PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Nån som kan redogöra lite hur den nya sharpen funktionen är. Går det att jämföra med reshade sharpening typ lumasharpen eller adaptive sharpen ? Är på resande fot så kan inte testa detta själv och är nyfiken på om det går att bli av med lite av blurren i spelet.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Nån som kan redogöra lite hur den nya sharpen funktionen är. Går det att jämföra med reshade sharpening typ lumasharpen eller adaptive sharpen ? Är på resande fot så kan inte testa detta själv och är nyfiken på om det går att bli av med lite av blurren i spelet.

Är den verkligen aktiv ännu i spelet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är den verkligen aktiv ännu i spelet?

Nope, bara på testservern.

@Bläjd, jag har inte testat då jag inte laddat ner testklienten men vad de har gjort är ju endast att skapa ett interface mot inställningarna i Unreal Engine. Vad jag förstår så har man tidigare kunnat mixtra med dessa inställningar genom att modifiera vissa konfigurationsfiler, men att det försvann efter någon uppdatering för ett tag sedan.

Så, om du är bekant med inställningarna i UE så har du nog ett hum om hur det kommer se ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

@noMad17: jo jag testade att ändra sharpening själv i config filen innan bluehole tog bort den möjligheten. Då kunde man ju sätta ett värde själv på sharpen. Nu kan man ju bara bocka i det.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Är det endast jag som delar videor nu mera? Slänger väl upp en Kill Compilation/Montage från början på året i ren nostalgi. Gillar ni denna typen av videor så rekommenderar jag er att slå ett öga på nr 13-17 i spellistan. Trevlig natt på er!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

När blir det dags att släcka den där jävla rödzonen? Hamnade precis i skiten, lyckas ta skydd från en angripare men fimpades av en ologisk bomb från himlen. Stänger av skiten pga rödzonshelvetet. Oerhört trött på den.

Permalänk
Medlem

Haha! Jag körde in i rödzonen i en bil i 120 och sprängdes av den allra första bomben som landade. Jag var inte helnöjd.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

När blir det dags att släcka den där jävla rödzonen? Hamnade precis i skiten, lyckas ta skydd från en angripare men fimpades av en ologisk bomb från himlen. Stänger av skiten pga rödzonshelvetet. Oerhört trött på den.

Skrivet av killawife:

Haha! Jag körde in i rödzonen i en bil i 120 och sprängdes av den allra första bomben som landade. Jag var inte helnöjd.

Håller med...
Men Brendan Greene säger ju att det bara är de dåliga som dör av rödzonen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller med...
Men Brendan Greene säger ju att det bara är de dåliga som dör av rödzonen

Det må hända...Varför då sparka på oss sämre med förtvinad reaktionsförmåga? Efter lite middag och kaffe får man suget att återigen ge sig ut på det förbannade slagfältet.
Man är inte klokare än en dum travhäst, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Det stämmer i mitt fall. Jag är rätt dålig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Är det endast jag som delar videor nu mera? Slänger väl upp en Kill Compilation/Montage från början på året i ren nostalgi. Gillar ni denna typen av videor så rekommenderar jag er att slå ett öga på nr 13-17 i spellistan. Trevlig natt på er!
https://youtu.be/RLJwUWWcTio

Tjena CraZy, har en liten off-topic fråga till dig angående att spela in, antar att du kör med Shadow Play eller Windows inspelningsgrej (typ Xbox?). Känner du inte av mer inputlag till skillnad om man kör helt utan inspelning? Det är det enda som håller mig tillbaka från att spela in. Sitter på en rätt OK dator tycker man väl, men fpskräsen och inputlagkänslig som man är så suger det ju Demos är inte på frågan då det ser helt retarded ut gentemot live.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Tjena CraZy, har en liten off-topic fråga till dig angående att spela in, antar att du kör med Shadow Play eller Windows inspelningsgrej (typ Xbox?). Känner du inte av mer inputlag till skillnad om man kör helt utan inspelning? Det är det enda som håller mig tillbaka från att spela in. Sitter på en rätt OK dator tycker man väl, men fpskräsen och inputlagkänslig som man är så suger det ju Demos är inte på frågan då det ser helt retarded ut gentemot live.

Helt off-topic tycker jag ändå inte att det är! Men nej, jag märker ingen skillnad och har du åtminstone en någorlunda bra dator så ska inspelning aldrig vara ett problem. Jag kör med Nvidias egna och det fungerar felfritt. Är varken krävande eller påverkar sjävla spelupplevelsen på något sätt. Har alltid Shadowplay igång med alla spel jag spelar. Det är bara att börja spela in!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Helt off-topic tycker jag ändå inte att det är! Men nej, jag märker ingen skillnad och har du åtminstone en någorlunda bra dator så ska inspelning aldrig vara ett problem. Jag kör med Nvidias egna och det fungerar felfritt. Är varken krävande eller påverkar sjävla spelupplevelsen på något sätt. Har alltid Shadowplay igång med alla spel jag spelar. Det är bara att börja spela in!

Hehe. Nja grejjen är att jag provat både Nvidias Shadowplay och Windows egna inspelnings och tycker fan att jag märker skillnad på att köra utan. Gällande inputlag alltså. Då med en 8700K och 1080Ti. Kanske har kassa drivrutiner eller något, har faktiskt inte forskat så mycket i det.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Hehe. Nja grejjen är att jag provat både Nvidias Shadowplay och Windows egna inspelnings och tycker fan att jag märker skillnad på att köra utan. Gällande inputlag alltså. Då med en 8700K och 1080Ti. Kanske har kassa drivrutiner eller något, har faktiskt inte forskat så mycket i det.

Jadu, om du märker av inputlag då, så vet jag inte vad jag ska säga, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Hehe. Nja grejjen är att jag provat både Nvidias Shadowplay och Windows egna inspelnings och tycker fan att jag märker skillnad på att köra utan. Gällande inputlag alltså. Då med en 8700K och 1080Ti. Kanske har kassa drivrutiner eller något, har faktiskt inte forskat så mycket i det.

Jag märkte av det kännbart. kör enbart på highlights och då blev det mycket bättre för mig. bockade bort all inspelning av hela matcher.
dock så har jagen väldigt gammal cpu som kan vara boven.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur skulle det kunna påverka inputlag?
Att det kanske blir mer fps drops kanske, men kan väl inte ha och göra med inputlag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte spelat PUBG på flera veckor men har uppdaterat det när det kommit uppdateringar och tänkte idag komma in i spelandet igen.

Dock har något hänt då spelet kraschar hela tiden. Får BSOD med video_tdr_failure. Är det någon annan med samma problem.

Detta har jag testat för att lösa problemet.
Avinstallerat grafikkort drivrutinerna i felsäkert läge och sedan installerat dom igen.
Testat 2 olika versioner av drivrutiner.
Avinstallerat PUBG och installerat igen.
Verifierat filerna.
Googlat på problemet och testat dom olika lösningarna jag sett.

Inget har tyvärr fungerat. Det är heller inte konsekvent när spelet kraschar. Ibland kan jag spela en hel match och ibland så kraschar det i planet.

Finns det något annat jag kan testa innan en windows ominstallation är att tänka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Har inte spelat PUBG på flera veckor men har uppdaterat det när det kommit uppdateringar och tänkte idag komma in i spelandet igen.

Dock har något hänt då spelet kraschar hela tiden. Får BSOD med video_tdr_failure. Är det någon annan med samma problem.

Detta har jag testat för att lösa problemet.
Avinstallerat grafikkort drivrutinerna i felsäkert läge och sedan installerat dom igen.
Testat 2 olika versioner av drivrutiner.
Avinstallerat PUBG och installerat igen.
Verifierat filerna.
Googlat på problemet och testat dom olika lösningarna jag sett.

Inget har tyvärr fungerat. Det är heller inte konsekvent när spelet kraschar. Ibland kan jag spela en hel match och ibland så kraschar det i planet.

Finns det något annat jag kan testa innan en windows ominstallation är att tänka på?

Vad har du för hårdvara? Kanske är någon komponent som gett upp. Gammalt grafikkort som lagt av etc?
Känner inte till att jag hört någon haft detta problem tidigare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad har du för hårdvara? Kanske är någon komponent som gett upp. Gammalt grafikkort som lagt av etc?
Känner inte till att jag hört någon haft detta problem tidigare.

Ahh det glömde jag ju skriva.

Har ett AMD Radeon R9 390 8GB.

Jo det börjar bli ganska gammalt nu men det är bara PUBG som bråkar. Andra spel som är ganska grafikintensiva fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Ahh det glömde jag ju skriva.

Har ett AMD Radeon R9 390 8GB.

Jo det börjar bli ganska gammalt nu men det är bara PUBG som bråkar. Andra spel som är ganska grafikintensiva fungerar utan problem.

ja då var det värre att gissa sig till någon lösning. kanske är cpu:n som bråkar. har du kollat temperaturen för denna?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon mer som är drabbad av svår lagg just nu?
Helt ospelbart.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk

I senaste updaten ska man kunna släppa ett vapen och direkt avmounta alla attachments, står såhär i patchnotes:

"Pressing Alt while right-clicking a weapon now detaches all attachments on that weapon." För mig fungerar det inte, vad kan det bero på?

Fungerar det för andra? Och, om det gör det, är det någon keybind jag gjort kanske? som ändrar det? Alt har jag inte ändrat på och på höger musknapp hoppar jag iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

I senaste updaten ska man kunna släppa ett vapen och direkt avmounta alla attachments, står såhär i patchnotes:

"Pressing Alt while right-clicking a weapon now detaches all attachments on that weapon." För mig fungerar det inte, vad kan det bero på?

Fungerar det för andra? Och, om det gör det, är det någon keybind jag gjort kanske? som ändrar det? Alt har jag inte ändrat på och på höger musknapp hoppar jag iaf.

Det hade jag missat! Låter bra.

Får testa när jag kommer hem ikväll

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

I senaste updaten ska man kunna släppa ett vapen och direkt avmounta alla attachments, står såhär i patchnotes:

"Pressing Alt while right-clicking a weapon now detaches all attachments on that weapon." För mig fungerar det inte, vad kan det bero på?

Fungerar det för andra? Och, om det gör det, är det någon keybind jag gjort kanske? som ändrar det? Alt har jag inte ändrat på och på höger musknapp hoppar jag iaf.

Ja, det funkar. Jag har inte gjort någon rebind på musknapparna så det kan mycket väl vara problemet.
Om du vill "klick-loota" d.v.s. klicka för att plocka upp eller kasta något, hur gör du då? Antagligen är det då Alt + <ny knapp> som är din kombination för att tömma vapnet på attachments.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Skrivet av noMad17:

Ja, det funkar. Jag har inte gjort någon rebind på musknapparna så det kan mycket väl vara problemet.
Om du vill "klick-loota" d.v.s. klicka för att plocka upp eller kasta något, hur gör du då? Antagligen är det då Alt + <ny knapp> som är din kombination för att tömma vapnet på attachments.

hmmm, jag tror jag högerklickar då, men är inte säker, det går så automatiskt när jag gör det, är på jobbet så kan inte testa nu, vad är standard bind på högerklick?

Men du går på de vapnet du vill kasta, håller ner ALT och sen bara högerklickar så kastar du det? Eller måste du dra det samtidigt till vänster för att kasta?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kastar in den här videon för dom som begriper, jag gör det icke. Enda jag vet är att millisekunderna aldrig är på min sida.

"Stable 60Hz Tickrate? PUBG Update #19 Netcode Analysis" https://www.youtube.com/watch?v=KA43TocEAWs

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

hmmm, jag tror jag högerklickar då, men är inte säker, det går så automatiskt när jag gör det, är på jobbet så kan inte testa nu, vad är standard bind på högerklick?

Men du går på de vapnet du vill kasta, håller ner ALT och sen bara högerklickar så kastar du det? Eller måste du dra det samtidigt till vänster för att kasta?

Det som ska hända är att alla attachments på vapnet ska läggas i väskan alternativt på backen när du håller ner alt och sen klickar en gång på vapnet med HÖGER knapp.

Du är då redo att slänga vapnet sen genom att dra ut det.

Har inte hunnit prova det själv men verkar smidigt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Kastar in den här videon för dom som begriper, jag gör det icke. Enda jag vet är att millisekunderna aldrig är på min sida.

"Stable 60Hz Tickrate? PUBG Update #19 Netcode Analysis" https://www.youtube.com/watch?v=KA43TocEAWs

Servrarna rullar tydligen bättre och stabilare än någonsin.
Det största problemet nu för desync är spelarnas individuella ping.
Har du t.ex en låg ping under 30 och möter en spelare med 300 ping så är desyncen oundviklig mellan er.
(vem som har fördelen beror på situationen)
Ping "matchmaking" måste bli bättre, vilket inte är helt enkelt att lösa tydligen, pubg har snackat om det problemet länge men det har inte hänt mycket där.

Här kan man kolla sin egen ping:
https://pubgserverping.com/
Jag har 25 mot Frankfurts server, finns säkert program så att man kan se den live i spelet också.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Servrarna rullar tydligen bättre och stabilare än någonsin.
Det största problemet nu för desync är spelarnas individuella ping.
Har du t.ex en låg ping under 30 och möter en spelare med 300 ping så är desyncen oundviklig mellan er.
(vem som har fördelen beror på situationen)
Ping "matchmaking" måste bli bättre, vilket inte är helt enkelt att lösa tydligen, pubg har snackat om det problemet länge men det har inte hänt mycket där.

Här kan man kolla sin egen ping:
https://pubgserverping.com/
Jag har 25 mot Frankfurts server, finns säkert program så att man kan se den live i spelet också.

Tack tack. Min pendlar mellan 29-35 mot Frankfurt i detta nu. D-syncen är stundtals bedrövlig då den blir så uppenbar.

Permalänk
Medlem

Tjo fräs... kan man ändra siktet i pubg så det blir fast ist?

Skickades från m.sweclockers.com