Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@babgjyshi: Vet du inte om att man kan avbryta semestern om man är sjuk och ta den senare istället? Eller hade du gjort det?

Skrivet av InCyBoy:

Precis som Trebsor skriver så räknas inte semesterdagarna om du är sjuk, utan går som sjukdagar istället. Du borde därmed endast ha utnyttjat tre semesterdagar som jag förstår det. (Om det var vardagar, beroende på hur du jobbar.)

Fick reda på detta igår kväll av en kompis, så hade ingen aning att detta var möjligt. Nu när jag läst lite står det att man ska anmäla det direkt och inte i efterhand, så det sket sig där.

Permalänk

@jazon:

Du behöver släppa henne och gå vidare. Detta går inte att laga. Förtroendet är krossat och kvinnan har problem med relationer. Var glad att ni inte har barn ihop. Då hade din situation varit svårare. Blockera henne överallt även fast hon just nu inte hör av sig. Lyssna på de som har erfarenhet av detta, de andra kommer aldrig att förstå.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noMad17:

Mhm... källa på det kanske?

Läste fel, hand kom inte på det hela, han bara älskar att framställa och experimentera..

https://twitter.com/officialmcafee/status/987478862266273793

http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/09/the-obscure-lega...

[NSFW]https://www.resetera.com/threads/john-mcafee-this-might-be-the-craziest-bath-salt-story-you-ever-read-nsfw.52119/

Den sista historien är sjukt läsvärd, men gör det inte på jobbet..

Permalänk
Inaktiv

Marvel, vad håller ni på med!?

Meet Knull, Venom's God of the Symbiotes | CBR, https://www.cbr.com/venom-knull-symbiote-god-explainer/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Marvel, vad håller ni på med!?

Meet Knull, Venom's God of the Symbiotes | CBR, https://www.cbr.com/venom-knull-symbiote-god-explainer/

När väl den här figuren så småningom filmatiseras, är ju bara en tidsfråga, så lär dom få ha ett annat namn på som svenska biograferna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Idag är jag ledsen och helt förstörd.

Fick åka in med hunden till vet då hon mådde dåligt, hon avled på undersökningsbordet då vad vi tror är flera tumörer som brustit ....

Vila mjuk Prinsessan Fiona <3

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Idag är jag ledsen och helt förstörd.

Fick åka in med hunden till vet då hon mådde dåligt, hon avled på undersökningsbordet då vad vi tror är flera tumörer som brustit ....

Vila mjuk Prinsessan Fiona <3

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/25488256_1546684078779628_5114405409106424690_o.jpg?_nc_cat=0&oh=fd40b387f9b31b4d02534a88ce583195&oe=5BE9E0F5

Fy fan, känner med dig. När vi vr tvungna att ta bort föräldrarnas för några år sen...det var det värsta jag varit med om. Fick reda på att dom varit inne och sövt ner henne då jag var på jobbet, när jag kom hen sen och duschade så kom alla känslorna samtidigt. Tror helt ärligt jag stod och grät i en halvtimme, finns ingen värre känsla

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Semester började den 15, och 3 dagar senare blev jag förkyld, känns som att jag kommer dö, feber, hosta så man tror att lungorna kommer ut, ont i halsen. Ska börja jobba på måndag igen, och skitet ser fortfarande att hålla. Värsta semestern ever

Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte ensam. Fick hämta grabben i torsdags förra veckan från förskolan då han blivit sjuk. Denna torsdag var också sista dagen på jobbet innan semestern skulle börja för min del och givetvis sjuknar jag också in på fredagskvällen, så det blev ingen vidare start på semestern. Först i onsdags var man väl någorlunda människa igen. Nåja, jag har väl turen att jag har en vecka till innan jag ska börja jobba igen. Men de flesta planer gick ju i stöpet där. =\

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av calvinclown:

@jazon:

Du behöver släppa henne och gå vidare. Detta går inte att laga. Förtroendet är krossat och kvinnan har problem med relationer. Var glad att ni inte har barn ihop. Då hade din situation varit svårare. Blockera henne överallt även fast hon just nu inte hör av sig. Lyssna på de som har erfarenhet av detta, de andra kommer aldrig att förstå.

Jag har absolut märkt på de sista du skrev där. De med erfarenhet har en bild av de som är väldigt lik min och jag har pratat med några som har erfarenhet, sjukt vad mkt de hjälpte mig.
Jag är absolut glad att vi inte har barn ihop. I början var jag ju inte de för jag ville ju bara att allt skulle bli som vanligt. Men då jag pratade med de andra så verkar de vara lite av ett standardmönster, det gör de lättare att förstå att de var bra de hände nu för det var en fråga om när och inte om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Du är inte ensam. Fick hämta grabben i torsdags förra veckan från förskolan då han blivit sjuk. Denna torsdag var också sista dagen på jobbet innan semestern skulle börja för min del och givetvis sjuknar jag också in på fredagskvällen, så det blev ingen vidare start på semestern. Först i onsdags var man väl någorlunda människa igen. Nåja, jag har väl turen att jag har en vecka till innan jag ska börja jobba igen. Men de flesta planer gick ju i stöpet där. =\

Du vet väl du kan sjukskriva dig på semestern och på så vis ta ut de semesterdagarna senare?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

Du vet väl du kan sjukskriva dig på semestern och på så vis ta ut de semesterdagarna senare?

Då måste man väl ha läkarintyg från första dagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Då måste man väl ha läkarintyg från första dagen?

Förra året åkte jag på en redig förkylning (aka. Deadly Man Flu) och tog 5 dagar och då krävdes det inget sjukintyg.

Däremot måste man ju sjukanmäla sig hos arbetsgivaren från dag 1 som vanligt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

Förra året åkte jag på en redig förkylning (aka. Deadly Man Flu) och tog 5 dagar och då krävdes det inget sjukintyg.

Däremot måste man ju sjukanmäla sig hos arbetsgivaren från dag 1 som vanligt.

Aha, det kanske skiljer sig från arbetsgivare till arbetsgivare. Hos oss är det så i alla fall (kollade just )

Permalänk
Föredetting

Går bra nu. Bodde på ett hotell i Austin i slutet av maj när jag var på besök. Min vana trogen klantade jag mig och glömde min kavaj + några skjortor i garderoben. Tänkte till och med "borde inte hänga in dem här, eftersom jag aldrig använder garderoben och dessutom är senil." Sagt och gjort, kom på vad jag gjort ungefär 20 minuter efter att jag lyft från Austin på väg hem.

Sedan inleddes processen att försöka få tillbaka mina prylar. Skickade meddelande till hotellet, de använder sig av ileftmystuff.com, fick ett nummer, allt såg bra ut. Knappade in det, meddelade att jag var sugen på att få tillbaka mina grejer. Tiden gick, och tiden gick lite till. Mailade och frågade vad i hela helsefyr som dröjde och om de ville ha några pengar av mig. "Ursäkta dröjsmålet" blev meddelandet. "Vi tar hand om det här snart."

Ytterligare någon vecka till gick, jag drog ett meddelande till hotellet, sa "jag jobbar på det med slörövarna på ileftmystuff, kasta inte mina kläder". Inget svar. Mailade ileftmystuff igen, fick ett mail med "vi har dina grejer, betala här!" - pröjsar, och får några timmar senare ett mail om att grejerna inte har hittats. Betalt lyckades de däremot ta.

Drygt att torska en skräddarsydd kavaj, en skön penna, ett kamerabatteri och ytterligare två skräddarsydda skjortor på att ett företag vars affärsmodell är att frakta hem folks bortglömda effekter.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Semester började den 15, och 3 dagar senare blev jag förkyld, känns som att jag kommer dö, feber, hosta så man tror att lungorna kommer ut, ont i halsen. Ska börja jobba på måndag igen, och skitet ser fortfarande att hålla. Värsta semestern ever

Skickades från m.sweclockers.com

Kom ihåg att om du är sjuk kan du avbryta semesterdagarna och ta ut sjukpenning istället. Så kan du spara semesterdagarna till ett bättre tillfälle!

Permalänk
Medlem

En på jobbet hade köpt 3 st 4k skärmar för 1000kr eller liknande så jag blev sugen på det och kollade upp. När jag kikar på spec ser jag att det är vanliga Full HD skärmar, men då påstår han att det står fel i spec för de har "4k i sig" han kan ju välja 3840x2160.
Sen när jag förklarade att han att han antagligen hade DSR påslaget blev han sur på mig för jag påstår att han ljuger...
Samma person påstår att en 7200RPM hårddisk är snabbare än en SSD. Kanske stämmer i vissa fall men de allra flesta SSDer man kan köpa i Sverige vinner nog över hårddisken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har såna jävla problem med matljud/tuggande att min stackars sambo precis behövde test-äta små morotsstavar för att kolla om hon fick ta med sig dem till en biofilm eller inte. Det spelar ingen roll vad jag gör, vissa ljud tar det 2 minuter före jag blir bokstavligt talat svettig av ilska och fullkomligt kokar inombords och det kan ta död på vilket nöje som helst med vem som helst, det tänder till mer än något annat jag vet. Skiten har sabbat halva mitt liv och flera förhållanden.

Begriper inte att hon står ut, självklart tacksam men samtidigt helt jävla vansinnig på att mina problem går ut över någon annan som måste rätta sig på det sättet. Allt hon vill är att sitta och kolla på Deadpool och käka sina jävla morötter för att hon dietar. Borde inte vara för mycket begärt av en snäll tjej. Borde hålla käften och vara tacksam över att tjejen vill se Deadpool på sin födelsedag, det är fan långt ifrån alla som har sån tur med sin flickvän.

AJKGFg. Hngäää. Med stort G.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Rätt mycket ångest, grejjat med ett verktyg till och från i över 2 månader och fått det rätt så perfekt nu för att ladda ner alla filer från en viss hemsida varje timma, 2 dagar senare(idag) så har dom satt DDOS skydd via cloudfare och mitt script är totalt obrukbart på det vis jag styrt upp det.

Permalänk
Medlem

Fick inbrott i bilen igår(natten till idag)
Eller ja...de plockade delar från bilen, inget inbrott i bilen.

Parkerade mitt i stan...att man inte får ha sakerna i fred..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Fem semesterdagar gått,det går så jävla snabbt ...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Fick inbrott i bilen igår(natten till idag)
Eller ja...de plockade delar från bilen, inget inbrott i bilen.

Parkerade mitt i stan...att man inte får ha sakerna i fred..

Vad tog de? Hade de sönder något i processen?

Från mig hackade de av S-line emblem från bakdörrarna, stora jack & repor i dörrar o dörrlister. Ska lackeras snart, har klarat mig med extremt fin originallack, men nu får man inte ha det längre tydligen..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Vad tog de? Hade de sönder något i processen?

Från mig hackade de av S-line emblem från bakdörrarna, stora jack & repor i dörrar o dörrlister. Ska lackeras snart, har klarat mig med extremt fin originallack, men nu får man inte ha det längre tydligen..

Men fyfan...Lider med dig! De märkena kan man ju beställa på nätet...för max en hundring..

De tog mina Side Bars på bilen. En Transporter R Edition.. helt ny..175 mil har den hunnit gå.

Inga skador vad jag kan se, men så jävla seg process på hela grejen.

Blir att svetsa fast när de nya monteras på. Sitter normalt med bara någon bult.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

För att bli mobbad f.d pundare som skött upp sig.sugen på en fet dos som jag aldrig kommer att få ta igem, man blir ju lite halvsne

Familjen först.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

@N_Micke:

förstår vad du menar.. skriv inget mer här... logga ut och ta det lungt.

edit: eller nej. ta det lungt. tänk efter på vad dina beslut ger dig..

Meh ja det är under kontroll .

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

För att bli mobbad f.d pundare som skött upp sig.sugen på en fet dos som jag aldrig kommer att få ta igem, man blir ju lite halvsne

Familjen först.

detta är fel forum att ta upp detta i. hoppas att du slutar iaf. mer värt att vara datornörd än knarkare

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

detta är fel forum att ta upp detta i. hoppas att du slutar iaf. mer värt att vara datornörd än knarkare

Eländet är slut sen många år sedan ..men ibland blir man öm i tanken o nån ska man väk ventilera

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

@jazon: Det är liksom det som är standardmönstret, att det dyker upp nya saker hela tiden och det tar aldrig slut. Det är som en berg-och-dalbana, man får åka mera, och tillslut blir det för mycket.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Ni hade svårt att få barn och hon ökade sina chanser genom att träffa fler killar, jag ser inget konstigt med detta. Beteendet förekommer även inom djurriket.

Problemet är att normen idag är att vara "mentalt instabil" så man får passa sig. Angående partner så köp en grym dator istället, sedan kan man tillbringa tid med tjejer om man vill. Men ta inte för allvarligt på det. Problemet är när man blandar in känslor istället för förnuft så kan man lätt blir sårad.

Angående diagnosen bipolär så ser jag det mer som att alla har humörsvängningar, vissa mer än andra. De som har mer så finns det en liten del som uppsöker läkare, ofta är det föräldrar som tvingar dem och en del av dessa får en diagnos.

Varför gick hon inte bara till en spermabank om så? Likaså om han vill ha många barn kan han donera till den. Förekommer ju dock inte i djurriket, så det kanske går bort?

Det blir ju särskilt märkligt om man läser det du skriver eftersom hon inte ökar sina chanser till barn med honom genom att få barn med andra, snarare tvärtom...

Det är uppenbart för var och en att det beteendet är konstigt, eftersom monogami är en grundläggande norm.

Känner du till hur neuropsykiatrisk utredning bedrivs? Det hänger inte på vem som tvingat dit dig...

Men själv ser jag att alla har sexuell dragning till prepubertala barn, vissa mer än andra. Går ju bra att resonera så men extremerna blir inte uppenbara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Men fyfan...Lider med dig! De märkena kan man ju beställa på nätet...för max en hundring..

De tog mina Side Bars på bilen. En Transporter R Edition.. helt ny..175 mil har den hunnit gå.

Inga skador vad jag kan se, men så jävla seg process på hela grejen.

Blir att svetsa fast när de nya monteras på. Sitter normalt med bara någon bult.

Fyfan, det var inte länge du fick ha den i fred.. Sicket folk det finns.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Har varit på jakt efter ny lägenhet i form av ett bostadsbyte men det är så sjukt svårt att få kontakt med folk och framförallt hitta någon seriös. De som vill byta har så höga hyror att man börjar fundera på om lägenheten är byggd av guld. Har gått igenom minst 20 olika byteskedjor vid det här laget utan att det ens hänt något. Har varit på 3 visningar totalt under 6 månader. Folk är online men skiter i att svara fast man har 100% matchning.

Senast fick man vänta på en tredje person i kedjan som då dragit sig ur efter 4 veckors väntetid. Hade bara räckt med ett sms med ett enkelt "nej, ej intresserad" som tagit max 10 sekunder att skriva. Det är oerhört frustrerande. Har även satt upp lappar i området men utan framgång. Hade man haft en större lägenhet hade det nog varit enklare att byta.

Är med på lägenhetsbyte.se men det känns som en nätdejtingsida där folk lägger upp bilder på sina lägenheter bara för att få uppmärksamhet och de är egentligen inte intresserade av ett byte. Funderar på att skita i detta och bara spara just nu för att sen köpa en lägenhet senare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt