Qpad QH-85 eller finns det bättre för samma peng?

Permalänk
Medlem

Qpad QH-85 eller finns det bättre för samma peng?

Kollar efter headset till min son och såg att Inet har Qpad QH-85 på kampanj och medlemspriset blir 399 kr. Denna modell har väl några år på nacken om jag förstått det rätt, så finns det bättre för samma peng?

Försökte få grabben att vilja använda mina gamla Sennheiser HD555 och istället köpa en lös mick men han vill absolut ha ett headset.

Permalänk
Medlem

Det är ett väldigt bra headset, i mitt tycke. Jag har haft mitt i fem år nu och det står sig väl, än idag. För det priset, är det ett bra alternativ.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

För 399kr så får du nog inte bättre.

Har haft 3 par, 2 av QPAD och 1 Hyper X, alla har fungerat bra.

Kablarna är inte så där jättetåliga så är man en sån som slänger runt sina headset så kan man förvänta sig att det blir glapp någonstans ( vanligt problem med dessa ).

Micen är också bra så länge ljudkortet orkar driva det utan mic boost och som bonus så fungerar de också väldigt bra med PS4.

Permalänk
Medlem

Har själv kört qh-90, detta är väl samma fast med öppna kåpor? Var i alla fall väldigt nöjd med dem, och då betalade jag typ 800spänn. så 399 är riktigt prisvärt. Dock som sagt, öppna kåpor har jag för mig så grabben kommer höra sin omgivning. Vilket kanske är bra iofs...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

I detta fall så är det väldigt prisvärt. Överlag så brukar jag dock inte rekommendera Qpad längre, de har helt obefintlig support och deras hemsida är något underligt Kina-hopkok.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Kollar efter headset till min son och såg att Inet har Qpad QH-85 på kampanj och medlemspriset blir 399 kr. Denna modell har väl några år på nacken om jag förstått det rätt, så finns det bättre för samma peng?

Försökte få grabben att vilja använda mina gamla Sennheiser HD555 och istället köpa en lös mick men han vill absolut ha ett headset.

Otroligt bra pris
Vad få vet om: Beyerdynamics som hjälp till med QH85 därför dom är så bra

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Har själv kört qh-90, detta är väl samma fast med öppna kåpor? Var i alla fall väldigt nöjd med dem, och då betalade jag typ 800spänn. så 399 är riktigt prisvärt. Dock som sagt, öppna kåpor har jag för mig så grabben kommer höra sin omgivning. Vilket kanske är bra iofs...

Gillar själv öppna kåpor och vill att grabben ska höra oss föräldrar när det är dags för mat osv.

Skrivet av Jink:

I detta fall så är det väldigt prisvärt. Överlag så brukar jag dock inte rekommendera Qpad längre, de har helt obefintlig support och deras hemsida är något underligt Kina-hopkok.

Men med två års garanti så borde det väl ändå vara safe. Blir väl Inet som får ta retur och lösa problemet om något går sönder.

Skrivet av Niivpzi:

Otroligt bra pris
Vad få vet om: Beyerdynamics som hjälp till med QH85 därför dom är så bra

Låter bra det. Har beställt ett par och tror nog grabben blir nöjd iaf.

Permalänk

Dom är prisvärda och känns bra på huvuded. Hade själv QH-85 tidigare som gick sönder en månad efter garantin gått ut dock börja glappa i ena luren. Kör nu med Hyperx cloud II som är i princip samma men någon rebrandad variant.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz