Vardagsidioter (saker du stör dig på)

Permalänk
Medlem

Oj så många saker som många människor stör sig på!

Ett vänligt tips - lägg mer energi på att vara artig och uppmärksam och hjälpa dina medmänniskor så kommer du få annat att tänka på än saker som du störs av.

Känns som halva befolkningen lider av någon bokstavskombination där man bara vill leva i sin egn värld som i en bubbla av det perfekta man själv skapat - skrämmande!

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk

@tintinj:
Jag tror jag skulle störa mig ganska mycket på dig

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

Något jag tycker är förbannat onödigt är att jag vid flertal gånger i sommar träffat förare i trafiken som verkar ha någon form av dödslängtan. Vid flertal gånger så ska hen köra om i uppförbacke precis innan ett backkrön och vid flertal gånger nästan smäller med mötande. Är några gånger man har behövt nita för att "rädda" barnfamiljen från en frontalkrock.
Så förbannat onödigt när jag håller max-hastighet för vägen och bara för att hen vill köra 75 km/h när jag ligger i 60 km/h.

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Nej jag överdriver inte alls. Dra inte in mig i det där, jag ställer mig alltid en bit ifrån ingångar och gärna strategiskt så att så få ska behöva gå i närheten av mig när jag röker utomhus. Det är antirök-fjantarna som överdriver när de går 5-10 meter ifrån mig, sneglar mot ig och fakehostar.

Jaha ja då är det ju annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag stör mig på folk som har så svårt att kontrollera sin ilska att de gör att trådar riskerar att låsas på grund av utspårning när tråden i sig är jävligt rolig.

Jag stör mig på folk som postar för postandets skull. Att fiska efter "+1":or är rätt sorgligt. Tur att det är ok för en rökare att vilja slå in folks näsben iallafall, då är det bara hälften så många kvar för dig att störa dig på.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Åh, nu kom jag på vad jag hatar. Folk som försöker rättfärdiga sitt rökande genom att "Min farfars far rökte X antal cigaretter om dagen i 100 år och han har inte cancer". Sluta, bara sluta försök. Jag skiter fullständigt i om du röker eller inte men sluta köra på det argumentet.

"Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer.". Vilka är dessa "folk"? Klart du kan röka hur mycket som helst och ändå inte få cancer. Lika mycket som du kan vara alkoholist sedan 15 års åldern och leva till 90 år. Sen är det ju faktiskt vanligt att det INTE är så. Förutom cancer, hur ser deras hälsa ut överlag? Det ju inte bara cancer du ska titta på. Hur är det med hypertoni i samband med rökning? Det är nog den vanligaste effekten med långvarigt (miss)brukande av cigaretter. Hypertoni är sedan den vanligaste orsaken till hjärt- och kärlsjukdomar som hjärtinfarkt och stroke. Så helt ärligt skulle jag vara minst rädd för cancern som du bara pratar om. Men med ditt reconemang så "genetiken spelar JU OCKSÅ STOR ROLL för hjärt- och kärlsjukdomar". Ja, självklart, men att hävda att det då inte gör något att röka för "jag har ju ändå generna emot mig" visar ju bara på idioti.

"Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt." Nej det är två olika beroende men genom att säga som du så låter det som det skulle vara enklare att sluta med socker än nikotin, vilket inte stämmer. Olika folk och olika beroenden. Sluta låtsas som "ditt beroende" är svårare att bli av med än andras beroenden.

Ska du dra in hjärt- och kärlsjukdomar så kan vi ju ta upp fetma, men där får man inte yttra sig för då är det bodyshaming. Och jag har inte påstått att rökning är ens i närheten av ofarligt, jag tog enbart upp att folk överdriver skadligheten och det kan ingen förneka (bortsett från stolpskott som tror de vet något).

"men att hävda att det då inte gör något att röka för "jag har ju ändå generna emot mig" visar ju bara på idioti"
Har någon påstått det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

@tintinj:
Jag tror jag skulle störa mig ganska mycket på dig

Av vilken anledning? Eller ville du bara skriva ett negativt inlägg där du hoppar på någon utan orsak?

Permalänk
Medlem

Visste inte att det är så många som går och stör sig på småsaker, det måste ta energi och kanske även samlas dålig energi på hög. Vet inte om det är åldern men stör mig inte på något speciellt nu för tiden. Det finns annat att lägga sina tankar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Nej hade man sagt ut dem att sluta smaska verkar man så oerhört tjurig. Sen tycker man ju att alla borde ha lite vett i skallen och inte ska behöva läsa den stora etikettboken...

Nu vet jag inte vilken nivå av smask du irriterar dig på. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att normen matchar just dig.
Vissa har extremt dåligt bordsskick på flera sätt. Det kan jag hålla med om tyder på avsaknad av vett.
Vissa tar bara in lite mer syre i munnen vid inmundigande för att känna fler smaker. Och det blir vissa irriterade på.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

@tintinj: Bara ditt svar på mitt skämtsamma inlägg stör mig. Sen att jag inte har samma inställning som dig till rökning är en annan femma.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

"Trafikanter" som tappat alla ljuddämpare.

"Hör mig så jag vet att jag finns". Jo tack, motorcyklar utan ljuddämpare hörs på flera kilometers håll och ljudet fortplantas fantastiskt väl mellan huskroppar.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på folk som säger att AMD suger eller är dåliga...

(UH OH, fanboy spotted!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var är reglerna kring denna kassa-pinne skriven? Är det en såndär oskriven regel? Jag ju de inte bry mig mindre om jag så lägger båda pinnarna. Men om du enkelt vill slippa att störa dig på beteendet, inse att om alla istället lägger pinnen när man börjar lägga sina varor så försvann hela problemet.

Samma sak med ludd i torktumlaren, om alla började med att man ska ta bort luddet innan man börjar använda torktumlare så är, worst case scenario, ngn tog bort det åt mig.
Är det jobbigt att röra ngn annans rena torra ludd? Aj då, skaffa tvätthandskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har rent generellt accepterat att det finns människor som jag buntar ihop till gruppen "idioter" bara för att det är enklast att hantera dessa på det sättet. Ibland rinner ju bägaren över för mig också och det är ofta i trafiken som jag får utlopp för min ilska, inte det bästa stället att bli arg på men så är det.

Idioter jag stör mig på är:

Folk som inte kan blinka...och allt som det innebär för alla andra.

Cyklister som inte kan stanna och lämna företräde för bilister (Jag gissar på att det är jobbigt att stanna en cykel när man är sen till jobbet...varje dag...) Det är väl fel på mig men jag älskar när dom måste panikbromsa för en bilist som helt enkelt har lessnat på just många cyklisters egoistiska beteende.

Folk som bara är världsmästare på att stå och blockera på de sämsta passagerna hela jävla tiden och inte fattar att det faktiskt står i vägen när en hel grupp människor uppenbarligen stirrar irriterat. Jag kan bara inte förstå såna människor. Som till 99,9% är kvinnor...oftast äldre.

Medelålders gubbjävlar som har skapat egna regler för allt och inget för att dom är så jävla bitter på världen och tycks ha förtjänat ihop att göra som dom vill med allt. Att dom går i klinch med yngre män (läs äldre tonåringar) är inte konstigt då ingen av dessa grupper människor har lärt sig när gränsen är nådd. Människor med vanligt folkvett vet vart gränsen går.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Det är mycket som man kan störa sig på, men den jag stör mig mest på är ändå mig själv!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Folk som tror att mamma jobbar på gymmet och inte plockar undan efter sig. Sjukt tröttsamt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Folk som ökar farten när man försöker köra om.

Stör mig snarare på folk som kör om när man redan håller på öka farten

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Stör mig på bilister som sitter och kör 60 på en 80/100-väg när väglaget är perfekt eller i det närmaste perfekt.

Och tio gånger värre när det är vajerräcke i mitten och enfiligt i flera kilometer... 😡

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Oj så många saker som många människor stör sig på!

Ett vänligt tips - lägg mer energi på att vara artig och uppmärksam och hjälpa dina medmänniskor så kommer du få annat att tänka på än saker som du störs av.

Känns som halva befolkningen lider av någon bokstavskombination där man bara vill leva i sin egn värld som i en bubbla av det perfekta man själv skapat - skrämmande!

Med vänlig hälsning Lazze

Håller med detta riktigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Var är reglerna kring denna kassa-pinne skriven? Är det en såndär oskriven regel? Jag ju de inte bry mig mindre om jag så lägger båda pinnarna. Men om du enkelt vill slippa att störa dig på beteendet, inse att om alla istället lägger pinnen när man börjar lägga sina varor så försvann hela problemet.

Samma sak med ludd i torktumlaren, om alla började med att man ska ta bort luddet innan man börjar använda torktumlare så är, worst case scenario, ngn tog bort det åt mig.
Är det jobbigt att röra ngn annans rena torra ludd? Aj då, skaffa tvätthandskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som är det irriterande momentet här är väl att vissa människor alltid ska komma undan med allt för att dom helt enkelt är obildbar eller bara idioter rent generellt. Det finns väl en känsla av den andra gruppen att det kanske är möjligt att utbilda den andra obildbara gruppen...det går inte...för dom är idioter.

Om det skulle kosta en krona att glömma pinnen så skulle alla komma ihåg att lägga dit den. Det kan jag ge mig fan på. Av just den anledningen stör jag mig på den gruppen människor för att dom flesta gör ett aktivt val att skita i att lägga dit den. Just för att dom är så jävla lata eller märkvärdiga. Detta är min teori om det hela. För ingen vettig människa kan väl tycka att det är den bakom som ska göra detta? Jag har själv fått spydiga kommentarer just för att jag lagt dit pinnen innan dom andra var klara.

I det stora hela är det världens löjligaste grej att störa sig på, men vad det representerar är något mycket större. "Jag är mycket viktigare än dig...så jag struntar i att lägga dit någon pinne" Det är detta som folk stör sig på. När någon skickar signaler att dom är så mycket mer värd än vad du är.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Står mig förmodligen på allt som alla andra skrivit redan men när jag pendlar till och från jobbet så blir jag vansinnig på folk som inte förstår hur man agerar i en rulltrappa.Gå till vänster stå till höger.Hur svårt kan det vara?För vissa verkar det svårare än hjärnkirurgi. Och det absolut bästa av allt-att stanna direkt vid rulltrappans slut för att fundera ut hur man skall gå dit man är på väg så att alla andra i rulltrappan mer eller mindre åker in i personen. Det är ju omänsklig svårt att ta två steg åt sidan och fundera. För fältstudier rekommenderas Gullmarsplan vid rusning trafik alternativt T-centralen.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det som är det irriterande momentet här är väl att vissa människor alltid ska komma undan med allt för att dom helt enkelt är obildbar eller bara idioter rent generellt. Det finns väl en känsla av den andra gruppen att det kanske är möjligt att utbilda den andra obildbara gruppen...det går inte...för dom är idioter.

Om det skulle kosta en krona att glömma pinnen så skulle alla komma ihåg att lägga dit den. Det kan jag ge mig fan på. Av just den anledningen stör jag mig på den gruppen människor för att dom flesta gör ett aktivt val att skita i att lägga dit den. Just för att dom är så jävla lata eller märkvärdiga. Detta är min teori om det hela. För ingen vettig människa kan väl tycka att det är den bakom som ska göra detta? Jag har själv fått spydiga kommentarer just för att jag lagt dit pinnen innan dom andra var klara.

I det stora hela är det världens löjligaste grej att störa sig på, men vad det representerar är något mycket större. "Jag är mycket viktigare än dig...så jag struntar i att lägga dit någon pinne" Det är detta som folk stör sig på. När någon skickar signaler att dom är så mycket mer värd än vad du är.

Jag håller med dig, de gör jag. Många idag tror de är viktigare med.
Jag anser ju det är lättare o veta när man är klar o därmed lägga pinne. Men om det stör en så mkt så bör man ändra synsätt, för sin egen skull.

De lösningarna jag presenterade är lösningen på problemet. Men ingen av de används. Varken av mig eller andra, eller ja, jag lägger pinnen efter, även den innan om det inte ligger ngn.

Är det ludd i maskinen så tar jag bort de, o jag tar alltid bort mitt ludd.
Jag orkar inte lägga energin på att bli negativ om det. Jag vet ju inte heller riktiga orsaken till att de inte skett, en förälder med ett skrikande barn i en sele på ryggen kanske tvättar o blir så vimsig o trött av skriket att de glömmer luddet. Eller en gammal person som börjat glömma saker glömmer luddet för den står o kollar så den får med sig allt annat. Jag vet ju faktiskt inte om de hände ngt som gjorde att personen fick springa ifrån tvättstugan, kanske var stålmannen som fick rycka ut o hjälpa ngn, eller en brandman som fick larm, o därför glömde just de där jävla luddet. Jag tar de, men så många avskyr det. Lägg ansvaret då på att ta bort de innan du startar maskin.

Kan finnas 100 anledningar till att den innan inte la pinnen, är det att den personen tkr hen är viktigare, gör det då. Jag kommer inte kunna ändra på den personlighetsstörning hen lider av. Men jag kan välja att må bättre genom att bara sluta bry mig om vem som lägger den, bara den hamnar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kanske någon redan tagit upp. Idioter som skall börja prata politik eller religion på fest. En helt annan sak om det är en liten fest där du känner alla och vet att dom har samma politiska och religiösa syn som du. Oskriven lag, är du bjuden på fest ge fan i att prata politik och religion. Det är inte samma sak som att ex ha olika musiksmak. På fest kommer man för att ha roligt.

