Vardagsidioter (saker du stör dig på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Vad kallas den diagnosen?

Sensorisk överkänslighet tror jag det kallas. Och ja, jag förstår att det inte är normalt eller befogat att reagera på vissa av dessa saker. Blir snarare irriterad på själva ljudet än personen bakom ljudet så dessa exempel kanske egentligen inte hör hemma här!

Håller med dig och andra om att personer som ska pracka på andra deras livsövertygelse är störande. Live and let live!

Permalänk
Medlem

Jag är den som inte lägger en pinne på bandet! nyligen var det en steroidsmurf bakom mig som började prata högt och hotfullt med sin flickvän att han hatar när idioter gör så.

Jag resonerar så att det är ju mig det drabbar om kunden bakom mig beblandar sina varor med mina så varför ska nästa man i kön bli sur?

Något jag själv stör mig lite lätt på är hur otroligt många i just detta forumet som använder bokstaven C istället för K i många svenska ord.

Permalänk
Medlem

jag stör mig på att folk existerar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Skrivet av SwedZi:

Jag har också brist på empati eftersom att jag inte bara lägger dit en pinne själv utan måste visa personen i fråga att hen gjort fel.

Själva grejen som stör mig är att personen tänker "ähh jag skiter i att lägga pinne så får någon annan göra det" och den attityden klarar jag inte av

Jag hade lugnt undrat vad det är för fel på dig om du slösat andras tid så där. Även kasörskor lär ju hata dig om detta händer regelbundet.
Det är inte alltid man märker att någon är bakom heller. Är ingen bakom mig när jag är tömt vagn/korg så lägger jag ingen pinne efter.

Överlag stör jag mig på respektlöst folk och de som tror de äger världen. OP glider in fint på den listan, verkar som en person man undviker när det är möjligt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Är man en alltför grinig gubbe om man svarar "människor överlag"?

Det är alldeles för många som inte verkar inse att personen den interagerar med är en livs levande individ och inte någon lobotomerad NPC. Så otroligt mycket respektlöshet, ibland av ren idioti men ofta för att personen inte tänker längre än vad näsan räcker.

Folk som tror alla vill höra deras musik.
Folk som tror att alla gillar när de varvar bilen som något annat volvodrägg.
Folk som skräpar ner, tittar extra bittert på er rökare.
Folk som ser upp till känt folk som om de vore gudar
Folk som köper en massa skräp trots att det de har redan fungerar alldeles utmärkt.
Folk som hittade sitt körkort i flingpaketet.
Folk som tror att deras åsikter är mer värda än andras.
Folk som inte vågar erkänna när de missförstått något eller gjort fel.
Folk som ska knulla min mamma och ge mig cancer när jag mest vill chilla med ett spel ett par timmar.
Folk som inte har empati överhuvudtaget. Som exempel bad en patient oss att köra ut dennes medpatient i korridoren för att det var så mycket personal i rummet just då. Tro fan det när hon håller på att dö.

Disclaimer: Självklart är inte jag perfekt, långt ifrån. Till skillnad från många andra försöker jag i alla fall inte vara så himlans jobbig.

Permalänk
Medlem

Folk som använder barnvagnar som plogar, folk som går långsamt i bredd på trottoaren/valfri yta där man tar sig fram (även de ofta med barnvagnar) så att man får gå ut på vägen alt. fel sida för att komma förbi.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Folk som står i dörröppningar för butiker eller liknande lokaler. På samma sätt som folk står 0.000001mm utanför dörrarna och röker. Ypperligt roligt att gå igenom städer som astmatiker kan jag säga. Tänk så fint allt hade varit om folk respekterade rökrutor och liknande områden.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Jag är den som inte lägger en pinne på bandet! nyligen var det en steroidsmurf bakom mig som började prata högt och hotfullt med sin flickvän att han hatar när idioter gör så.

Jag resonerar så att det är ju mig det drabbar om kunden bakom mig beblandar sina varor med mina så varför ska nästa man i kön bli sur?

Något jag själv stör mig lite lätt på är hur otroligt många i just detta forumet som använder bokstaven C istället för K i många svenska ord.

