SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Jodå, €2300 räcker gott och väl. ca 5000 och uppåt sek går basmodellerna för, t.ex. http://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o41-mm-p-3004....
Om man bortser från specialmodeller och guld/diamantprydda saker tror jag få Longines-klockor går för över ca 50k där t.ex. Rolex instegsmodeller hamnar.

ops! Missade att det var 2 0:or där... efter att jag läste 230 euro högre upp

Permalänk
Medlem

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vardagsklockan

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Oyster perpetual 39mm. Perfekt instegsklocka, är väldigt nöjd!

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Man får ingen ny longines for 230 euro haha.

Slog slint i huvudet. Jag har inte ägt Longines på många år men ser nu att deras priser har klättrat ganska rejält den sista tiden.

Men lite roliga Certina kan du få för de pengarna!

Permalänk
Skrivet av xervz:

Oyster perpetual 39mm. Perfekt instegsklocka, är väldigt nöjd!
https://preview.ibb.co/bX1pMG/E8024043_7398_4_EE2_B4_BB_BF2_E0601565_D.jpg

De blåa markeringarna livar verkligen upp! Lite roligt att OP även kommer med ett uppgraderat urverk, tål stötar osv bättre än de som sitter i bruksklockorna typ Submariner.

Permalänk
Medlem

Zenith Surf Automatic från 1972 som jag fick av farfar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Seiko Alpinist (SARB017)

Men hämtade ut två Seiko 5 idag, ska försöka hålla Alpinisten i så gott skick som det går och behövde något mer att komplettera med.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Blev tillslut en sådan. Kanske lite fel i en sån här tråd med alla fina ur ni postar.. men riktigt nöjd hittills.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Någon utav dessa två.

Casio DB-360G-9A

A168WA-1YES

Har även en "finare" klocka som sällan används (därav anledningen till att jag inte vet exakt modell/år) som i princip ser ut såhär:

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

En Casio A158 på batteri och en Seiko 5 SNK809 på ett härligt slitet Nato-band.
Ärligt talat är det Seikon som används dagligen, och vars boett jag polerat med autosol och en enkel polertrasa under någon timme när jag hade tråkigt. Det syns nog knappt på bilden, men resultatet blev långt över förväntan jämfört med hur den ser ut i orginalutförande.

Det är en härlig och billig klocka för typ 700 pix som fått mig att helt utesluta batteridrivna urverk i fortsättningen. Ett mekaniskt urverk känns mycket mer levande.

Jag drömmer om en Laco Blaue stunde. Googla den, du blir inte besviken.

Edit: En länk till The urban gentrys review på SNK809.

Permalänk
Skrivet av Bluefish:

https://i.imgur.com/Z4eTmjB.jpg
Ärligt talat är det Seikon som används dagligen, och vars boett jag polerat med autosol och en enkel polertrasa under någon timme när jag hade tråkigt. Det syns nog knappt på bilden, men resultatet blev långt över förväntan jämfört med hur den ser ut i orginalutförande.

Snyggt! Om man söker en så liknande som möjligt men lite större, är det SNZG15 som gäller?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Snyggt! Om man söker en så liknande som möjligt men lite större, är det SNZG15 som gäller?

Den har jag och jag är mycket nöjd med den! Härifrån köpte jag: https://www.yorkshirewatches.co.uk/seiko-5-sport-military-bla...

Bra pris och snabb leverans!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Snyggt! Om man söker en så liknande som möjligt men lite större, är det SNZG15 som gäller?

Det verkar vara ett annat urverk i den. Den är snygg men saknar Baumuster B-urtavlan, där minut-talen är det primära. I övrigt ser den ut att vara väldigt lik.

Länk till Watchuseek
Enligt den här tråden på Watchuseek så verkar det vara ett bra urverk och själva klockan i sig ser ut att vara lätt-moddad om man så skulle vilja.

