The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Jag antar att du inte har spelat varken The Witcher eller Witcher 2 innan. Alla bästa dem bästa spelen enligt mig är inte som CoD och försöker fängsla en ifrån första början som om man vore hög på cocaine. Witcher 3 gör som dem bästa RPG spelen börjar i ett lugnt tempo och ökar gradvis men när en chans att andas ut om allt du är ute efter är Action action action och ingen efter tanke så kanske inte Witcher spelen är din grej, Jag jämför Witcher 3 och 2 med dem andra bästa inom RPG spel som Vampire masquerade bloodlines eller Kotor 2. Ibland kanske det tar mer än 5 timmar att komma in i ett spel, Första The Witcher pushade jag mig igenom dem första 10 timmarna. Men sen finns det spel Som Dragon Age 2 som aldrig blir bra oavsett hur många timmar man lägger ner.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Jag antar att du inte har spelat varken The Witcher eller Witcher 2 innan. Alla bästa dem bästa spelen enligt mig är inte som CoD och försöker fängsla en ifrån första början som om man vore hög på cocaine. Witcher 3 gör som dem bästa RPG spelen börjar i ett lugnt tempo och ökar gradvis men när en chans att andas ut om allt du är ute efter är Action action action och ingen efter tanke så kanske inte Witcher spelen är din grej, Jag jämför Witcher 3 och 2 med dem andra bästa inom RPG spel som Vampire masquerade bloodlines eller Kotor 2. Ibland kanske det tar mer än 5 timmar att komma in i ett spel, Första The Witcher pushade jag mig igenom dem första 10 timmarna. Men sen finns det spel Som Dragon Age 2 som aldrig blir bra oavsett hur många timmar man lägger ner.

Problemet med DA2 var att det blev väsentligt sämre andra halvan, första delen var riktigt bra. Första Dragon Age däremot var ett mästerverk rakt igenom.

Witcher 3 är en levande värld man kastas in i och ska uppleva på egen hand, det måste få ta sin tid, men efter ett tag blir det ditt liv och man kan inte sluta spela.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Ring telefonnummer 1177 och uppge dina problem. Inom ett par veckor har de botat dig (eventuellt med piller eller tvång) och du kommer att tycka att Witcher-spelen är oumbärliga.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Ring telefonnummer 1177 och uppge dina problem. Inom ett par veckor har de botat dig (eventuellt med piller eller tvång) och du kommer att tycka att Witcher-spelen är oumbärliga.

Förstår inte varför du måste vara dryg?
Precis som personen jag citerade, så verkar det ta en stund innan spelet drar igång.

Ska skriva så du kanske förstår:
Är det värt att härda ett par timmar till då spelet kommer igång, eller är det samma trötta enkla skit hela vägen igenom?

Förstår inte hur någon kan tycka 3 timmar av trivialt spelande där man på sin höjd har ihjäl ett par hundar med en totalt intetsägande story kan vara givande över huvud taget?
Så ja, tycker det är fullt rimligt att ifrågasätta storheten i detta spel.

@_merc_ absolut inte enbart action, men på typ 3 timmar har man inte fått någon mer story än”leta upp ditt gamla ex”. Inte direkt så fängslande eller fyllt av eftertanke i min mening.

Jag får väl helt enkelt acceptera att det inte var min typ av spel, besviken efter all hype bara.
Och som jag skriver i alla speltrådar, jag har varit med länge.
Spelat allt från monkey island, fallout till baldurs gate, neverwinter nights, elder scrolls, you name it. Genren RPG har jag alltså inga som helst problem med, bara just stt jag stör mig på att detta är så trögstartat.

Men kan nog bero på ålder och erfarenhet också, som sagt, har man haft hundratals av dessa teögstartatde spel så kanske man blivit less. Har även betydligt mindre tid att spela, så blir nog snabbare uttråkad och stressad över känslan att ”inget händer”.
Jag tar ju hellre ett spel på 10 intensiva timmar än 50 långsamma t ex.

@manett tack, ger det en 3-5 timmar till då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte varför du måste vara dryg?
Precis som personen jag citerade, så verkar det ta en stund innan spelet drar igång.

Ska skriva så du kanske förstår:
Är det värt att härda ett par timmar till då spelet kommer igång, eller är det samma trötta enkla skit hela vägen igenom?

Förstår inte hur någon kan tycka 3 timmar av trivialt spelande där man på sin höjd har ihjäl ett par hundar med en totalt intetsägande story kan vara givande över huvud taget?
Så ja, tycker det är fullt rimligt att ifrågasätta storheten i detta spel.

@_merc_ absolut inte enbart action, men på typ 3 timmar har man inte fått någon mer story än”leta upp ditt gamla ex”. Inte direkt så fängslande eller fyllt av eftertanke i min mening.

Jag får väl helt enkelt acceptera att det inte var min typ av spel, besviken efter all hype bara.
Och som jag skriver i alla speltrådar, jag har varit med länge.
Spelat allt från monkey island, fallout till baldurs gate, neverwinter nights, elder scrolls, you name it. Genren RPG har jag alltså inga som helst problem med, bara just stt jag stör mig på att detta är så trögstartat.

Men kan nog bero på ålder och erfarenhet också, som sagt, har man haft hundratals av dessa teögstartatde spel så kanske man blivit less. Har även betydligt mindre tid att spela, så blir nog snabbare uttråkad och stressad över känslan att ”inget händer”.
Jag tar ju hellre ett spel på 10 intensiva timmar än 50 långsamma t ex.

@manett tack, ger det en 3-5 timmar till då

fast på 3 timmar har knappt spelet börjat än. En youtube reviewer nämde att det tog 18 timmar innan han helt plötsligt älskade spelet.

Kom ihåg vissa val kan komma att bita dig i röven senare i spelet och du kan förlora även om du klarar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

fast på 3 timmar har knappt spelet börjat än. En youtube reviewer nämde att det tog 18 timmar innan han helt plötsligt älskade spelet.

Kom ihåg vissa val kan komma att bita dig i röven senare i spelet och du kan förlora även om du klarar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tack. Precis detta jag undrade, får helt enkelt härda en stund till och hoppas att jag kommer in i det.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba Ett tips är att göra main story quests i början. Man kommer in i världen bättre och dessutom får mer XP från dem än vanliga side quests. Du kan alltid komma tillbaka till det första området (White Orchard) och göra klart resten när du vill. Vill minnas att min första genomspelning tog ca 200 timmar så det finns mycket att göra

P.S. Witcher Contracts är riktigt roliga

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Lite så känner jag också.
Har gett spelet 2 chanser nu men finner inget roligt i det.
Combat i spelet är så jävla tråkigt och dom bara slänger på en spells och olika tricks i början på spelet så allt blir fan bara en stor röra.
Ingen story som får mig att vilja spela vidare.
Jag förstår inte denna hyllning av the witcher 3, visst alla kan ha olika smak med när det är så långt ifrån ett bra spel...
Sitter just nu och spelar Mass Effect 1 på PCn för jag har aldrig spelat igenom 2an och 3an så tar dom i turordning

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Lite så känner jag också.
Har gett spelet 2 chanser nu men finner inget roligt i det.
Combat i spelet är så jävla tråkigt och dom bara slänger på en spells och olika tricks i början på spelet så allt blir fan bara en stor röra.
Ingen story som får mig att vilja spela vidare.
Jag förstår inte denna hyllning av the witcher 3, visst alla kan ha olika smak med när det är så långt ifrån ett bra spel...
Sitter just nu och spelar Mass Effect 1 på PCn för jag har aldrig spelat igenom 2an och 3an så tar dom i turordning

Finner det roligt att du spelar Mass effect i turordning medans du hoppar rakt in i Witcher 3 och klagar på storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Abbs: Nja, jag kan förstå att man undviker 1:an då det i min mening inte åldrats med värdighet (även om storyn håller).
2:an håller dock finfint än idag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte varför du måste vara dryg?
Precis som personen jag citerade, så verkar det ta en stund innan spelet drar igång.

Ska skriva så du kanske förstår:
Är det värt att härda ett par timmar till då spelet kommer igång, eller är det samma trötta enkla skit hela vägen igenom?

Förstår inte hur någon kan tycka 3 timmar av trivialt spelande där man på sin höjd har ihjäl ett par hundar med en totalt intetsägande story kan vara givande över huvud taget?
Så ja, tycker det är fullt rimligt att ifrågasätta storheten i detta spel.

@_merc_ absolut inte enbart action, men på typ 3 timmar har man inte fått någon mer story än”leta upp ditt gamla ex”. Inte direkt så fängslande eller fyllt av eftertanke i min mening.

Jag får väl helt enkelt acceptera att det inte var min typ av spel, besviken efter all hype bara.
Och som jag skriver i alla speltrådar, jag har varit med länge.
Spelat allt från monkey island, fallout till baldurs gate, neverwinter nights, elder scrolls, you name it. Genren RPG har jag alltså inga som helst problem med, bara just stt jag stör mig på att detta är så trögstartat.

