Origin och sims på en extern hårddisk - problem

Permalänk
Medlem

Origin och sims på en extern hårddisk - problem

Hej, fråga från noll datorkunnig mamma som ska hjälpa mina barn... vi har köpt SIMS idag och fått med en kod till spelet. Jag vill lägga allt på en extrern hårddisk. Gissar att min mac säger nej (när jag ska ladda ner själva spelet) för att jag inte fått in "Origin" på hårddisken. Förstår inte hur det ska gå till eftersom jag kan ladda ner origin men inte bestämma VAR jag ska placera det. HJÄLP mottages tacksamt

/lotta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tuvabb:

Hej, fråga från noll datorkunnig mamma som ska hjälpa mina barn... vi har köpt SIMS idag och fått med en kod till spelet. Jag vill lägga allt på en extrern hårddisk. Gissar att min mac säger nej (när jag ska ladda ner själva spelet) för att jag inte fått in "Origin" på hårddisken. Förstår inte hur det ska gå till eftersom jag kan ladda ner origin men inte bestämma VAR jag ska placera det. HJÄLP mottages tacksamt

/lotta

Installera origin på datorns hårddisk. Öppna origin och gå in i origins inställningar. Välj den externa disken som "spelfolder". Du ställer alltså in den externa disken som origins spelfolder.

Du kan också installera origin på den externa och göra samma sak. Men du kan inte flytta disken till annan dator och spela utan origin utan datorn det ska spelas på måste ha origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Men du kan inte flytta disken till annan dator och spela utan origin utan datorn det ska spelas på måste ha origin.

Jag är inte helt säker på att det här fungerar i dagsläget, men, Origin har fungerat utan att vara "installerat" på systemet. Man kunde alltså installera på icke systemdisk, formatera systemdisken, installera ett nytt OS, hoppa över till Origin mappen, köra Origin, logga in, och starta spelen. Det innebär även att man kunde installera Origin, och spelen på den externa disken, och flytta dem till en annan dator, utan problem.

Däremot så krävs det åtminstone att det är en Windows dator, om man ska köra spelen på en Windows maskin. Fungerar Origin alls på Mac?

Sen vet jag inte vilken prestanda man ska förvänta sig från en extern disk. Det beror mycket på vad det är för extern disk...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.