Liknande på jobb, väldigt troligt att det finns många olika politiska och religiösa åsikter. Laddade ämnen för trivselns skull är bäst att undvika på fest och jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Nu vet jag inte vilken nivå av smask du irriterar dig på. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att normen matchar just dig.
Vissa har extremt dåligt bordsskick på flera sätt. Det kan jag hålla med om tyder på avsaknad av vett.
Vissa tar bara in lite mer syre i munnen vid inmundigande för att känna fler smaker. Och det blir vissa irriterade på.

Det jag stör mig på är när läpparna är som förlamade och bara följer med käkarna så att man tydligt ser och hör maten smaskas runt. Inte många som gör detta förutom största delen av släktingarna på mammas sida.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

Två typer av människor jag klassar som ”idioter”:

1. Folk som inte tar hänsyn till andra människor och sin omgivning. Mycket av det som redan skrivits i tråden är exempel på det.

2. Folk som låtsas förstå eller kunna någonting, fastän de inte gör det. Exempelvis om någon svarar på en fråga som de inte vet svaret på, så drar de bara till med något istället för att säga ”Jag vet inte”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lägger en pinne efter sina varor på rullbandet i kassan, hur svårt ska det vara att lägga en pinne efter sin varor för att skilja på deras och mina varor. Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Man kan tycka att jag gör en stor grej av det och är larvig, men fan kan inte låta bli....

Jag brukar alltid lägga ut en pinne efter mig, men det finns ju ingen (oskriven) lag på vem det är som ansvarar för att göra det, så jag har faktiskt ingen förståelse alls för din irritation.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Luktar illa? Svettiga fötter, vitlök och äckliga kryddblandningar är också illa men jag är inte en så liten människa att jag vill slå in näsbenet för att de luktar illa. Fjant

Nej, du är ju en sån stor människa att du vill slå in näsbenet på folk som stör sig på din tobaksrök.

Permalänk
Medlem

Folk som är ivägen generellt. Står mitt i dörrar i grupp och samtalar. Ovanför rulltrappor som någon nämnde. Eller en favorit; uthämtningen av självscanners i matbutiker. Efter du har tagit din scanner och eventuella påse, flytta på dig för tusan, stå inte kvar där och begrunda livets problem (eller eventuellt handlingslistan)..

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Själv stör jag mig nog allra mest på de som inte använder blinkers. Det är inte svårt. Det är inte jobbigt. Det är juste mot alla andra trafikanter. Det är lagligt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Va har de återinfört kassan nu i butikerna? Jag störde mig ej på det beteende då det bara att lägga dit en pinne själv.

Det jag stör mig på är alla empatilösa personer jag stöter på, empatibrist är visserligen en sjukdom så det är nog mig det är mest fel på.
Säg att jag är med och handlar, vi äter dagens, jag äter normalsnabb kanske lite fortare. Personer äter långsammare än en sengångare, jag sitter tålmodigt och väntar 15minuter på att han ska bli klar. Då säger han att han vill beställa en efterrätt och det är över 10 minuter kö. Kunde personen ej tala om detta tidigare?
Såhär råkar jag ut för hela tiden och det gör mig förbannad. Sist var vi ett arbetslag som hade bestämt att vi skulle bada efter jobbet, en sengångare skickade vi iväg 1h tidigare. Alla var klara och vi mötes vid sengångaren som inte ens hade förberett sig, vi väntade på denna snabb skulle göra sig i ordning, tiden gick och sengångaren kom aldrig. Då visade det sig att personen både hade passat på och rakat sig och duschat under tiden vi 4 andra satt utanför i en bil och väntade på honom.

Nå som sagt bristande empati är en sjukdom och det är mig det är fel på när jag stör mig på såna.

Ungefär samma beteende som en polare har gällande samspel i gaming: Han säger att han ska göra en sak som tar kanske 5-10 minuter, försvinner timtal, kommer tillbaka och resten av oss i gänget är irriterade på honom. Det visade sig att han att gjorde multitum av andra saker efteråt på eget bevåg utan att tala om det för oss, så där satt vi och reserverade vår tid HELT i onödan. Självklart försökte han vända det på oss som "Men ni kunde ha gjort andra saker under tiden" och liknande, och när vi kritiserar beteendet så blir han bara förbannad och noll förståelse av vårt perspektiv.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch