Samsung lanserar Galaxy Note 9 med större batteri och uppdaterad penna

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar Galaxy Note 9 med större batteri och uppdaterad penna

Samsung avtäcker Galaxy Note 9, som bestyckas med större skärm och bättre kamera. Därtill ser batteriet en rejäl uppgradering samtidigt som pekpennan får utökad funktionalitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning och tuff konkurrens och om två månader har de sänkt priset med några tusen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Fast många kunder efterfrågar en telefon som även går att använda i självförvar.

Nå Galaxy Note 9 hade jag ej tackat nej till som företagstelefon. Jag förstår direkt behovet av den och att kunna använda penna gör att man kan arbeta så mycket bättre. Jag själv använder mest min egen mobil för att ta reda på information, det är väldigt sällan jag ändrar någon information i ett dokument/ritningen etc från mobilen.

Det som dock förvånar mig är att så otroligt många brukar köpa en Galaxy Note. Jag ser det lite som kommande Threadripper 2, jag ser behovet. Men jag ser inte att den skulle bli en försäljningssuccé jämtemot andra processorer.
Orsaken jag tvivlar är som personen ovanför, 10 000kr är mycket för en mobil. Jag la runt 5000kr för min senaste mobil och det var extremt mycket, men då fick jag också en väldigt schysst mobil.

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Huawei P20 Pro kommer ju också snart så varför stressa.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning på Note 9 och om två månader har de sänkt priset med några tusen pga konkurrensen.

P20 Pro har väl funnits ute en bra stund nu?

Permalänk
Medlem

Har 4000 mAh i min telefon redan, och en 40+20+8 mpx kamera, tror jag hoppar...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Huawei P20 Pro kommer ju också snart så varför stressa.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning på Note 9 och om två månader har de sänkt priset med några tusen pga konkurrensen.

Jag tycker mobilerna runt 3000 kronor ger prestanda så det räcker och blir över för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Var det stora problem med Note 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

@peckapecan:

Skrivet av peckapecan:

P20 Pro har väl funnits ute en bra stund nu?

Menade Mate 20 Pro med Kirin 980 chippet.

Var lite för snabb att skriva där

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var det stora problem med Note 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Han syftade på 7an: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/samsung-stoppar-galaxy-not...
8an var det inte mer problem med än någon annan populär telefon vad jag har hört.

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tycker mobilerna runt 3000 kronor ger prestanda så det räcker och blir över för min del.

Jag håller med, men betalar man lite mer får man lite mer. Note 9 utklassar dock de flesta mobiler för vissa saker tack vare pennan. Fast majoriteten av alla smartphoneanvändare vill inte ha en penna i sin mobil, så det är en mobil för en viss grupp av användare.
Utklassa= Redigera caritning med fingret den som kan, varvid 99,9999% av användarna svarar varför i ..... skulle jag vilja editera en cadritning i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning och tuff konkurrens och om två månader har de sänkt priset med några tusen.

Ja, kontantpriserna är ju onekligen höga. Skall man köpa på release så är det bättre att köra på abonnemang på 24 mån dessvärre, är ju plus och minus med att binda sig dock. Kollar man på priserna så ligger Note 9 ca 80kr/mån högre i pris än S9+ så det känns ganska rimligt iaf, Comviq och Tre verkar även prisvärdast.

Själv blev jag dock ganska besviken med uppgraderingen från Note 8 och S9+ så står över denna skulle jag tro. Skall bli intressant och se hur bra den säljer dock.

Permalänk
Medlem

Snapdragon vs Exyonys eller vad det nu hette. Vilken av dessa var den klart sämre processorn som EU fick nöja sig med?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har 4000 mAh i min telefon redan, och en 40+20+8 mpx kamera, tror jag hoppar...

