Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Men själv ser jag att alla har sexuell dragning till prepubertala barn, vissa mer än andra. Går ju bra att resonera så men extremerna blir inte uppenbara...

Hostade till av skratt när jag såg användarnamnet "renrakad" bredvid det här. Tack, nu behöver jag inte ranta om hur jävla hopplöst dålig jag är på att strukturera min tid. 😁

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Vad är jag för något om jag ogillar folk pga deras sätt att bete sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Vad är jag för något om jag ogillar folk pga deras sätt att bete sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl till 100% på vilken typ av beteende vi pratar om?

Så för stunden tänker jag antar att du är helt normal 😉

Permalänk
Medlem

Fick bara reservplats på masterprogrammet jag sökt till hösten. Det finns fortfarande en chans, men det känns motigt. Känns som att jag ALLTID kommer tvåa i allting - t.om. när det är obefogat, som i det här fallet. Gick ut kandidatprogrammet med högsta betyg; dåvarande högskola gav mig priser för mitt arbete, som ständigt använts som "goda exempel" för efterföljande elever. Men förstahandsvalet av masterprogram gick bara på antal högskolepoäng - inte betyg. Andrahandsvalet gick på betyg, och där dansade jag förstås lätt in. Men vill inte ha andrahandsvalet - vill ha förstahandsvalet!

Kuken. :'(

Visa signatur

---

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fick min första lägenhet 2 Juli, har "sommarlov" men har inte fått så mycket gjort....sitter hellre o spelar på mobilen ön att skaffa möblerna som behövs o ta tag i situationen.

Samtidigt så hade en kompis fixat allt på 1v (påstår han) samtidigt som han jobbar...
Den här inbyggda latheten ja har...

Skrivet av magma86:

Har varit på jakt efter ny lägenhet i form av ett bostadsbyte men det är så sjukt svårt att få kontakt med folk och framförallt hitta någon seriös. De som vill byta har så höga hyror att man börjar fundera på om lägenheten är byggd av guld. Har gått igenom minst 20 olika byteskedjor vid det här laget utan att det ens hänt något. Har varit på 3 visningar totalt under 6 månader. Folk är online men skiter i att svara fast man har 100% matchning.

Senast fick man vänta på en tredje person i kedjan som då dragit sig ur efter 4 veckors väntetid. Hade bara räckt med ett sms med ett enkelt "nej, ej intresserad" som tagit max 10 sekunder att skriva. Det är oerhört frustrerande. Har även satt upp lappar i området men utan framgång. Hade man haft en större lägenhet hade det nog varit enklare att byta.

Är med på lägenhetsbyte.se men det känns som en nätdejtingsida där folk lägger upp bilder på sina lägenheter bara för att få uppmärksamhet och de är egentligen inte intresserade av ett byte. Funderar på att skita i detta och bara spara just nu för att sen köpa en lägenhet senare.

Svenskar I allmänhet är konflikträdda som Sören och antar tydligen att ignorera någon betyder nej.
Hänt mig två ggr i livet nu. Första gången var en tjej som inte ville träffas mer o därmed körde tysta taktiken.
Andra gången var bara tragisk...hade flyttat in hos en kompis o behövde en säng. Kompisen nämnde att hans jobbarkompis hade en bäddsoffa han aldrig använde o som han kunde sälja billigt.

Nu fick vi en vattenläcka som tog 2mån att fixa. När ja då hörde av mig till hans jobbarkompis så svarade han inte..."han är väl upptagen" tänkte jag...
Säger till kompisen som säger han ska säga till sin jobbarkompis. "Ja, ja ska höra av mig till han". Låter bra. Efter en vecka kontaktar han igen. Både ringer o smsar. Inget svar som vanligt...
Säger till kompisen igen....han ska säga till sin jobbarkompis igen. "Ja, ja ska höra av mig till han" <---- känns igen...😒

Ja fortsätter ringa och smsa. Skriver att han inte behöver göra ett endaste dugg förutom att ta ta betalt. Jag kommer själv bära ut den från lägenheten.

Såklart fick ja inte nåt svar.
Nu sa kompisen till mig att det är uppenbart att han inte vill sälja den...

Men för helvete!!! Hur jävla svårt kan det va att meddela att man inte vill sälja längre?!?
Jävla vekling!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jakt på ny lägenhet

För 7 år sedan var jag i samma situation som du.

Lägenhetsbyte.se gav ingenting alls.

Men så hittade vi bytesgrupper på facebook, och det tog inte ens en vecka innan vi var överens om ett direktbyte.
Bor kvar i "nya" lyan än idag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

För 7 år sedan var jag i samma situation som du.

Lägenhetsbyte.se gav ingenting alls.

