Permalänk
Proffsmoddare

MARK-T

MARK-T är ett samarbetes-projekt med FSP byggt för lanseringen av deras Hydro PTM+ 1200W vattenkylda nätaggregat. Jag blev tillfrågad om jag ville göra ett projekt kring deras PSU där Bitspower skulle stå för all vattenkylning. Villkoren var att jag skulle göra en bygg-video och dessutom ta med den färdiga datorn till Tyskland och visa upp den under FSPs lanseringsevent.

Självklart ville jag vara med på detta!

Jag valde en lite annan väg att gå för MARK-T och använde mig av ett väldigt speciellt chassi jag haft stående hemma i något år nu. Nämligen ett In Win S-Box, ett chassi som aldrig såldes. Tanken var att det skulle bli konsumentversionen av S-Frame men hård kritik gjorde att det aldrig släpptes. Jag lyckades vinna just mitt chassi i tävlingen SMPC och har sedan dess väntat på en möjlighet att bygga med det. Att chassit är väldigt unikt gjorde att jag istället för att kapa upp det, valde att modifiera det på de punkterna jag tyckte det skulle ha varit byggt från början.

Själva temat med rötter från Ironman växte fram med tiden och slutade med en egen tolkning.

Stort tack till min bror @Ronin87 som hjälpte till med filmning och redigering för skapandet av följande video!

FSP Top Modder Showcase

Kort beskrivet angående mods i detta bygge så har jag byggt om större delen invändigt av chassits främre kammare. Denna är från början byggd med hårddiskvaggor och andra expansionsplatser. Jag valde att istället bygga en pumpstation där. I övrigt kallar jag projektet ett bygge mer än en casemod. Vattenkylningen var en stor del i projektet då fokus ligger delvis på det vattenkylda nätaggregatet från FSP. Därför utmanade jag mig själv genom en kombination av svarta akrylrör böjda med stora radier och transparenta rör visande den röda vätskan. Det tillsammans med noggrant planerad belysning skapade temat jag var ute efter.

Hårdvara:

  • Chassi, In Win S-Box

  • Moderkort, Gigabyte Z170X Ultra Gaming 7

  • CPU, Intel Core i7 6700K

  • GPU, Nvidia GeForce GTX1070

  • RAM, G.Skill Trident Z DDR4 3200MHz 32GB RGB

  • PSU, FSP Hydro PTM+ 1200W

  • SSD, Samsung 960 Pro 512GB M.2

Vattenkylning:

  • Bitspower Leviathan Slim 360 mm

  • Bitspower Leviathan Slim 240 mm

  • Bitspower Summit EF-X CPU

  • Bitspower Reference Acrylic V1 GPU Block

  • Bitspower Dual D5 Acrylic

  • Bitspower D5 Top 250 Reservoir

  • Bitspower Crystal Link Tube 12 mm Black

  • Bitspower Deep Blood Red Fittings

  • EK Cryofuel Red

  • x6 Corsair HD120 RGB

Kablar:

Phanteks Extentions.

Ett stort tack till FSP som drivande i detta projekt! Tack även till Gigabyte och Bitspower som hjälpt till med hårdvara!

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilfullt bygge 5/5 i betyg. 👍💻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt häftig bygg måste jag säga 5p

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DJ-SAAB:

Snyggt och stilfullt bygge 5/5 i betyg. 👍💻

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tip Top:

Väldigt häftig bygg måste jag säga 5p

Tack!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Det enda jag saknar är lite tunna gulddetaljer som på Ironman, men utöver de, sjukt snyggt bygge!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andiders:

Riktigt snyggt. Det enda jag saknar är lite tunna gulddetaljer som på Ironman, men utöver de, sjukt snyggt bygge!

Tack! Du har en poäng där, kanske hade det varit extra läckert med fittings i mässing.
Det fick bli fläktarna som gav ett guld/gult sken.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Avstängd

Temps?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ser stört bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snygg dator och ännu snyggare foton och film!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Esseboy:

Med tanke på den överdimensionerade kylningen kontra ett enkelt 1070 var det inga temps att tala om.
Låg ljudnivå och 40-45 grader i full load CPU + GPU. Har inte loggat något.

Skrivet av ggalaxyy:

Ser stört bra ut!

Skrivet av Jorvin:

snygg dator och ännu snyggare foton och film!

Tackar! Jag och bror försökte få till en schysst film och visst blev det bra?!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay