Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Medlem

Jag funderade på ett Corsair K63 i januari och postade i denna tråden, då mina två Sidewinder X4 börjar få slitna keycaps, även om tangentborden i sig fungerar bra fortfarande.

Nu har jag fått möjlighet att prova ett K63 i alla fall och det är ju, enligt mig, rätt ljudligt klackande med vanliga odämpade MX Red.
Jag hade lite o-ringar att sätta på piltangenterna (hittade en handfull som verkade passa) och det dämpar ju en del vid nedslag iaf, men inte uppsläpp såklart. Jag kommer definitivt bottna ut tangenterna efersom jag mest spelar spel hemma och inte skriver så mycket, så jag är mer inne på Silent Red eller liknande dämpade brytare om jag ska ha ett eget.

Jag är samtidigt inne på att prova TKL, då det känns smidigare, men som jag skrev i mitt tidigare inlägg verkar det vara ont om bakgrundsbelysta TKL med Silent Red och gärna någon funktionsknapp för volymhantering, det sistnämnda kan jag klara mig utan genom Fn+någon knapp som kommando dock.

Nu såg jag idag när jag hade provat lite med K63t att det finns ett Fnatic-tangentbord som såg intressant ut, är det någon som provat detta? Det har iaf en mute-knapp och belysning och ett humant pris runt tusenlappen.

https://shop.fnatic.com/products/ministreak-keyboard-cherry-mx-switches

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Inaktiv

@blackeagle:
Inte provat den brädan men:
Det är väl gamla "func" (även om brädan såklart är framtagen efter uppköpet), men säkert dugligt för sin slant.

Verkar dock som det behöver massa programvara/drivare och annat som jag personligen ogillar och tangenterna/hattarna verkar vara vanliga flims-flams-stock-tangenter som jag också ogillar (subjektivt).

finns f.ö. på Maxgaming.se också (dock inte i lager såg jag nu).

Å andra sidan, om du nöjer dig med enkelfärgad bakgrundsbelysning, så får du ju ett VA88M med (subjektivt) bättre tangenter/hattar och MX silent för ca. 1500 och enkel "plug'n'play": och den brädan är jag övertygad om att du blir nöjd med (men som sagt 50% mer pengar).

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Ja, har kikat lite på det, men de flesta screenshots har horribla färger på keycapsen och sen är det ju väldigt basic layout utan extra mediaknappar.

Fördelen är väl just att det går lätt att fixa custom caps eller kombinationer som man gillar.
Mediaknappar kan man ju lösa med Fn-kombinationer som sagt, så det går att leva utan dedikerade knappar.

Jag får se om jag hittar någon sida som har det i svart med svarta tangenter och rödaktig bakgrundsbelysning då om det går.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Inaktiv

@blackeagle:
Du kan beställa det från en.varmilo.com direkt (Asien) med valfria brytare och valfri kulör på LED/Tangenter/Legender (ta höjd för moms+avgift), eller från candykeys.com (tyskland).

Om du vill hålla dig inom rikets gränser så kan du säkert kontakta maxgaming direkt (eller annan leverantör), så hjälper de dig säkert att ta hem ett enligt dina preferenser.

Permalänk

tjena!

Letar efter ett tangentbord som är mindre än TKL (tror det heter hacker size?) men har fortfarande full size knappar och normal nordic layout. Keykaps som går att byta lätt (dvs att de inte har speciella strolekar eller utrymmen som t.ex coolermaster och corsair gör)

RGB, Cherry brown (eller liknande känsla, ej röd/blå) - helst keycaps utan några märkningar dvs istllet för att det står A,B,C är det helt blanka/svarta.

något i denna stil, men osäker om den är lätt moddad med andra keycaps.
Har idag en qucikfire, men läst att det är omöjligt att hitta keycaps till den för CM gjort något knas med mellanrummen?

https://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=465205.jpg

mvh adrian

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av adrian_cool69:

tjena!

Letar efter ett tangentbord som är mindre än TKL (tror det heter hacker size?) men har fortfarande full size knappar och normal nordic layout. Keykaps som går att byta lätt (dvs att de inte har speciella strolekar eller utrymmen som t.ex coolermaster och corsair gör)

RGB, Cherry brown (eller liknande känsla, ej röd/blå) - helst keycaps utan några märkningar dvs istllet för att det står A,B,C är det helt blanka/svarta.

något i denna stil, men osäker om den är lätt moddad med andra keycaps.
Har idag en qucikfire, men läst att det är omöjligt att hitta keycaps till den för CM gjort något knas med mellanrummen?

https://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=465205.jpg

mvh adrian

Tittar man på bilden så är ditt Quickfire kompatibelt med typ alla tangentset som finns idag. Det enda du behöver göra är att ta ISO standard på tangenterna du ska ha. Och med tanke på att du vill ha blanka caps så lär det vara lätt att hitta kompatibla på nätet.
Jag har själv moddat tre Quickfire tangentbord lite lätt genom att byta caps, lacka om chassit och byta switchar.

Ang. "hacker size" tangentbord så är det nog 60% tangentbord du är ute efter.
Och är man ute efter 60% tangentbord är det nog Maxgaming som gäller, hittade två stycken Pok3r där.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...

Permalänk
Skrivet av huttala:

Tittar man på bilden så är ditt Quickfire kompatibelt med typ alla tangentset som finns idag. Det enda du behöver göra är att ta ISO standard på tangenterna du ska ha. Och med tanke på att du vill ha blanka caps så lär det vara lätt att hitta kompatibla på nätet.

Ang. "hacker size" tangentbord så är det nog 60% tangentbord du är ute efter.
Och är man ute efter 60% tangentbord är det nog Maxgaming som gäller, hittade två stycken Pok3r där.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...

tackar! ska kolla kartongen och ta bild på tangentbordet när jag kommer hem för att vara säker.
Har aldrig köpt keycaps men om du orkar, kan du länka till någon sida där det är bra pris på blanka? (gärna lite matta och inte piano/släta)

när jag googlade så lät det som att "nedre raden" är svår att få kompatibilitet med för de hade någon custom layout? (ÅTERKOMMER med bild asap)

drool: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-rgb-mechani...

prio om jag kan fixa den jag redan har så klart!

mvh adde

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Asch då, de hade inte svarta caps till den modellen, bara mörkgrå, får kika vidare om det går att skaffa separat från någon annan sida isf.

Tack för tipset iaf!

Det här är ju vad jag är van vid och de flesta tangentborden på jobbet är också svarta med svarta tangenter och grå/vit text på.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av huttala:

Tittar man på bilden så är ditt Quickfire kompatibelt med typ alla tangentset som finns idag. Det enda du behöver göra är att ta ISO standard på tangenterna du ska ha. Och med tanke på att du vill ha blanka caps så lär det vara lätt att hitta kompatibla på nätet.
Jag har själv moddat tre Quickfire tangentbord lite lätt genom att byta caps, lacka om chassit och byta switchar.

Ang. "hacker size" tangentbord så är det nog 60% tangentbord du är ute efter.
Och är man ute efter 60% tangentbord är det nog Maxgaming som gäller, hittade två stycken Pok3r där.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/pok3r-pbt-mechani...

riktigt skitit

har du möjlighet att länka keycaps som passar?
tror jag har 6.25?

om jag gjort min re-search rätt så ska denna passa: https://www.ebay.com/itm/Max-Keyboard-ISO-105-key-Cherry-MX-R...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Inaktiv

@adrian_cool69:
Det settet torde passa utmärkt på din bräda.
Ang. storlek på tangenterna på bottenraden så ledde dig din forskning rätt :), Se även https://deskthority.net/wiki/Keycap_size_by_keyboard#CM_Storm... (iofs ANSI, men bottenraden är samma)

Permalänk
Medlem

Ngn som stor erfarenhet av tangentbord? Har största beslutångesten om vad jag ska köpa

RGB spelar ingen roll, använder det knappt men om det är något mindblowing i ngt tangentbord så why not. Trådlös eller inte spelar ingen roll
Inte för klickande ljud på switcharna. Spelar mycket & skriver mycket så något som passar båda
Macro knappar använder jag aldrig men Blackwidow 2 ser jävligt sexig ut
"Föredrar" 60% tangentbord men 100% fungerar det med
Ingen budget, pris spelar ingen roll

Permalänk

@Leimone: Kika på POK3R på Maxgaming dem är underbara att ha.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

Efter att ha kört med en Corsair Gaming K95 White LED MX Red under några år så förstördes den nyligen och därav behöver jag tips om ett tangentbord som påminner om den då jag gillade den väldigt mycket. Kommande tangentbord är tanken att den ska ha samma funktioner som denna att den är mekanisk, led, volym knapp och om den har USB på baksidan är det ett plus men inget krav samma gäller snabbkommando knapparna då jag insåg att de inte var så mycket till min hjälp.

