Quiz om spelljud ingen match för SweClockers medlemmar

Permalänk
Melding Plague

Quiz om spelljud ingen match för SweClockers medlemmar

Förra veckan var det återigen dags för en ljudbaserade quiz på SweClockers, vilken visade sig vara relativt lätt och många hamnade i den övre delen av skalan sett till antal poäng.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite förvånande att Starcraft var svårast. Den kändes lättast tillsammans med Warcraft II. Men sånt är ju relativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jag fick 10/13 , blev lurad utav Starcraft frågan i kombo med "kärnvapenattack" då jag inte spelat det så mycket men kunde inte komma ihåg den frasen. Kul Quiz var det iallafall med ljuden :). Hoppas det kan bli mer utav det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Lite förvånande att Starcraft var svårast. Den kändes lättast tillsammans med Warcraft II. Men sånt är ju relativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, tänkte samma sak. När jag hörde bara första lilla pipet från det ljudet kollade jag om Starcraft fanns med bland alternativen och valde det xD.

Starcraft ser jag ju liksom som ett riktigt storspel typ alla lirat liksom. Trodde på förhand att Dungeon Keeper frågan var något många skulle gå bet på istället, men uppenbarligen var jag helt ute och cyklade

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Många av de spelen har jag aldrig spelat så där fick jag chansa.

Men de ljuden jag kände igen plockade jag allihop.
7 rätt fick jag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Hade bra tur att jag kört i princip samtliga spel som fanns som alternativ och de jag inte kört var aldrig rätt alternativ

Permalänk
Medlem

Sjukt vad mycket nostalgikickar jag fick från denna Quiz, underbart!

Permalänk
Medlem

Missade Quizen men tur man kan göra den efteråt 13/13

Helt klart enkelt om man gillar de klassiska titlarna (men också enligt mig mycket hjälp i frågornas utformning).

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Nja, jag hade fortfarande svårast för sista frågan då jag inte spelat något av dom tre spelen. Så jag gissade fel.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Oj! 9 rätt iaf! Är ingen PC-spelare och hade väldigt svårt med de första 5 frågorna. Började köra StarCraft för första gången när det blev gratis förra året och mindes Nuclear Launch.

Permalänk
Avstängd

Den som misslyckades med heroes3 bör skämmas

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate hade jag ingen aning om, men gissade på det pga dess popularitet. Samma med Wololo. Half Life 2 kunde jag inte heller (förlåt mig), men gick på fysikledtråden. Warcraft 2 fixade jag tack vare att jag kände igen rösten. Resten kunde jag, så alla rätt!

Edit: CSGO gissade jag mig också till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

11/13 Klart bästa hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk

12/13 Korrekta svar!
Brukade du ligga i sängen och lyssna på ljudeffekterna från spel? Grymt jobbat!

Permalänk
Medlem

Tesla Coil <3

Men, ni skulle ju absolut ha haft "Strategic launch detected!" från Supreme Commander istället för StarCrafts motsvarighet. Inte kanske för ljudet i sig, men StarCrafts version är ju ett sådant antiklimax; pytteliten explosion!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

6/13 Det märks att jag inte spelat särskilt många av de populära spelen under åren.