Bless online (Early Acces på Steam)

Permalänk
Medlem

Bless online (Early Acces på Steam)

Varför finns det ingen tråd om detta?!?!?
Skall ju släppas nu i Maj!

Vilka mer är hypade?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag är lite intresserad av det.
Ska bli intressant om de blir EA idag (11/5)

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vart intresserad från början, men desto mer jag läser om företaget bakom så svalnar det lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtreeem:

Vart intresserad från början, men desto mer jag läser om företaget bakom så svalnar det lite

Som jag har förstått det så är det inte samma företag som ger ut spelet denna gång. Utan dom gör det ”själva” därav alla utlovande om inget p2w

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag är lite intresserad av det.
Ska bli intressant om de blir EA idag (11/5)

Jag tror vi får ett datum och ett pris idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Moderator
Forumledare

Den 30/5 10:00 am PDT vilket borde vara kl 19 för oss(?), är det dags för EA

Försäljningen av founders pack börjar den 28:e vid samma tid och då kan man tjuvstarta redan den 28:e

Priserna börjar på 29.99$ vilket brukar översättas till 29.99€ för oss

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Finns det något som sticker ut med det jämfört med andra spel i genren? Det verkar se ut exakt som 49 andra MMO:s som släppts under de senaste tio åren.

Har kollat en del Youtube-videor, men inget som tagits upp verkar särskilt nyskapande. Försöker inte vara dryg, förstår bara inte vad som är lockande

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Fan vad besviken jag blev läste totalt fel å tyckte det stod Bass online o tänkte fan va gött me en ny Fiske sim.

sen kollade jag steamsidan och bara kände meh... yet another WoW wannabe.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ren skit, ser ut som alla andra "kines" mmo med inget särskilt att erbjuda samt som dör ut efter 1 månad helt alltså inget som håller i längden.

Gör om gör rätt!

Permalänk
Medlem

Kollade några videos på youtube och som andra skriver, vad är skillnaden på detta och alla andra MMOs som ser identiska ut? Hittade ingenting "nytt" när jag kollade upp spelet.
Kommer för många asiatiska kloner

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Ren skit, ser ut som alla andra "kines" mmo med inget särskilt att erbjuda samt som dör ut efter 1 månad helt alltså inget som håller i längden.

Gör om gör rätt!

Du måste ha spenderat många sekunder med att läsa på om spelet va?
Kul att du nämner ”gör om gör rätt” då det är bokstavligttalat exakt det dom gjort. Lol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Som jag har förstått det så är det inte samma företag som ger ut spelet denna gång. Utan dom gör det ”själva” därav alla utlovande om inget p2w

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju dock så alla sagt till en början för att locka folk. Sen smyger dom in lite saker här och lite saker där och vips så finns alla möjliga fula mikrotransaktioner å göra.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Det är ju dock så alla sagt till en början för att locka folk. Sen smyger dom in lite saker här och lite saker där och vips så finns alla möjliga fula mikrotransaktioner å göra.

Mvh

Vad jag vet har jag aldrig sett ett företag bokstavligt talat i skriftligform skrivit ut att dom lovar inge p2w. Har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Vad jag vet har jag aldrig sett ett företag bokstavligt talat i skriftligform skrivit ut att dom lovar inge p2w. Har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Läs om läs rätt! Eftersom dom flesta utvecklare vet att majoriteten faktiskt hatar all pay to win så "lovar" dom ju det när ett spel släpps för att locka folk. Sen när intresset svalnar så börjar dom sakta men säkert föra in det på ett eller annat sätt. Det är så alla MMO's funkat senaste what 5-6 åren?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Kommer spela bara för att jag inte har nått annat att lira
Mmorpg scenen är så ursvulten just nu.
Kommer lira med några polare från tidigare mmos så om någon vill haka på så säg bara till.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Kommer spela bara för att jag inte har nått annat att lira
Mmorpg scenen är så ursvulten just nu.
Kommer lira med några polare från tidigare mmos så om någon vill haka på så säg bara till.

Spelade du LOTRO för många år sen med detta namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Flyttade de fram EA till den 30e?
Var helt säker på att det skulle komma på fredag... *ledsen gubbe*

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

jag är hyped!

kommer köpa founders pack

släpps 30:e men om man har founders pack så är det tillgängligt 2 dagar tidigare

Permalänk
Avstängd

Spelade i 1-2 timmar igår innan jag tryckte på refund knappen i Steam, det var hyffsat kul men ändå för dåligt för ett spel som varit släppt så pass länge som 2 år sedan. Då syftar jag främst på klient side optimering. Sitter man på en i8700k och ett 1080 så ska det här spelet flyta på, finns inget försvar såsom "jo men spelet är ju early access i vår region" LOL!

Att servrarna inte pallade med generellt är försvarbart, men att spelet är o optimerat på klientsidan efter att spelet varit ute så här länge är oförsvarbart..

Lycka till med 100vs100 PvP som personligen var dragkraften för min del.

Men det märks verkligen hur utsvulten man är efter ett nytt bra MMO både personligen och andra spelare :-), synd att det här inte var det man såg fram emot heller.

Att spelet failat i 3 regioner innan EU/NA släppet väcker även det varningssignaler.

Permalänk
Medlem

Har kikat på lite streams samt videos på detta och det verkar som en ren soppa av buggar, dålig optimering och otroligt dålig översättning. Dessutom rent innehållsmässigt så har det inte mycket att komma med i diversitet gentemot exempelvis Black Desert.

Ger ungefär samma känsla som de allra första konsolportarna till pc.

Blev besviken då jag inte haft något MMO att spela på väldigt, väldigt länge nu. Men det känns så gott som omöjligt att motivera ett köp av detta. Den enda, väldigt lilla, motivationen jag kan hitta är att utvecklarna gått ut med att spelet inte kommer följa någon pay-to-win modell. Men det sa BD's utvecklare också till en början så, mweh.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Du måste ha spenderat många sekunder med att läsa på om spelet va?
Kul att du nämner ”gör om gör rätt” då det är bokstavligttalat exakt det dom gjort. Lol

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det dom gjort som gör detta spelet bättre än alla andra MMOs då?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett återköp.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag gjorde ett återköp.

Jo precis.

Det var ju ett bra spel detta, @BadNewsBrod

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.