Permalänk
Skrivet av twk:

Den har jag och jag är mycket nöjd med den! Härifrån köpte jag: https://www.yorkshirewatches.co.uk/seiko-5-sport-military-bla...

Bra pris och snabb leverans!

Skickades från m.sweclockers.com

Najs! Vad slutade priset på med frakt osv? Med tanke på att cdon säljer dom för 1476:- och 100:- rabatter går att hitta ibland.

Skrivet av Bluefish:

Det verkar vara ett annat urverk i den. Den är snygg men saknar Baumuster B-urtavlan, där minut-talen är det primära. I övrigt ser den ut att vara väldigt lik.

Hmm.. ja urtavlan tyckte jag inte lika mycket om, minuter såg klart bättre ut. Ska kolla vidare på fler innan det blir köp.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Najs! Vad slutade priset på med frakt osv? Med tanke på att cdon säljer dom för 1476:- och 100:- rabatter går att hitta ibland.

Hmm.. ja urtavlan tyckte jag inte lika mycket om, minuter såg klart bättre ut. Ska kolla vidare på fler innan det blir köp.

Det kanske blir billigare på CDON då, jag betalade £11.50 i frakt. När jag köpte den, för ett år sedan, hittade jag ingen svensk återförsäljare som kunde matcha det priset. Mycket bra klocka, som sagt!

Permalänk
Skrivet av twk:

Det kanske blir billigare på CDON då, jag betalade £11.50 i frakt. När jag köpte den, för ett år sedan, hittade jag ingen svensk återförsäljare som kunde matcha det priset. Mycket bra klocka, som sagt!

Jag får rätta mig lite. Det var ett par andra företag som sålde genom CDON Marketplace, Plus Group B.V. och T&L Time And Luxury.

Plockar nog en SNK805 eller SNK809 först i alla fall.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Använder en Casio GA-110T0 när jag vill slippa klumpiga telefonen.

Permalänk
Medlem

Fitbit Alta HR. Ibland när man kvickt vill ha tiden och vinklar armen så möts man av "Let's go for 50!" istället.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Min första klocka från 1991 med oäkta Tetris (bara 6 rader). Nostalgi, plastig och ganska obekväm.

Permalänk
Medlem

Främst Apple Watch (Series 2) till vardags men gillar att variera lite då och då

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Denna lilla rackare får hänga med på armen ibland från och med igår
Vet inte riktigt vad tusan jag skulle med en gammal vintage Omega till, men ibland är det ju svårt att hålla igen!

Permalänk
Medlem

Beror på vilken dag. En vanlig "casual" dag på kontoret då den inte riskerar att få stryk men man heller inte vill vara för tjusig så är det denna.

Permalänk
Medlem

En äkta Meller Astar Nag Earth för €89. Letar man upp lite rabattkoder så landar man på knappt 600kr ink. frakt
Gillar den dock, och har fått många komplimanger för den.

https://mellerbrand.com/collections/watches/products/astar-na...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vardagsklocka som fungerar bra att bada med i dessa tider

Breitling superocean chronograph II black steel

Den kommer få sällskap inom snar framtid av en Maurice Lacroix masterpiece chronograph skeleton förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

En Patek Philippe med romerska siffror. Köpt i Bangkok på den lokala marknaden i Huey Kwang för 700 bht ca 185:-. Äkta (genuine enl försäljaren) inkl servicekort, broschyr, sigill och kartong.
Kostar 20-25.000 USD på nätet så det var ett riktigt klipp. Eller hur!...

Permalänk
Medlem

https://www.lotus-watches.com/en/producto/181642-2/

Fick rätt så många komplimanger av random folk i USA

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Just nu;

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Gorian: Vad är Meller för märke? Jag kollade in hemsidan men kan inte riktigt känna att jag får någon som helst information. Vilket land är det från?

Klockan är snygg, men jag är alltid tveksam till att betala för något jag inte vet vad det är.

Visa signatur

Das Ideapad