Permalänk
Medlem

Factory Reset Protection

Hej!

Ska försöka hålla mig kort, min älskade iPhone valde att ge upp idag, och jag kom på att lill-tjejen hade en gammal Huawei liggandes i skåpet, och jag tänkte att jag får väl använda den över helgen iaf.

Startar den och frågar om hon kan logga in, vilket inte verkar gå, hon minns inte koden..

Så jag startar den med Power & Vol+ för att köra en factory reset, men nu när jag startar den så är det någon Factory Reset Protection som sparkar igång, och jävlas..
Har skrivit in både henne nummer och e-post adress men google vill inte kännas vid det..

Vad kan jag göra? :/

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0bber:

Vad kan jag göra? :/

Kommer du inte ihåg gmail kontot finns det inget du kan göra själv utan den måste skickas in till tillverkaren.
Jag vet att Sony erbjuder att nollställa mobilen iallafall.

Detta är en säkerhetsfunktion google tvingat på tillverkare. Jag har sålt ett gäng Sony telefoner och varje gång så har jag manuellt flashat senaste firmware och trott att allt vart bra. Köparen har kollat på mobilen, startat den så första setup kommit och sen åkt hem. När köparen väl är hemma så kan köparen inte fortsätta då den vill logga in på mitt konto.

Man tycker att man borde ha lärt sig detta men varje gång har köparen fått komma tillbaka så jag kan logga in, ta bort konto, han logga in och allt varit frid och fröjd.

Dvs, innan man återställer en mobil så måste man ta bort sitt google konto.

Permalänk
Medlem

Har du Googlat? Aldrig stött på detta problem, men en snabb Googling påstår att det ska finnas sätt att komma runt det. Tydligen ska man kunna få igång webbläsaren, ladda ner och installera en app, och på så sätt komma förbi skyddet: https://www.youtube.com/watch?v=mF19w0lmec0 http://download.hardreset.info/huawei/ Kan ju vara värt ett försök, håller tummarna!

Permalänk

Det är ett stort problem rent allmänt. Man ska inte förvänta sig att en app löser ett sådant bekymmer.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag googlade på bypass factory reset protection och fick ett par tips. Något funkar säkert.

Permalänk
Medlem

Oftast måste den skickas in till verkstad för att låsa upp den, dock finns det enstaka enheter som det fungerar att bypassa det men det är lite hit and miss så man får testa helt enkelt.

Permalänk

Detta var något nytt och det vore verkligen alla tillverkare använda dig av. Nackdel för alla som har stulna mobiler de köpt billigt alt stulit själv, fördel för alla andra som kanske sparat länge och som får sin telefon stulen av dessa idioter!!!

För vad är det för mening med att ha lösenord på sin telefon om man hur lätt som helst ändå kan reset mobilen? Har man detta ovan blir den ju oduglig för någon annan och på så sätt kanske folk slutar stjäla andras egendom.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Leta fram kvittot och gå in till en Apple affär, eller någon som är auktoriserad säljare så löser dom det. Annars kan du alltid skicka in den till Apple.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sharadkingboy:

Detta var något nytt och det vore verkligen alla tillverkare använda dig av. Nackdel för alla som har stulna mobiler de köpt billigt alt stulit själv, fördel för alla andra som kanske sparat länge och som får sin telefon stulen av dessa idioter!!!

För vad är det för mening med att ha lösenord på sin telefon om man hur lätt som helst ändå kan reset mobilen? Har man detta ovan blir den ju oduglig för någon annan och på så sätt kanske folk slutar stjäla andras egendom.....

Skickades från m.sweclockers.com

Nytt för dig menar du? För det har funnits i många år. Bara för att klargöra.

Lösernord är inte till för att förhindra stöld utan för att ingen ska komma åt vad som finns på mobilen.
Resettar någon mobilen så har ju lösernordet gjort sitt jobb.

Brott slutas inte att begå bara för det finns ett hinder.

Skrivet av Trackmaster:

Leta fram kvittot och gå in till en Apple affär, eller någon som är auktoriserad säljare så löser dom det. Annars kan du alltid skicka in den till Apple.

Ska han gå till en Apple Store med en Huawei som kör Android?

Permalänk
Medlem

@SneakyCandy:

My bad, borde läst tydligare. Men det borde vara samma sak med en Android?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

@SneakyCandy:

My bad, borde läst tydligare. Men det borde vara samma sak med en Android?

Ja, den får skickas in till tillverkaren.