Permalänk

Väldigt stiligt!

Permalänk
Medlem

Tack! Men inte lika nice som L90, L150, 330 eller just 994:an. För den kör man med joystick! De e najs!

Skrivet av GreenSoap:

Väldigt stiligt!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla snyggt. Om du någon gång börjar sälja så är jag första tjing. Allt under 2500sek är OK :D.

Du är nästan exakt samma smak som mig verkar det som. Kul bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Sjukt jävla snyggt. Om du någon gång börjar sälja så är jag första tjing. Allt under 2500sek är OK :D.

Du är nästan exakt samma smak som mig verkar det som. Kul bygge!

Jag har funderat på det om man skulle ha det som företagsidé. Men tror att marknaden är för liten. För att komma ner i de priser som är intressant måste man köpa in en batch på kanske 40st i taget. Och 2500*40=100,000kr, det är inget jag vågar lägga ut om jag inte vet säkert att de blir sålda. Och då ser ju alla likadana ut... Tror att många vill köpa en custom färdigtbyggt för att få sin egen prägel på det hela.
Annars skulle priset ligga på runt 4000kr+ för ett tangentbord.. Och då tror jag man har en ännu mindre marknad.... Men man vet aldrig. Kanske inte är så dyrt som jag tror!

Permalänk

Måste fråga, vart fick du tag på fjädrarna? Är mycket intresserad att byta ut dom som sitter i mitt nuvarande till en något lättare variant men finner ingen sida där dom säljer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batcruise:

Måste fråga, vart fick du tag på fjädrarna? Är mycket intresserad att byta ut dom som sitter i mitt nuvarande till en något lättare variant men finner ingen sida där dom säljer det.

http://www.gonskeyboardworks.com/others/120-switch-springs-by...

https://geekhack.org/index.php?topic=55888.0

Men sedan har jag en del. Vilka brytare har du nu?

Permalänk

Har Cherry Svarta, tycker dom känns lite "tunga" att trycka ner då jag e van vid röda

Permalänk
Medlem

Att beställa från gonskeyboard, hur mycket kostade frakten(+tull/avgifter)?

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batcruise:

Har Cherry Svarta, tycker dom känns lite "tunga" att trycka ner då jag e van vid röda

Svarta ska ungefär ha 70g nedtryck medans röda 55-60g så det är en liten skillnad. Jag kör på 62g nu. Vilket tangentbord har du? Beroende på om det är plate mounted eller PCB mounted switchar behöver du löda av switcharna innan du byter.

Skrivet av ZedFerN:

Att beställa från gonskeyboard, hur mycket kostade frakten(+tull/avgifter)?

Ska vara ärlig kommer jag inte ihåg... Jag flög under radarn med det paketet. Men man ska ALLTID räkna med moms och importavgifter. Lite svårt bara att bedömma vilken kategori av produkt "tangentbordsdelar" tillhör. Frakten kommer jag inte heller ihåg... Men den står på gon's hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Ska vara ärlig kommer jag inte ihåg... Jag flög under radarn med det paketet. Men man ska ALLTID räkna med moms och importavgifter. Lite svårt bara att bedömma vilken kategori av produkt "tangentbordsdelar" tillhör. Frakten kommer jag inte heller ihåg... Men den står på gon's hemsida.

Det känns som en gråzon indeed. Speciellt med tullavgifterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk

Har ett Steelseries 6gv2 Som jag tror e platemounted, har blivit väldigt sugen på att bygga ett ifrån grunden efter att kollat på trådar som denna.

Permalänk

Riktigt snyggt och välgjort tangentbord. Det enda jag inte förstår är "duplo-tangenterna" i färger som verkligen står ut. Tilltalar mig inte estetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batcruise:

Har ett Steelseries 6gv2 Som jag tror e platemounted, har blivit väldigt sugen på att bygga ett ifrån grunden efter att kollat på trådar som denna.

Det blir att löda av... Men då kan man passa på att byta switchar också om man vill förnya sig. Det är ett trevligt och gediget tangentbord annars.

Skrivet av Obligatorisk:

Riktigt snyggt och välgjort tangentbord. Det enda jag inte förstår är "duplo-tangenterna" i färger som verkligen står ut. Tilltalar mig inte estetiskt.

Jag ville sätta lite "Piff" på tillvaron. Bryter lite mot det gedigna gråa. Lite som sött och salt.

Permalänk
Medlem

Handledsstödet, har du tillverkat det själv eller köpt det någonstans?
Extremt snyggt och är själv ute efter ett handledsstöd.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Handledsstödet, har du tillverkat det själv eller köpt det någonstans?
Extremt snyggt och är själv ute efter ett handledsstöd.

Köpte det här:
https://www.massdrop.com/buy/hardwood-wrist-rests?mode=guest_...

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge!!! Vart skaffade du chassit till tangentbordet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Väldigt snyggt bygge!!! Vart skaffade du chassit till tangentbordet?

Köpte det från:
http://pexonpcs.co.uk/

Permalänk
Medlem

Himskans snyggt är det!
Önskar man kunde göra något liknande.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Racingkonstnär

Det här tangentbordet väcker starka "vill ha-känslor" :D. Skitsnyggt!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Tittar själv på eget bygge. Som nybörjare inom lödning är blyfritt lödtenn väldigt mycket svårare att få bra, jag har lärt mig den hårda vägen. Kanske därför vissa lödningar först misslyckades?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Shit va snyggt!

Visa signatur

Molijoxer och mojänger