Hatar också folk som inte lägger upp pinnen efter sig, jag brukar snacka skit om dem rätt högt i kön så att dom hör.
Det finns faktiskt en anledning varför den där pinnen finns vid kassorna

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på folk som inte låter andra tala till punkt. God tvåa är folk som hör, men utan att lyssna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D-ryd:

Vet inte om det här klassas som en vardagsidiot men jag stör mig något enormt på folk med dåligt bordsskick.

Tänker på vuxna människor som smaskar, sörplar, stönar och slafsar som grisar vid matborden.
Hur svårt ska det vara att bara äta normalt, stänga munnen, vara tyst och tugga ordentligt??
Ibland blir det nästan för mycket så att jag måste lämna lunchrummet eller byta plats med någon.

På tåg stöter jag på liknande personer hela tiden, vissa pratar skithögt i telefon som om bara de existerade.

Skrivet av GuuFi:

- Folk som sorterar sopor åt helvete, släng dem i vanliga soptunnan om man inte fattar hur man läser vad som ska var.

Jag har några grannar som har slängt alltifrån sängar, stora fåtöljer och annat i soprummet, Jag undrar hur de tänker att dessa ska komma iväg med sopbilen?

Jag hade för övrigt en knepig barnfamilj som fattade det ej det med tvätt-tider, de tvättade precis när de ville och hur ofta som helst. Att någon annan tvättar, bokad tid och har kläder i torkskåpet, betyder inte att de också får använda torkskåpet.
Första gången jag upptäckte det så hängde det några bh framför mina kläder och jag fick fundera på hur detta kunde inträffa? Sedan med barnkläderna var det ej svårt att lista ut vilka. de var.
De var lite konstiga så ingen sa ifrån, de flyttade dock efter ett halvår tur som det var.

Permalänk
Medlem

Folk som inte lägger upp pinnen FRAMFÖR sina varor i kassan... (som före detta kassör kan jag säga att du är precis lika skyldig om du inte lägger en pinne framför dina varor som om du inte lägger en pinne efter dina varor).

Skämt åsido stör jag mig otroligt på alla idioter som ställer sig framför dörrarna på perrongen för att försöka trycka sig på tåget/T-banan innan man låtit folk kliva av.

Personer som spelar hög musik utan hänsyn till andra, oavsett tid på dygnet, är Jordens avskum.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jaha, och då var alla mina störningar listade, störande.......

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Högtalartelefonpratare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Jimemy: Ja du har verkligen rätt i det du säger och jag borde egentligen bara lägga en pinne efter den som har "glömt" och sedan fortsätta, men ibland är det svårt... beror lite på vem som inte lagt pinnen, ibland kan man se om dom faktiskt bara glömde om dom har barn med sig eller liknande, men ibland är dom bara dryga och skiter i det och då måste jag hävda mig, håller med om att det är riktigt onödigt och orsakar strul för den som sitter i kassan, men men ingen är perfekt.

Som sagts tidigare så kan det faktiskt vara så att personen innan dig lade en pinne FÖRE sina varor och då förväntar sig att även du ska göra det

Skrivet av lord_vasagos:

Nån miljöpartist som tror dom äger vägen för dom cyklar

Med cykel som huvudsakliga transportmedel så stör jag mig på bilister som tror att de äger vägen för att de har bil...gärna då även cykelvägarna

Men för att hålla sig OT så stör jag mig på folk som bara vill se ena sidan av myntet och då gärna endast de negativa sidorna. Men med tanke på det jag just skrev så måste jag såklart påpeka att det säkert kan vara nytt att få ventilera sina missnöjen lite då och då

Permalänk
Medlem

Bilister som inte kan kontrollera/bedöma om dom kan köra in i rondell utan att behöva stanna och vänta på nästa istid bara för att det finns en bil på andra sidan i rondellen.

Allt i trafiken som hämmar flytet.

Självmordsbenägna-cyklister som tror att alla ser dom när dom kommer som ett streck över gatan.

Permalänk
Avstängd

Det finns många saker man stör sig på hos andra, och säkerligen saker andra stör sig på hos mig, det viktiga är att försöka släppa dem och inte hetsa upp sig i onödan. Jag säger inte att jag är superbra på att släppa saker, men jag försöker och jag önskar jag hade varit bättre.

