SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Testpilot

@Jacob: Kommer absolut!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu har vi ett ställe som vill ta emot oss och rymmer ett stort sällskap. Det blev ingen "pub" som utlovat, men det finns mat, öl och annan alkoholhaltig dryck vilket är "close enough". Restaurangen heter La Mancha Steakhouse och ligger mitt inne i city, knappt 10 minuter att gå från Gävle Centralstation och är väldigt enkelt att hitta för er som reser långväga. Vi har plats för upp till 30 personer från klockan 18:00.

La Mancha Steakhouse på Google Maps
► Meny: För- och varmrätter, efterrätter och dryckesmeny
► Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Jag har skapat en lista i trådstarten med alla som är bekräftade att delta och pingar här alla som visat intresse. Antalet sittplatser är begränsat, varför jag endast vill ha konkret svar om ni kan komma. Inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag högst troligt inte kan" – det är inte schysst mot andra och fler liknande träffar kommer. Jag ber även att ni höra av er om förhinder uppstår. Listan i början av tråden uppdateras löpande.

@sitrus @dannesthlm @PsyCor @Garvey @Guybrush82 @sp4ceRock3r @Meantek @Brodholm @ezah @andra94 @Finsholm @roxkz @DeeJay1 @Querth @Micke2013-07-24 @obbeluff @Zixxel @Yoshman @PeanutPowerz @Daz @Darnatin @Nanae @nidas @Xyborg @tsc @eurythmech @ixthys @Crowwops @Salle94 @Yatagarasu

Har du inte upptäckt tråden förrän nu och vill vara med? Gör ett inlägg så skriver jag upp dig!

Kommer.
Lite seg på svar pga slutskedet i plugget.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

@Brodholm Tråkigt!

@Yoshman Lunch igen i Sandviken på lördagen?

Får räcka med middag i Gävle denna gång, man ska inte bränna allt krut på en gång

Ska till Sandviken för att hämta upp lite trädgårdsprylar som morsan fått över, har rejält med utrymme mitt Norrtäljehus. Så passade perfekt att få med lite datornörderi på samma resa!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

@Jacob: Jag är sugen! Måste passa på när man bor i stan

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@roxkz @Callezzon Härligt, välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Får skjuta ut mig, jobbet ansåg att nöjen är klart överskattat så har beredskap då tyvärr.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Nu är det utrett och klart! Jag kommer!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@nidas Attans!

@Xyborg Super!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob: Får man ta med sig en person som inte är medlem men som delar liknande intressen (datornörd)

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Xyborg Jag ska göra en ny ansträngning att få med fler medlemmar på tåget. Får vi platser över kan din +1 haka på.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

@Jacob: Får man ta med sig en person som inte är medlem men som delar liknande intressen (datornörd)

Om nu personen i fråga har ett dator-intresse (aka datornörd), se då till att vederbörande blir medlem på detta eminenta forum så är hen välkommen på vår pub-träff sedan.

Skrivet av Jacob:

@Xyborg Jag ska göra en ny ansträngning att få med fler medlemmar på tåget. Får vi platser över kan din +1 haka på.

Ja kör en ny "drive" här på SweClocklers så fler får upp ögonen för detta ypperliga tillfälle att träffa trevliga människor från forumet för vad jag hoppas och tror kommer bli en mycket trevlig afton.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Guybrush82:

Om nu personen i fråga har ett dator-intresse (aka datornörd), se då till att vederbörande blir medlem på detta eminenta forum så är hen välkommen på vår pub-träff sedan.

Och @Jacob. Han är medlem, men verkar inte få skriva i tråden ännu då han blev det i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Xyborg Träffen är till för SweClockers medlemmar, men får väl se det här nya medlemskapet som början på något mer långvarigt. Be din vän skicka ett PM till mig så skriver jag upp honom på listan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob: Tackar och bockar! Han ska ha hört av sig!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jacob:

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – avboka om ni stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från den som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Varför digital? Jag kan samla ihop lite hundbajs... ta reda på adressen så tar vi det analogt istället

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Guybrush82:

Ja kör en ny "drive" här på SweClocklers så fler får upp ögonen för detta ypperliga tillfälle att träffa trevliga människor från forumet för vad jag hoppas och tror kommer bli en mycket trevlig afton.