Permalänk
Inaktiv

@CyrusRNetWork:
Om du gillade K95:an, köp en ny K95a? Eller möjligen K70 som är hyfsat snarlik.

(Annars är ju alltid Varmilo, i lämplig storlek, ett säkert kort för att få ett kvalitativt tangentbord. Men det saknar ju flera av dina efterfrågade features)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara återkoppla att jag köpte mig ett Fnatic Mini Streak från maxfps till slut, då t.ex. Varmilo VA88 inte fanns i svart utförande med svarta caps, så det hade blivit först 500kr mer för bara tangentbordet och sedan svarta caps på det.

Intrycket än så länge är bra. Det rullade igång direkt utan drivers och programvara och när man installerade kunde man enkelt ställa om lite belysningsval och macros, även om jag inte använder det senare. Gillar att det finns en function lock, så jag slipper hålla inne Fn-knappen när jag ska ändra volym t.ex.

MX Silent Red passade mig perfekt iaf. Lite känsligare än rubberdome, så när jag skriver lugnt eller bara klickar på någon knapp då och då är det tystare än mitt gamla Sidewinder X4 och även vid spammande i spel var det inte värst högljutt, så både jag och sambons öron är nöjda

Får väl se hur länge capsen håller innan de slits, men det verkar vara standard-storlekar på dem, så det går ju att byta ut ifall behovet uppstår. Är ju mitt första mekaniska tangentbord, så det finns väl risk att man vill ändra om lite. Kanske skaffa en dödskalleknapp till Escape, då jag hade det som stängknappar i fönstren på min gamla Amiga

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter ett nytt tangentbord för jobbet, sitter och skriver hela dagarna och börjar känna att det inte är jätteskönt med segtryckta tangenter (har ett Logitech K120 nu), och med segtryckta så jämför jag då mot Cherry MX Red som jag har hemma och har vant mig vid. Men mekaniska brytare vill jag inte ha på jobbet i första hand på grund av att det är högljutt, och i andra hand för att det kanske går att komma undan billigare med ett lågprofiltangentbord.

Var förbi Mediamarkt och Elgiganten idag och kände på lite tangentbord (rättare sagt alla dom hade i butik), och alla utom dom mekaniska med MX Red eller Blue känns tröga, förutom ett då - ett Logitech K740 som låg i en fyndlåda men hade överpris så det sjöng om det. Det tangentbordet verkar även ha en del kvalitetsproblem numera vilket jag gissar är anledningen till varför det ligger i en fyndlåda som returnerad vara. Men vad finns det för tangentbord som är liknande K740? Har tittat på Cherry Stream 3.0 som är i toppen av Inets populäraste tangentbord, men har inte kunnat känna på det.

Det jag vill ha är alltså:

  • Lågprofil

  • Mycket lättryckta tangenter,

  • Så få extra makroknappar och skit som möjligt (dvs standardlayout)

  • Numpad

Gärna till ett lågt pris om möjligt men är beredd att betala lite för att få något bra om det inte finns några alternativ. Till exempel ser ju Tesoro Gram XS ut att vara typ det optimala, men verkar ju inte finnas i nordisk layout och skulle säkert kosta hutlöst mycket.

Permalänk
Medlem

Använde frågeformuläret som fanns i första posten. Så, vad rekommenderas för mig?

Storlek; 100%

Fysisk Layout; ISO

Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna eller inte; ÅÄÖ

Mekaniskt

önskemål om dedikerade knappar: Nej

Trådlöst eller trådat: kvittar

Bakgrundsbelyst eller inte: Inte

RGB(W) eller inte: inte

Brytarpreferenser: Tysta mekaniska brytare(ska användas på jobbet, öppet kontorslandskap.)

programmerbart eller inte programmerbart: inte

Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara): ingen

Kulör: kvittar

Ljudnivå: ju lägre desto bättre

Prisnivå: desto billigare desto bättre men generellt 1000-2000kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dauit:

Använde frågeformuläret som fanns i första posten. Så, vad rekommenderas för mig?