Exempelvis stör jag mig oerhört på en granne som tvunget måste låta sina (äckliga och illaluktande) sopor stå i trapphuset i massa timmar hela jävla tiden. Hur svårt är det att gå tjugo meter och slänga skiten liksom? Samma person har också en förmåga att aldrig tömma sin tvätt tills tvättiden går ut. Hade det varit typ en tjugoåring som inte vet bättre hade jag haft mer överseende men det här är en morsa på minst 50 år som klagar högljutt på alla andra.

Trafiken är också ett sjukt irritationsmoment för mig. Både de som är för långsamma och veliga, vilka jag ändå kan ha ett visst överseende med, men också de som är onödigt aggressiva hela tiden. Värst är förstås de som är både och: Måste tränga sig före på alla sätt de kan komma på, som att köra om på insidan, över heldragna linjer eller ignorera företräde osv., och sen lägger de sig 10-20 under hastighetsbegränsningen och bromsar upp hela trafiken.

Hur folk parkerar stör mig också väldigt. Det är klart att du ska ha tre meter framför och bakom din lilla Fabia tomt så att du tar upp plats som hade räckt för två bilar liksom.

Jag hoppades att det skulle bli bättre när jag bytte jobb och började cykla dit istället, och i viss mån blev det väl det, men även cyklister beter sig som idioter hela tiden. En sak som retar mig varje dag är när jag står med cykeln och väntar på cykelfärjan på led tillsammans med hundra andra cyklister och ett antal personer kommer och bara cyklar förbi allihop för de är förstås så viktiga att de måste på färjan först, gärna parat med en liknande situation som ovan där de är så extremt långsamma att ta sig av färjan och vidare att de bromsar upp hela processen rejält. Till skillnad från i biltrafiken så är det mestadels äldre som beter sig på detta vis av någon anledning.

Permalänk

Jag stör mig på folk som klampar in i mitt hem med skorna på. De som klampar runt på mina mattor är dödens! Sen stör jag mig på folk som inte kan skölja sin disk. Varför lägger ni bara ner det i slasken och går? Skölj ur er disk och lägg i diskhon åtminstone.

Sen stör jag mig på att jag stör mig på så många småsaker.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Det här med pinne vid kassan. För mig handlar det inte om vem som ska lägga upp pinnen. Jag är närmast pinnen när jag har lagt upp mina varor, så därför lägger jag upp den för att nästa person ska slippa tränga sig nära mig och sträcka sig för att hämta pinnen. Blir bättre effektivitet då, så tänker jag i detta fall. Nu för tiden kör jag självskanning för det mesta, mycket smidigare och effektivare.

Jag stör mig på mycket, hela tiden tyvärr. Idioter som snor andras saker, både i butik och privat. Som inte blinkar i rondeller, som är otrevliga utan anledning, inte svarar när man säger hej. Kortfattat: Människor som inte har respekt för andra människor! (tyvärr blir det värre och värre i dagens samhälle)

Edit: Höll på att glömma: När folk tar saker och sedan inte lämnar tillbaka på samma ställe så en annan får leta som en galning efter det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Inaktiv

- Folk som har hörlurar (med mick) men håller mobilen framför ansiktet när de pratar som att micken på telefonen skulle fylla någon funktion
- Folk som ställer sig väldigt nära dig när de ska prata med dig (closetalkers)
- Bilförare som inte håller avstånd och hastighet
- Föräldrar som likställer butiker som lekplats
- Föräldrar vars enda vinkel i ett samtalsämne börjar med ”Mitt barn...”

Permalänk
Medlem

Stör mig på människor som stör sig på andra människors relativt normala beteende. Flytta ut till en koja i skogen så är problemet löst.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd

Stör mig på människor som tror de är PK för att de tar grovt kriminella, ofta serievåldtäktsmän i försvar och högljutt protesterar när dessa tillslut får fängelsestraff eller i vissa fall ska utvisas.

Tycker detta är extremt respektlöst mot både de offer som utsatts, och även mot framtida offer som kommer utsättas.

Tänk dig själv om t'ex dina föräldrar blivit mördade av nån knivgalning, och den som gjort det på något mirakulöst vis faktiskt blivit haffad av polisen. Så ser du sen i tidningsinsändare, sociala medier och även ibland folk med plakat ute på gatan som protesterar och vill förövaren ska släppas fri, för det var minsann inte den personens fel att hen blev en knivmördargalning utan det beror på "insert X antal töntiga ursäkter", och ingen verkar bry sig om dina döda föräldrar.

