Äldre utgåvor av Need for Speed (köpa digitalt)

Permalänk
Medlem

Äldre utgåvor av Need for Speed (köpa digitalt)

Som rubriken säger undrar jag om det finns någon digital plattform att köpa äldre need for speed spel? letar efter underground, underground 2, most wanted och carbon samt äldre titlar men hittar bara genom Origin Undercover och framåt vilket inte intresserar mig alls och vill helst inte ladda ner det olagligt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Som rubriken säger undrar jag om det finns någon digital plattform att köpa äldre need for speed spel?

Dessa spel har väl aldrig sålts digitalt utan endast på skiva? Därav att det inte går att hitta.

Nyckeln var ju endast till för att installera, inte för att aktivera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SneakyCandy:

Dessa spel har väl aldrig sålts digitalt utan endast på skiva? Därav att det inte går att hitta.

Nyckeln var ju endast till för att installera, inte för att aktivera.

Jo precis, kollat på GOG men finns inget där alls och EA har ju t.ex. lanserat äldre Command & Conquer spel genom Origin men att hoppas på äldre versioner av need for speed till digital nerladdning kanske är för mycket

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Några av dom äldre finns som abandonware om du vill gå den vägen , har inte testat själv , bara konstaterat att dom finns.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

S.k. abandonware är en gråzon och faller därmed under §7 i forumreglerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Need for Speed!

Hej!
Här har du en länk hos tradera. Som kan vara intressant för dig
https://www.tradera.com/item/301107/301480390/need-for-speed-...

P.s ifall du ej hittar dem som digitala utgåvor!

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Jo precis, kollat på GOG men finns inget där alls och EA har ju t.ex. lanserat äldre Command &
Conquer spel genom Origin men att hoppas på äldre versioner av need for speed till digital
nerladdning kanske är för mycket

Jag läste på GOG (tror jag det var) att det troligen handlade om licenser för innehållet (bilarna) och
att för många av de äldre NFS-spelen har licenserna gått ut. EA skulle alltså behöva förnya
licenserna till ganska stora pengar. Spelen bygger ju på riktiga bilmodeller och eftersom de
är registrerade varumärken tillhörande respektive tillverkare får EA betala för att använda dem.

Jag antar att EA anser att det inte är värt att lägga ut de pengarna på 15-20 år gamla
spel som inte kommer att tjäna in den kostnaden.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Jag läste på GOG (tror jag det var) att det troligen handlade om licenser för innehållet (bilarna) och
att för många av de äldre NFS-spelen har licenserna gått ut. EA skulle alltså behöva förnya
licenserna till ganska stora pengar. Spelen bygger ju på riktiga bilmodeller och eftersom de
är registrerade varumärken tillhörande respektive tillverkare.

Jag antar att EA anser att det inte är värt att lägga ut de pengarna på 15-20 år gamla
spel som inte kommer att tjäna in den kostnaden.

Aha, tråkigt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte kan köpa klassiska Need For Speed spel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Sitter på tre guldkorn. (nåja, hot pursit 2 har alltid kraschat av någon anledning). Men övriga två är NFS porsche 2000 samt NFS underground 2. Jävlar vad roliga dom är. Ingen verklig bilkänsla men riktigt roliga fortfarande, och acceptabel grafik! Rekommenderas starkt!

Permalänk
Avstängd

om det inte går att köpa så går det ju att lösa på annat sätt, inget jag rekommenderar såklart

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Sitter på tre guldkorn. (nåja, hot pursit 2 har alltid kraschat av någon anledning). Men övriga
två är NFS porsche 2000 samt NFS underground 2. Jävlar vad roliga dom är. Ingen verklig
bilkänsla men riktigt roliga fortfarande, och acceptabel grafik! Rekommenderas starkt!

Ja, jag har NFS2, NFS4 (Road challenge/High Stakes) och NFS Porsche Unleashed.
Det sistnämnda är riktigt kul men det är säkert 10 år sedan jag spelade det. Det enda
som är synd är att det inte gick att spela om uppdragen/utmaningarna.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

@Oliver91

Är det viktigt att det är digital nedladdning? Annars har jag en del av NFS-spelen du nämner, och säkert några till, på skiva.

Dessa är inte i något samlarskick (då manual, fodral, kartong etc saknas...jag har bara originalskivor och eventuella serienummer/aktiveringskoder) men om du bara är ute efter att spela dem så kanske det funkar!?.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenneth61:

Hej!
Här har du en länk hos tradera. Som kan vara intressant för dig
https://www.tradera.com/item/301107/301480390/need-for-speed-...

