovan och från sidorna gör att man vaknar nätterna i ända och får bränna på volymen på stereo/tv kvällstid bara för att få höra nått annat. Ofta försöka sova med öronproppar. Tacka gud för brusreducerande hörlurar.

Så i denna fråga är jag faktiskt med TS.
- Stör man som vuxen, oacceptabelt.
- Stör grannars barn exakt lika mycket, då är det ”en del av livet som ska accepteras”.

Men det är bara gilla läget. En del av att bo i ett flerfamiljshus. Finns ingen mening med att försöka anmäla deras kids till nån störningsenhet.

Däremot hade jag tagit en skrikande gamer över en småbarnsfamilj varje dag i veckan.

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll om det är mer accepterat att barn stör och härjar?
Är ju som att säga att vuxna inte borde bli bestraffade för att de slåss när barn inte blir det, mer än en utskällning i värsta fall. Annars kan man ju förstås yrka på att små barn borde få fängelse för bråk i sandlådan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Spelar väl ingen roll om det är mer accepterat att barn stör och härjar?
Är ju som att säga att vuxna inte borde bli bestraffade för att de slåss när barn inte blir det, mer än en utskällning i värsta fall. Annars kan man ju förstås yrka på att små barn borde få fängelse för bråk i sandlådan också.

Jag förstår det resonemanget, men grejen är ju att grannarna blir lika störda.
Då vänder man på det:
Stör vuxna, då är det problem för grannarna.
Stör barn, då är det helt plötsligt inte ett problem.

Frågan är alltså, hur anser du att det är ett mindre problem för grannarna bara för att det råkar vara barn som är upphov till störandet?

Är det en fest 00.00, då kommer störningsjouren för att ”grannarna har rätt till att få ha sin nattsömn / dygnsvila”.
Är det barn som skriker hela natten, då helt plötsligt så försvann förståelsen och rätten till dygnsvilan?

Det bästa man kan göra är att skaffa sig en hörnlägenhet högst upp, då har man eliminerat alla störkällor förutom rakt under.

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att barn är ett mindre problem men att det är ett mer svårlöst problem. Bara för att barn inte kan bete sig och att i många fall har dåliga föräldrar gör det inte okej för vuxna att inte bete sig. Det är 5 årings nivå på att anse att man har rätt att bete sig fel bara för att någon annan gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Jag anser inte att barn är ett mindre problem men att det är ett mer svårlöst problem. Bara för att barn inte kan bete sig och att i många fall har dåliga föräldrar gör det inte okej för vuxna att inte bete sig. Det är 5 årings nivå på att anse att man har rätt att bete sig fel bara för att någon annan gjort det.

Jag har inte sagt att man har rätt att bete sig, det är din tolkning.

Det jag har sagt är att en gamer som sitter och skriker några gånger dagtid (när 99.9999% ändå är på jobb/skola), är i min mening ett OBETYDLIGT problem jämfört med barn som lever om 24/7.
Bor man i ett flerfamiljshus får man bara acceptera att det kommer att låta från grannar, jag menar, det låter i min lägenhet mer under den timmen per vecka dom dammsuger, än om nån gamer skriker till nått tiotal gånger per dag

Så slutsatsen blir väl att -min ytterst personliga åsikt- i denna diskussion, är att jag hellre skulle bo i ett hus fullt med könsordsskrikande gamers, än småbarn.

Eller för den delen en bunt festande 19-25 åriga studenter. Bodde under en del av mitt liv i ett hus där alla lgh var 1:or, studenter. Det var alltså konstant krök, skrik & bråk 7 dagar i veckan.
Det gick så långt att störningsjouren hade två fasta tider VARJE dag, 7 dagar i veckan, då dom bara åkte dit oavsett om nån ringt eller inte, och försökte styra upp kaoset.

Permalänk
Medlem

Fan här fick man sig en tankeställare, blir att hänga upp en punch bag brevid datorn och sluta skrika könsord när allt går fel ingame. Att inte ge utlopp är dock inget alternativt, men det ska inte gå ut över nån annan.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad gäller för mina grannars barn som skriker och ballar ur 24/7?
Som sitter och bankar med klossar i golvet ovanför så man inte hör sig själv tänka?
Fast det är klart, när det gäller barn så är det givetvis okej, och då är det istället dom drabbade som är oförstående och gnälliga.

Resultatet är ju dock detsamma, skrikande ungar under, ovan och från sidorna gör att man vaknar nätterna i ända och får bränna på volymen på stereo/tv kvällstid bara för att få höra nått annat. Ofta försöka sova med öronproppar. Tacka gud för brusreducerande hörlurar.

Så i denna fråga är jag faktiskt med TS.
- Stör man som vuxen, oacceptabelt.
- Stör grannars barn exakt lika mycket, då är det ”en del av livet som ska accepteras”.

Men det är bara gilla läget. En del av att bo i ett flerfamiljshus. Finns ingen mening med att försöka anmäla deras kids till nån störningsenhet.

Däremot hade jag tagit en skrikande gamer över en småbarnsfamilj varje dag i veckan.

Varför tillskriver du mig en massa åsikter som jag inte uttryckt? Svara på vad jag skriver istället för att sitta och hitta på en massa jävla smörja och antyda vad jag tycker. Jag har för övrigt svarat på den här skiten redan i tråden:

"Ja det är trist att barnfamiljer i många fall verkar få frikort att leva rövare och förpesta tillvaron för alla andra. Jag tycker absolut att de borde vräkas om de låter ungarna springa runt, hoppa, spela boll och skrika inomhus. Givetvis med bebisar som undantag eftersom man där inte har mycket kontroll över hur mycket de skriker."

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran: Missade det inlägget, skummade dom första sidorna för fort.
Ber om ursäkt!
Sen får jag passa mig för att citera, jag riktade ju givetvis inte hela inlägget som svar på enbart dig utan som en del i den almänna diskussionen.

Permalänk
Medlem

Fick en granne vräkt på tidigt 2000 tal. Han spelade spel mitt i nätterna med surroundsystemet och baslåda. Kunde vara helt tyst fram till 3 på natten då han började spela. Kollade upp på hyresgästföreningen vad som behövdes för att bli av med honom.

Pratade först med honom. Detta gjorde att han stängde av strömmen på ringklockan.
Ringde honom. Han slutade svara.

Kontaktade kvartersvärden som försökte få tag på honom. När han var där så skakade trapphuset.
Samlade tillfällen med störningar i en månads tid efter det. Då fick han en varning.

Inget hände.

Samlade tillfällen en månad till. Andra störningen.

Inget hände.

Samlade ytterligare tillfällen med störningar. Tredje varningen och han fick valet att flytta eller bli vräkt.

Hans mamma ringde och försökte övertala mig att ta tillbaka anmälningarna med grund att han var ung. Vilket jag fick svara att både jag och tjejen är yngre.

Sen fick vi en radioamatör som granne som jag aldrig någonsin hörde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad gäller för mina grannars barn som skriker och ballar ur 24/7?
Som sitter och bankar med klossar i golvet ovanför så man inte hör sig själv tänka?
Fast det är klart, när det gäller barn så är det givetvis okej, och då är det istället dom drabbade som är oförstående och gnälliga.

Resultatet är ju dock detsamma, skrikande ungar under, ovan och från sidorna gör att man vaknar nätterna i ända och får bränna på volymen på stereo/tv kvällstid bara för att få höra nått annat. Ofta försöka sova med öronproppar. Tacka gud för brusreducerande hörlurar.

Så i denna fråga är jag faktiskt med TS.
- Stör man som vuxen, oacceptabelt.
- Stör grannars barn exakt lika mycket, då är det ”en del av livet som ska accepteras”.

Men det är bara gilla läget. En del av att bo i ett flerfamiljshus. Finns ingen mening med att försöka anmäla deras kids till nån störningsenhet.

Däremot hade jag tagit en skrikande gamer över en småbarnsfamilj varje dag i veckan.

Nu menar du väl ändå inte att du jämför barn som leker med klossar, hur högljutt det må vara, med att någon vuxen blådåre skriker för att det går dåligt på datorn? Jag blir rädd för vart samhället är på väg.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@BasseBaba Man har ett rätt fint lagligt stöd mot oljud så även om man har en dålig hyresvärd så kan man gå till hyresnämnden som kan få det att bli tyst. Såvitt jag vet finns det ingenting i lagen som låter barn leva om på en högre nivå heller. Kyrkor däremot dom är det svårt att få tyst på!

Antar att du haft att göra med gamers med hals problem om du upplever en dammsugare som så mycket värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Nu menar du väl ändå inte att du jämför barn som leker med klossar, hur högljutt det må vara, med att någon vuxen blådåre skriker för att det går dåligt på datorn? Jag blir rädd för vart samhället är på väg.

Nej, jag jämför inte barnfamiljen med gamern.
Jag har aldrig heller sagt att gamern har rätt.
Jag har aldrig heller sagt att jag inte förstår barnfamiljerna, läs det jag skriver, tvärtom.

Det jag däremot säger, är att man måste ha en förståelse för, att en störning är en störning.
Dom som blir störda, blir ju exakt lika störda av en viss nivå av störning, oavsett vem det är som utför denna störning.

Jag lägger också en "relativ vikt" vid olika störning. En skrikande gamer dagtid, är i min mening ett obetydligt problem.
Kan tillägga en annan anekdot:
Jag bodde i samma fastighet som en aspirerande DJ/musikskapare. Denne dåre satt typ 18 timmar per dygn 7 dagar i veckan hemma i sin lägenhet med 2 feta högtalare och typ FL-studio och körde samma jävla beats på reapeat om och om igen.
Blev inte bättre av hans krökande entourage. Nej, det var tyvärr inte Avicii.

@Six: Har bara haft att göra med fotbollsfantaster. Och kan även återigen där säga: Har hellre en bunt fotbollsintresserade som sitter och skriker ett par timmar i veckan när deras favoritlag spelar, än en granne, oavsett om det är barn eller ej, som stör 24/7.

Vet att man har det rätt bra gällande lagen, men vad ska man göra?
Barn skriker och leker, det är en del av livet. Känns inte som så meningsfullt att anmäla det.
Det skulle väl vara i nått extremfall där socialen kan gå in för att familjen är totalt misskötsam men känner inte att jag någonsin haft problem på den nivån.

Däremot så bodde jag i 20 års tid, i en lägenhet där lägenheterna runtom var ungefär 2:or.
Där så flyttade det in ett par, dom fick småbarn, barnen skrek och ballade ur i några år, lagom till att dom blev lite större och lugnare så flyttade päronen till större lgh / villa, så flyttade det in nya par igen, som fick småbarn, började om.

Så jag säger återigen bara, att om jag fick valet mellan småbarnsfamiljer (eller festande ungdomar), eller ...... , eller skrikade gamers/fotbollsfantaster/whatever, hade tagit det sistnämnda varje dag i veckan.
Jämfört med hur barnfamiljer kan låta om (säger inte att alla gör det), så ser jag en skrikande gamer som ett helt obetydligt problem, såvida denna skrikande gamer inte är arbetslös och köttar 24/7.

Utöver det så är jag inte så brydd om ljud 07-22, den tiden är man ändå själv vaken, och för liv själv. (Och med det menar jag diskmaskin, tvättmaskin, etc).

Och just fan, när vi ändå är på den nivån. Har ett par grannar som brukar tvätta mellan 22 och 02. Hur fan tror ni det låter när maskinen drar igång en centrifug 01:30? Väcker upp halva jävla huset.

En annan anekdot från ett boende: Hade en boende i ett annat bostadshus, inne på gården, som störde.
Här var det ännu svårare att göra något åt saken, eftersom många av oss som bodde med sovrum in mot denna stora gård öht inte ens bodde i samma fastighet. Där snackade vi krök och röj fram till småtimmarna mitt i veckorna. Jag bodde där i ungefär 4 år och när jag flyttade så var inte problemet löst. Huset i fråga var en bostadsrätt, så det var väl en rejält mjäkig/inkompetent styrelse.

Edit: Ta bort lite grejor som folk kommer ta illa vid sig.

För att avsluta mitt deltagande i denna tråden:
Min poäng är, har man problem med nån skrikande gamer, ja, grattis. Kriga på. Det är en utopi att få det 100% isoleringscellstyst i ett flerbostadshus.
Jag säger givetvis inte att det är rätt, men däremot så har man haft rätt små problem om det är den största störkällan man har.

Permalänk
Medlem

@Bassebaba

Vad är din poäng med alla anekdoter? Du nämner massor med saker du upplever värre än situationen som rör trådskaparens konflikt med grannarna och hyresvärden. En sorts "whataboutism" där man försöker förringa ett problem genom att istället rikta uppmärksamheten mot ytterligheter eller något helt ovidkommande.

Ja. Jämfört med att vara granne med en amatörorkester eller en plywoodvägg bort från ett överfyllt dagis är trådskaparens spelvrål säkert ett litet problem. Men nu har trådskaparen funnit sig i en situation där dennes vrålande kanske är det mest avvikande och störande i området, eller åtminstone i det omedelbara grannskapet. Det är vad som diskuteras, och inte hur många ovidkommande anekdoter kring din egen uppväxt och lägenhetshistorik du kan pilla in i ett enda inlägg.

Permalänk
Medlem

@Mr.Borka: poängerna är flera, men kan ta den mest talande. Av alla mina exempel, vet du hur många det av andra grannar/värdar/brf det processsdes mot? Samtliga. Vet du hur många som vräktes? 0.

Det är väldigt enkelt för folk att häva ur sig att boende gör fel och bör vräkas på ett forum. Jag har under stora delar av mitt boende faktiskt upplevt hur extremt svårt det är att få det att faktiskt hända.

Permalänk
Medlem

Om grannarna störde av mitt vrål skulle det inte dröja 10 års tid innan jag får det 1 varnings brevet. Men det var inte grannarna som klagade för brevet. Var där och pratade med dom om brevet och det var personal som hörde mitt vrål och sen ringde på dörren. Men jag gick aldrig och kollade vem det var som ringde på dörren. Trodde det var försäljare, Jesus snack och brydde mig inte om det. Därför fick jag varnings brevet.
Nåja, jag får skrika tystare då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenrikM:

Fick en granne vräkt på tidigt 2000 tal. Han spelade spel mitt i nätterna med surroundsystemet och baslåda. Kunde vara helt tyst fram till 3 på natten då han började spela. Kollade upp på hyresgästföreningen vad som behövdes för att bli av med honom.

Pratade först med honom. Detta gjorde att han stängde av strömmen på ringklockan.
Ringde honom. Han slutade svara.

Kontaktade kvartersvärden som försökte få tag på honom. När han var där så skakade trapphuset.
Samlade tillfällen med störningar i en månads tid efter det. Då fick han en varning.

Inget hände.

Samlade tillfällen en månad till. Andra störningen.

Inget hände.

Samlade ytterligare tillfällen med störningar. Tredje varningen och han fick valet att flytta eller bli vräkt.

Hans mamma ringde och försökte övertala mig att ta tillbaka anmälningarna med grund att han var ung. Vilket jag fick svara att både jag och tjejen är yngre.

Sen fick vi en radioamatör som granne som jag aldrig någonsin hörde.

Jo, bashögtalare, stereoapparater och liknande stänger till och med jag av vid åttatiden, eller i vart fall drar ned volymen så mycket det går när man lirar på nätterna, sådant stör på en helt annan nivå än verbala aggressionsuttryck när man förlorar i matcherna.
Det stör mig också när andra gör det regelbundet med baslådor och annat när man skall upp och jobba klockan halvsex dagen därpå.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

spela bättre så behöver du inte skrika..

ot: jag hade en granne som kunde skrika, först blev jag rädd och funderade om jag behövde knacka på och kolla läget men sen insåg jag att det var fotboll på tv.
Jag kan förstå från grannens sida att det kan bli lite nervigt, speciellt om de är äldre, med plötsliga skrik. För dom vet ju inte vad som händer på andra sidan, kanske har du skadat dig och behöver hjälp.
Jag förstår frustrationen från spel också när det skiter sig, jag brukar grubbla tyst men släpper det snabbt för att försöka återfå fokus för ju mer frustrerad man är desto sämre går det.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Tycker tråden tog en intressant vändning, synd att TS inte hade all info när första inlägget gjordes.
Det har alltså ignorerats att det ringde på dörren, och klagande är inte hyresgäster utan någon typ av ”personal”, var det från hyresvärden eller någon typ av verksamhet i fastigheten?

LDet var som sagt mkt märkligt att lite skrikande dagtid skulle ha kunna mobiliserat så mycket klagande grannar att det gick ut en varningsbrev, framförallt utan andra kontaktförsök.

Jag har faktiskt aldrig hört talas om tidigare att klagomål kommit direkt från värdens håll, utan att det funnits klagande grannar. Har extremt svårt att se hur det skulle få fäste i rätten, framförallt om TS har bra relationer till sina grannar och kan förmå dom att vittna till hens fördel.

Men det är väl bara att försöka lugna ner sig lite framöver så ska det inte bra några problem. Bra för TS att det -inte- är grannarna som är upprörda, det hade ju varit betydligt värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om grannarna störde av mitt vrål skulle det inte dröja 10 års tid innan jag får det 1 varnings brevet. Men det var inte grannarna som klagade för brevet. Var där och pratade med dom om brevet och det var personal som hörde mitt vrål och sen ringde på dörren. Men jag gick aldrig och kollade vem det var som ringde på dörren. Trodde det var försäljare, Jesus snack och brydde mig inte om det. Därför fick jag varnings brevet.
Nåja, jag får skrika tystare då.

Så, de klagade/gav dig detta brevet efter att de hört dig skrika EN endaste gång?

Vad är det för märklig förening?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om grannarna störde av mitt vrål skulle det inte dröja 10 års tid innan jag får det 1 varnings brevet. Men det var inte grannarna som klagade för brevet. Var där och pratade med dom om brevet och det var personal som hörde mitt vrål och sen ringde på dörren. Men jag gick aldrig och kollade vem det var som ringde på dörren. Trodde det var försäljare, Jesus snack och brydde mig inte om det. Därför fick jag varnings brevet.
Nåja, jag får skrika tystare då.

Och kanske även, eh... Öppna dörren när folk ringer på i fortsättningen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden men säger ofta till mina egna barn när de spelar. De har headset på sig och "pratar" med sina spelkompisar över nätet men i verkligheten ropar de högt hela tiden när de "pratar". Verkar vara något ofog de fått med sig från skolan att man behöver prata med så förbannat hög ljudnivå. Sedan när de bli uppspelta då skriker de ibland. De förstår inte själva hur högt de pratar.

Kan vara så att grannarna uppfattar "prat" som skrik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Jag har inte läst hela tråden men säger ofta till mina egna barn när de spelar. De har headset på sig och "pratar" med sina spelkompisar över nätet men i verkligheten ropar de högt hela tiden när de "pratar". Verkar vara något ofog de fått med sig från skolan att man behöver prata med så förbannat hög ljudnivå. Sedan när de bli uppspelta då skriker de ibland. De förstår inte själva hur högt de pratar.

Kan vara så att grannarna uppfattar "prat" som skrik.

Du får se till att de höjer återmatningsvolymen/medhörningen så att de hör sina röster högre i hörlurarna. Då skriker de nog inte så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har inte läst hela tråden men säger ofta till mina egna barn när de spelar. De har headset på sig och "pratar" med sina spelkompisar över nätet men i verkligheten ropar de högt hela tiden när de "pratar". Verkar vara något ofog de fått med sig från skolan att man behöver prata med så förbannat hög ljudnivå. Sedan när de bli uppspelta då skriker de ibland. De förstår inte själva hur högt de pratar.

Kan vara så att grannarna uppfattar "prat" som skrik.

En del pratar väldigt högt men en del hörlurar, speciellt de stängda är liknande hörselskydd där folk talar högre när dom inte hör sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kan vara så att grannarna uppfattar "prat" som skrik.

TS skriver ju att han skriker och vrålar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Så, de klagade/gav dig detta brevet efter att de hört dig skrika EN endaste gång?

Vad är det för märklig förening?

Jupp. Men tror det har samlat på sig. Då bovärden är riktigt sur på denna trappuppgång. Hon har satt upp flera varningsbrev på hissen/trappuppgång. Då folk har loskat/kissat i trappuppgången och hon har sagt det är tröttsamt att städa. Har hotat att sluta städa om det fortsätter på detta vis. Sen grova soprummet, har nån idiot slitit upp sopsäckar i tron kan hitta värdefulla saker. Har hotat flertals gånger att stänga grovsoprummet om folk fortsätter att missköta sig.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|