Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Den blev precis tillgänglig på Bluray, och därför även tillgänglig på torrenting-sidor i samma kvalité... istället för tidigare telesync/cam-kvalité.

Den är inte tillgänglig på bluray än, var lite av poängen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Den är inte tillgänglig på bluray än, var lite av poängen.

Okej den blev tillgänglig digitalt (lagligt i hög kvalité) den 31a. Antog att den var släppt på Bluray eftersom folk namngav torrentarna bluray snarare än webrip (vet inte om Amazon's nedladdning av köpta filmer har samma bitrate som på en bluray eller om den är betydligt lägre).
Så nu undrar även jag, vad exakt var din poäng? Var är det "vi inte pratar om här"?

Permalänk
Medlem

Extinction på Netflix Rätt bra fredagsmys .

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Daemonium: Underground Soldier (Netflix)
Riktig trashfilm från Argentina. Det är från djupaste Z-filmträsket denna hör hemma. Men jag såg hela filmen och var mer underhållen än när jag kollade på Blade Runner 2049. En hel del billiga gore-effekter, och massor av skumma plotsvängar. En del skådisar kanske inte var de bästa heller. Se endast om du gillar den här typen av filmer (ibland).

Permalänk
Medlem

Captain Fantastic

En kollega rekommenderade denna för ett bra tag sedan men jag har inte kommit till skott förrän nu att kolla på den. Väldigt trevlig film. Lite politiskt tveksam men jag kan ha överseende med det. Jag gillar, förstår och uppskattar presentationen av det grundläggande budskapet som genomsyrar filmen.

Permalänk

Kalifornia, Brad Pitt e grym !!!!!!!!!!

Visa signatur

i7 6850K, vattenkyld Corsair H110i, GTX 1080Ti vattenkylt, 32Gb RAM@2666Mhz, ASUS Strix x99 gaming ROG, Corsair AX 1200i.

Permalänk
Medlem

Robocop (1987) (Director's Cut). Har set den flera gånger förut men rätt länge sedan senast. En bra film men inte i klass med Terminator. 7/10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

The House igår, funkade att sänka några öl till. Smålustig emellanåt men inget jag kommer se igen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Extinction på Netflix Rätt bra fredagsmys .

Såg också den senast. helt ok scifi.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Ready Player One ( 2018 )
Spelnörden inom mig ger denna film 5/5 tyckte den va riktigt underhållande.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Okej den blev tillgänglig digitalt (lagligt i hög kvalité) den 31a. Antog att den var släppt på Bluray eftersom folk namngav torrentarna bluray snarare än webrip (vet inte om Amazon's nedladdning av köpta filmer har samma bitrate som på en bluray eller om den är betydligt lägre).
Så nu undrar även jag, vad exakt var din poäng? Var är det "vi inte pratar om här"?

Med att den blev ”släppt på blu-ray” i detta sammanhang är snarare att den dök upp i nåns lager i väntan på release datum, vilket naturligtvis gör att den släpps på det stället du talar om innan det officiella (som han talar om)

Precis det som vi pratar om... piratkopiering såklart

Ontopic.

Hostiles: duglig, välgjord, dock inget jag inte sett förr och som inte gjorts bättre på annat håll, fångande inte de grå nyansera ordentligt. 6/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollade på Kimi no Na wa igår. Lika bra som jag kom ihåg den, dock blev det så klart inte samma känsla som när man såg den första gången.

Permalänk

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

Är väl inte jättefrälst gällande Star Wars, men då grabben (12 år) är stort Star Wars fan är det ändå kul att kolla igenom serien med honom.

/GC

Permalänk
Medlem

Häjyt (1999). Finsk film om några småskurkar (innehåller bl.a knivar och hembränt). Stark 7/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

The Book of Henry. Helt ok, stundvis sorlig. https://www.imdb.com/title/tt4572792/

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Under Siege (1992)

Säkert 5år sen jag såg denna sist. Är inget stort fan av Steven Seagal filmerna men denna tycker jag är bra.
En sak jag stör mig lite på är att det är onödigt grafiskt blodigt i många? av hans hans filmer även en aning i denna iof. Blir liksom splatterfilms-känsla då istället för actionfilm. Antar det är en smaksak. Är ett fan av actionfilmer men dom flesta är inte lika grafiska om man säger så

Extra poäng för ögongodiset Erika Eleniak såklart ! Hon förtjänar en icke toppless screen.
Kanske man ska börja kolla på Baywatch igen haha.

Permalänk
Medlem

@myllerman
Är Steven Seagal med i någon film där han inte bryter minst en arm eller ett ben? lol
Känns som att han gör det i varenda film han är med i

Permalänk
Medlem

Braven, iTunes

Jävla dravel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg nyss den italienska versionen av perfect strangers (som jag tror är orginalet?).
En film som nästintill enbart utspelar sig i en och samma lägenhet och det som driver filmen är konversationer mellan karaktärerna.

Kort och gott handlar den om en grupp personer som under en middag beslutar sig för att alla sms och telefonsamtal m.m. som tas emot under middagen måste göras tillgängliga för alla. Självklart uppstår en del jobbiga situationer, och en del roliga. Kaaaanske att det började spåra lite mot slutet så det var bra att de beslutade om att göra filmen ganska kort. Tror inte den var längre än 1,5 timmar.

Gillar man dialogtunga filmer är det här ett måste!

Fyra av fem vinglas får den.

Skrivet av Mangee75:

Ready Player One ( 2018 )
Spelnörden inom mig ger denna film 5/5 tyckte den va riktigt underhållande.

Själv tyckte jag den var ganska kass. Visst var det roligt att leta efter referenser till andra filmer och spel men det är inte tillräckligt för att göra det till en bra film.

Visst, jag hade inte tråkigt under tiden jag såg filmen och jag kommer nästan garanterat se om den så småningom men speciellt bra är den inte. Tyvärr.

Två av fem bittra gubbar för den.

Permalänk
Medlem

The Accountant

Riktigt bra! Var lite tveksam först då Ben Affleck spelar huvudrollen... Inget fel på honom men han har gjort en del skräp, (tycker jag).

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Under Siege (1992)

Säkert 5år sen jag såg denna sist. Är inget stort fan av Steven Seagal filmerna men denna tycker jag är bra.
En sak jag stör mig lite på är att det är onödigt grafiskt blodigt i många? av hans hans filmer även en aning i denna iof. Blir liksom splatterfilms-känsla då istället för actionfilm. Antar det är en smaksak. Är ett fan av actionfilmer men dom flesta är inte lika grafiska om man säger så

Extra poäng för ögongodiset Erika Eleniak såklart ! Hon förtjänar en icke toppless screen.
Kanske man ska börja kolla på Baywatch igen haha.

http://forumbilder.com/images/2018/08/07/Siege.jpg

Bara att hoppa på tvåan nu då!

”A gigabyte of RAM should do the trick!”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

...And Justice for All.

7/10. Bra rulle

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

@myllerman
Är Steven Seagal med i någon film där han inte bryter minst en arm eller ett ben? lol
Känns som att han gör det i varenda film han är med i

Vet inte om jag sett alla men ja det brukar var rätt mycket benknäck, ansiktsknäck och olika föremål som trycks genom kroppsdelar på väldigt grafiskt sätt, inte minst en tumme som trycker in ögat så det blir mojs i slutet på Under Siege

Skrivet av sKRUVARN:

Bara att hoppa på tvåan nu då!

”A gigabyte of RAM should do the trick!”

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja kanske blir det. Minns inte om jag tyckte 2:an var så bra dock.

Permalänk

How it Ends

5/10. Medelmåtta. Ganska långsam film, vilket jag inte riktigt tycker om.

Permalänk
Medlem

Annihilation Mjaa sådär 5/10
Avengers: Infinity War Det har kommit ut så många superhjälte filmer och denna är en i mängden 7/10 (slutet drog ned betyget till 7 mot en 8 ifall dom kommit på nåt bättre)
Deadpool 2 Väldigt bra måste jag säga. Gillade första skarpt och denna hamnar inte långt bakom. Vet jag sade om Avengers att det inte känns som speciellt numera men denna är annorlunda med sin R Rating vilket innebär att den är tänkt för oss vuxna. 9/10 första filmen gav jag 10/10 till så lite av en fanboy kanske. Hursom lider den lite av att man redan sett första filmen så nyhetsfaktorn är inte densamma.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

Death Wish 2018 med Bruce Willis
Remake av en kultklassiker Death Wish 1974 som fick ett antal uppföljare.

Filmen handlar om en läkare som tänker fira ute med sin fru och dotter. En tjuv får höra detta och planerar ett inbrott hos dem. Doktorn blir förhindrad att delta på festen och det ställs in.
Så när tjuvarna ska göra inbrottet möts de av hans fru och dotter..

Det slutar inte lyckligt och polisen är som de är, vilket resulterar i att doktorn blir en hämnare.

Filmmässigt så märks det att Bruce Willis nu är äldre och stelare i kroppen än vad han var när han spelade in Die hard. Men det är ändå en helt okej film, som ni troligen har sett några 100 olika versioner av. Men för min del så var en film till att se inte fel.

Permalänk
Medlem

Beast of no nation

7/10 Bra film med bra skådespelare och intressant handling, väldigt sevärd dock något lång. Handlar om ett krig i västafrika där det förekommer barnsoldater.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Basic Instinct (1992). Erotisk thriller med twist. Har sett den förr men det vara väldigt länge sen. Stark 7/10 för att Sharon Stone är så fysiskt het och psykiskt kall i denna film.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ghost in the Shell (Netflix)
Gillade den. Bra action, helt ok story. Är inte speciellt förtjust i japansk media i övrigt, så för min del var det bra att den gjordes mer västerländsk.

Permalänk
Medlem

Avengers Infinity War