Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Storage Jar:

Hjälpte det att skrika? En snabb svordom kan jag förstå men vråla och skrika är inte normalt.

Absolut hjälpte det.

Det kom fram en vilt främmande barnfamilj och undrade om jag behövde hjälp, erbjöd sig att ringa på ambulans, et cetera. "Nä nä, jag hade klarat mig bra. Säkert bara fått något blåmärke." Så kändes det i mitt adrenalinstinna tillstånd just då, för att inte tala om all skolning inom machoinställning som man får i samhället. Om du inte någonsin blivit skadad på det sättet - just då i ögonblicket så blir man helt full av adrenalin och man känner inte på riktigt hur skadad man faktiskt är. Min fru satte lite vett i skallen i mig efter jag traskat hem och lett cykeln, och vi tog en taxi till akuten istället.

Permalänk
Inaktiv

@XPerion: Skillnaden är väl att de flesta växte ur det innan de fyllt 20...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hjälpte det att skrika? En snabb svordom kan jag förstå men vråla och skrika är inte normalt.

Fullt normalt, i högsta grad individuellt (smärttolerans, naturlig eller tränad) och det kan mycket väl kännas bättre (för jag blir inte förvånad om nervimpulserna till viss grad kan störas ut av en sådan "sidomanöver" - det är trots allt hjärnan som registrerar smärtan).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Nåja. Ett par personer lyckades iaf hålla sig till ämnet utan att lägga näsan i blöt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Absolut hjälpte det.

Det kom fram en vilt främmande barnfamilj och undrade om jag behövde hjälp, erbjöd sig att ringa på ambulans, et cetera. "Nä nä, jag hade klarat mig bra. Säkert bara fått något blåmärke." Så kändes det i mitt adrenalinstinna tillstånd just då. Om du inte någonsin blivit skadad på det sättet - just då i ögonblicket så blir man helt full av adrenalin och man känner inte på riktigt hur skadad man faktiskt är. Min fru satte lite vett i skallen i mig efter jag traskat hem och lett cykeln, och vi tog en taxi till akuten istället.

Jo då jag har skadat mig ett par gånger allvarligt och varit med när andra skadat sig också. Ingen har skrikit och vrålat rakt ut.
Tycker inte det är riktigt samma sak att skrika för att påkalla hjälp som att bara skrika rakt ut utan någon tanke bakom det.

Ed: sorry för ot.

Och en till edit: När jag läste TS kommentar om att skrika när det gör ont antog jag att han syftade på att slå i lilltån eller liknande, inte få en arm avsågad eller ett öga utpetat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har noll förståelse hur man kan bli så arg på ett spel att man börjar vråla och skrika... Kanske att man suckar i frustration ibland på sin höjd xD

Testa att inte vråla att skrika?

Permalänk
Medlem

Förslag på kreativ lösning - bygg lite absorbenter som äter dina skrikljud. Läs mer på MHB's sektion akustikreglering:
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=103

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Sluta vråla och skrik. Ta det lugnt och slappna av istället - analysera vad som hände.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont?

Vad har det att göra med att du skriker framför datorn? Har du lyckats koppla en sladd mellan din hjärna och datorn som överför dina spelkaraktärers smärta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

För ni med eran moral predikan. Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont? Alla är olika, jag blir sur och vrålar när torsk i spel ja.
Det jag reagerar över är varför inte grannarna inte bara säger till att jag stör. Skumle knipa käften direkt om bara dom säger till. Att gå och klaga bara för 1 min vrål mitt på dan.
Jag har stört på att dom borrar flera dagar i sträck, i flera timmar och inte går jag och klagar på dom. Deras hundar skriker ofta när dom hör när man öppnar dörren. Har inte brytt mig om det.
Om en människa inte har känslor. Då är det nåt som är fel.

Kanske kan ge dig insikt, men förvänta dig inte att folk ska ta kontakt med dig om du skriker och beter dig som du led av någon frontallobsskada. I regel så blir folk rädda för sådant beteende och ringer hellre till myndigheter än att ta kontakt.

Sen kan du se detta som en reality check. Är det så normalt att skrika över ett datorspel? Är det normalt att bli så arg att du inte kan kontrollera dig själv?

Jag skulle vilja påstå att det är onormalt, antagligen inövat från barndomen, så du kan vänja av dig. Alternativt att du har aggressionsproblem du behöver ta itu med.

Och angående"moral predikan" detta är SweClockers, inte Flashback eller 4chan. Vill du inte ha svaren som denna sida i regel ger, vänd dig till en annan kanal.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade bott i hyresrätt i många år och det var lugnt och fint tills en dag då nya grannar flyttade in i lägenheten bredvid. Killen gick på anabola och misshandlade sin flickvän. Det var bankande i väggar och bråk där rätt så ofta. Så klart man började klaga men hyresvärden sket fullständigt i det om och om igen. En gång hade han tejpat henne på golvet. Hon skrek efter hjälp så gick jag ut och fick avbryta det hela och åkte nästan själv på stryk. Det var droppen så jag flyttade. Detta pågick tydligen ett halvår till tills hon anmälde honom och han fick fängelse men hyresvärden gjorde ingenting åt saken trots att många andra grannar hade klagat och de mycket väl visste vad som hände där.

Iaf så köpte jag en bostadsrätt i fint område. Vad tror ni hände där? Jadå där bodde det ett par som bråkade då de höll på att skiljas. En av deras söner hade ofta polare hos sig så de rökte på så mycket att jag vid minst ett tillfälle fått gå påverkad till jobbet då röken hade kommit upp mellan betongplattorna under natten då jag sov. Det belv också ringa polisen och vakter flera gånger pga bråk samt för hög musik även på nätterna och jag jobbade skift så ibalnd fick jag knappt någon sömn alls. Andra grannar hade också ringt polisen flertal gånger och en av de unga killarna var tydligen känd hos polisen och dömd innan. Han ringde på hos mig en gång med och undrade om det var jag som hade ringt polisen. Han hande ena handen gömd bakom ryggen hela tiden så antar han hade kniv eller pistol där och hade jag sagt att det var jag så hade han förmodligen gjort något dumt. Det är alltså väldigt lugn område annars och inte en ghetto! Jag klagade många gånger till bostadsrättsföreningen här med. Tror ni någonting hände? Nej! Kvinnan som bodde där var väldig "lugn och trevlig" och kände de som satt i styrelsen så dessa skrev bara att de skulle undersöka det hela och slutade sedan svara på mina mail och telefonsamtal helt. Då det var dags att flytta igen. Nu köpte jag hus istället och det har varit hur bra som helst sedan dess. Kommer aldrig flytta till en lägenhet igen!
Kan tillägga att jag också varit i kontakt med hyresnämnden men de kunde inte göra något varken i det första eller det andra fallet.

Till trådskaparen. Du kan vara lugn. Skrik hur mycket du vill. Ingenting kommer hända.

Permalänk
Medlem

Underbart att fastighetsskötaren tog tag i saken och markerade att detta barnsliga beteende inte är acceptabelt. Ta till dig av kritiken; gör du inte det och fortsätter att gapa så hoppas jag innerligt att du blir vräkt.

Det är inte acceptabelt att hålla på och skrika, gapa och störa någon tid på dygnet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vilken tramsig machoinställning.

Jag bröt armen härom året när jag cyklade omkull. Att bita ihop och hålla käften i en sådan situation är vare sig normalt, naturligt eller ens vettigt.

Mes
Jag krossade höften och bröt armen mot fronten på en buss, lite suckande bara.
Jag låg kvar dock, kändes inte som det var läge att "walk it off"
(konstiga vinklar på både ben och arm)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@XPerion: Som ett par andra har nämnt kan det vara så att dina grannar inte vet varför du skriker. Om du får minutlånga utbrott var och varannan dag framstår du som något av en galning om det också inte samtidigt framgår varför du får utbrott och jag misstänker att grannarna inte hör att du spelar utan bara att du skriker. Då är det mer begripligt att de inte vågar konfrontera dig.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Sluta drick energidrycker om du gör det. Farlig kombination med online spel.

Permalänk
Avstängd

Tryhard som lackar så mycket (rasande vrål)

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

För ni med eran moral predikan. Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont? Alla är olika, jag blir sur och vrålar när torsk i spel ja.
Det jag reagerar över är varför inte grannarna inte bara säger till att jag stör. Skumle knipa käften direkt om bara dom säger till. Att gå och klaga bara för 1 min vrål mitt på dan.
Jag har stört på att dom borrar flera dagar i sträck, i flera timmar och inte går jag och klagar på dom. Deras hundar skriker ofta när dom hör när man öppnar dörren. Har inte brytt mig om det.
Om en människa inte har känslor. Då är det nåt som är fel.

Gör du dig illa så du måste skrika när du spelar? Vad spelar du egentligen? Jag förstår att dom inte vill komma och säga till dig, du verkar hetsk. Om dom nu borrar i flera timmar i sträck och hundar som skäller, varför säger du inte till dom då istället? Förmodligen av samma anledning till varför dom inte säger till dig.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Idioter finns det tyvärr överallt, jag fick samma varning där jag bodde tidigare, dessutom sade man att jag skulle "gå tystare i trappan" Givetvis blev jag tväförbannad, men diskuterade det lugnt och sakligt med hyresvärden (där var det dock en vettig hyresvärd) och sade som det var att jag måste använda mina arbetsskor hela dygnet då jag ibland även jobbade på nätterna då, men att jag också skulle försöka dämpa mig något.

Verkar mest vara senildementa gamla tanter och liknande som håller på med detdär, jag vet inte varför, men förmodligen blir det något slags rundgång i huvudet på en del när man kanske lever ensam i sin lägenhet och inte längre har så mycket umgänge som man haft tidigare, och man tar ut n allmän frustration över sin egen situation genom att anmärka på en massa skit som har absolut noll praktisk betydelse, jag vet inte...

Minns när jag bodde i en hyresrätt och en granne klagade på att han hörde min mobiltelefon.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

I dag för jag varnings brev från hyrsvärden för skrick och vrål. Erkänner att jag skricker och vrålar när spelar spel och blir sur. Men det är mitt på dan och pågår bara i nån minut med några sekunder i mellan bara. Det händer inte dagligen heller, typ 2-3 gånger i veckan så tappar jag humöret vid spel och skricker ut ilskan bara.
Om det är på natten eller olämpligt tid kan jag förstå. Men får man inte ens skicka mitt på dan i kort stund?

Om jag hade en granne som var och varannan dag vrålade så känns det naturligt att gå och säga till hyresvärden istället för att säga till grannen. Har ju liksom ingen aning om vad det är för en kuf och skulle ogärna komma i vägen för dennes vrede. Att andra stör dig är ingen ursäkt för att störa dem. Att två fel inte gör ett rätt borde vara ganska grundläggande kunskaper.

Är det så att du prompt måste skrika när du spelar så tycker jag du ska göra som någon föreslog och bygga en ljudisolerad låda att skrika i. Att samexistera med grannar betyder inte att man måste stå ut med deras personliga problem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ens ge mig in i diskussionen här för jag ser hur infekterad den blir, men för att svara på din fråga, ja, man kan få en "varning" när man skriker.

Rent generellt, men detta kan fungera lite olika beroende på vilken hyresvärd man har, så måste en störningsjour, alltså typ securitas, komma ut och höra att du stör. Det räcker alltså inte att en granne ringer in och säger: "Min granne stör, ge han en varning."

Har dem gjort det och de fortfarande hör dig skrika är det ju praxis att man knackar på och säger till dig. Man kan få varning första gången men man kan också ha tur att slippa det. Jag har alltid fått varning direkt när jag har stört.

Det är sjukt svårt att överklaga den när man väl har fått den. Det är liksom ditt ord mot väktaren och 9 fall av 10 går man på väktaren.

Ett hett tips från mig är att prata med dina grannar och berätta för dem att du vet om att du har problem med att du låter lite för mycket när du spelar. Ge dem ditt telefonnummer så att de kan slänga iväg ett SMS när du låter.

Så har jag gjort med mina grannar. Har någon fest så SMS'ar vi grannen först, (eller blir SMS'ad), och berättar att det låter för mycket. Har fungerat bra hittills. Gäller att hitta någon typ av gemensam mark där. Nu är det inte fester som är problemet för dig men man vill ju inte ha grannar som skickar securitas på en så fort man låter för att man har varit jobbig tidigare.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Inte många i som skrivit i den här tråden som är passionerade sportfans tror jag. Under fotbolls VM skulle jag nog säga att hela vårt kvarter vrålade var och varannan dag i en månad (är väldigt mycket folk från andra länder i mitt område, särskilt iranier).

I de större städerna i England kan jag säga att hyresvärden inte hade kunnat ta några klagomål på allvar med tanke på hur mycket fotbollstokiga som finns där.

Ontopic: Prata med hyrevärden och dina grannar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

@Jonny Myran: Förutom när det gäller barn då för då har man tydligen frikort till att hålla så jävla mycket låda man känner för.

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Medlem

Gapa och skrika i lägenhet är i samma kategori att spela musik så grannarna hör och detta flera timmar varje vecka. Det är ok om det förekommer några få korta stunder i veckan men inte varje dag. Att då skrika och ha sig... vad i helhavre håller du på med?

Nötter..!

Rensa skiten i ditt system så du inte behöver utleva känslor när något negativt händer dig som att bli dödad i spel.

Permalänk
Medlem

Alla är vi olika, en del är dåliga förlorare andra inte.
Även jag är extremt dålig förlorare, kör knappt några PvP spel längre, de gör mig inte gott!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Håller med många andra i tråden att skrika och vråla är inget man ska hålla på med lägg band på dina känslor.

Helt okay att bli arg men svär lite för dig själv om du behöver ge utryck för din ilska, finns ingen anledning till att hela världen ska få veta

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Helt rätt att du fick en varning enligt mig! Hade jag bott granne med dig hade jag kanske till och med anmält dig själv. Jag jobbar skift och det är för jävla irriterande när folk skriker och lever om oavsett om det är dagtid eller det är kvällstid.

RESPEKT kallas det. Om du känner att du behöver skrika varje gång det går dåligt för dig i spelen så har du ett par val. Sluta skrik, bli bättre så du slipper skrika eller flytta till en villa utan grannar inpå dig så du kan skrika bäst du vill.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mindfighter:

"Klipp dig och skaffa ett jobb" istället för att sitta hemma och bli sur på spel!

Vi som redan har jobb då?

Permalänk
Medlem

Frågan är väl också vad man skriker.
Ett vanligt gallskrik är kanske mer acceptabelt än att vråla en lång ramsa med hot ock könsord.
Så det kan ju vara innehållet som stör mer än själva skriket, och om det vore så illa att det kommer obsceniteter så kan du ju vara glad att det bara är värden och inte polisen som knackar på och undrar om det pågår någon misshandel eller liknande.

Oavsett så kan det vara värt att försöka göra något åt problemet, t.ex lägga av och ta en promenad ute när man börjar känna att det börjar gå dåligt och temperamentet gör sig påmint.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ureet:

Jag tycker att du borde ha ambitionsnivån att bete dig bättre än en hund.

Om en vuxen människa (eller ens en tolvåring) vrålar så att det stör grannarna varje gång det går dåligt i ett spel, då är det något som är fel.

Det är inget fel alls.
Folk vrålar ju skallen av sig när det gäller sport (både bra och dåliga mål) och antar att du inte kommer med samma påstående då.

Betydligt mer hälsosamt att skrika en sekund än att gå ut och krossa fönster och bränna bilar för att ens lag förlorade (eller vann, som i vissa länder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

För ni med eran moral predikan. Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont? Alla är olika, jag blir sur och vrålar när torsk i spel ja.
Det jag reagerar över är varför inte grannarna inte bara säger till att jag stör. Skumle knipa käften direkt om bara dom säger till. Att gå och klaga bara för 1 min vrål mitt på dan.
Jag har stört på att dom borrar flera dagar i sträck, i flera timmar och inte går jag och klagar på dom. Deras hundar skriker ofta när dom hör när man öppnar dörren. Har inte brytt mig om det.
Om en människa inte har känslor. Då är det nåt som är fel.

Jag brukar slå mig själv på fingret dagligen, ibland flera gånger varje dag skriker som fan. Ibland går jag ut och urinerar i föreningens buskar, helt accepterat ingen har sagt till mig.
Min granne borrar ibland också , det är ju inte så att han borrar varje dag utan bara ibland flera timmar sjukt störande , funderar ibland på hur jag hade upplevt det om han hade borrat dagligen.

osv sarkasm inget illa menat, ville bara förmedla att jag inte riktigt håller med om dina jämförelser , skrik på om du tror att dina grannar inte mår sämre av det.

TILL TS: Försök skrik lite mindre, typ inte dagligen har själv en nyinflyttad granne som låter värre än pewdie pie sjukt störande. Grannen ovanför krigar med honom vem som låter mest (bas mit i nätterna högt, den grannen har också levt om som fan) dom har börjat ge upp och fattat att det är lyhört lugnare för mig, skönt med två störande grannar ibland