Permalänk
Medlem

Butiker kopplade till Svenska Hem eller butiker som är som Nilssons i Svedala. Bör finnas lite varstans i Sverige. Svenssons i Lammhult om man har råd.

Sen beror det vad det är för möbler, soffor och bord absolut. Men när det kommer till förvaringsmöbler är inte IKEA dumt.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Jysk är prisvärt, ifall man handlar där på deras återkommande 50-70% reor, fullpris, not so much

Ja man kan fundera lite om värdet när dom har den typen av reor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jysk, Dansk kvalitet.

På vadå? Utgår ifrån att de flesta produkter dom säljer inte tillverkas i Danmark även om JYSK kommer därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Butiker kopplade till Svenska Hem eller butiker som är som Nilssons i Svedala. Bör finnas lite varstans i Sverige. Svenssons i Lammhult om man har råd.

Sen beror det vad det är för möbler, soffor och bord absolut. Men när det kommer till förvaringsmöbler är inte IKEA dumt.
Skickades från m.sweclockers.com

+1 på det. I Rotebro from Stalands Möbler som är en del av Svenska hem har mycket bra kvalitetsmöbler, i varierande prisklasser. Förstås är allt möblemang bra MYCKET dyrare än Ikea och Jysk men vill man ha bättre kvalité så kostar det
Furniturebox, Trademax och Chilli är samma leverantör till större delar av sortimentet, med andra ord samma skräp.

Mio har bra grejer men allt är inte bra, vissa soffor och sängar är totalt värdelösa medan andra är av riktigt bra kvalité.

Permalänk
Medlem

Det är inte svårare än att du får vad du BETALAR för...

Ikea kan man säger är grundstommen sett till kostnad, kostar det mindre så kommer det generellt att hålla en märkvärd lägre kvalitet (Se första mening)

Sen är det upp till er vad ni vill lägga pengar på?

Jag har Ikea överlag och har annars köpt möbler där det kostar helt enkelt, allt vad billigt snabbt enkelt på internet ger jag noll kronor för.

Har själv testat olika ställen men summan är alltid den samma för mig, priset bestämmer kvaliteten.

Lycka till o stressa inte in köpen av möbler för guds skull ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa på Jysk, Mio och Ikea. Jag brukar känna kvalitén på möblerna, är de t.ex. rangliga i butik så köper jag de ej. Du kan känna tjocklek på trät och tyngd, stabilitet osv med dina egna händer.

Viss måhända att Jysk ofta har möbler av lägre kvalité men det innebär inte att alla deras möbler är av samma kvalité.

Jag har köpt begagnat ibland men ofta lönar det sig inte för de priset man har sparat har ätits upp av att det har slitits ut fortare så ekonomiskt hade jag lika gärna kunna köpa nytt till ett dyrare pris fast det ändå blivit samma summa över tid. Men flyttar man hemifrån och börjar från noll så kan det ju vara en bra början att plocka lite möbler begagnat för att få pengarna att räcka till, till allt man behöver vid en nystart.

Flyttar du ofta eller möblerar om ofta så sliter du snabbare ut möblerna och då kan högre krav behövas ställas på möblerna.

Permalänk
Medlem

Gud vad kul att få så många inputs från alla möjliga håll!

Tack för alla svar!

Så summan av kardemumman är egentligen, underskatta inte IKEA (vilket jag tidigare gjort. Har alltid förknippat IKEA med "billig, du köper för att du behöver, inte för att du vill ha", typ....

lite blandade svar med Chilli & Mio känns det som.

Vi ska absolut kolla lite på IKEAs högre prissatta del. som jag skrev ovan precis så har IKEA inte varit ett alternativ för oss då vi alltid sett IKEA som "Basic" möbler/prylar. Men om dom faktiskt har lite bättre kvalité saker så ska vi absolut slänga ett öga dit.

Uppskattar allas kommentarer!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

https://www.bolia.com/sv-se/
och sedan matcha in en 30 eller 50% rea på den modell du är intresserad av.