Men kan nog bero på ålder och erfarenhet också, som sagt, har man haft hundratals av dessa teögstartatde spel så kanske man blivit less. Har även betydligt mindre tid att spela, så blir nog snabbare uttråkad och stressad över känslan att ”inget händer”.
Jag tar ju hellre ett spel på 10 intensiva timmar än 50 långsamma t ex.

@manett tack, ger det en 3-5 timmar till då

Beroende på din spelstil och svårighet så kan du spela hundratals timmar. Då är det lätt värt att ta några timmar till för att se om det kommer igång för dig, eller om du ska lägga tiden på annat spel. Personligen tycker jag att det är ett riktigt bra spel och har spelat det ett tiotal gånger sedan det inhandlades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Abbs: Nja, jag kan förstå att man undviker 1:an då det i min mening inte åldrats med värdighet (även om storyn håller).
2:an håller dock finfint än idag

Hade 1an haft något bättre combatsystem och keyboardbinds så hade det fungerat

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Finner det roligt att du spelar Mass effect i turordning medans du hoppar rakt in i Witcher 3 och klagar på storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Tur man kan underhålla någon iaf

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElyziuM:

Lite så känner jag också.
Har gett spelet 2 chanser nu men finner inget roligt i det.
Combat i spelet är så jävla tråkigt och dom bara slänger på en spells och olika tricks i början på spelet så allt blir fan bara en stor röra.
Ingen story som får mig att vilja spela vidare.
Jag förstår inte denna hyllning av the witcher 3, visst alla kan ha olika smak med när det är så långt ifrån ett bra spel...
Sitter just nu och spelar Mass Effect 1 på PCn för jag har aldrig spelat igenom 2an och 3an så tar dom i turordning

Mass Effect är precis vad en trilogi inte skall vara som bäst i andra spelet och som sämst i tredje.

Witcher spelen är som bäst i 3an om du inte gillar Combaten så kommer det nog inte funka för dig även om det finns en mod som ändrar på combat och lite annat.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Mass Effect är precis vad en trilogi inte skall vara som bäst i andra spelet och som sämst i tredje.

Witcher spelen är som bäst i 3an om du inte gillar Combaten så kommer det nog inte funka för dig även om det finns en mod som ändrar på combat och lite annat.

https://www.youtube.com/watch?v=Nt_cPLr0Ic8

Jag bestämde mig för att skippa ettan eftersom jag klarat det när spelet var nytt (det hade inte åldrats bra xD ), drog en snabb youtube summering på storyn bara innan jag började med 2an.
Har hört att det tydligen ska bli svagare story ju högre upp i serien man kommer

Jag har "spelat" Witcher 1 och 2 litegranna bara och jag ser det stora uppsvinget i kvalité på 3an men det verkar inte vara mitt spel helt enkelt.
Hade det haft bra combat så det fanns något nöje i spelet så kanske den lilla story jag sett fått en intresserad, men när jag stöter på en fight så kom jag på mig själv att jag springer hellre därifrån än slåss...
Hade man fått skapa sin egen klass (lite som Fable) så hade det varit bättre.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

@ElyziuM: Typ alla som inte gillar witcher spelen eller liknande där man spelar en Karaktär eller klass som är förutbestämd påpekar gärna hur dem vill göra sin egen som i Skyrim eller fallout etc. Witcher serien är en annan sorts RPG. Men spelet har fortfarande mest gemensamt med Vampire Masquerade bloodlines än något annat spel då Story + Flera olika unika slut existerar och det faktumet att även om du klarar spelet så kan du förlora.

på Tal om uppsving i Kvallitet så ser Witcher 2 minst lika bra ut som 3an spelar kanske lite sämre men rent Grafikmässigt så är Witcher 2 med Ubersampling fortfarande en bra Benchmark för Grafikkort.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem

@_Merc_: Massa Effect 1 var det klart bästa spelet i serien på alla viktiga punkter så jag kan inte hålla med, men nu gäller ju detta The Witcher.

Witcher 2 gillade jag väldigt mycket och har en lika stor plats i mitt gamerhjärta som trean faktiskt. Det var nog mer fokuserat bl a. Sista fjärdedelen av Witcher 3 tappar en del och tog delvis bort 6/5-betyget jag hade innan den punkten, men är trots det en absolut fantastisk prestation.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Körde själv igenom hela trilogin under en 1 års period, inklusive alla DLC’er och extramaterial. Importerade också mina savefiler till varje spel för en custom tailored story rakt igenom.

Detta var mitt första och troligen ända försök till 100% completion av spel. Körde alla sidequest och rushade ingenting, tog det lugnt genom hela året och verkligen satte mig in i världen som är The Witcher. Helt klart ett mästerverk för mig, 10/10. Känner att jag aldrig kommer uppleva ett sådant fantastiskt äventyr från ett spel någonsin igen. Just för att gameplay/grafik/lore/story osv var så exceptionellt bra gjorda, samt att tiden för spelandet för mig börjar ta slut pga andra prioriteringar.

Helt klart kommer The Witcher hänga med mig som nostalgi resten av livet, då jag växte upp med dessa spel. Körde det första spelet när jag endast var 12 år och var helt fast även då. Gav därmed mig in på att köra igenom trilogin som ett avslut för serien själv, då CDProjekt RED är klara med ’Geralt of Rivia’ samt ett avslut för min ’ungdom’.

Det jag försöker säga är, ta det lungt när du kör igenom spelet, lyssna på allt de säger, utforska allt i din egen takt, gör alla sidequests. Du kommer att älska spelet efter ett tag.

Ta det från mig som är extremt kinkig när det kommer till film och spel. Dragon Age Origins är även en favorit, Mass Effect serien också. Men de kommer inte i närheten av vad The Witcher fick mig att uppleva.

Edit: När jag läser igenom min post tycker jag att jag låter som någon form av missbrukare, men det är helt enkelt så fantastiskt The Witcher är, tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Körde själv igenom hela trilogin under en 1 års period, inklusive alla DLC’er och extramaterial. Importerade också mina savefiler till varje spel för en custom tailored story rakt igenom.

Detta var mitt första och troligen ända försök till 100% completion av spel. Körde alla sidequest och rushade ingenting, tog det lugnt genom hela året och verkligen satte mig in i världen som är The Witcher. Helt klart ett mästerverk för mig, 10/10. Känner att jag aldrig kommer uppleva ett sådant fantastiskt äventyr från ett spel någonsin igen. Just för att gameplay/grafik/lore/story osv var så exceptionellt bra gjorda, samt att tiden för spelandet för mig börjar ta slut pga andra prioriteringar.

Helt klart kommer The Witcher hänga med mig som nostalgi resten av livet, då jag växte upp med dessa spel. Körde det första spelet när jag endast var 12 år och var helt fast även då. Gav därmed mig in på att köra igenom trilogin som ett avslut för serien själv, då CDProjekt RED är klara med ’Geralt of Rivia’ samt ett avslut för min ’ungdom’.

Det jag försöker säga är, ta det lungt när du kör igenom spelet, lyssna på allt de säger, utforska allt i din egen takt, gör alla sidequests. Du kommer att älska spelet efter ett tag.

Ta det från mig som är extremt kinkig när det kommer till film och spel. Dragon Age Origins är även en favorit, Mass Effect serien också. Men de kommer inte i närheten av vad The Witcher fick mig att uppleva.

Edit: När jag läser igenom min post tycker jag att jag låter som någon form av missbrukare, men det är helt enkelt så fantastiskt The Witcher är, tycker jag.

I princip samma upplevelse jag fick av det här spelet. Är man extra nördig (som jag är) och har läst alla böckerna så växer spelet ytterligare några snäpp i mitt tycke.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Arnzeal: @Simonnice:

Kul att läsa genom era upplevelser. Jag håller witcher 3 (samt 2) väldigt högt, framförallt ”ladies of the Woods” (som är en del av red baron-quest serien?) som är något av det absolut mest fängslande jag någonsin spelat, samtliga kategorier!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte varför du måste vara dryg?
Precis som personen jag citerade, så verkar det ta en stund innan spelet drar igång.

Ska skriva så du kanske förstår:
Är det värt att härda ett par timmar till då spelet kommer igång, eller är det samma trötta enkla skit hela vägen igenom?

Förstår inte hur någon kan tycka 3 timmar av trivialt spelande där man på sin höjd har ihjäl ett par hundar med en totalt intetsägande story kan vara givande över huvud taget?
Så ja, tycker det är fullt rimligt att ifrågasätta storheten i detta spel.

@_merc_ absolut inte enbart action, men på typ 3 timmar har man inte fått någon mer story än”leta upp ditt gamla ex”. Inte direkt så fängslande eller fyllt av eftertanke i min mening.

Jag får väl helt enkelt acceptera att det inte var min typ av spel, besviken efter all hype bara.
Och som jag skriver i alla speltrådar, jag har varit med länge.
Spelat allt från monkey island, fallout till baldurs gate, neverwinter nights, elder scrolls, you name it. Genren RPG har jag alltså inga som helst problem med, bara just stt jag stör mig på att detta är så trögstartat.

Men kan nog bero på ålder och erfarenhet också, som sagt, har man haft hundratals av dessa teögstartatde spel så kanske man blivit less. Har även betydligt mindre tid att spela, så blir nog snabbare uttråkad och stressad över känslan att ”inget händer”.
Jag tar ju hellre ett spel på 10 intensiva timmar än 50 långsamma t ex.

@manett tack, ger det en 3-5 timmar till då

Gillade inte heller det i början men efter 10 timmar älskade jag det;)

Permalänk
Avstängd

Började köra detta spel igår.

Jag kan inte släppa en konstig sak som hände, när jag skulle dyka så blev det såhär

Jag kunde röra musen runt osv och gå till menu.
Men han bara stod sådär med huvet och vägrade röra på sig.
Bug?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

@robalm: Nej nej , GOTY Feature.

(Ja självklart en bug xD )

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av robalm:

Började köra detta spel igår.

Jag kan inte släppa en konstig sak som hände, när jag skulle dyka så blev det såhär
https://i.imgur.com/5IiOsCU.jpg

Jag kunde röra musen runt osv och gå till menu.
Men han bara stod sådär med huvet och vägrade röra på sig.
Bug?

det händer ibland.

spelet är inte buggfritt och har sina små quirks här och där men helt ok och kraschar oftast inte stup i kvarten iaf utan brukar gå stabilt.

vet att det finns en bugg med keybinds som kan dyka upp ibland som gör att spelet måste startas om annars funkar bara wasd knapparna typ men du lär märka när det händer.
dock ingen större förlust brukar räcka att göra en quick save (F5) och starta om spelet så förloras ingen progress iaf.

en annan bugg du kommer hitta förr eller senare är att spelet kan börja minimera sig ibland dock ingen lösning på felet misstänker att det kan va något att musen inte är bunden till spelet för oftast när det händer åker även startmenyn fram eller något fönster man hade i bakgrunden.

dock inte hela världen bara att ta upp spelet igen och fortsätta där man var men kan va störande när det händer mitt i en bossfight eller så.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha för infon.

En mycket snyggt spel måste jag säga. Såg att den fanns grafik mods för att det skulle bli ännu snyggare.
Någon som testat detta?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tack ska ni ha för infon.

En mycket snyggt spel måste jag säga. Såg att den fanns grafik mods för att det skulle bli ännu snyggare.
Någon som testat detta?

Ja och det blir så jävla snyggt! googla på Nexus Mods Witcher 3 och ta en titt, superlätt att lägga in också.

Denna är ett måste, men finns ett par till som är grymma.

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021'

Dessa är nice med.
High Quality Faces
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/trendingalltime/?BH=0
Super Turbo Lightning mod
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657

och lite som gör livet lättare en andra genomspelning

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/342
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/625

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Ja och det blir så jävla snyggt! googla på Nexus Mods Witcher 3 och ta en titt, superlätt att lägga in också.

Nice

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

@Oneone

Requirements
Drax's Enhanced ReShade
Hollywood Movie Dynamics

Och när jag går till dessa så krävs mer Requirements.
Det är lite förvirrade hur mycket man ska ladda ner?

Tack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Finns det en mod som möjliggör att spela i 21:9? Köpte en skärm förra veckan och skulle spela witcher 3 för att testa, och det såg först mycket bra ut. Men märkte snabbt att de bara dragit ut bilden sista biten från 16:9 till 21:9. NPC:er som passerade i bild var stora som ballonger i kanterna och smala som stickor mitt på bilden.
Sen var alla cutscenes och konversationer i 16:9 vilket störde oerhört. Nu blir det visserligen ett återköp men jag kanske hinner prova lite under helgen innan skärmen åker tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Finns det en mod som möjliggör att spela i 21:9? Köpte en skärm förra veckan och skulle spela witcher 3 för att testa, och det såg först mycket bra ut. Men märkte snabbt att de bara dragit ut bilden sista biten från 16:9 till 21:9. NPC:er som passerade i bild var stora som ballonger i kanterna och smala som stickor mitt på bilden.
Sen var alla cutscenes och konversationer i 16:9 vilket störde oerhört. Nu blir det visserligen ett återköp men jag kanske hinner prova lite under helgen innan skärmen åker tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelade igenom hela spelet i 21:9 utan problem. Cutscenes är renderade i 16:9.