Stalker 2 under utveckling – lanseras 2021

Stalker 2 under utveckling – lanseras 2021

Skaparna av Stalker-serien bekräftar att en ny del i denna är under utveckling, och att den planeras att släppas år 2021.

Läs hela artikeln här

Mycket av STALKER's höga inlevelse var ljus och ljudmotorn från x-ray spelmotorn. Något som Unreal Engine inte är kapabel att återskapa.

Kommer magin försvinna med ett spelmotorbyte?

Jaaaa!!

Dom har mycket att leva upp till dock...

Skrivet av str8forthakill:

Mycket av STALKER's höga inlevelse var ljus och ljudmotorn från x-ray spelmotorn. Något som Unreal Engine inte är kapabel att återskapa.

Kommer magin försvinna med ett spelmotorbyte?

Ehm what? Jo har man kunskap kan man göra bra mycket snyggare grejer i Unreal Engine, problemet är alla utvecklare som inte har kunskapen som krävs riktigt. Kolla bara på typ Squad...

Skrivet av str8forthakill:

Mycket av STALKER's höga inlevelse var ljus och ljudmotorn från x-ray spelmotorn. Något som Unreal Engine inte är kapabel att återskapa.

Kommer magin försvinna med ett spelmotorbyte?

Knappast ett problem, det som STALKER hade i form av ljus var just skuggor och godrays som gjorde det speciellt. Något som idag är vanligt i nästan alla spel. Inte ett problem att återskapa i Unreal Engine. Tror faktiskt inte det skulle vara något problem att återskapa något från dom gamla STALKER spelen i en modern motor, ja kanske lite svårt att få till fötter i storleken 190.

Älskar stalker-spelen men herregud vilka buggar det fanns i dem, speciellt i Stalker Clear Sky. Pajade hela spelet när man hade lirat halvvägs.

Nice!
Cheeki breeki!

Oh, kan bli bra!

Skrivet av SirMacke:

Nice!
Cheeki breeki!

Japp, "chicki bricki dum cat" och "bajoschiobrall", som de brukade säga i Stalker :D.
Längtar mycket efter det här. Få spel som kan mäta sig med atmosfären i Stalker.

Skrivet av Elghinnarisa:

Knappast ett problem, det som STALKER hade i form av ljus var just skuggor och godrays som gjorde det speciellt. Något som idag är vanligt i nästan alla spel. Inte ett problem att återskapa i Unreal Engine. Tror faktiskt inte det skulle vara något problem att återskapa något från dom gamla STALKER spelen i en modern motor, ja kanske lite svårt att få till fötter i storleken 190.

Stalker hade en speciell känsla som jag aldrig har stött på i något annat spel och motorn hade definitivt en inverkan.
Unreal motorn har blivit bättre, men under förra konsol generationen var UG3 den fulaste motorn på hela marknaden, UT3 och gears of war får jag sura uppstötningar av.
På UG3 hade iallafall Stalker i princip varit en omöjlig uppgift och frågan är om situationen är bättre idag.
Kan inget om spelutveckling men under UG3 syntes det från andra sidan jordklotet när ett spel använda unreal motorn och då inte bara för att texturerna tog en vecka på sig att dyka upp.

Hoppas på det bästa, men jag hade valt cryengine.

Skrivet av JesperT:

Japp, "chicki bricki dum cat" och "bajoschiobrall", som de brukade säga i Stalker :D.
Längtar mycket efter det här. Få spel som kan mäta sig med atmosfären i Stalker.

*hör grymtanden och fotsteg komma närmare bakom* vänder sig om, inget. *Lost to the zone*

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ramlösa:

Stalker hade en speciell känsla som jag aldrig har stött på i något annat spel och motorn hade definitivt en inverkan.
Unreal motorn har blivit bättre, men under förra konsol generationen var UG3 den fulaste motorn på hela marknaden, UT3 och gears of war får jag sura uppstötningar av.
På UG3 hade iallafall Stalker i princip varit en omöjlig uppgift och frågan är om situationen är bättre idag.
Kan inget om spelutveckling men under UG3 syntes det från andra sidan jordklotet när ett spel använda unreal motorn och då inte bara för att texturerna tog en vecka på sig att dyka upp.

Hoppas på det bästa, men jag hade valt cryengine.

Du förstår nog inte riktigt hur det fungerar... Cryengine har fantastiskt "default" ljus där man inte behöver lägga någon tid på att få det se snyggt ut speciellt inte med lite terräng och buskar träd. Öppnar du UE4 och drar ut en lampa klart ljuset är dåligt.

Om du kollar vad folk lyckas göra med UE4 som faktiskt har koll på ljus/textures/shaders så ser det betydligt mycket bättre ut än vad gamla Stalker gör.

https://www.youtube.com/watch?v=FzoY062kY1s
https://www.youtube.com/watch?v=FsVzqBPtR2c

Kan tipsa om https://80.lv/ dom har väldigt bra artiklar om ue4 miljöer.
https://80.lv/articles/interior-production-for-games-in-ue4/
https://80.lv/articles/snowy-landscape-production-in-ue4/

Spana även in spelet Hellblade som är gjort i UE4 är väll ett av dom få spelen so far som lyckats bra imo. Finns sjukt många indie spel där utvecklarna inte har tid/kunskap/råd att fixa bra ljus.

Äntligen! Hoppas den blir bra. Cossacks 3 = Cossacks 1 så om de håller samma bana är jag nöjd fanboyen jag är

Skickades från m.sweclockers.com

JAAAA! Äntligen! Eller ja om 3 år, men endå underbart

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ramlösa:

Stalker hade en speciell känsla som jag aldrig har stött på i något annat spel och motorn hade definitivt en inverkan.
Unreal motorn har blivit bättre, men under förra konsol generationen var UG3 den fulaste motorn på hela marknaden, UT3 och gears of war får jag sura uppstötningar av.
På UG3 hade iallafall Stalker i princip varit en omöjlig uppgift och frågan är om situationen är bättre idag.
Kan inget om spelutveckling men under UG3 syntes det från andra sidan jordklotet när ett spel använda unreal motorn och då inte bara för att texturerna tog en vecka på sig att dyka upp.

Hoppas på det bästa, men jag hade valt cryengine.

Har du spelat The Vanishing of Ethan Carter? UE3 (UE4 i redux), var ett tag sen jag spela men om minnet inte sviker mig så var det väldigt snyggt och hade väldigt bra atmosfär.

https://www.youtube.com/watch?v=dwe6UFGvCS4

Stalker är nog de enda single player spelen jag spelar igenom med någorlunda jämna mellanrum. Om du inte har spelat dem:
Stalker Shadow of Chernobyl + Autum Aurora (mod)
Hoppa över 2:an (spela den sist om du älskade de två andra, den är tyvärr inte riktigt lika bra som de andra två)
Stalker Call of Pripyat och Misery, om du gillar en utmaning och har tålamod. Annars finns det många bra moddar både på modb.com och nexusmods. Kanske http://www.moddb.com/mods/abr-mod till att börja med för uppdaterad grafik och vanilla gameplay?

Underbart med Stalker 2, tänkt försöka mig på Misery modden som apetizer.

YES YES YES YES YEEEEEEEZZZZZZ CHEEEKI BRIKI I V DANKE!
F*n vad helt besinninglöst jättebra.

Senast redigerat 2018-05-16 23:35

Underbart! Spelade igenom första för kanske 1 år sedan med grafik/bugg mods.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Lan:

Underbart med Stalker 2, tänkt försöka mig på Misery modden som apetizer.

Första gången? Jag är avundsjuk. Här är forumen, även om du har en best till maskin kan det vara en ide att optimera inställningarna. Oldschool. http://www.moddb.com/mods/stalker-misery/forum

@Conditioned: Tackar, har sparat lite på Misery modden tills jag ville köra något riktigt svårt.

GRANADA!

Äntligen, detta har man väntat länge på att höra sedan tidigt i Cossacks 3 utvecklingen där de teasade att vinsten skulle gå till Ev. Stalker uppföljare ^^

Får vi bara hoppas att det inte blir en sådan Hype flopp som ex de nya Battlefront spelen...

Senast redigerat 2018-05-17 18:16: Skrivfel

Nice!

Krigs spel hallå behöver vi verkligen det ser det inte redan jävligt nog ut här på jorden!

Skickades från m.sweclockers.com

Blir nog kanon! Spelade nyligen igenom Pipyat igen. Fortfarande helt okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon270561:

Krigs spel hallå behöver vi verkligen det ser det inte redan jävligt nog ut här på jorden!

Skickades från m.sweclockers.com

Whaaaaaaat!!!

2021!?! VEM VET OM MAN ENS LEEEEVER DÅ?!!???! 😫😫😫

Skickades från m.sweclockers.com