Vilket är det bästa spelet ni har spelat?

Permalänk
Medlem

1: The Last of Us,
2: Carmageddon 2
3: Super Smash Bros: Melee.
4: Super Mario 64.
5: Battlefield 2

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Första plats får nog WoW efter 14 år förtjänar det min första plats.
Sen finns ju massa godbitar man älskat, The last of us, god of war serien, Devil may cry, final fantasy, league of legends, Wc3, CS 1.6,Tomb raider, Dragon age, skyrim. Ojoj finns massor 😁
Sen hade jag många roliga timmar till Napkin race över Hamachi med vänner i unga dar 😂

Permalänk
Medlem

Tog ett gäng år innan jag hittade min riktiga favorit vilket var The Witcher 2. Skyrim går ju inte av för hackor sen heller. Måste säga att jag varit löjligt förtjust i PoP spelen också :P. The Witcher 3 var en grym uppföljare och förtjänar absolut att vara med på listan också

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

har man spelat de gamla goda runescape i 12 år så får jag nog säga att det är de bästa jag spelet eller så kanske det bara var för jag var fullkomligt beroande av det.

en bättre lista är väl 1: divinity original sin 1 och 2

2. xcom EU

3. Diablo 3 och PoE

4. AC:O

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Beste tredjepersjon-spill

@landahl: Hey hey det er ikke så veldig mange av tredjepersjon-spill som er bra i dag,men de jeg har er klart noe av de bedre: Nr.1
Rise Of The Tomb Raider- 2) Sniper Elite 4 - 3) Assassin's Creed Origins- 4) Metal Gear Solid V-5) The Witcher 3:Wild Hunt. Ja såå venter vi på Shadow Of The Tomb Raider 14 september 2018!Vel det er jo flere som er meget bra, som Metro Redux 1 og 2 og det kommer Metro Exodux som skal bli en stor opplevelse av "dimmensjoner"! Vel dette var noe jeg kan si er det beste jeg har spilt.

Permalänk

The Witcher 2

Permalänk
Medlem

Quake 3 eller Final Fantasy VII

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga ett spel, olika genrer passar för olika sinnesstämning.

Open world/RPG: Skyrim (spelade det lite som andra spelar second life, tältar, jagar och struntar i storyn)
RTS: Starcraft efter alla expansionerna
Hackslash: Diablo 2
4x: Civ 1-5
FPS: Wolfenstein 3D hade nog större impact på (typ 14-åriga) mig än något annat spel haft vid första mötet med det... stör mig fortfarande på den banan i episod 4 där jag aldrig klarade 100% secrets.
Bäst storyline: Witcher 2 imponerade, förutom interaktionerna kring kärlek och sex som mest var ostiga
Bubblare: börjar ha många timmar i Cities:Skylines.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk

I vuxen ålder Zelda: BotW och Europa Universalis 4. Som knodd, HoMM III, Half Life och Pokémon Yellow.

Permalänk
Medlem

Länge sen jag spelade men WoW. Mest minnen från det spelet.

Honorary mention: Mass Effect 2, Borderlands 2, Freelancer, Civilization serien överlag, Grim Dawn, Guild Wars 2.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3, aldrig hittat ett spel som jag haft så roligt i som jag hade under tiden jag aktivt spelade det.

Permalänk

för mig personligen så är det en omöjlighet att välja 1 spel och utnämna det till det bästa spelet som jag har spelat då jag har spelat legendariskt bra spel ända sen slutet på pong eran och alla har varit legendariskt bra på sina olika sätt. ska jag utnämna det bästa spelet jag någonsin har spelat, så måste jag gå igenom alla spel, sen göra utvärderingar i varje aspekt, typ musik, handling, spel styrning, spel känsla, karaktärer osv osv, och det går inte, såvida jag inte vill ge upp mitt dagliga liv och ägna tiden åt spel analyser.

kanske om man gjorde en "topp 100", lista, då kunde man iaf få med några utav alla, men ändå inte det bästa.

jaja, nog babblat, jag blundar, snurrar runt med fingret, sätter ned fingret på ett namn, öppnar ögonen och fingret hamnade på final fantasy VII, ingen ranking, ingenting, bara 1 utav flera som poppade upp i minnet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vilket som är favoritspel men de två spel jag lagt i särklass mest tid på är:
WoW
Diablo 3
CS - mer förr när man var ung och hade bättre reaktion
Entropia Universe ligger det rätt många timmar i också

Permalänk
Inaktiv

EVE Online, Fallout 2 (F3:NV, speciellt Lonesome Road är väldigt bra som väntat från Obsidian men fortfarande inte samma känsla som F2), Deus Ex (originalet, de nya är väldigt bra med och har en betydligt skönare motor men känslan och storyn är fortfarande klart bäst i första)

Permalänk
Medlem

Har flera
Mass Effect 1,2,3
The Witcher 3
Horizon Zero Dawn
God of War (4)

Permalänk
Medlem

För mig finns det inget spel som slår Shadow of the Colossus till PS2. Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på det trots att det var 10+ år sedan jag senaste spelade det.