Totalt respektlöst

Permalänk
Medlem

Haha vilken tråd! Bara att börja ~

- Rökare som skräpar ner, luktar skit och tycker synd om sig själva när lungcancern kommer
- Föräldrar med vimsiga barn i butiken. Introducera skamvrå i bilen om dina ungar härjar
- Mobilfjollor som går runt och stirrar ner i telefonen i stället för att observera trafik och andra faror
- Myrinvasioner under markplattor och golv, sega jäklar!
- Streamers och YouTubers med oerhört uttjatade introduktioner som "HEY GUYS WHAT'S GOING ON, I'M BOB123 AND TODAY I'M PLAYING CS:GO BUT FIRST, DON'T FORGET TO SUBSCRIBE AND GIVE A LIKE TO WIN [X] AMOUNT OF YADAYDAYDA"

Permalänk
Medlem

Folk som inte kan hålla käften/bete sig i biografen.

Permalänk
Medlem

Pensionärer, EPA-traktorer, Älgar, Folk som inte bländar av till halvljus och annat fanstyg som inte hör hemma i trafiken.

Klarar man inte av att köra säkert och hålla trafikrytmen skall man lämna in sitt körkort och ta bussen. (Älgarna ska krypa tillbaka under sin stubbe i skogen) Blir totalt jävla vansinnig på folk som skall ligga 20-30kmh under lagstadgad hastighet och söndagsturista i morgontrafiken, speciellt som de oftast kör så det blir totalt omöjligt att passera dem.

De som inte bländar av får istället smaka på Jürgen i form av 360w Xenon rätt in i ögongloberna.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Stör mig på människor som stör sig på andra människors relativt normala beteende. Flytta ut till en koja i skogen så är problemet löst.

Lyd ditt eget råd då.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Eftersom jag nyss börjat cykla till jobbet har jag upptäckt följande:
1. Bilister skiter ofta fullständigt i att Cyklister numera har företräde på övergångsställen vid rondeller. Speciellt de bilar som skall ur rondeller kör bara på.
2. Där jag bor är gångbanan uppdelad i en gång och en cykeldel.....men fotgängare struntar naturligtvis i det och använder hela gång och cykelbanan och blir griniga om man plingar på dem och vill köra om.
3. Cyklister som tror det är vänstertrafik på cyckelbanorna.
4. Fotgängare som tror de måste gå mot trafiken på en cykelbana..idioter!
5. Hundägare som tycker att cyklister skall stanna och vänta på att deras hund bajsat färdigt när de stannat och kopplet är tvärs över cykelbanan så cyklisten inte kommer förbi.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

När jag sitter i passagerarsätet och föraren klagar på allt som ALLA andra bilister gör, samtidigt som personen jävlas med folk som de tycker förstör förarens framfart till exempel genom att matcha deras hastighet om de ligger bredvid så de inte kan byta körfält.

Rasister och de som försvarar rasisternas existens. Empati och medmänsklighet är inte så förbannat svårt att skaffa sig och kan man inte det har man ett allvarligt problem och borde vårdas eller hållas inlåst, borta från andra människor.

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Jag stör mig även på idioter som extremöverdriver farorna med rökning och fortfarande på 2000-talet insisterar att andrahandsrökare (även om det är någon som får i sig rök när de går förbi nån rökare på gatan) tar lika mycket eller till och med mer skada än den som röker cigaretten. Cancer vid tobaksanvändning förekommer absolut men hur många procent som beror på tobaken endast och som beror på att man genetiskt är svagare för tobaksämnena vet nog ingen ännu. Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer. Genetik glömmer folk och de skyller på något enklare istället för att de inte har hjärna nog att tänka ett steg längre och förstå att allt inte är så enkelt alltid.

Skrivet av Elghinnarisa:

På samma sätt som folk står 0.000001mm utanför dörrarna och röker. Ypperligt roligt att gå igenom städer som astmatiker kan jag säga. Tänk så fint allt hade varit om folk respekterade rökrutor och liknande områden.

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

Bilister som inte kan kontrollera/bedöma om dom kan köra in i rondell utan att behöva stanna och vänta på nästa istid bara för att det finns en bil på andra sidan i rondellen.

Allt i trafiken som hämmar flytet.

