Deepcool Fryzen är bastant processorkylare för Ryzen Threadripper

Permalänk
Melding Plague

Deepcool Fryzen är bastant processorkylare för Ryzen Threadripper

Deepcool sällar sig till skaran av tillverkare som gör processorkylare till Ryzen Threadripper, där nykomlingen Fryzen kommer med både gigantisk bas och en generös mängd RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul på svenska men på engelska blir det ju lite tveksamt, "Fry Zen", den avleder värme så dåligt att cpu:n steks?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hjälpsam

Vilken namnval *facepalm*

Det hetaste inom kylning, Fry your Ryzen, a Fryzen!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tycker RGB-blysningen är lite väl generös. Det där X-et framför fläkten kommer nog tyvärr stjälpa ljudprofilen mer än vad den tillför i RGB-belysning är väl mitt omdöme.

Annars är det ju kul att de har gjort sitt bästa för maximal kompatibilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tycker RGB-blysningen är lite väl generös. Det där X-et framför fläkten kommer nog tyvärr stjälpa ljudprofilen mer än vad den tillför i RGB-belysning är väl mitt omdöme.

Annars är det ju kul att de har gjort sitt bästa för maximal kompatibilitet.

Brukar göra mitt bästa för att försvara RGB men här blir det faktiskt svårt då det ser ut att ha en negativ inverkan.

Dom använder i alla fall snygga minnen

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Bra att de fläskar på med RGB-belysning, men.. Namnet.. Jag vill inte steka min Ryzen. Det låter ju snarare som om det skulle handla om en värmeisolerare än en värmeavledare. Där får nog marknadsnissarna gå tillbaka till titbordet tror jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hoppas dem släpper en version till "vanliga" Ryzen också och inte bara för Threadripper.

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk

Fundera också på ett fryzen pun, men det verkar som alla varit heta på det så jag struntar i de

Ser ut som en 150-180w konstruktion så jag hade nog inte velat köra den på dom nya 250w processorerna.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

De måste ju tänkt på Frozen och slängt in ett y for shits and giggles eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Jag ryzer så att jag fryzer...

när jag läste rubriken

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

De måste ju tänkt på Frozen och slängt in ett y for shits and giggles eller?

Eller så kan de svenska och gjorde ett "ryzen i frysen"-skämt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Frozen hade väl varit bättre 😱

Permalänk
Medlem

Här är kylaren i levande form @01:00

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

De måste ju tänkt på Frozen och slängt in ett y for shits and giggles eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo så gick nog tanken, att folk skulle tänka frozen och sen bytte de ut o mot y för att det skulle rimma med Ryzen.
Skulle gissa på att tillverkarna inte är så bra på engelska och inte hade en tanke på vad fry betyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Ser ut som en 150-180w konstruktion så jag hade nog inte velat köra den på dom nya 250w processorerna.

Jo samma här. Med tanke på att de började utveckla den långt innan AMD presenterade Threadripper 2 så är den garanterat inriktad på första Threadripper, inte en chans att den klarar 250w tdp.

Permalänk
Inaktiv

Deepcool's namntävling för den nya CPU kylaren vanns av en göteborgare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tycker RGB-blysningen är lite väl generös. Det där X-et framför fläkten kommer nog tyvärr stjälpa ljudprofilen mer än vad den tillför i RGB-belysning är väl mitt omdöme.

Annars är det ju kul att de har gjort sitt bästa för maximal kompatibilitet.

Tänkte samma sak när jag såg den.

Totalt ogenomtänkt om det ska var tyst.
Själv avlägsnar jag ofta galler i lådor och ersätter med traditionella galler då dessa är mycket bättre, dom som sett gamla datorer vet vad jag menar.

Byggde en retro dator förra året och kom över en gammal låda, new old stock som dom säger och den hade typiskt stansat galler längs bak.

Fick testa flera fläktar för att få en "acceptabel" ljudbilld, det lät förjävligt så fort fläkten kom nära gallret i lådan och jag hade ingen lust att såga i en gammal låda i nyskick då jag ville behålla den så original som möjligt.
Tror det blev en 120mm Papst fläkt tillslut på rätt låga rpm, men tyvärr blir det aldrig bra med föremål några mm från fläkten.

Alla som seriöst laborerat med att få en dator tyst vet att saker direkt framför eller bakom fläkten kommer orsaka turbulens och avsevärt högre ljudnivå, så ja den där kylaren lär låta rätt irriterande över 500-600 rpm.

Ser inte varför man vill köpa den skiten till ett så dyrt system.