P.s ifall du ej hittar dem som digitala utgåvor!

Jag äger en del NFS spel på CD men äger ingen CD läsare längre och tror inte dem startar särskilt väl på windows 10, vill ha en lösning likt GOG där de finns för digitalt köp där spelen patchats att fungera på nyare versioner av windows

Skrivet av Skrotnisse92:

Sitter på tre guldkorn. (nåja, hot pursit 2 har alltid kraschat av någon anledning). Men övriga två är NFS porsche 2000 samt NFS underground 2. Jävlar vad roliga dom är. Ingen verklig bilkänsla men riktigt roliga fortfarande, och acceptabel grafik! Rekommenderas starkt!

Håller med, enkla och roliga bilspel utan massa trams.

Skrivet av PeCe:

@Oliver91

Är det viktigt att det är digital nedladdning? Annars har jag en del av NFS-spelen du nämner, och säkert några till, på skiva.

Dessa är inte i något samlarskick (då manual, fodral, kartong etc saknas...jag har bara originalskivor och eventuella serienummer/aktiveringskoder) men om du bara är ute efter att spela dem så kanske det funkar!?.

Jag har en del jag med men vill inte köpa mig en dvd läsare bara för att kanske få igång ett par gamla spel som inte fungerar på nyare versioner av windows, letar efter en lösning likt GOG där spelen har patchats att fungera med nyare versioner av windows samt finns att köpa digitalt i ett digitalt spelbibliotek.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Oliver91:

Håller med, enkla och roliga bilspel utan massa trams.

NFSU definierar ju genren bilspel med trams. Neon och kjolpaket för att komma vidare, liksom. Underhållande? Trots det, ja. Hyfsat soundtrack också.

Har en kopia av NFSU2 som jag försöker mig på lite då och då, men det kraschar lite på måfå med moderna system.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Vore jävligt kul att spela igenom most wanted igen! Verkar ju inte helt lätt tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Porsche 2000 var ju en katastrof. Inget du vill ha kan jag säga. Styrningen var ju en katastrof. Hamnade där skräp ska vara eller om jag gav bort skiten (minns inte)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kenneth61:

Hej!
Här har du en länk hos tradera. Som kan vara intressant för dig
https://www.tradera.com/item/301107/301480390/need-for-speed-...

P.s ifall du ej hittar dem som digitala utgåvor!

Satan i gatan så fräscht !!

Många timmar man lagt i tex underground....
Och fortfarande inplastat - he sexigt är inte det ??? Woooohoo!!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag äger en del NFS spel på CD men äger ingen CD läsare längre och tror inte dem startar särskilt väl på windows 10, vill ha en lösning likt GOG där de finns för digitalt köp där spelen patchats att fungera på nyare versioner av windows

Håller med, enkla och roliga bilspel utan massa trams.

Jag har en del jag med men vill inte köpa mig en dvd läsare bara för att kanske få igång ett par gamla spel som inte fungerar på nyare versioner av windows, letar efter en lösning likt GOG där spelen har patchats att fungera med nyare versioner av windows samt finns att köpa digitalt i ett digitalt spelbibliotek.

Vill minnas att underground 2 rullar på windows 10 iaf. Porsche + underground 2 rullar garanterat på windows 7..

Edit: Jag har en gammal delldator från typ 08 som jag brukar koppla in ibland när man ska spela gamla godingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

NFSU definierar ju genren bilspel med trams. Neon och kjolpaket för att komma vidare, liksom. Underhållande? Trots det, ja. Hyfsat soundtrack också.

Har en kopia av NFSU2 som jag försöker mig på lite då och då, men det kraschar lite på måfå med moderna system.

Det är ju tillval iallafall, genom underground och underground 2 har jag alltid kört mazda mx-5 eller rx-7 där jag kört stilrent rakt igenom med allt svart och så lite neon och sådant trams som möjligt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Vill minnas att underground 2 rullar på windows 10 iaf. Porsche + underground 2 rullar garanterat på windows 7..

Edit: Jag har en gammal delldator från typ 08 som jag brukar koppla in ibland när man ska spela gamla godingar.

Jag har fått NFSU2 och NSFU att rulla på windows 10 men inte på lagligt sätt, skulle gärna vilja köpa spelen digitalt men det verkar ju inte gå tyvärr pga licenserna för bilarna.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.