Men så hittade vi bytesgrupper på facebook, och det tog inte ens en vecka innan vi var överens om ett direktbyte.
Bor kvar i "nya" lyan än idag.

Tack för tips

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Fick bara reservplats på masterprogrammet jag sökt till hösten. Det finns fortfarande en chans, men det känns motigt. Känns som att jag ALLTID kommer tvåa i allting - t.om. när det är obefogat, som i det här fallet. Gick ut kandidatprogrammet med högsta betyg; dåvarande högskola gav mig priser för mitt arbete, som ständigt använts som "goda exempel" för efterföljande elever. Men förstahandsvalet av masterprogram gick bara på antal högskolepoäng - inte betyg. Andrahandsvalet gick på betyg, och där dansade jag förstås lätt in. Men vill inte ha andrahandsvalet - vill ha förstahandsvalet!

Kuken. :'(

Jag skulle nog säga att dina chanser ändå rätt höga. Brukar alltid vara folk som hoppar av vid uppropet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

@magma86: Tack för uppmuntrandet. Just nu ligger mitt hopp i urval 2 som kommer om några veckor. Jag är tredje reserv, totalt finns 26 platser. Vi får se hur många som hoppar av.

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kom in på 75% av kurserna jag sökte, sökte 4 andra och typ 100:e reserv på alla, verkar vara populära utfyllnadskurser ;/

Vaknar till 31c i lägenheten också som gör att man knappt kan andas pga den varma luften.

Hoppas sommaren är slut snart och att man kan få ihop det att bara plugga 75% ekonomiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gorian:

@magma86: Tack för uppmuntrandet. Just nu ligger mitt hopp i urval 2 som kommer om några veckor. Jag är tredje reserv, totalt finns 26 platser. Vi får se hur många som hoppar av.

//G

Jag sökte en populär kurs till nu i våras. 10 antagna och jag blev reserv 17. Visst dröjde det men till och med jag blev antagen tills slut. Jag tror inte du behöver oroa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

JAG ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD JUST NU

Lirar LoL med en Fiora top som lyckas med den magiska bedriften att dö 9 gånger OCH inte vara med på en ända assist utav 24 kills. HUR LYCKAS MAN?!?=!?!?!? Vissa människor borde fan inte få äga en dator.

(Jag är antagligen en av dem, fan svårt att kontrollera ilska online alltså)

Massa rant om dåliga spelare
Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Värre med flamers än feeders...

Tänk bara på att ilskan inte gör dig bättre eller för dig högre i rank, utan bara hindrar dig från att se dina egna misstag. Att fokusera på hur andra förlorar kommer aldrig göra dig till en vinnare själv.

Kolla in denna kanal för att få riktigt bra tips och info om den mentala biten av gaming: https://www.youtube.com/channel/UCyKiJMraRbP6LzVi8Td2ZoA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@Pelegrino: Värre med flamers än feeders...

Tänk bara på att ilskan inte gör dig bättre eller för dig högre i rank, utan bara hindrar dig från att se dina egna misstag. Att fokusera på hur andra förlorar kommer aldrig göra dig till en vinnare själv.

Kolla in denna kanal för att få riktigt bra tips och info om den mentala biten av gaming: https://www.youtube.com/channel/UCyKiJMraRbP6LzVi8Td2ZoA

Vet inte om jag håller med dig, kan mutea flamers men kan inte göra något åt feeders. Men visst är det tråkigt med människor som inte kan bete sig på internet och skäms de gångerna jag blir riktigt förbannad. Ska kolla på videon imorgon, tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Skulle byta olja på bilen idag och ser att verkstaden som bytte senast var snälla nog att inte byta pluggen inte heller meddela det Tack för den runddragningen! Bara boka tid hos en annan verkstad då..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hotad och spottad på jobbet idag. Trodde faktiskt att en kniv eller pistol skulle kunna komma fram. Massa kränkande namn på det också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wizook:

Hotad och spottad på jobbet idag. Trodde faktiskt att en kniv eller pistol skulle kunna komma fram. Massa kränkande namn på det också.

Parkeringsvakt liknande yrke eller butikssäljare? Eller är det ett kontorsjobb, där det är ovanligt även om det finns ett och annat youtubeklipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Parkeringsvakt liknande yrke eller butikssäljare? Eller är det ett kontorsjobb, där det är ovanligt även om det finns ett och annat youtubeklipp.

Butiksäljare. Elektronik. Skulle göra abonemang men jag hade magkänslan på bedrägeri. Så efter jag nekade då blev kund rejält förbannad och det var inte ens på honom han ville teckna abonemang. Den var personen bredvid och han var helt tyst under hela tiden dom var inne.

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt. Minst 50 döda och hundratal skadade i Aten Grekland på grund av skogsbrand, t.o.m hela familjer i sina hem funna kramande varandra ihjälbrända. Hoppas att dom lyckas släcka bränderna snarast och dom skadade inte får men för livet.

Permalänk
Medlem

Obligatoriska galen på WTFBBQMEGAULTRASOMMARVÄRMEWTFHÄNDER?
Seriöst dock, världen brinner känns det som
Japan har nått historisk rekord värme, flera döda och tusentals till sjukhus pga värmen.
Sverige har också varit historiskt varmt, med Juli varmaste på 260+år.
Flera andra ställen verkar komma nära historiskt värmerekord.

Galen för jag behöver plugga, men verkligen inget fastnar i skallen i denna värmen.
Det mesta känns bara riktigt kasst just nu.

Permalänk
Medlem

Fick hem mina nya komponenter till mitt nätverk. Kopplade in dom häromdagen och det fungerade klockrent.
Lyckan höll en dag sen kom ett ordentligt åskväder. Innan jag hunnit reagera smäller det till och av all elektronik i hela huset så är det den nya routern som går sönder. Lagom roligt...

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Blåskärm blåskärm blååskääärm vad jag älskar diiig <3

För att inte tala om att jag bytte bios igår och datorn vägrar boota Hoppas den andra biosen funkar ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv

Står fan inte ut längre med vårt lekande med extremister, vare sig de är IS, Nazister, NMR, Hells Angels.

Gör det olagligt att vara med, släng medlemmarna i finkan med tvångs arbete som straff. De kan hugga sten och släcka bränder.

Permalänk
Medlem

Beställde vara på CDON Marketplace från Conrad. Ångrade mig då jag insåg att den var hutlöst mycket dyrare där än på annan butik. Meddelade detta 10 minuter efter köpet. Fick meddelande 4 minuter senare att CDON inte kan avbeställa ordern direkt i sitt system utan har meddelat Conrad som efter en vecka meddelar att dom i sin tur haft tekniska problem. Igår fick jag hem varan nu måste jag returnera den på egen bekostnad (500kr+) enligt ångerrätten. Halvless.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Beställde vara på CDON Marketplace från Conrad. Ångrade mig då jag insåg att den var hutlöst mycket dyrare där än på annan butik. Meddelade detta 10 minuter efter köpet. Fick meddelande 4 minuter senare att CDON inte kan avbeställa ordern direkt i sitt system utan har meddelat Conrad som efter en vecka meddelar att dom i sin tur haft tekniska problem. Igår fick jag hem varan nu måste jag returnera den på egen bekostnad (500kr+) enligt ångerrätten. Halvless.

Ligg på CDON om detta, det är inte okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Ligg på CDON om detta, det är inte okej!

Jo jag har gjort det och CDON har varit väldigt tillmötesgående hela tiden och snabba svar. Nu hade dom lyckats ordna en fraktsedel så lite mindre less

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Alla mina trådar jag svarat på ligger höst i "Nytt i forumet"! Inget hade med datorer att göra heller, muahahaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Exet har gått vidare galet snabbt och jag har svårt att komma över sveket. Känslan av att vara grundlurad är enorm.

all text ovanför kanske inte är helt sammanhängande och jag kan ha missat endel. skrivit det i 3 omgångar för det blivit lite mkt.

Glöm den trasan; om fem år har hon ny kille igen.

Vet att det är svårt, men till nästa gång: om hon är otrogen så dumpa direkt. Visst finns alltid undantagsfall till allt; men i regel så fungerar relationen ALDRIG efteråt.

Sätt ner foten tidigare också. Att någon festar och vill gå ut ensam flera gånger i månaden när man är över 20 är en varningsflagga direkt.

Du ska leva livet på DINA villkor. Ska inte hålla på och daddas runt som något jäkla barn när du själv är vuxen. Antingen tar du tag i tyglarna eller så kommer du hamna i den sitsen igen.

Lider med dig såklart; men samtidigt så var hon heller inget att ha så du ska vara glad över att du blev av med henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Beställde vara på CDON Marketplace från Conrad. Ångrade mig då jag insåg att den var hutlöst mycket dyrare där än på annan butik. Meddelade detta 10 minuter efter köpet. Fick meddelande 4 minuter senare att CDON inte kan avbeställa ordern direkt i sitt system utan har meddelat Conrad som efter en vecka meddelar att dom i sin tur haft tekniska problem. Igår fick jag hem varan nu måste jag returnera den på egen bekostnad (500kr+) enligt ångerrätten. Halvless.

Vad är det som kostar 500kr+ att returnera? En tv?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Vad är det som kostar 500kr+ att returnera? En tv?

AC på 35 kg och företagspaket.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450