Permalänk
Medlem

Svårt att välja! Men det jag har spelat igenom flest gånger sedan jag köpte det är The Witcher 3.
Sen är ju WoW/CS de spelen jag har haft mest kul med vänner i.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i7 8700K - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance - Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti 12GB - Fractal Design Celsius S24 240mm - Corsair RM750x 750W - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS - Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

dune 2 helt klart

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

För min del handlar det nog om Plane Scape Torment från 1999. Få spel i någon genre har så välskrivna karaktärer, gripande handling och jobbig epilog.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Runescape, Innan EOC.
World of warcraft, fram tills slutet av WOTLK, väldigt sparsamt efter det..
Pokemon Generation I -> III
Fable 1 (även många timmar i 2 & 3, men 1:an är absolut bäst)
Diablo 1 & 2.

Nu på senare tid så är det Path Of Exile som gäller.

Permalänk
Medlem

Portal 1/2
HL2

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Battlefield 2142

Crysis

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Usch vad svårt finns många bra pekan klicka äventyr som monkey Island 1-3, sam & Max: Hit the road, Maniac Mansion, Day of the tentacle, loom, the dig, full throttle, Indiana Jones and the fate of atlantis... etc etc sen Sierras oförglömliga klassiker som Space quest, police quest, kings quest, Larry,... Sen alla mer udda :S Har lagt förgrymmat mycket tid på pekan klicka äventyr och så många är bra och svårt att välja :S

Sen har man gamla RPG som Ultima 1-7, alla AA&D där favoriten är Eye of the beholder...

Sen "moderna" Spel där hela Elder Scrolls serien har sugit tusentals timmar och även Fallout...

Moderna FPS där tar Borderlands 1-2 tronen med över 600h vardera men bleknar mot vad gamla RPG har tatt....

Usch jag vet inte, peka klicka äventyr har man haft så extremt roligt mer några som är konstverk i mina ögon men dem har man klarat några gånger... Så faller nog tillbaka på RPG som man spelar om efter några års intervall.. Men vilket....

Lemmings 1 och oh no more har man ju spenderat massor med tid på med...

Sen får vi inte glömma Elite och Frontier Elite 2... Jäklar säger jag bara, framförallt tvåan, vilket bra spel.

Men svarar bara en barndoms favorit som man spenderat en stor del tid på och som man lagt en relativt stor slant på att få original av i sin samling
Moonstone: a hard days Knight. På Amiga! Men egentligen kan jag inte välja XD Men min ögonsten i samlingen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Warcraft 3 och då 99% dota tätt följt av witcher 3.

Permalänk

Det är svårt att utse ett eller några spel som de bästa man spelat, men om jag ser på hur mycket tid jag lagt och hur svårt det var att släppa spelen när man väl var inne i dem så har jag några exempel:
Bastion
Mass Effect 2
WoW
Borderlands
Unreal Tournament
Starcraft 2
Civ V

Permalänk
Avstängd

HOMM3 med HOTA mod.
Diablo 2 LOD
Titan Quest (Alla expansioner)
UT3
BF3
RA1
C&C 1995

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Oj vilken svår fråga... men dom jag uppskattat mest kommer nog ner till fallout 2 och arcanum som var enastående för sin tid och är en sucker för sandbox rpg som morrowind, oblivion men karaktärerna har lite personlighet som en tegelsten som fick ett uppsving i skyrim som ligger högt på listan vilket även fallout 4 gör som är ett riktigt bra spel

Sen finns det spel som var riktigt bra där man verkligen kände satan vilket bra spel som första gången man spelade doom, half-life, soldier of fortune 2 eller fulkul som carmageddon 2 till moonstone på amiga eller idag gta-v som är enastående samma asassins creed serien till portal 2 och kerbal som skulle vara goda kandidater men fallout 2 och arcanum har nog satt mest spår

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Team fortress 2.
Synd bara att spelarbasen degenerarades till massa småbarn med hattar och spelet är nära nog dött idag. Annars är det ett väldigt tidlöst spel med sin tecknade stil.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Bioshock (serien)
Halo
Assassins Creed Brotherhood,
Revelations
Cod 4

Dessa spel har man nötat ett antal timmar också! <3
Command & Conquer generals
battle for middle earth 1,2