Storlek; 100%

Fysisk Layout; ISO

Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna eller inte; ÅÄÖ

Mekaniskt

önskemål om dedikerade knappar: Nej

Trådlöst eller trådat: kvittar

Bakgrundsbelyst eller inte: Inte

RGB(W) eller inte: inte

Brytarpreferenser: Tysta mekaniska brytare(ska användas på jobbet, öppet kontorslandskap.)

programmerbart eller inte programmerbart: inte

Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara): ingen

Kulör: kvittar

Ljudnivå: ju lägre desto bättre

Prisnivå: desto billigare desto bättre men generellt 1000-2000kr.

"Varmilo VA105M" med någon form av dämpad brytare, t.ex. Silent Red eller Silent Black., borde funka väldigt bra för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

"Varmilo VA105M" med någon form av dämpad brytare, t.ex. Silent Red eller Silent Black., borde funka väldigt bra för dig!

Tack för svaret:)

Då har vi dock problemet att det skickas från Kina(?)
Det är inte akut, men hade varit skönt ifall jag kunde få tangentbordet om inte allt för lång tid. Har kollat på Matias Nordic Quiet Pro, vilket verkar finnas på Maxgaming, någon åsikt om det?

Permalänk
Inaktiv

@dauit:
Om inte, mot förmodan, maxgaming hjälper dig att beställa ett Varmilo(Korea), så kan du beställa från candy-keys (tyskland).

Matias är också trevliga dämpade brytare, du blir säkert nöjd med dito också!

Permalänk
Medlem

vitt tyst tangentbord

En arbetskamrat ville ha tag på ett vanligt, men icke svart tangentbord.
Jag hittade några stycken, men han är lite kräsen och han tyckte inte om de enstaka sakerna jag lyckades google fram, eller så hade han redan varit och klämt men inte gillat sakerna.
(Jag noterade också att tex sök funktionerna i prisjakt.se, borde kunna söka på tangentbords-färger,
men det funkar dåligt i praktiken)

Jag passar på att ställa frågan här trots att jag i första hand letar efter membran tangentbord.

Storlek - TKL
Fysisk Layout (ANSI, ISO) - ISO
Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna - äåö krävs
Mekaniskt/Icke-mekaniskt - icke mekaniskt ( vill i första hand rekomendera att billigt membran tangentbord )
önskemål om dedikerade knappar ("Makro") - inga makro knappar.
Trådlöst eller trådat - trådat i första hand (men trådlöst vore också ok)
Bakgrundsbelyst eller inte - ej upplyst
RGB(W) eller inte - inte
Brytarpreferenser: - membran (i första hand)
programmerbart eller inte programmerbart - ej programerbart
Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara) - ingen extra mjukvara
Kulör - icke svart ((icke blänkande i belysning//solljus etc, beige i första hand tänkte jag mig, men även andra, i första hand ljusa färger duger ))
Ljudnivå - tyst krävs, då det skall användas i kontorsmiljö
Pris - helst under 1k, men kan tänka sig mera.

Dålig google-fu hos mig, jag fick inte fram annat än enstaka vettiga alternativ....
Jag har försökt att rekomenderat Apple som en affär som borde kunna tillhandahålla vettiga vita tangentbord (om än kanske något överprisad), men han hade varit och kännt på några där och var inte nöjd tyvär.

---
Jag har i min desperation lånat ut en realforce (TKL, med svensk tecken) + en switch-testar jag hade liggande (hade bara en testare med 8 st switchar dock).
Har ni några tips, gärna något ställe där man kan gå in och klämma och känna på tangentborden?.
Gillar han sakerna så har han inget emot att lägga ut en slant.

Permalänk
Medlem

Det du beskriver låter ju som ett RealForce 88U så jag skulle nog säga att om han gillar det så kommer han inte ångra sig. Det är ett väldigt bra tangentbord. Passar utmärkt i kontorsmiljö.

Annars kan man snegla på MX Silent. Duger också i mitt tycke på ett kontor.
https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=varmilo%20va88m

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om Cooler Master mk750? Någon här som hunnit testa? Hur står det sig mo Cooler Master Pro L?`

Om ni skulle välja mellan följande, vilket hade ni valt?

