Hjälp oss göra Fredagspanelen bättre!

Permalänk
Medlem

Sluta sända live å gå tillbaks som det var förr.
Bort med live-chatten.
Ta bort laptopsen.

Jonas är klockren.

Permalänk
Medlem

Jag förespråkar vad som hänt med egna tankar även om jag vet att ett av de gamla klagåmålen var att de b ara ville ha fakta. Hej Den 10e släptes detta. den 12 inget, 16 de är ense 19 akterierna gick ner och up. Vet att vissa vill ha det lite så. Fredagspanelen är en liten jag vet det mästa men en liten kul del att se vad andra Nördar tycker, Har man missat någgot mm.
Egna tankar gillar jag hur som haver.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv ser jag Fredagspanelen väldigt sällan nu för tiden här är några grejer som kan få mig att börja igen.

Sluta med live. Gör en video och klipp bort onödigt material.
Ibland är ni lite väl flamsiga. Försök vara mer seriösa.
Ha ämnen att diskutera upprepa inte bara massa nyheter som skett under veckan. Jag ser hellre bättre innehåll mer sällan än det som är nu. Eftersom jag ändå läser nyheterna ni skriver får jag ut väldigt lite av panelerna i dagens format.
Sluta med datorerna ni har och pillar på i videorna.
Se till att ha "Tidsstämpel" länkar när ni byter ämne så man kan se det man är intresserad av.

Edit stavning

Håller med till fullo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag tittar främst för att förstärka vanföreställningen att jag känner er personligen.

Jag är helt för flamset, resten av innehållet på Swec är seriöst, och det räcker för mig. I den här typen av format vill jag gärna se det informellt, lite personligt och så avslappnat det går.

Med det ur vägen uppskattar jag när ni går lite djupare i saker bakom nyheter, som mindre skickliga PR-avdelningar, lanseringar, fadäser och dylikt. Jag kan i stort sett aldrig kolla live eftersom man numer tydligen förväntas vara vuxen på riktigt och ta hand om barn, hem, jobb och sånt - så för min del tillför live-konceptet inget.

För min del skulle ni gärna kunna sitta i en soffa, spelandes, medans ni pratar om ämnena (med infälld bild av spelet i fråga). Gärna fler än två. Kanske turas om att spela because simultanförmåga.

Eller så alternerar ni mellan "seriösa" och "avslappnade" paneler beroende på om om det hänt något under veckan som motiverar en fördjupning. Ni behöver kanske inte alltid hålla er till samma format, det borde väl funka att alternera?

Permalänk

Tillbaka med Emil !

Permalänk
Inaktiv

Förr fanns det bara en vägg och två personer. Nu bläddrar ni i ett tal manus! Ert klipp på webhallens vindsvåning var spontant och innehållsrikt, man ville se mer av er, spontana profiler
Ni gör er mycket bra i rutan på events & recensioner.. fredagstimmen kanske kan skippa mycket av vad som hänt sedan sist, vi som besöker sidan, gör det flera ggr i veckan/dagen, om hela poängen med panelen är att upprepa sig.. tar jag nog en timme någon annanstans

Permalänk
Avstängd

Alltså, Jonas och Jacob fungerade väldigt bra.

Dock har jag svårt för Kenneths "tics" där han upprepar något av orden ur sin bordsgrannes mening lite tystare och utdraget, och ibland kompar det med lite handeffekter....

Fiktivt exempel:

Jacob: Idag släpps Panther Turbo X, så får vi hoppas att det inte blir en papperslansering, och ska vi utgå från vad distributörerna sagt till oss så lär det inte blir så.

Kenneth: Papperslanseeering.... *viftar lite på fingrar och händer i bakgrunden*

Jag blir som Jonas inför Wintermute...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Alltså, Jonas och Jacob fungerade väldigt bra.

Dock har jag svårt för Kenneths "tics" där han upprepar något av orden ur sin bordsgrannes mening lite tystare och utdraget, och ibland kompar det med lite handeffekter....

Fiktivt exempel:

Jacob: Idag släpps Panther Turbo X, så får vi hoppas att det inte blir en papperslansering, och ska vi utgå från vad distributörerna sagt till oss så lär det inte blir så.

Kenneth: Papperslanseeering.... *viftar lite på fingrar och händer i bakgrunden*

Jag blir som Jonas inför Wintermute...

http://forumbilder.se/H6TG6/jonas-1.png

Det där hade räckt..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Epic: Det kanske kan vara tid att ändra formatet lite.
Ni minns säkerligen Diggnation med Kevin och Alex där de satt ner, i förhoppningsvis sköna soffor, drack lite alkohol och pratade igenom "nyheterna" och verkade trivas och ha det väldigt gött.
Nu säger jag ju inte att alkohol är ett måste men det behöver väl inte uteslutas heller för den delen?

Dock kan ju detta kräva att man faktiskt ändrar lite arbetstider/upplägg och är man inte sugen på att sitta och "jobba" på kvällstid/helg med en öl eller nio så kanske ovanstående faller.

Sen så skulle jag själv faktiskt uppskatta en mer blandad tillvaro i "rutan". Jag menar, bara för att detta är SweClockers så tycker jag det är synd att ni inte har med era kära kollegor på fz och 99 mer.
Och ovanstående bottnar nog i att jag vill se en samlad sida med alla tre sidorna eftersom jag själv tror att detta skulle gynna alla.
En sida att regera dem alla...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag älskar fredagspanelen. Och jag gillar att höra vad ni tycker, så var inte rädda för att vara målande och uttrycka vad ni gillar och ogillar. Jag ser Emil, Jonas, Jacob och Kenneth är experter och jag litar på era omdömen när det kommer till hårdvara.

Det vore trevligt att få lära känna alla medarbetarna framför kameran.
Jag personligen föredrar så få sarkasmer och "cringe" som möjligt.

Permalänk
Medlem

Om Jacob ska vara med så ska han titta in i kameran och inte åt alla andra håll som han håller på med ibland. Han borde vara van med kameran nu tycker jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jag gillade väldigt mycket de avsnitt i början där ni svarade på frågor, som t.ex. när ni beskrev vad tripple buffering är för något. Mycket intressant!

Permalänk
Medlem

Inte kollat på fredagspanelen på väldigt länge nu (mest pga inte tid/intresse svalnat), visste inte ens om att det var live. Men kan kasta in några punkter.

1. Som andra har sagt, Jonas är bra. Kan inte riktigt uttala mig om de andra (utom Emil då som också är bra).

2. Live eller inte spelar inte så stor roll för mig, men intrycket jag har fått från de tidigare kommentarerna är att det blir mycket blickar i skärmarna och "ehm"-ord. Detta kan ni nog lösa genom att ha 2 personer som är med i rutan och prata om ämnena, och en tredje utanför kameran som följer livechatten och tar upp bra frågor/synpunkter till de som är framför kameran.

3. Om ni kör live, ha gärna ett bra tempo och kanske klipp det i efterhand så det blir lite mer fokuserat på vissa ämnen.

4. Jag tycker det är roligt med era egna tankar, skämt och historik tex. Vill jag bara höra nyheterna upplästa så läser jag de hellre själv.

5. Timestamps när ni pratar om vissa ämnen/nyheter vore nice.

6. Ni kan även skippa live, och när ni skriver nyheter/recensioner/quiz osv så kan ni ta med en slutfråga eller allmänna frågor från kommentarerna i panelen. (tror detta vore bäst tbh)

7. Jag ser gärna 30-40min avsnitt som standard.

Tror that's it. Kan uppdatera om jag kommer på nå mer.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har också slutat tittat för ganska länge sedan. Kändes som en upprepning av nyhetsflödet och blev för mig bara bortkastad tid.

Det har inte blivit bättre sedan det blev live heller. Idag har jag svårt att förstå hur där fanns en tid då jag såg fram emot och kunna käka middag till det Har inte mycket konstruktiv kritik att ge, men jag gillar det @jOnÄTÄn är inne på.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Har inget emot nya ansikten i fredagspanelen - däremot vill jag se mer diskussioner och framförallt mer åsikter från deltagarna. Tycker det har blivit lite väl torrt och PK senaste tiden. Ett bra exempel är den typ 6 år gamla panelen där Emil och Jonas fullkomligt sågar Bulldozer efter launch.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem

Den i särklass största besvikelsen var när Emil slutade. Han och Jonas var som ler och långhalm i mina ögon. Jag förstår samtidigt att det kan vara svårt att få honom tillbaka och jag kommer i alla fall fortsätta titta sålänge Jonas är kvar.

Livesändningarna tycker jag verkligen inte tillför någonting, och skulle föredra att ni gick tillbaka till förproducerade videos där videon börjar i början av videon och inte 46 sekunder in. Det var också roligt att ni kunde flika in bilder på passande ställen i videorna. Kändes lite bättre producerat helt enkelt.

Jag föredrog också när ni stod vid ett litet bord med handplockade produkter som var relevanta för sändningen och pratade mer mellan varandra/till kameran. Datorerna i de nya klippen får er att framstå som lite mer frånvarande i min mening.

Dessutom tycker jag de tidigare bakgrunderna kändes mer städade än den nuvarande, men det är lite av en petitess!

Innehållsmässigt har jag inte för många synpunkter, jag uppskattar både nyheter, käbbel och snack om hobby/privatliv.

Har älskat panelen i många år och gillar starkt att ni är motiverade att förbättra den

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Personligen så kan man skippa live-spelningen. Jag hinner aldrig följa det live i vilket fall, och det blir som några andra skriver, lite hackigt i tempot när ni behöver läsa runt bland ev kommentarer som dyker upp.
Dessutom får jag sitta och spola i början av klippen för att komma till introt

Har absolut inget emot att ni svävar iväg lite. Tvärtom, jag tycker det är bra med lite personliga åsikter, anekdoter som kan dyka upp efter att ni har talat om en recension som blev gjord exempelvis. Blir lite mer naturligt och intressant att lyssna till.

Men var tog Jacob vägen? En av mina favoriter tillsammans med Jonas. Djup kunskap och det uppstod även mycket diskussion/dialog mellan er två i rutan vilket är väldigt viktigt, så det inte bara blir en nyhetsuppläsning.

Har nog sett samtliga klipp sen ni drog igång, keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Tycker ni kan variera personerna som är på bild lite mer.

Permalänk

Jag försöker kolla den varje gång, men händer att jag kollar den vid ett annat tillfälle.

  • Men gäster skulle vara kul, eller iaf rotera lite.

  • och som nämt tidigare; nytt material och inte bara det som har diskuterats hela veckan på hemsidan.

  • och länkar så man i efterhand kan snabbt hoppa förbi en nyhet man inte bryr sig om, eller redan diskuterat på forumet.

  • Mer integration med chatten.

  • Kanske lite mera egna tankar om produkter.

  • Och ni måste ju ta och lansera er "shop" på nästa panel så vi kan beställa sweclockers kläder!

Jag har verkligen inget emot att ni svamlar på, det är bara kul så fortsätt med det.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Gör panelen lite mer avslappnad!

Istället för att stå, sitt/halvligg i en soffa. Njut av lite bullar och kaffe medan ni betar av listan med ämnen.

Permalänk
Snusfri

Ett intressant koncept enligt mig skulle vara göra något liknande "The News" som Top Gear körde med tidigare där ni sitter tex i en soffa och/eller några stolar och pratar fram och tillbaka med varandra om avsnittets punkter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Likt en del andra tycker jag inte heller om formatet nu med live-stream, blir för mycket skärmstirrande och pauser kring det. Kanske bättre att samla in frågor innan panelen istället för att vänta på dem medan.

Live-formatet går säkert att göra någonting bra av det med men skulle helst se det separat från fredagspanelen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fredags panelen var lite som top gear för mig, var mer personerna och deras kemi än själva innehållet. Som andra nämnt så har man redan läst om alla nyheter som tas upp så ofta hamnar tiden någon annanstans. OBS jag jämför inte nuvarande fredags panel med nya top gear, då jag skulle kräva betalt för att se top gear.

Framför allt så spenderar jag väldigt lite tid på youtube nuförtiden, gått från varje dag till att det ofta går veckor mellan besöken.

Permalänk
Inaktiv

Ni bör inkludera intressant forumaktivitet i Fredagspanelen:

-Veckans bästa tråd
-Veckans bästa inlägg
-Veckans bästa fynd
-Veckans bästa skratt

För att få detta serverat på fat så ska ni ta hjälp av era moderatorer och andra aktiva forumanvändare. Det blir inget extra-arbete för redaktionen.

Permalänk
Medlem

Jag har ibland svårt att höra vad Ni säger, hörselskadad. Så om Ni pratar om en processor eller dylikt så försök att uttala namn och beteckning tydligt. Om Ni sedan flamsar och spånar så gör det inget. Jag tycker Ni har en lagom blandning av fakta och skoj. Jag tycker Ni gör ett bra jobb.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag vill gärna se mer och djupare diskussioner! Istället för att bara ytligt gå igenom de nyheter och säga det vi redan läst på siten. Välj istället ut de nyheter ni finner mest diskussionsvärde i - och gräv djupare i just dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Har ni testat en IPS-panel? Har hört att den tekniken ska ge fina färger...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Hm

  1. Inspelat var roligare att titta på än nuvarande Live-sändningar

  2. Emil och Jonas kemi var det som gjorde FP intressant

  3. Jacob är intressant att lyssna på med sitt upproriska men varma framförande men det kan bli för mycket ibland

  4. Kenneth känns opolerad men försöker och försöker utan att sätta den där straffen. Känns mer som ett fagert yttre för att dra kvinnlig publik

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på fredagspanelen som den är. Felet är bristen på spännande nyheter och det är inget som mer än tillverkarna kan styra över. Nu tror jag att folk kommer med förslag "bara för att" också.

Här är några förslag från mig om ni nu måste ändra konceptet:

1. Vore kul att se Emil lite oftare.

2. Kanske ha med ett "veckans tema" där ni gör en djupdykning och undersöker något specifikt. En sak som jag tycker vore kul att se är en jämförelse av TV-apparater i det absoluta budgetsegmentet av "no-name tillverkare". Dvs Andersson, Digihome mfl. som finns på den svenska marknaden. I USA finns rekommendationer av apparater som prismässgt ligger en bra bit under de mer etablerade tillverkarna. Det finns alltså guldkorn att hitta i det stora havet med skit. Det är ett exempel på djupdykning som skulle kunna få vara en del av fredagspanelen? Just det här exemplet är något som herr ytterberg gärna får gräva i
Ett annat tema skulle kunna vara en djupdykning bland budgetnätagg? Vet att ni tagit en titt på netonnets mission-serie. Men det finns betydligt fler budgetalternativ där ute som säkert presterar över förväntan?

Den här typen av djupdykningar hade ni mer av för några år sen. Det kunde vara stora test av cpu-kylare osv. Det saknar jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Upprepa gärna nyheter som skett under veckan då jag under arbetsveckan inte hänger med vad som hänt.

Älskar ert flamsiga sätt, sluta inte med det!

Även jag håller med om att inte köra det live, då det blir lite "ett osäkert kort" det vart mycket bättre upplagt innan Live.
Kör gärna Live utanför fredagspanelen....Typ kör en Live spontant på kontoret när Emil eller någon annan har fasnat på något och är frustrerad och ser ut att tugga sin egen fot :=

Sen det viktigaste Emil och Jonas!!!!!!!
Ni ska bara hålla i detta! Så är det b!
Ni är som ging & yang i fredagspanelen!

Men mitt bästa tips kommer här:

Köp in ett par skinnfåtöljer, ett runt bord, mica upp allt, slå er ner, och slappna av, sitt o njut och gör er grej!!

Lite mer avslappnat!
Lite mer vardagsrumskännsla... Det hade gått hem.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]