Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg en svensk klassiker igår, eller ja vissa säger det och jag får väl vara beredd att hålla med för en gångs skull då jag i största allmänhet har otroligt svårt för svenska "nyare" filmer... Säg från 2000+
Men hur som, Picassos äventyr, riktigt rolig och rekommenderas om man gillar svensk film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Once Upon A Time In The West (1968). Filmer görs inte så här längre. Man kan nästan ta på spänningen och stämningen. Lite långsam och lågmäld men ändå 9/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

escape plan 2 sämsta B-rullen som ja sett på länge.

Sylvester Stallones bäst före datum som action-hjälte har gått ut för länge sedan. Visst, han har gjort en hyfsat bra sista Rambo-film och en sista hyfsat bra Rocky-film men annars är (underskattade?) Cliffhanger från 1993 hans sista stora stund som actionhjälte i mitt tycke.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Avengers - Infinity war - Precis vad man förväntat sig. Bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Avengers - Infinity War

Mycket bra, 9/10

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Avengers - Infinity War
OK, det vanliga spräng så mycket på så kort tid det går köret som börjar vara rätt trist vid min ålder

Escape plan 2
Riktigt usel men genomlevde hela, han har gjort sämre rullar men kan inte komma på någon så här rakt upp och ned

The recall
Det sämsta snipes gjort som jag sett. Tror han tappat lusten totalt efter sina skattevoltor

Permalänk
Medlem

Jag är lite sen på La La Land

Mycket bra film - 9/10. Nästan lika bra som Vanilla Sky.

Mina filmbetyg gäller kvalitet snarare än min känsla av saker och ting.. Ganska torrt och beräknande kanske..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Såg att tråden var uppdaterad och tänkte att nu väller det in folk som sett Avengers Infinity War.
Undrar varför

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Secret Superstar
Indisk rulle

Faktiskt väldigt bra, lite cheesy men bra story 8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Avengers - Infinity War
OK, det vanliga spräng så mycket på så kort tid det går köret som börjar vara rätt trist vid min ålder

Escape plan 2
Riktigt usel men genomlevde hela, han har gjort sämre rullar men kan inte komma på någon så här rakt upp och ned

The recall
Det sämsta snipes gjort som jag sett. Tror han tappat lusten totalt efter sina skattevoltor

Så den i Kina, var helt ensam i biosalongen.. Sjukt dålig Ettan hade ju lite hopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag är lite sen på La La Land

Mycket bra film - 9/10. Nästan lika bra som Vanilla Sky.

Mina filmbetyg gäller kvalitet snarare än min känsla av saker och ting.. Ganska torrt och beräknande kanske..

Förutom fotot tycker jag den filmen är ganska så dålig, så jag är intresserad av vad du tycker är så bra att den får 9/10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Förutom fotot tycker jag den filmen är ganska så dålig, så jag är intresserad av vad du tycker är så bra att den får 9/10.

Självprojicerande, kritik mot Hollywood som en process, medveten om vårat ytliga samhälle. Trots allt detta inte för tung utan snarare underhållande att titta på.

Skulle lätt ge den 9/10 till 10/10.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider " 2018 "
Helt okej rulle , jag tycker Alicia Vikander är bättre än Angelina Jolie som huvudperson.
Betyg 3,5 / 5

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Shining igår och The Exorcist. Hade aldrig sett dem tidigare, tycker de var bra.

Permalänk
Medlem

Backdraft (1991). Gillade den bättre när den kom men ändå en bra film. 7/10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

The Shining igår och The Exorcist. Hade aldrig sett dem tidigare, tycker de var bra.

Har vid det här laget sett The Shining säkert ett 20-tal gånger, och det är en film som bara blir läskigare ju mer man tittar på den. Den kryper under skinnet på en till slut, vad jag säger är basicly... Se den fler gånger och du kommer uppskatta den ännu mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg Blade Runner 2049 för andra gången. Gillar verkligen den typen a film. Bra musik och storslagna miljöer. Men originalet är klart bättre. Musiken är mjukare och filmen känns mer genomtänkt.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Såg Blade Runner 2049 för andra gången. Gillar verkligen den typen a film. Bra musik och storslagna miljöer. Men originalet är klart bättre. Musiken är mjukare och filmen känns mer genomtänkt.

Såg själv också Blade Runner 2049, är en sucker för Sci-Fi så den ligger nog på minst motsvarande IMDB's betyg. Får 9 av 10, Androider som drömmer om elektriska får!

Permalänk
Medlem

Swiss army man.

Sög.

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Swiss army man.

Sög.

Ska man se film där de släpar runt en död snubbe så är det nog Weekend at Bernie's som gäller. Hehe.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Sylvester Stallones bäst före datum som action-hjälte har gått ut för länge sedan. Visst, han har gjort en hyfsat bra sista Rambo-film och en sista hyfsat bra Rocky-film men annars är (underskattade?) Cliffhanger från 1993 hans sista stora stund som actionhjälte i mitt tycke.

problemet var inte Stallone utan att CG var i stil med Macgyver från 93 och likaså manus, såg ut som explosion GIF's som dom klippt in i filmen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Swiss army man.

Sög.

Spoiler:
Den har en bra scen i början där kroppen släpper ut gaser och han åker på den likt en vattenskoter
Resten är skit!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Såg filmen Game Night igår med min sambo och vi skrattade gott genom hela filmen, mycket underhållande i min mening, rekommenderas om man vill ha något roligt och lättittat! https://www.imdb.com/title/tt2704998/?ref_=tt_urv

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Spoiler:
Den har en bra scen i början där kroppen släpper ut gaser och han åker på den likt en vattenskoter
Resten är skit!

mja jo okej det fick en o fnissa en del men resten var ju.. meh

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

"Den blomstertid nu kommer"

Hatten av för "Crazy Pictures" för att ha skapat en av de snyggaste svenska filmer jag sett på länge. Bakgrundshistorien oml hur projektet startade, finansierades och tillslut gick upp på bio gör det än mer imponerande.

Manuset fungerar bra, även om det inte kommer vinna någon oscar, och skådespelarinsatserna varierar. Men överlag en ganska underhållande och framförallt snygg film.

Betyg: 7/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

The Shining igår och The Exorcist. Hade aldrig sett dem tidigare, tycker de var bra.

Kollade på Ready Player One idag och den var så jävla bra. Bra timing att jag kollade på ena av de citerade filmerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Såg att tråden var uppdaterad och tänkte att nu väller det in folk som sett Avengers Infinity War.
Undrar varför

Förklara för en efterbliven som inte fattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Förklara för en efterbliven som inte fattar.

Den dök precis upp på såna ställen vi inte pratar om här.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Förklara för en efterbliven som inte fattar.

Den blev precis tillgänglig på Bluray, och därför även tillgänglig på torrenting-sidor i samma kvalité... istället för tidigare telesync/cam-kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Självprojicerande, kritik mot Hollywood som en process, medveten om vårat ytliga samhälle. Trots allt detta inte för tung utan snarare underhållande att titta på.

Skulle lätt ge den 9/10 till 10/10.

Ja alla ser vi väl olika saker. Jag tyckte det var tråkig musik, ointressant dialog och noll kemi mellan Stone och Gosling. Fotot och miljöerna var dock mycket bra. Både jag och frugan höll på att somna vid flera tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com