Härligt! Det är bara hänvisa hit om du känner folk på SweClockers du tror kan vara intresserade.

Skrivet av Xyborg:

@Jacob: Tackar och bockar! Han ska ha hört av sig!

Nu står han med!

Skrivet av Zpnk:

Varför digital? Jag kan samla ihop lite hundbajs... ta reda på adressen så tar vi det analogt istället

Digitalt blir bra, vill du köra analogt är det utan SweClockers välsignelse. Förhoppningsvis slipper vi båda.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Inte kan man missa detta. Klart att jag vill närvara.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk

@Jacob: Jag vill vara med

Permalänk
Medlem

Det här kan ju bli kul!

Kommer nog vara minst insatt av oss på plats, men jag dyker gärna upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Gallerikonnässör

@Jacob: Ändrade planer, du kan skriva upp mig! Jag kommer med en lycklig chaufför som nog gärna hade stått med på listan med om det går?

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Etherhawk @Micke2013-07-24 Hjärtligt välkomna!

@jcee1993 Vilka kunskapar du sitter på spelar mindre roll, det är det SweClockers finns till för. Välkommen!

@FLAXMANNEN Kul att du kan komma! Som du kanske såg i mitt och Xyborgs utbyte ovan är träffen till för SweClockers medlemmar, och med begränsat antal bordsplatser prioriterar jag i alla fall just nu stenhårt därefter. Vill du trots detta att jag skriver upp dig? Har din chaufför ett användarnamn eller brinnande intresse för teknik?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kommer dit!

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag kommer, så skriv upp mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Game PC: Define R5 | Asus Z370-F | i7 8700K | 16GB DDR4 | RX 5700 XT | Seasonic Focus+ 550W
Old Game PC: Antec P180 | Gigabyte MA790X-UD4 | Phenom II X4 960T @ X4 3,6 GHz | 8GB DDR2 | HD7950 | Corsair HX520
Laptop: Asus N56VZ | i7 3610QM | 8GB DDR3 | GeForce GT 650M 2GB

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att vara med, även om man inte kan ankomma förrän omkring kl 20?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Jacob: Perfekt stop i resan från Östersund mot Linköping!
Hoppas på att komma loss från jobbet vid lunch i värsta fall sladdar man in lite sent!

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Disector @Lojne Varmt välkomna!

@Dreijer Det ska väl gå, men helst bör du vara på plats till klockan 18:00! Kan inte lova något gällande aktivitet (quiz) eller vad som gäller i matväg senare. Ska jag lägga till dig?

@KeTonic Ska jag tolka det som att du definitivt kommer, men kan bli lite sen? Läs vad jag skrev till @Dreijer ovan!

Ser att det börjar fyllas på nu – KUL! Drar förbi La Mancha imorgon och ser över lokalen ordentligt, samt om det är möjligt att få några stolar till.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Detta suger. Tog upp kartan för att se om Gävle har flyttat sig. Nope ligger fortfarande helt galet till...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Disector @Lojne Varmt välkomna!

@Dreijer Det ska väl gå, men helst bör du vara på plats till klockan 18:00! Kan inte lova något gällande aktivitet (quiz) eller vad som gäller i matväg senare. Ska jag lägga till dig?

@KeTonic Ska jag tolka det som att du definitivt kommer, men kan bli lite sen? Läs vad jag skrev till @Dreijer ovan!

Ser att det börjar fyllas på nu – KUL! Drar förbi La Mancha imorgon och ser över lokalen ordentligt, samt om det är möjligt att få några stolar till.

Mat kan jag klara mig utan, men tyvärr jobbar jag till kl 18 i Avesta och skall väl i så fall duscha och byta om innan jag åker. Jag skulle gärna komma, men jag prioriterar hellre en medlem som kan vara med från start. Så, om det inte blir fullt, så kommer jag gärna. Jag kanske kan vara reserv, hah.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Gallerikonnässör

@Jacob: förstår!
Annars får han vånta utanför bara;)
Men jag är på ändå!

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Föredetting

Den där resan som hade varit en förutsättning för min närvaro ser inte ut att bli av. Får hoppa, helt enkelt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.