Permalänk
Medlem

Vill hitta en ny webhost

Jag letar efter en billig webhost då jag är student, vill öva lite mer på php och mysql. En domän är allt jag behöver och inte så mycket data på servern.

Några rekommendationer?
Tack,
Waup

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

Jag kör själv inleed.se men då är det med 2 colo kör

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Egensajt.se. Väldigt flexibel resurshantering. Betala bara för det du behöver. (räknade ditt till 18kr/månad.)

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Jag letar efter en billig webhost då jag är student, vill öva lite mer på php och mysql. En domän är allt jag behöver och inte så mycket data på servern.

Några rekommendationer?
Tack,
Waup

Behöver du en webhost eller kan du inte bara hosta det på datorn du övar med?

Kan du hosta det lokalt kanske en raspberry pi (eller annan överbliven dator) räcker för dina behov. Då betalar du enbart typ 129kr/år för en .se-domän. Samma rpi kan sköta dyndns gratis via https://www.duckdns.org/

Permalänk
Medlem

Fast om du bara vill öva på PHP och MySQLi så bör du installera WAMP på datorn istället för att köpa webbhotell. Att utveckla/testa online är inte rekommenderat.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Svenska Inleed är riktigt bra och löjligt billiga, med den bästa supporten jag någonsin haft att göra med (och då menar jag inte bara när det gäller webbhotell utan den bästa supporten jag någonsin stött på, i alla sammanhang).

Haft Binero och Loopia tidigare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skulle själv göra virtuell maskin i virtualbox för ett sådant projekt

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Svenska Inleed är riktigt bra och löjligt billiga, med den bästa supporten jag någonsin haft att göra med (och då menar jag inte bara när det gäller webbhotell utan den bästa supporten jag någonsin stött på, i alla sammanhang).

Haft Binero och Loopia tidigare.

Vist är dom bra

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

En egen *AMP-server lokalt är väl ändå det billigaste du kan få. Tar väl nån timme att sparka igång men det finns ju bra guider man kan följa.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...