Hörlurar till PC (Trådlösa) utan mic!

Permalänk
Medlem

Hörlurar till PC (Trådlösa) utan mic!

Jag har nu skaffat en extern mic och tänker hoppa in i att skaffa hörlurar som verkligen prioriterar ljudkvalitet istället för discolampor på huvudet samt design.

Jag vill ha råd gällande schyssta trådlösa hörlurar och mic är såklart inget krav, kan tänka mig att tillverkaren kan satsa mer på självaste ljudet i lurarna om de inte rustar med mikrofon.

Det har lutat åt Sennheiser RS 185, har dock bara varit lite oklart på om de fungerar bra till och spela med, då jag kör mycket fps.
Då många säger att gaminganpassade hörlurar ska ha bättre karaktär när det kommer till surroundljud (vad vet jag).

Vart tror ni jag skulle få ut mest ljud för pengarna, Steelseries nya Arctis Pro Wireless, eller sennheiser rs 185?
Skulle verkligen uppskatta tips, sitter fast i min lilla dilemma här.

Permalänk
Medlem

Sennheiser alla gånger. Nu har jag inte prövat varken RS185 (men varit inne på att köpa dem jag med) eller Arctis, men även om både Sennheiser och Steelseries säljer mycket pga varumärket så ligger Sennheiser på en bra mycket högre nivå generellt imo.

Permalänk
Medlem

Måste det vara trådlösa lurar? Vad är ungefärlig budget?

Använder mig av ett par Sennheiser 373, vilka jag gav 2000kr för när jag köpte dom.
Helt klart de bästa hörlurarna jag haft när det kommer till fokus på gaming.
Självklart går det inte jämföra med en bra fristående mikrofon, men ljudmässigt är det 10/10.
Spelar allt möjligt och dom har aldrig svikit hittills.

Värt att nämna är dock att dem saknar lite tyngre bas, har ett par Sennheiser Momentum 2 (trådlösa) på jobbet jag använder uteslutande till musiklyssning. Ljudet i dessa är helt klart bättre än i modellen ovanför.

Men samtidigt.. jag har även ett par Sennheiser HD 700 hemma för musiklyssnande, och dom är såklart bättre än allihopa... Både när det kommer till musik men även spelande.

Kortfattat.. det hela faller på vad för funktioner du kräver men framförallt budget.

Permalänk
Medlem

Budgeten är max 3500
Ja trådlösa helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Budgeten är max 3500
Ja trådlösa helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Får jag fråga vilken extern mic du har köpt? Jag är själv i samma tankar som dig, ungefär samma budget, dock har jag inte införskaffat mig en bra extern mic än. Tänkte följa tråden du har skapat och se vad som rekommenderas

Permalänk
Medlem

https://www.indiegogo.com/projects/mobius-immersive-cinematic...

Om det nu tvunget måste vara trådlösa hörlurar.
Har inte lyssnat på dessa men med tanke på vad audeze normalt producerar så bör även dessa vara helt ok.

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

Får jag fråga vilken extern mic du har köpt? Jag är själv i samma tankar som dig, ungefär samma budget, dock har jag inte införskaffat mig en bra extern mic än. Tänkte följa tråden du har skapat och se vad som rekommenderas

Jag köpte Razer Seirén pro för 597:- hos Elgiganten på utförsäljning.
Trots kraftigt prisnedsatt, så vill jag hoppa ut från fönstret med tanke på att du absolut inte kan reducera bakgrundsljudet.
Var enda lilla detalj du gör hörs...

Permalänk
Medlem

@Ryssfemma: Sitter i ungefär samma sits som du!
Mitt trådlösa headset har börjat strula så tänkte byta till trådlösa lurar + extern mic.
Funderar också RS 185 + Röde/Blue mic + stativ.

Köpte du dem och isf hur är de?

Visa signatur

/ponte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag köpte Razer Seirén pro för 597:- hos Elgiganten på utförsäljning.
Trots kraftigt prisnedsatt, så vill jag hoppa ut från fönstret med tanke på att du absolut inte kan reducera bakgrundsljudet.
Var enda lilla detalj du gör hörs...

Låg gain och nära munnen brukar ju vara en bra början. Annars kan du använda dig av en programvara som t.ex Reaper och ställa in så den gör så inte så mycket bakgrundsljud hörs. Guider finns: http://streamersquare.com/guide-reaper-better-microphone-audi...