Tips på: BT in-ears som passar för träning och jobb

Permalänk
Medlem

Tips på: BT in-ears som passar för träning och jobb

Hejsan!

Jag är verkligen inte en van användare här på forumet. Jag kikade i några trådar tidigare men upplevde inte att frågorna var ställda efter mitt behov, om så är fallet att det finns så är det okej att länka mig rätt.

Hursomhelst. Just nu letar jag efter ett par okej in-ears som funkar bra att ha under träning (löpning) så väl som att sitta på jobbet. Önskar att de har bra batteritid samt bra headset funktioner. Play/paus/nästa/föreg./höj/sänk/svara/lägga på. Jag vet att man inte köper in-ears för den goa ljudkvalitén, men det skadar ju inte om den är okej. Min budget ligger kanske på 1 000:- plus minus några hundralappar.

Jag har kollat omkring en del men recensioner säger både superbt och kass på alla sorter så det går inte framåt.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ägt både Bose, Jaybirds och Beats X och tröttnade på att lägga ner tusenlappar varje gång de går sönder - beställde efter lite efterforskning ett par https://www.amazon.de/HAVIT-Schwei%C3%9Fresistent-magnetische... .
Sjukt nog har de både bäst ljud och längst batteri-tid.
Sen är självklart Jaybirds snyggare om det är viktigt på jobbet.

Happy hunting

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk

Soundpeats Q30. Helt underbara. Billiga, mycket bra kvalitet, håller för ca 7 timmas lyssning. Använder när jag tränar, jobbar, är ute och springer osv osv.

Permalänk
Medlem

kolla in Jaybird deras lurar har många pluppar som passar dom flesta öron, dessutom svett och vattetåliga dock får du leva med sladden bakom nacken.. jag har själv ett par beats x dom funkar kanon, men är dock inte svettåliga

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dessa som jag själv nyligen skaffade och är väldigt nöjd med:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752973

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

@LuCkY21: Tack för tipset! Har du testat dem vid träning? Och vad använder du för telefon?

Permalänk
Medlem

@aakerlind: Tack för tipset! Vad använder du för telefon?

Permalänk
Medlem

@reaperishere: Tack för tipset! Har du använt dem vid träning? Och vad använder du för telefon?

Permalänk
Medlem

Ingen som kör med True Wireless eller vad de nu kallas för? Efter mkt fundering beställde jag tillslut Samsung Icon X i förhoppningen att dom nu kommit till rätta med kvalitetsproblemen (och för att jag själv kör Samsung främst på Androidsidan). Funderade dock på om man skulle mellanlanda på något sånt här med "bygel".

https://www.samsung.com/se/wearables/gear-iconx/SM-R140NZKANE...

Har några övriga lurar med som låter bra, som t.ex. Sony WH-1000XM2, men tycker det ser så sjukt fånigt ut att gå runt på stan och se ut som en radiotelegrafist från andra värlskriget att jag vill ha något mindre visuellt när jag är på stan

Edit:

Kan tillägga att alla tidigare försök med BT lurar slutat med att jag återvänt till trådat, inte främst för ljudkvalite och liknande utan att det varit för mkt bök med trådlöst och korta batteritider som kräver en diciplin som iaf ja inte har.

Permalänk
Medlem

För övrigt så glömde jag nämna att jag använder mig av android, Sony Xperia XZ. Det är ju en fördel med kompatibilitet.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Supra Nitro-X https://www.soundbysweden.com/se/nitro-x/. Kanonlurar vad gäller batteri, ljud, och fukttålighet. Mikrofonen är dock under all kritik. Vidare är även själva täckningen (kontakten mellan telefon och lurar) känslig. Upplever att de har sämre range helt enkelt.

Har använt med iPad, Nexus 5x, och OnePlus 6.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Permalänk
Medlem

Enligt recensioner på Amazon verkar Anker vara hyfsade: https://www.amazon.de/gp/product/B0756BRVXJ/ref=ox_sc_saved_t...

Permalänk

Själv använder jag mig av JBL Reflect Mini BT, som jag gissar är en föregångare till den någon tipsade om tidigare.
Har använt dem främst vid träning, och ljudet har i alla fall varit tillräckligt bra. Och det jag främst gillar med dem jämfört med lurar jag haft tidigare är hur bra de sitter i öronen.

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKITGLAD:

@reaperishere: Tack för tipset! Har du använt dem vid träning? Och vad använder du för telefon?

Nope det har jag inte men har använt dom när jag städat etc i denna sommarvärmen och svettats som en gris och de har aldrig krånglat. Använder en LG G6 och kan gå runt med dom i hela min lägenhet utan större problem med täckningen. Dock bara 42m2 stor, men ändå.

Skrivet av GeorgeCostanza:

Själv använder jag mig av JBL Reflect Mini BT, som jag gissar är en föregångare till den någon tipsade om tidigare.
Har använt dem främst vid träning, och ljudet har i alla fall varit tillräckligt bra. Och det jag främst gillar med dem jämfört med lurar jag haft tidigare är hur bra de sitter i öronen.

/GC

Version 2 som jag har sitter också extremt bra i öronen och flyger inte ur vid hastiga rörelser eftersom de dessutom är väldigt lätta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Använder Sennheiser CX Sport
https://sv-se.sennheiser.com/sport-earphones-bluetooth-runnin...

Funkar riktigt bra till träning och bra ljud. Sitter kvar i öronen även vid lite kraftigare rörelser.
Samtal fungerar bra, dock sitter micken på kontrollen som hamnar lite väl långt bakom munnen.
Som gör att man kan behöva flytta den närmare munnen.
Räckvidden är riktigt bra och klara av 5-6m av fri sikt innan det börjar tappa anslutningen.
Batteritiden är riktigt bra runt 6h ska den klara av och det gör den.

Används till en S8+, men tror inte någon telefon ska ha problem att ansluta till den.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Jabra Elite Sport för ca ett halvår sedan som jag vart mycket positivt överraskad utav, mitt första par True Wireless.
Batteritiden är runt 4h vid normal volym, sen har man två laddningar till i förvaringsasken.
Dom laddar ganska fort faktiskt.

Flera olika pluppar och bågar följer med, beroende på vad man har för öron.
Aldrig haft problem med att dom tappar kontakt till min Iphone 7, och jag har haft 5+ tidigare bluetooth lurar tidigare som allihopa har bråkat lite titt som tätt. Pulsmätare och möjligheten att släppa igenom ljud om du vill höra omgivningen när du går runt och lyssnar på musik.
Vattenresistent
När jag köpte dom för ca ett halvår sedan var det här enda True Wireless hörlurarna som faktiskt hade lite bas, det är värt att notera om man gillar sådant.
Ljudet är helt okej men som med alla andra True Wireless lämnar det mycket att önska, speciellt med tanke på priset.
Kostade 2400 när jag köpte dom, nu när dom är nere på 1899:- så är priset bra mycket mer rättfärdigat.

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4051530

Haft mina i 1 1/2 år nu och tränat flera dagar i veckan.
Är sjukt nöjd med dom och kommer troligtvis köpa ett par nya när mina ger upp. Har en Galaxy S8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red