SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Medlem

Jag är på!
Min sista arbetsdag i Gävle. Självklart det ska firas på något sätt, och vad passar bättre än en SweClockers träff?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag blir med, spikat och klart

@andra94 skynda dig att anmäla om du vill med! Om du vill samåka så är det bara att glida med, jag blir dock kvar i Gävle hela helgen ser det ut som.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@KeTonic Ska jag tolka det som att du definitivt kommer, men kan bli lite sen? Läs vad jag skrev till @Dreijer ovan!

Jag kommer utan tvekan, och jag ser till att vara där i tid helt enkelt

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Administrativ avgift

@Garvey: Jaha får väl stanna i gävle en helg då <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Dreijer Förstår. Med tanke på att det typ är fullt nu lovar jag istället att ge dig en ping nästa gång vi kör något liknande inte allt för långt ifrån Avesta. Du har också ett PM från mig.

@Meantek Tråkigt att höra! På riktigt alltså, utan sarkastiska undertoner.

@Xougar Nämen! Då är det klart du ska komma så vi kan önska dig all lycka på nästa äventyr.

@Garvey Härligt! Pratade med @Andra94 på Discord nu, han kommer. Edit: När man talar om trollen^

@KeTonic Jamendåså, varmt välkommen!

Vi är nu uppe i 30 personer! Fy fan vad kul det här ska blir, ser riktigt fram emot det! Besöker som nämnt restaurang idag för att kolla av läget, sen kommer jag uppdatera med förberedelser längs vägen och ge alla som skrivit upp sig en störig notifiering.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Topp!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Dreijer Förstår. Med tanke på att det typ är fullt nu lovar jag istället att ge dig en ping nästa gång vi kör något liknande inte allt för långt ifrån Avesta. Du har också ett PM från mig.

@Meantek Tråkigt att höra! På riktigt alltså, utan sarkastiska undertoner.

@Xougar Nämen! Då är det klart du ska komma så vi kan önska dig all lycka på nästa äventyr.

@Garvey Härligt! Pratade med @Andra94 på Discord nu, han kommer. Edit: När man talar om trollen^

@KeTonic Jamendåså, varmt välkommen!

Vi är nu uppe i 30 personer! Fy fan vad kul det här ska blir, ser riktigt fram emot det! Besöker som nämnt restaurang idag för att kolla av läget, sen kommer jag uppdatera med förberedelser längs vägen och ge alla som skrivit upp sig en störig notifiering.

Jadå, jag förstår. Distansen är inget problem, men det var lite svårt att ta ledigt för min del, när övriga har semester då. En annan gång! Nej du, min inbox är tom! Fast du kanske menar inför nästa träff, hah. Lycka till, Clockers.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Jadå, jag förstår. Distansen är inget problem, men det var lite svårt att ta ledigt för min del, när övriga har semester då. En annan gång! Nej du, min inbox är tom! Fast du kanske menar inför nästa träff, hah. Lycka till, Clockers.

Förlåt, nu har du PM. Tack så mycket!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Om det är någon som får bekymmer med resa så dra ett PM då det finns plats i min bil
Jag åker från Östersund via Sundsvall ner till Gälve (E14/E4).
Avresa runt 12-13 Från Östersund.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk

Då var vi fulltaliga. Fasiken så kul!

Det kommer bli en oförglömlig kväll.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ändrade planer, @Dreijer kommer trots allt! Var förbi La Mancha igår och det var ingen katastrof om vi skulle bli några fler än 30. Så om ni känner någon här på SweClockers som verkligen vill haka på trots att vi är "fulltaliga" ska det vara lösbart.

@Guybrush82 Verkligen! Nu gör vi det så bra som det bara går tillsammans, så kan vi göra det ännu bättre och större nästa gång.

Håller just nu på att kika på quiz och vilka priser vi ska ha. Antyddes tidigt i tråden om vem som står för kalaset för just detta.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ändrade planer, @Dreijer kommer trots allt! Var förbi La Mancha igår och det var ingen katastrof om vi skulle bli några fler än 30. Så om ni känner någon här på SweClockers som verkligen vill haka på trots att vi är "fulltaliga" ska det vara lösbart.

@Guybrush82 Verkligen! Nu gör vi det så bra som det bara går tillsammans, så kan vi göra det ännu bättre och större nästa gång.

Håller just nu på att kika på quiz och vilka priser vi ska ha. Antyddes tidigt i tråden om vem som står för kalaset för just detta.

Du får gärna länka ett Swish-nummer, eller så, om du vill ha lite donationer. Även några kronor från ett 30-tal medlemmar, blir ju till slut en väsentlig summa.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Du får gärna länka ett Swish-nummer, eller så, om du vill ha lite donationer. Även några kronor från ett 30-tal medlemmar, blir ju till slut en väsentlig summa.

Instämmer med detta.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

@Jacob Kommer gärna om det finns platser kvar, skulle vara riktigt kul att få ansikten på alla dessa namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Wasted Hobbit:

@Jacob Kommer gärna om det finns platser kvar, skulle vara riktigt kul att få ansikten på alla dessa namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då, nummer 32. Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Dreijer @Guybrush82 Ni behöver inte donera något, att ni kommer är betalning nog. Vi fixar med pris för quizen och eventuella omkostnader runtomkring. Tack ändå!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Okej då, nummer 32. Välkommen!

Tack, kommer bli trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade gärna kommit om det inte varit för att man bor i Frankrike (tidigare Sandviken/Gävle), semester först i Augusti så det gick inte denna gng. Hoppas att det inte blir enda gången utan att det kan bli fler möjligheter kommande år. Hoppas ni far en trevlig kväll tillsammans.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@erikss0n Blir det lyckat (vilket det kommer bli) kommer fler tillfällen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Här är en bild på var vi sitter. Det är hela den upphöjda längan som ensamt rymmer 30+ och det runda bordet som är bokat för oss. Vad jag förstått det som ska ägaren även anstränga sig för att vi får sitta så åtskilt som möjligt, vilket jag tolkar som ett finare sätt att säga så att vi inte stör de andra gästerna.

Förutom detta är det bara lite smådetaljer som kvarstår! Håller på att fnula på ett quiz vi kan köra och kikar även på ett eller flera priser. Kommer med uppdateringar om detta så snart det finns mer att säga.

@Jacob @JonasT @emilakered @Kenneth @Klorixx @Corsair Johan @Lovisa @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @sp4ceRock3r @Nor3ll @Etherhawk @Micke2013-07-24 @jcee1993 @FLAXMANNEN @Disector @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Här är en bild på var vi sitter. Det är hela den upphöjda längan som ensamt rymmer 30+ och det runda bordet som är bokat för oss. Vad jag förstått det som ska ägaren även anstränga sig för att vi får sitta så åtskilt som möjligt, vilket jag tolkar som ett finare sätt att säga så att vi inte stör de andra gästerna.
http://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/62690?key=dc92d1056cb648ae4ea096ddccd3b746
Förutom detta är det bara lite smådetaljer som kvarstår! Håller på att fnula på ett quiz vi kan köra och kikar även på ett eller flera priser. Kommer med uppdateringar om detta så snart det finns mer att säga.

@Jacob @JonasT @emilakered @Kenneth @Klorixx @Corsair Johan @Corsair_Lovisa @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @sp4ceRock3r @Nor3ll @Etherhawk @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Finsholm @Disector @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit

Ser kalas fint ut ju!

Ser fram emot det här, träffa lite likasinnade & njuta av en trevlig kväll utan att föra samtal genom en mikrofon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Gallerikonnässör

@Jacob: Ser fram emot den 6e!
OT: Jag har nog ätit där förut, men då var det någon mexikansk restaurang istället.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Såja, då har jag fixat finfina priser också! Avslöjar inte mer än att första priset ännu inte är lanserat(!).

Slänger upp en bild på alla tre när jag fått hem paketet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Låter väldigt spännande. Skall bli roligt att träffa er alla!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@obbeluff Verkligen! Nu är det bara två veckor kvar.

Glad midsommar allesammans!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Administrativ avgift

Då jag helst 100% vill skippa att åka SJ och Garvey ska stanna hela helgen så kommer jag eventuellt ta en bil från ÖREBRO-> GÄVLE

Så alla som är sugna? Hemfärd direkt under kvällen då jag håller mig nykter då jag har stuff to do på söndagen.

(Detta då min skjuts Örebro -> Västerås ställde in under fredagen)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@Jacob: Finns det fortfarande plats för mig för att jag vill möta Yoshman.

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Skrivet av G3K:

@Jacob: Finns det fortfarande plats för mig för att jag vill möta Yoshman.

Jag har stött på patrull då min syster bokat annan flygdag än vi bestämt så hon kommer redan på fredagen så du skulle kunna ta min plats isåfall. Ska pma Jacob också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Nu är man riktigt laddad! Inte långt kvar!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A