Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Jag vet inte om det är riktigt nån "fynd" men Gainward GTX 1080 för 477 eur + 9eur frakt från 2 amazon butik. Det är cirka samma pris som billigast GTX 1070ti i Sverige.
Amazon pris i Kr = 5000kr https://www.amazon.de/Gainward-GeForce-GTX1080-Speicher-3xDis...
Billigast i lager Sverige = Galax GTX1080 för 5999.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2549&o=produkt_pris_i...
Edit: Som @Owen95 har påpekat, det finns ett GTX 1080 för även billigare (400euro). https://www.amazon.de/dp/B01HDFPL8A?m=AIKEFPL2IIB3W&ref_=v_sp...

Båda korten säljs av "Angie Crook Store" helt utan omdömen och verkar inte ha sålt något alls innan. En varningsflagg helt klart. Betalar ni genom Amazon lär ni ju få tillbaka pengarna men jag tror knappast det kommer skickas några kort. Säljaren kommer säkert försöka få folk att betala med Paypal utanför Amazon eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owen95:

@Knight2200: Vet inte varför mitt inlägg togs bort. Kanske sågs som en diskussion? Sitter på ett 1070 idag så jag väntar på vad nästa generation har att erbjuda men annars tror jag inte man kommer kunna få ett 1080 så mycket billigare om man inte söker begagnat.

Du kanske skrev i fel tråd?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Du kanske skrev i fel tråd?

Det var ett "fynd" med länk och pris. Men jag antar att det togs bort då jag även inkluderade att butiken var helt ny.

Visa signatur

Laptop Lenovo Legion 5 - AMD Ryzen 7 5800H, Nvidia GeForce RTX 3070, 1TB SSD, 16 GB DDR4 RAM
Playstation 5 plain Disc edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Båda korten säljs av "Angie Crook Store" helt utan omdömen och verkar inte ha sålt något alls innan. En varningsflagg helt klart. Betalar ni genom Amazon lär ni ju få tillbaka pengarna men jag tror knappast det kommer skickas några kort. Säljaren kommer säkert försöka få folk att betala med Paypal utanför Amazon eller liknande.

Beställde ett kort. Väntar shipment

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpleonardo:

Är det någon som nappat på det här erbjudandet? Såg att många gillade det - och är själv intresserad då det droppat nära min "magiska gräns", 10 000 kr.

Om någon nappat, kan du/ni dela med dig av varför du/ni valde den här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Båda korten säljs av "Angie Crook Store" helt utan omdömen och verkar inte ha sålt något alls innan. En varningsflagg helt klart. Betalar ni genom Amazon lär ni ju få tillbaka pengarna men jag tror knappast det kommer skickas några kort. Säljaren kommer säkert försöka få folk att betala med Paypal utanför Amazon eller liknande.

Skrivet av xerno:

Beställde ett kort. Väntar shipment

Var nära på att beställa. Nu finns inget kort kvar, samt att jag inte hittar försäljaren på Amazon längre?

Hoppas du får kortet

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som nappat på det här erbjudandet? Såg att många gillade det - och är själv intresserad då det droppat nära min "magiska gräns", 10 000 kr.

Om någon nappat, kan du/ni dela med dig av varför du/ni valde den här?

https://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-oled55c7v(243241)_1_Normal_Large.jpg

Min gamle häck på 9 år fungerar förvisso ok (47" LG) men bilden är fruktansvärd, CCFL-bildrör, 12cm-tjock, när jag köpte den gav jag den 5 års livstid.. den har nu fått 8, det får räcka. Dessutom tar den 300w :/

LG'n har fått bra betyg och reviews, folk verkar nästan häpna när man läser prisjakt reviews. Det finns säkert någon Samsung LED som är bättre i samma prisintervall. men haft LG innan och vill ha LG igen, med senaste tekniken. Så ingen större motivering egentligen men än att den nu gick ner till "min" magiska gräns...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som nappat på det här erbjudandet? Såg att många gillade det - och är själv intresserad då det droppat nära min "magiska gräns", 10 000 kr.

Om någon nappat, kan du/ni dela med dig av varför du/ni valde den här?

https://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-oled55c7v(243241)_1_Normal_Large.jpg

Jag köpte TV:n på black friday, för 14k så har haft den ett halvår.
Väldigt bra bild generellt tycker jag. Det som störde mig initialt var att jag upplevde att det var lite ryckigt när jag såg sport.
Jag satt och lekte med inställningarna för dynamisk "vad det då heter" och försökte få till det utan någon större framgång. Läste även att det var något man fick acceptera på TV:n vilket inte alls kändes bra, att man skulle ha valt Sonyn istället.

Däremot har detta ändrats och jag upplever inte alls det på samma sätt längre.
Vet inte om lösningen var att få lite timmar i TV:n eller mer troligt att LG har förbättrat detta via Firmware updates. Det har nog kommit 5 eller så sedan jag köpte TV:n.
Smart-TV-funktionen är okej men det kommer inte just några nya appar eller uppdateringar. Jag kör mycket Viaplay och de har en app som fungerar bra. Youtube funkar väl ok också, annars är det mest dynga tyvärr. Spelar inte så stor roll för mig då jag Chromecast:ar det mesta.
Ljudet kan jag inte uttala mig om då jag kör allt via receiver vilket funkar okej.
Jag kan definitivt rekommendera TV:n, speciellt för priset. Tror inte alls att man hittar en LED som ger lika bra bild.
Några av fördelarna med OLED är svärta och betraktningsvinklar, där kan nog inte LED konkurrera. Åtminstone inte annat än de absolut värsta flaggskeppen och då är det andra pengar.

Permalänk
Skrivet av Amd81:

Jag köpte TV:n på black friday, för 14k så har haft den ett halvår.
Väldigt bra bild generellt tycker jag. Det som störde mig initialt var att jag upplevde att det var lite ryckigt när jag såg sport.
Jag satt och lekte med inställningarna för dynamisk "vad det då heter" och försökte få till det utan någon större framgång. Läste även att det var något man fick acceptera på TV:n vilket inte alls kändes bra, att man skulle ha valt Sonyn istället.

Däremot har detta ändrats och jag upplever inte alls det på samma sätt längre.
Vet inte om lösningen var att få lite timmar i TV:n eller mer troligt att LG har förbättrat detta via Firmware updates. Det har nog kommit 5 eller så sedan jag köpte TV:n.
Smart-TV-funktionen är okej men det kommer inte just några nya appar eller uppdateringar. Jag kör mycket Viaplay och de har en app som fungerar bra. Youtube funkar väl ok också, annars är det mest dynga tyvärr. Spelar inte så stor roll för mig då jag Chromecast:ar det mesta.
Ljudet kan jag inte uttala mig om då jag kör allt via receiver vilket funkar okej.
Jag kan definitivt rekommendera TV:n, speciellt för priset. Tror inte alls att man hittar en LED som ger lika bra bild.
Några av fördelarna med OLED är svärta och betraktningsvinklar, där kan nog inte LED konkurrera. Åtminstone inte annat än de absolut värsta flaggskeppen och då är det andra pengar.

Du har inte märkt av osynkat ljud? Det var tydligen ett problem för många.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Du har inte märkt av osynkat ljud? Det var tydligen ett problem för många.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte det, vet inte om det bara gäller om man kör ljudet från TVn? Inga sådana bekymmer för mig oavsett.

Permalänk
Medlem

Nu har MM LG OLED TV'n till samma pris men bli inte lurade av prisjakt, verkar som MM säljer C7 modellen, vilket är fine men så ni vet

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nu har MM LG OLED TV'n till samma pris men bli inte lurade av prisjakt, verkar som MM säljer C7 modellen, vilket är fine men så ni vet

De verkar sälja både C7 och B7...om det är någon egentlig skillnad mer än olika stativ har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

De verkar sälja både C7 och B7...om det är någon egentlig skillnad mer än olika stativ har jag ingen aning om.

Lite annorlunda ram och riktade högtalare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Lite annorlunda ram och riktade högtalare

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken har högtalare riktade framåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Vilken har högtalare riktade framåt?

Har för mej att c modellen har sina riktade snett neråt/framåt. B minns jag inte. Leta på Google hittar du nog svaret. Har för mej det finns en lång tråd om denna tv på minhembio.com forumet där det säkert också finns mera information.

EDIT: Kanske jag helt enkelt minns fel, hittar endast information om att ramen och foten skiljer sig. Har dock en klar minnesbild om att högtalarna skiljde sej i hänseendet att de var riktade lite olika. Finns en del info om att C kan spela Atmos men inte B, detta gäller dock endast B7A samt C7A, inte V versionen som säljs i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Blue Microphone Pro NiP gaming set (Yeti + Lola) - 1490kr
Det är alltså både mikrofon och headset, mikrofonen kostar 1000kr och headsettet kostar 2500kr separat. Man sparar alltså in 2000kr.

Erbjudandet är i sig väldigt bra. Där inget fel. Har själv lirat en del PUBG med Blue Lola lurar. Min erfarenhet säger att det är inga lurar man lirar fps med. Väldiga svårigheter att lokalisera ljud. skottsalvor, fotsteg etc. Allt mellan kl 10 och kl 2 låter som kl 12 om ni förstår vad jag menar. Komforten är undermålig minst sagt. Efter 20 min börjar man känna av lurarna, efter 30 kommer smärta och efter ca 40 minuters spelande blir dom outhärdliga att bära. Lurarna kan nog krossa meloner bannemej. Jag använder glasögon ska tilläggas.
Om någon annan lirat pangare med Lola-lurar så kommentera gärna ovanstående.

Permalänk
Medlem

https://www.datapryl.se/products/Komponenter/Grafikkort---PCI...

Datapryl har några GTX 1070 för 3999kr, billigaste på länge dock utan tillbehör bla bla bla....

Hittat även GTX 1080 för 4999kr!

https://www.datapryl.se/m4n?seid=etailer-product&prodid=46832...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Hajden85:

110$ rabatt på alla 1080 TI Elit på evga.com

Någon som har erfarenhet att beställa direkt från EVGA?
vad kostar frakt och liknande?
kunde inte hitta det på sidan.

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som att det kommer mycket erbjudanden på 1070 och 1080/Ti nu det senaste. Undra vad det kan bero på...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arowe17:

Spontant känns det som att det kommer mycket erbjudanden på 1070 och 1080/Ti nu det senaste. Undra vad det kan bero på...

Säkerhetshål kanske? Ta sig in via internet pinnen i hdmi sladden.

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

Någon som har erfarenhet att beställa direkt från EVGA?
vad kostar frakt och liknande?
kunde inte hitta det på sidan.

blir 829 dollar då, vilket är lika med 7100ish kr.. så du kan beställa från vilken svensk butik som helst och hitta det priset..

mitt tips för tråden:
https://www.komplett.se/product/891797/datorutrustning/pc-kom...

1 kvar på lager, 6249 kr för ett 1080 kort

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

blir 829 dollar då, vilket är lika med 7100ish kr.. så du kan beställa från vilken svensk butik som helst och hitta det priset..

1) blandar du inte ihop 1080 och 1080ti nu?
2) glöm inte moms

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

blir 829 dollar då, vilket är lika med 7100ish kr.. så du kan beställa från vilken svensk butik som helst och hitta det priset..

mitt tips för tråden:
https://www.komplett.se/product/891797/datorutrustning/pc-kom...

1 kvar på lager, 6249 kr för ett 1080 kort

naje, 1080 Ti ligger runt 9000 kr vad jag kan se. så att få det för 7100 är ju bra mycket billigare.

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

naje, 1080 Ti ligger runt 9000 kr vad jag kan se. så att få det för 7100 är ju bra mycket billigare.

Man riskerar väl att åka på tull + moms också. Så kan bli dyrt.

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Man riskerar väl att åka på tull + moms också. Så kan bli dyrt.

Det är ju sant, tänkte jag inte på. nä det blir nog ett avvaktande för min del.

Permalänk
Medlem

@fritiofsson: har för mig att dom har lager i tyskland så de kan väl inte bli nån jätte kostnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Samsung 860 EVO 500GB SSD

1190Kr inkl frakt på Komplett: https://www.komplett.se/product/975810/datorutrustning/lagrin...
Erbjudandet gäller t.o.m. 27 maj eller så länge lagret räcker!

Närmast på prisjakt: 1349Kr

Blev lite förvånad när du skrev inklusive frakt och att priset ligger på 1190 kr, men se där - 0 kr i fraktkostnad när man går in i kundkorgen. Jag trodde att Komplett hade slutat med fri frakt?

Hursomhelst, tack för ditt fynd - väldigt bra pris!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Blev lite förvånad när du skrev inklusive frakt och att priset ligger på 1190 kr, men se där - 0 kr i fraktkostnad när man går in i kundkorgen. Jag trodde att Komplett hade slutat med fri frakt?

Hursomhelst, tack för ditt fynd - väldigt bra pris!

@Icte

Hej.
Jag beställde en ochså och trodde de hade 49kr i frakt som vanligt men visade sig att frakten är 0kr.

Komplett har börjat med: FRI FRAKT på ordrar över 1000:-*
Vi gör det ännu enklare att handla på Komplett och erbjuder fri frakt på köp över 1000:-.

Det är ju trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

@Icte

Hej.
Jag beställde en ochså och trodde de hade 49kr i frakt som vanligt men visade sig att frakten är 0kr.

Komplett har börjat med: FRI FRAKT på ordrar över 1000:-*
Vi gör det ännu enklare att handla på Komplett och erbjuder fri frakt på köp över 1000:-.

Det är ju trevligt

Ahh, en vecka för sent Hade två ordrar över 1000 kr vardera som jag beställde i slutet av förra veckan, 49 kr/order. Surt, men bra att de börjat med fri frakt igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII