Permalänk

Google Chromecast är nere

Tjena!
Jag har fått problem med casting då ikonen plötsligt försvann från min mobil på alla appar, dock finns den under enheter på google home. o där verkar inte vara några problem.
När ja försöker casta på datorn står det "ingen cast destination hittades"
ja har provat följande:
*startat om enheter (mobil, dator, router o chromecast) ingen skillnad
*Ominstallerat casten flera gånger, ingen skillnad.

Några idéer?
Tack på förhand.

Permalänk

har samma problem, samt en kompis på annan plats.
är nog något problem utanför våra nät.

Permalänk
Medlem

Samma problem här

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Haha. Jag hade exakt samma problem för en stund sedan när jag försökte konfigurera min chromecast. Jag fabriksåterställde den och körde igenom setup som den ska och allt ser rätt ut men den dyker inte upp i några appar.

Permalänk
Medlem

Samma här. Kan få den att bli discoverable i ett litet tag genom att starta om Chromecasten, eller APn, men kan inte casta någonting.

Permalänk

"Just ni har vi driftstörningar på svtplay-appen för smart-tv och chromecast. Vi jobbar för en snar lösning."
https://www.svtplay.se/video/18187858/fifa-fotbolls-vm-2018/f...

Permalänk
Skrivet av Bertil101:

"Just ni har vi driftstörningar på svtplay-appen för smart-tv och chromecast. Vi jobbar för en snar lösning."
https://www.svtplay.se/video/18187858/fifa-fotbolls-vm-2018/f...

Att de står sådär på svt play spelar ingen roll för de funkar ju inte på netflix, hbo. youtube eller något alls. iaf inte för mig

Permalänk
Medlem

Samma vär, inga appar funkar, installerat om, startat om.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av PrOxY_1337:

Att de står sådär på svt play spelar ingen roll för de funkar ju inte på netflix, hbo. youtube eller något alls. iaf inte för mig

nej ingen annan app fungerar för mig heller men det antyder att det är ett större fel än bara vi här.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dubbelkollat att ni ligger på samma wifi-nät som cc?

Permalänk
Medlem

Det gick att starta en cast till min Ultra nu så jag gissar att det är löst.

Permalänk
Medlem

Verkar ha varit en uppdatering, vet att när jag kom hem fick jag upp cast-symbolen i någon sekund, sen försvann den.

taget härifrån https://techcrunch.com/2018/06/27/google-home-and-chromecast-...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jepp samma grej här. Var iväg o köpte en ny helt i onödan då jag trodde att den hade delvis slutat fungera Går ju att starta om och konfigurera men går inte att casta nånting..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig heller. Någon som fått någon info?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ah, hade samma problem jag.. testade när jag hade burit ut TVn för att glo på fotboll i poolen. Så antog att det blivit nått strul, men det var inte bara jag då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har testat startat om routern, TVn, mobilen och Cromecasten. Ingen skillnad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Här har jag suttit o bytt firmwares, inställningar och även startat om varje enhet även routern så många gånger. Trodde det var enbart kopplat för Asus RT routers. Tydligen flera då som har problem. "Kul" att se.

Permalänk
Medlem

Äntligen ifo från Google.
: https://support.google.com/chromecast/troubleshooter/2995236?...
"We're aware of an issue affecting some Chromecast users where the Cast icon is missing in apps. We’re investigating the issue and working on a solution. Continue to check back here for status updates."
Så sluta att försöka lösa problemet. Google skall lösa det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Fixk igång min jävel, bytte tidszon till vienna i chromecasten så dök den upp, bytte tillbaks till stockholm och det fungerar, vet inte om google har löst problemet eller om det bara räcker att byta tidszon, streamat från tv-apparna hela dagen då det ej fungerade

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@moonblase: Bytte tidszon i vad? Chromecasten eller telefonen?
Skriv gärna lite mer utförligt hur du gick tillväga.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

@moonblase: Bytte tidszon i vad? Chromecasten eller telefonen?
Skriv gärna lite mer utförligt hur du gick tillväga.

Sry, gick lite snabbt där :/ men det var i CCn.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Sry, gick lite snabbt där :/ men det var i CCn.

i home appen alltså?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Entusiast

Här hjälpte en omstart av accesspunkten den var kopplad mot. Det var dock efter flera omstarter och en total fabriksåterställning av Chromecasten så jag vet inte om det kan ha hjälpt till

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har provat fabriksåterställning... men funkar fortfarande inte, får inte upp ikonen.

Permalänk
Medlem

Har provat att starta om router, chromecast och telefon och inget funkar. Var lagom nöjd när detta dök upp 10 minuter innan avspark...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mina Morföräldrar hade samma problem som jag försökte lösa på telefon utan resultat. Problemet var fixad 20 in i matchen mot Mexico.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har provat allt typ. Omstart av allting i hela kedjan. Nyaste firmware uppdateringen i routern. Fabriksåterställning av Chromecasten. Dessutomp rovat med en helt ny CC.
Provade även det där med att ändra tidszonen. Inget har funkat.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har hänt mig med, dock bara märkt det med min Chromecast Audio då jag ville ha musik, men jag var för trött för att prova mer än att starta om enheten. Bara invänta mer info från google då antar jag.

Visa signatur