Problem med notifieringar på Huwaei P10

Permalänk
Medlem

Problem med notifieringar på Huwaei P10

Hej

Fixade en P10 via tele2´s inbyteskampanj förut.
Har haft den ett bra tag o slängt på en massa appar som man kört på den gamla mobben samt lite nya.

Jag har märkt att notifieringarna inte alltid fungerar på telefonen. Ett tag trodde jag att det var någon enstaka app som strulade men eftersom det hänt på olika appar (kik, Facebook, wordfeud, Hotmail m.m) så måste det fasen vara nåt fel på telefonen eller os´et?
Det låter eller surrar inget och visas heller inget från appen i notifieringslisten.
Om jag går in på appen så brukar notifieringen också poppa upp som skickades/mottogs för 1,2 timmar sen.
När telefonen är för tyst brukar man ana oråd =0

Är det någon som varit med om liknande? Bra tips på hur man löser sånt utan att behöva göra en fabriksåterställning?.....
Efter omstart av telefonen så verkar det som det börjar fungera bra igen. Men ibland tvekar jag på om ens omstart hjälper eftersom man kan uppleva problememet igen senare på dan efter en omstart.

Bra sugen att byta tillbaka till en hederlig samsung igen som funkade bra

/R

Permalänk
Medlem

@robie76:
Huawei har representant och en egen forum del här på SweC, och alla frågor rörande P-serien hör bäst hemma här:
Huawei P-serien samlingstråd

Men för att svara på din fråga, nej det är troligtvis varken fel på telefonen eller OS.

På alla P modeller måste man tillåta att appar körs i bakgrunden när skärmen låses, annars stängs de i regel.

Om du inte har uppgraderat till Oreo finns den inställningen här Settings/Battery/Close apps on screen lock.

Det finns även inställning hur/var man får notiser, men jag har glömt var den finns.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.