Permalänk

Hur tvättar jag min musmatta?

Hej!

Har efter nästan gått ett år sedan jag köpte min musmatta och har inte tvättat den ännu.Spillt x-antal koppar kaffe,chips godis och så vidare över den så tänkte att det kanske var dags att tvätta den nu haha. Som den lata jävel jag är så använde jag en hårfön när jag spillde kaffe över musmattan för er som undrar varför jag inte tvättade den efter att jag spillt kaffe på den haha

Jag har denna musmattan, men har slängt kartongen och alla papper där det antagligen står en massa fakta om just detta

Jag har googlat runt lite men det brukar stå olika svar till olika musmattor, så jag undrar hur tvättar jag just min musmatta? Är det bara att kasta in den i tvättmaskinen eller är det lite varmvatten och handtvätt som gäller?

Tack på förhand!

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

Jag har kört i tvätt maskin ibland 30 grader och ibland 40 med annan mjuktvätt, som inte har dragkedjor eller annat hårt

https://www.youtube.com/watch?v=YBylHzreYEY

https://www.youtube.com/watch?v=HEXfLdYH42w

Permalänk
Medlem

Tvättmaskin på 40 grader. Kasta in den med all annan tvätt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Kör som föregående talare i tvättmaskin..30 eller 40..har säkert kört i 60 också utan problem. Har två likadana så man aldrig slipper vara utan ren musmatta

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara "borsta" mina med en vanlig diskborste, såpa och vatten. Har en likadan som du samt en mindre variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag brukar bara "borsta" mina med en vanlig diskborste, såpa och vatten. Har en likadan som du samt en mindre variant.

Jupp, kör samma race, dock med Yes och nagelborste. Blöt upp, på med lite Yes, borsta runt, spola av. Funkar bra att göra i duschen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag kör min i tvättmaskinen, utan tvättmedel i 30 grader. Har fungerat ypperligt.
Haft denna matta sen 2011 utan något slitage från tvättmaskinen.

Permalänk
Skrivet av gustavwester:

Hej!

Har efter nästan gått ett år sedan jag köpte min musmatta och har inte tvättat den ännu.Spillt x-antal koppar kaffe,chips godis och så vidare över den så tänkte att det kanske var dags att tvätta den nu haha. Som den lata jävel jag är så använde jag en hårfön när jag spillde kaffe över musmattan för er som undrar varför jag inte tvättade den efter att jag spillt kaffe på den haha

Jag har denna musmattan, men har slängt kartongen och alla papper där det antagligen står en massa fakta om just detta

Jag har googlat runt lite men det brukar stå olika svar till olika musmattor, så jag undrar hur tvättar jag just min musmatta? Är det bara att kasta in den i tvättmaskinen eller är det lite varmvatten och handtvätt som gäller?

Tack på förhand!

Hmm musmattorna kan vara lite småkänsliga, kanske förslagsvis flytande lactacydtvål kan vara nåt?

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Det går förvånansvärt bra att tvätta dom i tvättmaskinen. Var själv skeptisk först, men den ser typ ny ut efteråt. Har kört några gånger och tyget har inte släppt något i kanterna av tvätten. Har för säkerhetsskull stoppat musmattan i ett örngott för att undvika onödigt slitage.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tänk på att de enda musmattorna som går att tvätta i maskin är vanliga tygmattor så som Qck etc.

Min musmatta (hård) kör jag med diskborste, yes och ljummet vatten.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jag har mest använt sådana där W5-dukar man kan köpa på Lidl, men då har inte smutsen varit speciellt anmärkningsvärd.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk

Tack för all hjälp, som sagt är jag lite lat så körd epå enklaste, körde på varmvatten + diskmedel i duschen men dte verkar fungera finfint

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||