Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018

Pubträff i Gävle, need I say more? Vi blev totalt 30 deltagare och hade en supertrevlig kväll, med mat och dryck, mycket snack och skratt, spetsat med dryga och knivskarpa kommentarer av initiativtagaren (skyldig). Inte en tyst stund på över sex timmar blev det!

SweClockers satsar på medlemsträffar "Meet & Geek" i hela Sverige – avstamp i Gävle!
SweClockers pubträff i Gävle den 6 juli

Besök galleriet här

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Mysigt värre! får henka på nästa gång

Visa signatur
Permalänk

Mysigt värre!:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Vilket trevligt och mysigt gäng på 30 nördar på ett ställe.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt men vart är tjejerna Edit: måste man ha namnbricka?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Administrativ avgift

Haha ljuset får mitt hår att få en väldigt intressant färg/kontrast xD , hörde att Kenneth skulle ha den i svartvit o som bakgrundsbild

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Relik 📜

Här är dagen efter-videon med! 🚉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Här är dagen efter-videon med! 🚉
https://youtu.be/HhmjqA3mweo

Skickades från m.sweclockers.com

Underbar fortfarande öl smak i munnen eller

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Riktigt skön gammal hederlig svensk santa maria tex mex😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

ICA Basic-vibbar på tacohistorian men sällskapet verkar toppen.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror bestämt att SweClockers måste locka fler nördettes 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Mina händer/armar förekommer flitigt av någon anledning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Desk Master

Nästa gång får jag nog ta mitt pick och pack och komma med

Visa signatur
Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Xyborg:

Mina händer/armar förekommer flitigt av någon anledning?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag minns att jag satt med @KeTonic, @Nor3ll och @Emilakered. Men vad var nicket på finsmakaren/vindrickaren i rosa skjorta som jobbade åt Telia?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Fixa en pubträff i Skåne så bjuder jag på första rundan.

Permalänk

Så förbannad på mig själv att jag inte fick tummen ur arslet och tog ledigt denna kväll.... Bor på Brynäs och kan inte vara med när något extra mysigt händer i Gävle. Fy skäms.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

@Jacob Skulle vilja att ni kommer till Örebro. Det är mitt i smeten. Så jag tror många runt omkring skulle kunna komma. Vet många bra platser också för lite större gäng. Universitet stad. Så det finns en del..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kom till Göteborg!!

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Krovfest...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

@Jacob Skulle vilja att ni kommer till Örebro. Det är mitt i smeten. Så jag tror många runt omkring skulle kunna komma. Vet många bra platser också för lite större gäng. Universitet stad. Så det finns en del..

Alla är så gnälliga i Örebro!

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Kommer ni till Göteborg så dyker jag upp!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av crew seven:

Trevligt men vart är tjejerna Edit: måste man ha namnbricka?

Måste och måste, hela tanken är ju att umgås utanför forumet och bygge vidare på vår gemenskap. Då är det trevligt att veta vem den andra personen är i forumet (användarnamn) men också vad denne heter på riktigt.

Skrivet av Renrakad:

ICA Basic-vibbar på tacohistorian men sällskapet verkar toppen.

Får skylla mig själv när jag beställer en vegetarisk taco på ett Steakhouse... Men sällskapet var toppen, 10/10 would do again!

Skrivet av anon246659:

Jag tror bestämt att SweClockers måste locka fler nördettes 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer! Vi hade faktiskt en nördette som skulle närvarat men fick förhinder.

Skrivet av Sadjester:

Så förbannad på mig själv att jag inte fick tummen ur arslet och tog ledigt denna kväll.... Bor på Brynäs och kan inte vara med när något extra mysigt händer i Gävle. Fy skäms.

Skickades från m.sweclockers.com

Surt! Med tanke på att jag bor i Gävle kommer det fler tillfällen. Men först vill jag åka till andra platser i Sverige!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Snusfri

Riktigt tråkigt att man var tvungen att jobba den här helgen, men som vi pratade om på Discord så kommer det fler tillfällen

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

250% GEEKS

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag minns att jag satt med @KeTonic, @Nor3ll och @Emilakered. Men vad var nicket på finsmakaren/vindrickaren i rosa skjorta som jobbade åt Telia?

Träffad. haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av THB:

Riktigt tråkigt att man var tvungen att jobba den här helgen, men som vi pratade om på Discord så kommer det fler tillfällen

Nu vet jag ju att du egentligen inte bor i Inglewood. Fler kommer i vårt län, om inte annat blir det nästgårds!

Skrivet av jcee1993:

Träffad. haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Det var alltså du som blev föga imponerad när jag drog slutsatsen att det med två Jonas på träffen måste finnas minst två Jonas i Sverige!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Forsberg Customs:

Mysigt värre! får henka på nästa gång

Du får sitta med mig o @C4B12 då. Klyktatters Unite... ja även om nu han bara är ditflyttad

Permalänk
Proffsmoddare

@Zpnk: Låter bra de ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det var alltså du som blev föga imponerad när jag drog slutsatsen att det med två Jonas på träffen måste finnas minst två Jonas i Sverige!

Kan vi verkligen utesluta att ingen av dessa två exemplar i själva verket är en frilansande rymdreporter under pseudonym?

Jag är då inte övertygad.