Blockera samtal enligt tidsintervall. Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem

Blockera samtal enligt tidsintervall. Är detta möjligt?

Hej alla,

Jag har fått en ny arbetstelefon med dubbla SIM-platser. Jag skulle vilja slippa bära runt på två telefoner så funderar på att ta in mitt privata SIM-kort i den nya telefonen också. Men jag vill inte riskera att kunder ringer mig efter arbetstid så jag vill hitta ett sätt att telefonen automatiskt "blockerar" inkommande samtal som inte är mellan 07.00 och 16.30 t.ex.

Finns det någon lösning på mitt problem eller är jag fast med två telefoner? Har sökt runt lite men inte hittat något vettigt svar så alla tips uppskattas.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Vi kan börja med vilken telefon du har?

Vet att Samsung har "Stör ej" läge men om det går att sätta tider på simkort separat vet jag inte

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@r0ad: Vet inte vad du har för telefon men med lite "pillande" kan du kanske få det att fungera med funktionen "Stör ej".
Den kan man sätta med tidsintervall och sedan ha egna undantag för vad som får släppas igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Hej alla,

Jag har fått en ny arbetstelefon med dubbla SIM-platser. Jag skulle vilja slippa bära runt på två telefoner så funderar på att ta in mitt privata SIM-kort i den nya telefonen också. Men jag vill inte riskera att kunder ringer mig efter arbetstid så jag vill hitta ett sätt att telefonen automatiskt "blockerar" inkommande samtal som inte är mellan 07.00 och 16.30 t.ex.

Finns det någon lösning på mitt problem eller är jag fast med två telefoner? Har sökt runt lite men inte hittat något vettigt svar så alla tips uppskattas.

Tja,

Kör Iphone och där finns funktionen.
Har ställt in min att på kvällen och under natten blockeras alla samtal utom de som finns under kontaker.
Vilken har du?

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill du alls använda en telefon? Om du inte vill ta privata samtal under arbetstid och jag gissar att du inte vill ta jobbsamtal på din fritid så känns det ju väldigt meningslöst. Tänk också på datatrafiken. Du vill kanske att vissa grejer ska belasta jobbets datatrafik, tex jobbmail och annat som man kan behöva kolla på i jobbet. Andra saker vill du inte ska gå via jobbets datatrafik.

Jag släpar själv runt på två telefoner. I mitt fall beror det på att jag inte vill ta jobbsamtal på fritiden, men även på grund av att jag vill hålla min jobbtelefon ren från appar som jag inte tycker att arbetsgivaren har med att göra. Jobbtelefonen använder ju datatrafik från jobbabonnemanget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vi kan börja med vilken telefon du har?

Vet att Samsung har "Stör ej" läge men om det går att sätta tider på simkort separat vet jag inte

Skrivet av MacAllan:

@r0ad: Vet inte vad du har för telefon men

Skrivet av Nepo:

Vilken har du?

Huawei P20. Dumt av mig att inte skriva ut det kom jag på.

Skrivet av giplet:

Varför vill du alls använda en telefon? Om du inte vill ta privata samtal under arbetstid och jag gissar att du inte vill ta jobbsamtal på din fritid så känns det ju väldigt meningslöst. Tänk också på datatrafiken. Du vill kanske att vissa grejer ska belasta jobbets datatrafik, tex jobbmail och annat som man kan behöva kolla på i jobbet. Andra saker vill du inte ska gå via jobbets datatrafik.

Jag släpar själv runt på två telefoner. I mitt fall beror det på att jag inte vill ta jobbsamtal på fritiden, men även på grund av att jag vill hålla min jobbtelefon ren från appar som jag inte tycker att arbetsgivaren har med att göra. Jobbtelefonen använder ju datatrafik från jobbabonnemanget.

Jag har senaste 3 åren släpat runt två telefoner, men jag orkar inte det mer. Jag får bruka mitt företagsabonnemang privat (samtal, sms, surf osv). Jag vill kunna läsa mail och dyl. även på ledig tid då jag behöver det. (arbetsnarkoman)

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Du kan säkert använda tasker eller ifttt för att aktivera och avaktivera simkortet helt, om du har två sim.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ett sätt att lösa det på, inte riktigt vad du söker men som jag kör på min P10a. Aktivera Tyst läge från 16:30 och lägg in familj och vänner som undantag. På så sätt missar du inga viktiga samtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan säkert använda tasker eller ifttt för att aktivera och avaktivera simkortet helt, om du har två sim.

Får titta på de.

Skrivet av LoseMyMind:

Ett sätt att lösa det på, inte riktigt vad du söker men som jag kör på min P10a. Aktivera Tyst läge från 16:30 och lägg in familj och vänner som undantag. På så sätt missar du inga viktiga samtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ett alternativ ju. Får forska vidare.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |