Nintendo Mini NES Classic är på lager igen. Köper ni?

Permalänk
Avstängd

Nintendo Mini NES Classic är på lager igen. Köper ni?

Jag köpte ett för 779kr Fynd Folk tog ju hutlösa priser för dessa innan.

Permalänk

Har beställt 2, dom är tydligen på väg att levereras just nu.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte ett NESPi-case var en mycket bättre investering

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få med mig en Mac Mini ifårn jobbet och köra OpenEmu vilket är helt oslagbart (utseendemässigt) enligt mig, annars hade det nog varit mer intressant för mig med en NES Mini!

Permalänk
Avstängd

Jag ville bara köpa när det var så få om dom men nu när dom är så lätta att få tag på så har jag tappar lusten med att köpa en.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Köpte en på ClasOhlsons jubileums-rea nyligen och kom undan med 679:-

Har givetvis flera raspberry pi hemma också, men gillar "plug & play" principen på NES och SNES classic.

Kör med 8bitdo:s trådlösa kontroller - fungerar fint

Permalänk
Medlem

clas ohlson i Göteborg vad jag sett har haft det i butik hela tiden, har det bara varit slutsålt i andra delar av Sverige eller vad??

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Medlem

Har redan en Raspberry Pi 3B+ med RetroPie och en MiST FPGA, så den fyller ingen funktion för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi 3 Model B+ och RetroPie

Tycker Nintendos Mini NES är för begränsad för att vara värd pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundan89:

clas ohlson i Göteborg vad jag sett har haft det i butik hela tiden, har det bara varit slutsålt i andra delar av Sverige eller vad??

Säker på att det var NES mini och inte SNES mini? Snes har funnits i drivor och sänkts i pris, NES är en annan historia...

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Jag föredrar mitt original RPI case med NES dekal.
På insidan har jag mottagare till både fjärrkontroll och 360 handkontroll.

Permalänk
Avstängd

Köpte mitt när det var nytt förra vändan. har använt det max 10 gånger och tycker det är ett skämt jämfört med klassiska NES.

Permalänk
Medlem

Har redan en men har beställt en till för att ha vid den andra TVn också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag föredrar mitt original RPI case med NES dekal.
På insidan har jag mottagare till både fjärrkontroll och 360 handkontroll.

https://i.imgur.com/JtuEaTf.jpg

https://i.imgur.com/rMUrwFj.jpg

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Säker på att det var NES mini och inte SNES mini? Snes har funnits i drivor och sänkts i pris, NES är en annan historia...

Japp snes mini, jag hade fel 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan var ”köper ni”, är väl inte orimligt att folk förklarar varför de inte köper?

Jag köpte också en RPI3 istället, använde den säkert en halvtimme eller något sen har den samlat damm. Så jag köper ingen NES denna gången heller.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, poängen är väl att det är mycket billigare, och bättre, att emulera spelen med en raspberry pi än att emulera dom med en NES Mini, även om den kommer från Nintendo

Permalänk
Jacob Fanboy

@tBiorrith:

Vad är det där för schyssta SNES/ NES dosor?

EDIT; Google är min vän <3 8bitdo NES30 Pro Bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

@tBiorrith: https://imgflip.com/s/meme/Heavy-Breathing-Cat.jpg

Vad är det där för schyssta SNES/ NES dosor?

Det är en variant från 8Bitdo. Det finns mängder att välja mellan!
Dem funkar över blåtand och har ett litet laddningsbart batteri som laddas med micro-USB. Med betoning på litet (500mah?), låter du kontrollen ligga en vecka är den död när du väl känner för att spela.
Retropie kan vara något knepigt att para kontrollern i också, men när det väl är gjort funkar det.

Jag föredrar 360-kontrollern dock. Plug-n-play på den! Retropie stöder det out of box.
Batteriet håller i månader på dessa, och när dem dör är det bara att byta 2x AA-batterier.
Jag delade min mottagare och satte den på insidan som det syns i bild.

http://www.8bitdo.com/#Products

https://cdon.se/search?q=8bitdo

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle passa på att införskaffa sig en enhet innan dom tar slut igen...

Permalänk

ryktas ju om att nyreleasen inte ska vara hackbar något om att de antingen bytt uttaget helt till en annan kontakt eller inte anslutit datapinnarna på micro usb kontakten så metoderna som var till orginal mini nes är inte möjliga.

dvs man kan inte baka in fler egna spel.

sen hur mycket sanning det ligger i det vet jag ej bara sett något youtube klipp angående nyreleasen men visades inget på den faktiska enheten.

och bryr mig inte så hårt har ett vanligt nes kvar från när jag var liten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpt en och den gick utmärkt att använda Hakchi på den. Så bara köp på!

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

ryktas ju om att nyreleasen inte ska vara hackbar något om att de antingen bytt uttaget helt till en annan kontakt eller inte anslutit datapinnarna på micro usb kontakten så metoderna som var till orginal mini nes är inte möjliga.

dvs man kan inte baka in fler egna spel.

Det var falska rykten. Hårdvaran är iaf samma. Sedan om dom lagt in något mjukvaruskydd mot att mecka med mjukvaran vet jag inte.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Avstängd

Palla.
Köp fjärr för 100 spänn på amazon.
Tanka sen emulator och du har tusentals spel att spela på din 50 tums widescreen.
Med tanke på att där produceras såpass många av mini-nes så lär där inte bli något samlarvärde av den.

Permalänk
Jacob Fanboy

@tBiorrith: Tack för infon, hade det inte varit för batteriet så hade jag köpt dem direkt!

Har ändå 2 Xbox One S dosor som kan köras på blåtand så får bli dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Palla.
Köp fjärr för 100 spänn på amazon.
Tanka sen emulator och du har tusentals spel att spela på din 50 tums widescreen.
Med tanke på att där produceras såpass många av mini-nes så lär där inte bli något samlarvärde av den.

Kan du utveckla? Låter intressant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Kan du utveckla? Låter intressant.

Ja du köper ju en vanlig handkontroll med usb på amazon.
Kopplar in den till din dator.
Laddar ner en emulator som kan köra spelen.
sen laddar du bara ner vilket spel du vill.
kopplar datorn till tvn och du har en fullt fungerande konsol som du spelar på tvn.
allt detta för endast en kostnad av 100kr för handkontrollen, eller vad den nu kan kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Ja du köper ju en vanlig handkontroll med usb på amazon.
Kopplar in den till din dator.
Laddar ner en emulator som kan köra spelen.
sen laddar du bara ner vilket spel du vill.
kopplar datorn till tvn och du har en fullt fungerande konsol som du spelar på tvn.
allt detta för endast en kostnad av 100kr för handkontrollen, eller vad den nu kan kosta.

>_>

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förut hört någon kalla spel-controller för "fjärr" ...

Jag har hört att Wii Classic och Wii Classic Pro - handkontroller också ska funka på NES mini och SNES mini. Då funkar också Home-knappen för att gå ur ett spel och tillbaks till menyn. Men man kan behöva montera bort en grej på kontakten först (obs: triwing-skruvar) för att två kontakter ska få plats i uttagen då de sitter för nära varandra.

Jag spelade aldrig NES när jag var liten så jag har ingen nostalgi. De senaste dagarna har jag spelat många gamla konsollspel i emulator i studiesyfte för att samla idéer till en spelidé jag har. Ett dussin av dessa var NES-spel men av dessa finns bara ett bland de 30 förinstallerade i NES mini.
Jag använder en gammal Sega Saturn-handkontroll moddad till USB efter att jag jag läst många uttalanden om att den skulle vara skönast av de gamla handkontrollerna. Men styrkors är dåliga på diagonalen ... så jag önskade att jag haft en SunCom TAC-II att spela med istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.