Permalänk
Medlem

Byta ut nätaggregat vilken?

När jag bytt ut komponenter i datorn har jag alltid haft samma nätaggregat sedan början, och nu har datorn börja starta om sig random(läs EJ bluescreen), eller alltid när jag gör något som krävs mycket t.ex. när jag spelade Far Cry 5 och andra spel. Detta händer väldigt random ibland kan jag spela timmar/dagar utan att något händer och i vissa fall händer det titt som tätt.

Läste runt lite och antaligen är det p.g.a. nätaggregatet, som jag då haft säkert i minst 5 år, det är ett Corsair TX750 750W

Det jag funderar på är vilket nätaggregat jag borde köra på? Hittade Seasonic FOCUS Plus 750W Gold som verkade intressant. Har i princip aldrig bytt nätagg så är det något man behöver tänka på? ingår alla kablar osv med, sitter alla nätagg i vilket chassi som helst eller bör man titta på storlek osv?

Sitter just nu på:
i7 8700k
GTX 980
16 GB RAM
2 SSD (1st 120 GB 1st 1 TB)
1 HDD (1 TB)
4st LED CHASSI FANS

Permalänk
Medlem

Provat byta plats på minnet/minnerna?
Så det inte är ett sånt enkelt fel? minnerna degraderas ju sakta men säkert, och vid en viss tidpunkt kan det hända ett de d kräver lite mer volt och inte får säg 1,55 för att original ligger på 1,50?

Alla kablar ingår, Bytt nyss ut mitt agg till ett Seasonic FOCUS Plus 750W Gold ( hade ett gammalt 550W Corsair som började spraka xD ) ( gäller datorn i min signatur )

Det som kan vara intressant att titta på är la:
Vilken db lämnar agget? Semi-passivt?
Modulärt?
antal utgångar om man nu har SLI eller många HDD?
Och även Googla lite recenssioner ang. coilwhine vid hög Load?
Om det får plats i chassit? ( har ju hänt en del i storlekarna, men det finns la en viss standard? )

Mitt 550W hade inga problem att driva min rigg, byte ENBART ut det pga jag inte ville grilla Grafikkort.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Jag bytte nätaggregat för några månader sedan till ett EVGA Supernova G3 750W, och är riktigt nöjd! Det är fullt modulärt, 80+ Gold, samt 10 års garanti.

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetari:

När jag bytt ut komponenter i datorn har jag alltid haft samma nätaggregat sedan början, och nu har datorn börja starta om sig random(läs EJ bluescreen), eller alltid när jag gör något som krävs mycket t.ex. när jag spelade Far Cry 5 och andra spel. Detta händer väldigt random ibland kan jag spela timmar/dagar utan att något händer och i vissa fall händer det titt som tätt.

Läste runt lite och antaligen är det p.g.a. nätaggregatet, som jag då haft säkert i minst 5 år, det är ett Corsair TX750 750W

Det jag funderar på är vilket nätaggregat jag borde köra på? Hittade Seasonic FOCUS Plus 750W Gold som verkade intressant. Har i princip aldrig bytt nätagg så är det något man behöver tänka på? ingår alla kablar osv med, sitter alla nätagg i vilket chassi som helst eller bör man titta på storlek osv?

Sitter just nu på:
i7 8700k
GTX 980
16 GB RAM
2 SSD (1st 120 GB 1st 1 TB)
1 HDD (1 TB)
4st LED CHASSI FANS

Det som du kollat på är bra, och kommer att fungera alldeles utmärkt. Corsair RMX, EVGA G2/G3 är två andra bra serier - så ta den som är billigast.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.