Självmordsbenägna-cyklister som tror att alla ser dom när dom kommer som ett streck över gatan.

Eftersom lagen säger:
"Ge gående och cyklister företräde
4) Om en gångtrafikant är på väg ut på ett övergångsställe måste du som bilist givetvis stanna. Eftersom situationen i en cirkulationsplats kan vara rätt rörig gäller det att vara extra uppmärksam och inte missa de gående.

När det gäller väjningsplikt gentemot cyklister finns det många missförstånd, delvis för att reglerna ändrades hösten 2014. Att tolka de här reglerna är inte lätt och därför kan vi förenkla det till att bilister alltid måste stanna för gående och cyklister.

Det kan som alla förstår aldrig bli "rätt" att köra på en oskyddad trafikant, oavsett vem som egentligen har lagen på sin sida. Bötesbelopp: 3.000 kronor."
Förr hade faktiskt bilarna företräde vid övergångsställen så länge cyklisten satt på cykeln. Detta ändrades 2014 så nu har cyklister i praktiken ALLTID företräde, precis som fotgängare.
Det är alltså Bilistens ansvar att vara uppmärksam och släppa fram cyklister så det borde inte vara jobbigt för dig som bilförare. Det är sjukt mycket jobbigare för en cyklist att alltid kolla att bilföraren skiter i lagen eller faktiskt respekterar att du vill överleva dagen fast du åker cykel för miljöns skull.
Det är 3000 kr i böter på att inte släppa över/fram en cyklist

Däremot förstår jag inte de svartklädda fotgängare/cyklister som håller sig totalt osynliga på hösten/vintern. Inga reflexer eller nåt. De är verkligen självmordsbenägna eller något.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Blir totalt jävla vansinnig på folk som skall ligga 20-30kmh under lagstadgad hastighet

Kör många mil landsväg i jobbet och ja... det är obegripligt. Vafan är det för fel på folk? Suck. Varenda jeffla dag. Djupa suckar. Igen och igen och igen.

En personlig favorit är alla de som tycker att det är helt rimligt att köra konvoj efter lastbilar/husvagnar etc istället för att köra om. Dessutom måste de ju ligga rätt upp i arslet på bilen framför. När man då hinner upp en sån här svans, gärna 2-3 lastbilar med nån husbil mellan som kör kanske 75 på 100-väg med 6-7 bilar bakom, ca 2 meter mellan varje fordon... ja då blir man lycklig på äkta riktigt! Djuuup suck - sen är det bara att börja beta av kön.
Det ska tilläggas att tillfredställelsen efter att ha betat en hel radda bromsklossar är påtaglig och nästan värt det. Nästan.

Citat:

De som inte bländar av får istället smaka på Jürgen

Ha! Sköning du, Volvo-terrorist

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

När jag sitter i passagerarsätet och föraren klagar på allt som ALLA andra bilister gör, samtidigt som personen jävlas med folk som de tycker förstör förarens framfart till exempel genom att matcha deras hastighet om de ligger bredvid så de inte kan byta körfält.

Rasister och de som försvarar rasisternas existens. Empati och medmänsklighet är inte så förbannat svårt att skaffa sig och kan man inte det har man ett allvarligt problem och borde vårdas eller hållas inlåst, borta från andra människor.

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Jag stör mig även på idioter som extremöverdriver farorna med rökning och fortfarande på 2000-talet insisterar att andrahandsrökare (även om det är någon som får i sig rök när de går förbi nån rökare på gatan) tar lika mycket eller till och med mer skada än den som röker cigaretten. Cancer vid tobaksanvändning förekommer absolut men hur många procent som beror på tobaken endast och som beror på att man genetiskt är svagare för tobaksämnena vet nog ingen ännu. Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer. Genetik glömmer folk och de skyller på något enklare istället för att de inte har hjärna nog att tänka ett steg längre och förstå att allt inte är så enkelt alltid.

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

Jag är före detta rökare och kan idag bli totalt vansinnig på att rökare blåser ut sin skit rätt i ansiktet på mig. Det är absolut ingen skillnad på det och på att jag skulle gå upp och lägga en brakskit i ansiktet på en rökare, med skillnaden att min brakskit är bra mycket mindre farlig och luktar mycket godare.
Beteendet är dock precis lika idiotiskt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard