Sweclockers: "Webbplatsen kan inte nås"

Permalänk
Legendarisk

@Anaii: Tack.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering från mig. Jag har testat lite mer med chrome och jag får (men mer sällan nu) fortfarande timeouts i chrome. I firefox har jag fått det en gång, men då fick jag timeout out på hembio forum strax efter också, så det var nog något tillfälligt med min uppkoppling.
Jag får lägga till att jag har testat många gånger innan med firefox (nya versionen med) och det har gett timeout lika ofta som chrome. Nu verkar det som den nya firefox funkar mycket bättre än chrome här. Har testat sweclockers väldigt mycket senaste dagarna.
Det är skönt att kunna läsa sweclockers igen. Och nya firefox känns väldigt trevlig, blir nog kvar i den ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Tack @RogerL, har svarat i PM också. Som jag skrev där så tillhör din adress en rymd som används för Carrier-grade NAT (Reserved IP addresses). Har pratat med andra med Bahnhof som inte har problem, men då har det varit en vanlig publik adress, så funderar på om det kan vara en gemensam nämnare...

@ågren, @RaZman, @Kevlarheart, @stege99, @Alumax, @hnkl: Ligger den adress ni får från Bahnhof inom intervallet 100.64.0.0 – 100.127.255.255? Observera att det här måste kontrolleras i routern, eller den dator som är ansluten mot jacket, inte Google eller liknande.

Inom det spannet, yes.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Legendarisk

@RaZman: Tack. Har du fortfarande problem att ladda sidan med?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@RaZman: Tack. Har du fortfarande problem att ladda sidan med?

Japp, hände ironiskt nog precis när jag postade förra kommentaren.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Legendarisk

@RaZman: Aj då. Tack för återkoppling i.a.f., hoppas att vi kan hitta orsaken till det här.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk

Update: Har varit i kontakt med Bahnhof igen och de har testat en del i sin ände, men de har tyvärr inte lyckats återskapa problemet heller och vill fortfarande om möjligt komma i kontakt med fler kunder för att felsöka deras anslutningar direkt.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

För mig är det helt ett webbläsar problem nu, i Firefox har det funkat nu helt utan problem. Men i chrome verkar det vara lika däligt som förut nu igen. Så kan nog vara något som är svårt att felsöka på avstånd. Jag har förresten 3 datorer och problemen är likadana på alla 3.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Tack @RogerL, har svarat i PM också. Som jag skrev där så tillhör din adress en rymd som används för Carrier-grade NAT (Reserved IP addresses). Har pratat med andra med Bahnhof som inte har problem, men då har det varit en vanlig publik adress, så funderar på om det kan vara en gemensam nämnare...

@ågren, @RaZman, @Kevlarheart, @stege99, @Alumax, @hnkl: Ligger den adress ni får från Bahnhof inom intervallet 100.64.0.0 – 100.127.255.255? Observera att det här måste kontrolleras i routern, eller den dator som är ansluten mot jacket, inte Google eller liknande.

Jag ligger också inom samma IP spann. Händer bara på HTTPS, funkar fint på HTTP.
Får testa nya Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Jag ligger också inom samma IP spann. Händer bara på HTTPS, funkar fint på HTTP.
Får testa nya Firefox.

Intressant och se om nån annan får det att funka bättre i firefox. Men det är ju konstigt om en webbläsare skulle fungera bättre, och samtidigt alla som har problem har bahnhof.
Testade edge nu med, som jag aldrig använder normalt, och den hängde sig också..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Har samma problem som de övriga. Bahnhof och Chrome. Händer hela tiden när jag ska ladda en swecsida. Inga problem någon annanstans.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Även jag har problem att ladda sweklockers via wi-fi/mobil iphone 6,någon som hittat någon lösning?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Avstängd

Får vi någon lösning på detta med Bahnhof och er sajt någon gång ? Hur kan det rimligen enbart vara problem med en enda sajt ? Det måste ju isåfall vara något som NI på sweclockers gör och inte bahnhof.

Det har pågått rätt länge nu!

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problem också med Bahnhof, problem att nå sweclockers, inet och onlinepizza, fick sidan kan inte visas i tid och otid. Alla andra hemsidor fungerar galant! Som någon skrev tidigare så bad jag dem att ge mig ett riktigt IP-nummer istället för att vara kopplad via deras CGN så löste sig problemet ! Testa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Hedersmedlem

Update: är på nytt i full dialog med Bahnhof om felsökning kring detta. Vi är en teori på spåret men behöver fortfarande undersökas mer.

Fortsätt gärna kommentera när ni har problem och eventuella lösningar, tex får flera gärna prova förslaget @Mson gavn och återkomma med resultat, sånt hjälper oss också till en permanent lösning från vår sida.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klorixx:

Update: är på nytt i full dialog med Bahnhof om felsökning kring detta. Vi är en teori på spåret men behöver fortfarande undersökas mer.

Fortsätt gärna kommentera när ni har problem och eventuella lösningar, tex får flera gärna prova förslaget @Mson gavn och återkomma med resultat, sånt hjälper oss också till en permanent lösning från vår sida.

Byte till publik verkar ha löst problemet. Jag vet inte riktigt vad man ska säga egentligen, Bahnhof kör alltså med en buggig CG-NAT lösning.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Tack @RogerL, har svarat i PM också. Som jag skrev där så tillhör din adress en rymd som används för Carrier-grade NAT (Reserved IP addresses). Har pratat med andra med Bahnhof som inte har problem, men då har det varit en vanlig publik adress, så funderar på om det kan vara en gemensam nämnare...

@ågren, @RaZman, @Kevlarheart, @stege99, @Alumax, @hnkl: Ligger den adress ni får från Bahnhof inom intervallet 100.64.0.0 – 100.127.255.255? Observera att det här måste kontrolleras i routern, eller den dator som är ansluten mot jacket, inte Google eller liknande.

Skönt att det inte bara är jag som har detta problemet. Trodde det var min Amplifi HD som var grundorsaken. Har en IP-adress inom den intervallen från Bahnhof.

Edit: Självklart att man får anslutningsproblem när man skulle posta detta svaret...

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Problemet finns fortfarande kvar. Ja, jag har ipnummer inom den rangen.
Det konstiga är ju att det ENBART är SweClockers av ALLA sidor jag någonsin besöker som har det här problemet.
Får väl beställa ett gäng publika ipadresser istället.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem. Vad jag märkt av är det endast sweclockers som krånglar och det är inte lite. Får ladda om sidan flera gånger för att komma in på nyheter och forumtrådar. Vissa dagar så ger jag bara upp och struntar i swec för att det går bara inte.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför det funkar med firefox för mig, skickar den ut något annat anrop till webbplatsen. Eller laddar på ett annat sätt. Det funkar fortfarande inte för mig med chrome, men firefox har fortsatt att fungera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har också bahnhof och detta strular för mig med, får refresha hela tiden för att ens kunna komma vidare. Drygt är det minst sagt..

Visa signatur

Intel Core i5 8600k, Asus Strix Z370-E Gaming, Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz, Corsair H80, ASUS GeForce GTX 1070 ROG STRIX, NXZT H440

Permalänk
Hedersmedlem

@adzer, @RogerL och @DaDeY
Ledsen för ett sent svar. Jag har öppen dialog med bahnhof som gång på gång säger att dom tittar på problemet och jobbar på en lösning.

Har ni möjlighet att kolla och bekräfta om ni ligger inom detta ip range så hjälper ni mig att kartlägga detta vidare: 100.64.0.0 – 100.127.255.255
(ni behöver inte skriva ut hela er ip adress)
Kom ihåg att ni måste kolla ip't ni får från leverantören, dvs direkt i routern.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

@Klorixx: Japp jag ligger där emellan.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k, Asus Strix Z370-E Gaming, Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz, Corsair H80, ASUS GeForce GTX 1070 ROG STRIX, NXZT H440

Permalänk
Medlem

@klorixx ja 100.125.*.*
men som sagt problemen finns hela tiden i google chrome och microsoft edge bara, men ALDRIG problem att ladda i firefox. (inte testat någon annan läsare)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Tack för återkoppling.
Jag tar informationen vidare till Bahnhof och hoppas på att vi kan komma fram till en lösning så snart som möjligt.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Var nyligen i kontakt med Bahnhof gällande gällande att nätet låg nere överhuvudtaget.
Passade då på att byta till publik ip och det verkar ha fixat biffen.

Permalänk

Samma problem här, och IP i samma range. Jag har varit i kontakt med Bahnhofs support i de senaste månaderna utan lösning och kommer antagligen byta ISP tyvärr.

Permalänk
Medlem

@lord_moggo: Beställ en publik IP, det kan du göra via Mina sidor om du inte orkar vänta på supporten hos Bahnhof..
Då kommer du utanför denna range med (troligen ett IP som börjar på 155).
Jag har haft det i ett par veckor nu och problemen är äntligen borta.

Permalänk
Skrivet av stege99:

@lord_moggo: Beställ en publik IP, det kan du göra via Mina sidor om du inte orkar vänta på supporten hos Bahnhof..
Då kommer du utanför denna range med (troligen ett IP som börjar på 155).
Jag har haft det i ett par veckor nu och problemen är äntligen borta.

Har haft det i ett par år så jag har inte trott att det var hela problemet, men de kanske dragit tillbaka det av någon anledning?