1. Cooler Master mk750
2. Cooler Master Pro L
3. Cooler Master Pro M
4. Cooler Master Pro S

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

g20pro är en bra bräda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gick in på maxgaming.se och såg att de hade Ozone Strike X30 Full RGB [Kailh Red] för billig slant. På deras exempelbilder så lyser det bara ut genom tangentbords-tecknen vilket jag letat efter länge när det gäller billigare t-bord. Men i verkligheten så verkar ljuset läcka ut runt tangenterna ändå, vilket känns meeeh.

Nu såg jag även att Komplett har g413 för en 100ing mindre, inte rgb men är stilrent och det verkar enbart lysa genom tecknen. Är det någon som vet vilket av dessa två t-borden man borde välja för spel? Logitech 413 som verkar splittra folk i läger ang g-rom brytarna, men är ju så sjukt stilrent, eller ska man behålla ozone i kundkorgen som vad jag har förstått verkar nyttja brytare som i princip är mx-red kopior?

Har ni något annat som uppfyller mina krav, dvs gärna mx-re eller motsvarande med rgb ljus som inte läcker ut runt tangenterna för ca 800kr så är det så klart tacksamt, tänkte testa ett mekaniskt tbord för första gången sen 90talet, vem vet kanske e något att ha ändå.

Elakt att de kör lite med sådana fulingar, blir lite av en glädjedödare när man inser att produkten inte alls motsvarar bilden.

Ojojoj, efter att ha hittat en rätt kul recension utav Ancient Gameplays som brukar vara rätt aktiv på r/Amd, var inte så fasligt mycket ljusläckage, tror jag ger detta tbord en chans. aja, känns nu som ett helt meningslöst inlägg

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Jag funderar över ett Logitech g413 eller Asus cerberus mech rgb ( röda brytare). Kan inte riktigt bestämma mig då bägge ligger bra i pris. RGB är inget måste då jag mest troligt skulle använda max 2 olika färger. Lutar åt ett logitech, men ni andra kanske äger något av dessa och får mig på andra tankar

Permalänk
Medlem

Nån som har rekommendation på vilka mekaniska tangentbord som med fördel köpes på plats i Tokyo? Jag har för mig att det är relativt fördelaktig växlingskurs mot yen och att de inte har samma moms-nivåer som vi har. Min svåger ska runt i Japan om ett par veckor och frågade om jag ville att han köper något åt mig när han ändå är där.

Slänger in mina vanliga önskemål men det är inte hårda krav:

Citat:

Storlek; 60%-70%

Fysisk Layout; ISO/ANSI spelar inte så stor roll

Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna eller inte: NEJ

Mekaniskt: JA

önskemål om dedikerade knappar: NEJ

Trådlöst eller trådat: KVITTAR

Bakgrundsbelyst eller inte: KVITTAR

RGB(W) eller inte: JA om det är belyst

Brytarpreferenser: Cherry MX Red har börjat kännas lite tungt, tror jag ska satsa på blå eller nåt mellanting hädanefter

programmerbart eller inte programmerbart: KVITTAR

Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara): NEJ

Kulör: VITT föredras men vet inte om det är så noga

Ljudnivå: KVITTAR

Prisnivå: Helst under 1500

Vad säger ni, nån som har koll på keyboardmarknaden i Tokyo/Japan?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Hej!

Letar efter ett bra mekaniskt tangentbord. Främst kollar jag för att ha det sittandes på skrivbordet, men skulle även kunna komma användas i soffan för spel på tv i framtiden. Kommer användas till skrivande av längre uppsatser och spel så relativt låg latens är positivt.

Pris:
Max ca 1500 kr (helst runt 1000)

Viktigast:
- MX Brown (eller motsvarande)
- 80% (TKL)
- Färg: Vit eller svart (på chassi)
Mindre viktigt:
- Bluetooth, alt usb passthrough (gör det enklare att spela i soffan när man bara behöver dra en sladd till tangentbordet och kan köra mus via tangentbord)
- någon form av bakgrundsbelysning positivt (gärna en neutral färg -> RGB funkar också)
- ISO layout av något slag (kan byta ut tangenter i värsta fall)

Permalänk
Medlem

Någon som har en åsikt om Steelseries Apex M750? Riktigt bra pris just nu.

QX2 brytare

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett Func KB-460 (med Cherry MX Red-brytare) i många år, tyvärr spillde jag cola i det så det slutade fungera och produkten har utgått. Vad ska jag ersätta detta med?

Visa signatur