Grafikdrivrutin avinstalleras automatiskt, 397.31

Permalänk
Medlem

Grafikdrivrutin avinstalleras automatiskt, 397.31

Tjena,

Efter två omformateringar samt flera omgångar med DDU verkar det som att min grafikkortsdrivrutin försvinner.
Jag måste installera om den varje gång jag startar datorn enligt Nvidia Experience.

Någon här som har varit med om samma problem och har en lösning på problemet?

Dator enligt nedan.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem.
Det löste sig själv efter en Windows update så är tyvärr inte mycket till hjälp :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRandom:

Jag hade exakt samma problem.
Det löste sig själv efter en Windows update så är tyvärr inte mycket till hjälp :/

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret, får prova med detta!
Det som stör mig är att vid omformatering installeras alla nya uppdateringarna automatiskt..

Får ta en titt till!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juus1:

Tack för svaret, får prova med detta!
Det som stör mig är att vid omformatering installeras alla nya uppdateringarna automatiskt..

Får ta en titt till!

//C

Du kan ändra detta, du kan även stänga av att Windows Update inte ska installera drivrutiner för grafikkortet etc.
Du kan också stänga av Windows Update helt och hållet och använda "Windows Update MiniTool".
Med det kan du söka efter och installera vilka uppdateringar du vill, du kan även gömma det du inte vill installera.
Gömmer du en uppdatering kommer den inte att kunna installeras via Windows Update.

Permalänk
Medlem

397.31 har väldigt många problem.. Jag rekommenderar använda 391.35 så länge.

Det finns en hot-fix tror den heter 397.55 eller något men den fixar bara några av problemen.

Jag tycker det är tragiskt att dom fortfarande erbjuder 397.31 via Geforce Experience, och hot-fixen finns inte därigenom heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juus1:

Tjena,

Efter två omformateringar samt flera omgångar med DDU verkar det som att min grafikkortsdrivrutin försvinner.
Jag måste installera om den varje gång jag startar datorn enligt Nvidia Experience.

Någon här som har varit med om samma problem och har en lösning på problemet?

Dator enligt nedan.

//C

Det är ett känt fel med den drivrutinen. Det finns en betaversion där detta problem och andra ska vara lösta. Alternativt så kan du gå tillbaka till en äldre drivrutin.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen killar/tjejer!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Samma fel här också. Håller på att installera förra versionen i hopp om att den funkar bättre.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller