SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Medlem

Ja det är intressant även för mig så jag vill också komma, men ni får stå ut med min danska.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ixthys:

Ja det är intressant även för mig så jag vill också komma, men ni får stå ut med min danska.

Hur pass dansk är din danska? Vissa dialekter förstår jag ju (nästan).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Jag är växt up 20 km från danska och tyska gränsen.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob är danskar tillåtna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Hoppas det är ju inte så långt för mig att åka, och efter 10 år här i Sverige har jag ju lyckats lära mig lite svensk.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

@Jacob: Kommer fortfarande

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Etherhawk:

@Jacob: Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara. Min sabla chef (Må ett tusen arga myror invadera hans underbyxor) drog tillbaks min bevilljade ledighetsansökan pga sjuka kollegor..

Tillönskar hela Swecgänget en fantastisk kväll, jag kommer att solidaritetsdricka en öl efter jobbet.

Tråkigt! Det får bli nästa träff då!

Normala fall är den enda i danskväg jag tolererar @Kent, men låt gå. @ixthys

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

En kille knackade väldigt bestämt på min dörr idag, tog inte hans namn så vi kallar honom helt enkelt för "DHL-mannen". Oviktigt egentligen, roligare var vad han hade med sig – en kartong!

https://www.youtube.com/watch?v=kV4x2aK9hGE

Till alla som skrivit upp sig – ni kommer väl fortfarande? Om inte annat är det dags att lämna återbud typ NU och lämna plats till andra intressenter. Har pratat med restaurangägaren igen och vi kan klämma in "ett par till". Min högst subjektiva bedömning är att det motsvarar ett tak på 35 personer.

@Jacob @JonasT @emilakered @Kenneth @Klorixx @Corsair Johan @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @Nor3ll @Etherhawk @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Disector @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman

Ses på fredag! \o/

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Det kommer bli roligt, vi ses på fredag.😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

@Jacob: Måste tyvärr ställa in, min sambo har tydligen köpt en spaweekend i Göteborg i helgen, fick jag reda på idag. Smidigt. Tråkigt att behöva göra det bara någon dag innan såhär för man känner sig som ett as, men verkligheten kallar.

Hoppas ni blir fulla hela bunten och har askul!
Mvh.

Permalänk
Medlem

Fasen, hade planerat in att träffa kompisar på lördagen nu ett tag. Hade till och med detta på almanackan...dumt av mig. Vi bor numera alla på olika orter så detta får tyvärr gå före. Får spara krutet till lördag istället. Ha så trevligt!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Disector @Salle94 Tråkigt! Hoppas ni har möjlighet att vara med någon annan gång då.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skjortan är struken och skorna är putsade. Nu är det mindre än 24 timmar kvar och jag känner att det skall bli riktigt roligt att få träffa er alla.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Var i Gävle senast i maj, bl.a. på Mackmyra. Men det blir lite för mastigt att bila upp 6½ timma en väg en vardag och jag är världens största jinx när det kommer till tåg som förväntas gå enligt tidtabell. Men jag hoppas på fler träffar framöver - hade varit kul att hänga på nästa gång om det finns möjlighet.

Dock skall sägas att Gävle är jäkligt mysigt i sommarskrud, så platsen är det inget fel på.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Corsair Johan @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @Nor3ll @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys

Då var det bara åtta timmar kvar!!! Drar ut en sista push på framsidan för att försöka få med ytterligare några Gävle-bor, om inte annat ser vi ut att bli 30 personer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Härligt! Ska få lite jobb gjort sen blir de tåg neröver, ses ikväll!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Bor folk fortfarande i Gävla? (akta trollet)

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Bor folk fortfarande i Gävla? (akta trollet)

finns väll bil

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att vara i Gävle vid 17:47, bussen skall beräknas anländas då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

finns väll bil

Min bil kör inte längre ... =( ... Den kanske har slut på bensin eller nått.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kelthar:

https://t4.ftcdn.net/jpg/02/04/73/51/500_F_204735150_uv9dNxbpqNpc1glUySPHony9cpJZxBUh.jpg

Min bil kör inte längre ... =( ... Den kanske har slut på bensin eller nått.

Lågt lufttryck i framdäcken, det ser jag direkt. Fyll på luft och kom till festen!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av kelthar:

https://t4.ftcdn.net/jpg/02/04/73/51/500_F_204735150_uv9dNxbpqNpc1glUySPHony9cpJZxBUh.jpg

Min bil kör inte längre ... =( ... Den kanske har slut på bensin eller nått.

Skrivet av anon159643:

Lågt lufttryck i framdäcken, det ser jag direkt. Fyll på luft och kom till festen!

Glöm bara inte att göra något åt den trasiga lyktan, sånt kan man få böter för annars

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Om man inte var i Slovenien hade man kommit.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Antielefant

"Sista minuten"-anmälan från mig.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har varit så mycket jobb att jag helt glömt bort det här! Är väldigt sugen men kan inte närvara vid 18:00 T_T

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Zcenicx:

"Sista minuten"-anmälan från mig.

Välkommen!!

Skrivet av Querth:

Har varit så mycket jobb att jag helt glömt bort det här! Är väldigt sugen men kan inte närvara vid 18:00 T_T

När kan du vara på plats då?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Absolut tidigast 18:30 om jag åker direkt ifrån jobbet :). Och upptåget inte strular osv

Nej jag hinner inte alls, jätteroligt initiativ men jag får hänga med nästa gång!

Permalänk
Medlem

funderar hårt på att sätta mig i bilen från stockholm nu... lite långt, lite jobbigt att inte kunna köra hem efter ölen och maten.. hum..

när är stockholms pubben? och.. föranmälan.. missade nog det.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

funderar hårt på att sätta mig i bilen från stockholm nu... lite långt, lite jobbigt att inte kunna köra hem efter ölen och maten.. hum..

när är stockholms pubben? och.. föranmälan.. missade nog det.

Finns det en sthlm pub på g?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nej inte ännu..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"