Har också en sådan. Bästa jag har haft på länge.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Om bara telefonen hade iOS så hade det varit perfekt för mig

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag har note 8, så jag väntar nog på note 10, byter med 2 års mellanrum. Gillar note modeller, har haft note 1 och note 3, note 5 kom aldrig till Sverige och note 7 blev som det blev, men sen kom note 8 och köpte den direkt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Sötast

Vill gärna veta vad som hände med mobilmarknaden oO
Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Vill gärna veta vad som hände med mobilmarknaden oO
Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

OLED är dyrt, bra kameror lika så dessutom har de två. 512 GB lagring som ryms i en mobil är dyrt.

Folk betalar gärna om de kan göra allt och lite till från mobilen, då behöver de inte vara lika stationära i livet :P.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vill gärna veta vad som hände med mobilmarknaden oO
Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

Fick också ett pris på ca 2800:- men tog det på försäkringen.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

Förhandsköper man Note 9 och hämtar i butik så kan man också nyttja inbyteserbjudandet upp till 2400:- rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Han syftade på 7an: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/samsung-stoppar-galaxy-not...
8an var det inte mer problem med än någon annan populär telefon vad jag har hört.

Självklart vet jag att det var problem med 7an men skriver en person förra i en tråd om note 9 bör ju den personen prata om note 8 därför jag blev förvånad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Vill gärna veta vad som hände med mobilmarknaden oO
Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

Några förklaringar:
1: Folk köper mobiler med abonnemang, de betalar varje månad pengar och då får de råd. (enligt samma resonemang som sms-lånare tar)
2: Många får jobbmobiler från jobbet, på många arbetsplatser är tom smartphones ett grundkrav för att kunna jobba där.
3: Folk ersätter andra prylar med mobilen. Tidigare hade man mobil, kamera, mp3 spelare, vissa hade även videokamera etc.
4: Mobil har blivit en statussymbol, lite som kläder.

Nå jag köper billigare mobiler som du, detta av flera anledningar. Inte bara det att jag sparar pengar utan jag känner det moralisk fel att ge pengar till giriga företag helt i onödan. (det finns billigare alternativ)

Jag är fundersam på hur mobilutvecklingen kommer utvecklas. När "alla" mobiler har en helt platt skärm på framsidan, där högtalare, kamera är dold bakom skärmen, så vad ska locka folk att köpa en ny bättre mobil?
Är det specifikationer som 64 core, 512GB ram etc? Knappast, så vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

duly noted

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Detta verkar bli ett riktigt monster men det är en skapligt stor investering.

Permalänk
Medlem

Jag får mina 512gb under 10 000kr styck. Så jag tycker det är bra pris på senaste Note.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Avstängd

och 12 tusen som grädde på moset.
nä jag är jävligt trött på att köpa splitternya mobiler.
4-5 år gamla mobiler funkar hur bra som helst, det är knappt någon skillnad på dessa gamla och de splitternya.

Permalänk
Medlem

Får ju även några tusen i rabatt, beroende på telefon. Så upp till 5000 i rabatt, blir ju inte så extremt dyr då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om bara telefonen hade iOS så hade det varit perfekt för mig

Spekuleras om att det kommer några intressanta Apple telefoner i år, även en lite större modell:
https://www.youtube.com/watch?v=0sXvuUrJa0o&t

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Jag är sugen på att skaffa en Note men när jag läser att dom har uppdaterat batteri så i mina öron så låter det som dom har lat på mera C4 i mobilen så jag väntar i några månader och se vad som händer och att priset har gått ner.

Jag gillar även att dom har fixat kylning till den får hoppas att den gör någon skillnad.

Skrivet av Ozzed:

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Vi har redan nog med skogsbränder vi behöver inte flera.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Snapdragon vs Exyonys eller vad det nu hette. Vilken av dessa var den klart sämre processorn som EU fick nöja sig med?

Exyonys i sverige och det är den bättre enligt mig har en OP6 med snapdragon 845 chip och det chippet klarar inte coda h265 videos för uppselning ens , men min gamla s8 klarar det på det förra gen Exyonys chip

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Får ju även några tusen i rabatt, beroende på telefon. Så upp till 5000 i rabatt, blir ju inte så extremt dyr då

Skickades från m.sweclockers.com

Vart/hur då?