Corsair förvärvar Elgato Gaming

Permalänk
Melding Plague

Corsair förvärvar Elgato Gaming

I ett försök att bredda sig ytterligare på marknaden förvärvar nu Corsair tillbehörsföretaget Elgato Gaming – en aktör som gjort sig mest kända för sina inspelningskort för strömning av spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talats om Elgato alltid lär man sig nånting nytt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Aldrig hört talats om Elgato alltid lär man sig nånting nytt.

Då borde du spendera mer tid på Twitch!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Så Corsair ska göra streamverktyg nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De flesta streamers har väl en ElGato produkt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

När större företag förvärvar mindre företag som har en nischad och bra produkt är det svårt att inte bli lite orolig att saker ska gå åt skogen. Frågan är hur länge "Elgato Gaming" finns kvar innan det rullas in under Corsair egna produktnamn och deras iCUE mjukvara.. Så länge man kan fortsätta använda produkterna med t.ex. OBS eller Streamlabs utan att behöva krångla med Corsairs egna mjukvara. Men dom kanske gör upplevelsen och användningen av hårdvaran bättre Corsair. Det är bara att vänta och se vad som händer.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jaha där ser man

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Avstängd

Elgato är skitbra på att göra programvara bara inte Corsair förstör det.

Jag har sätt många företag som har blivit förstörda när dom blir uppköpta som Skype.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Elgato är skitbra på att göra programvara bara inte Corsair förstör det.

Corsair är usla på att göra mjukvara. Samma buggiga oanvändbara bling som de flesta andra hårdvarutillverkare.

Det verkar krävas en speciell mentalitet för att skapa bra mjukvara. Inte samma mentalitet som skapar bra hårdvara.

Permalänk
Medlem

De är ju beroende av konsollmarknaden..kanske detär därför Corsair köper dom. Man behöver ju inte capturecards till pc längre. Tvivlar på att dom säljer massvis av Streamdeck.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bondus:

Corsair är usla på att göra mjukvara. Samma buggiga oanvändbara bling som de flesta andra hårdvarutillverkare.

Det verkar krävas en speciell mentalitet för att skapa bra mjukvara. Inte samma mentalitet som skapar bra hårdvara.

Håller verkligen med till 100%. Har ett Corsair K63 (2018) som fungerar svinbra, men programvaran till det är fantamig under all kritik. Sjukt ologisk uppbyggnad och allmänt segt.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m