Trasiga tangenter på K70 LUX RGB

Permalänk
Medlem

Trasiga tangenter på K70 LUX RGB

Tjena, haft mitt tangentbord i lite över ett år nu och är otroligt nöjd. Mitt problem nu dock är att "W" och "Ä" ser ut som följande:

Min fråga är alltså vart man lättast kan få tag i reservtangenter?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hijacked:

Tjena, haft mitt tangentbord i lite över ett år nu och är otroligt nöjd. Mitt problem nu dock är att "W" och "Ä" ser ut som följande:

Min fråga är alltså vart man lättast kan få tag i reservtangenter?

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/31880611_10155965129119818_5902283824988946432_n.jpg?_nc_cat=0&oh=98725e1cce303c6d7a72a11d6f6ec008&oe=5B8FCD4C

Tjenare!

PMa mig vilka knappar som fattas och en bild på tangentbordet så löser jag.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hej, jag har också ett K70 LUX RGB som är lite över ett år gammalt där två tangenter gått sönder. D-knappen och den stora ENTER-knappen. Går det att få tag på reserv-tangenter?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av harmacy:

@Corsair Johan: Hej, jag har också ett K70 LUX RGB som är lite över ett år gammalt där två tangenter gått sönder. D-knappen och den stora ENTER-knappen. Går det att få tag på reserv-tangenter?

Skicka ett PM.

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Skicka ett PM.

Har en trasig L-Ctrl knapp, har skickat en PM men inte fått svar, skulle vara väldigt tacksamt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av adamivarsson:

Har en trasig L-Ctrl knapp, har skickat en PM men inte fått svar, skulle vara väldigt tacksamt

Skickades från m.sweclockers.com

har för mig jag läste i nån annan tråd att han var på semester för tillfället eller va de nu var.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Tjenare, jag köpte ett Corsair k70 rgb mk2 tangentbord 26:e februari. Flera tangenter har gått sönder vid normalt bruk. Har talat med NetonNet som jag köpte ifrån och det kunde ta 2-3 veckor då de isåfall skulle bli ett garantiärende, jag undrar därför, finns det något sätt att få tag på tangenter och därför slippa den långa väntan som blir i garantiärendet? Såg även att NetonNet inte längre har kvar tangentbordet till salu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banditulf:

Tjenare, jag köpte ett Corsair k70 rgb mk2 tangentbord 26:e februari. Flera tangenter har gått sönder vid normalt bruk. Har talat med NetonNet som jag köpte ifrån och det kunde ta 2-3 veckor då de isåfall skulle bli ett garantiärende, jag undrar därför, finns det något sätt att få tag på tangenter och därför slippa den långa väntan som blir i garantiärendet? Såg även att NetonNet inte längre har kvar tangentbordet till salu.

Jag gjorde en ticket direkt hos Corsair support, dom sa att dom gjorde ett undantag av artighetsskäl och skickade några ersättningstangenter direkt till mig, du kanske har liknande tur

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av adamivarsson:

Har en trasig L-Ctrl knapp, har skickat en PM men inte fått svar, skulle vara väldigt tacksamt

Skickades från m.sweclockers.com

Du har PM!

Skrivet av Banditulf:

Tjenare, jag köpte ett Corsair k70 rgb mk2 tangentbord 26:e februari. Flera tangenter har gått sönder vid normalt bruk. Har talat med NetonNet som jag köpte ifrån och det kunde ta 2-3 veckor då de isåfall skulle bli ett garantiärende, jag undrar därför, finns det något sätt att få tag på tangenter och därför slippa den långa väntan som blir i garantiärendet? Såg även att NetonNet inte längre har kvar tangentbordet till salu.

Skicka PM till mig så ordnar jag.

Skrivet av kapisch:

Jag gjorde en ticket direkt hos Corsair support, dom sa att dom gjorde ett undantag av artighetsskäl och skickade några ersättningstangenter direkt till mig, du kanske har liknande tur

Härligt!

Permalänk
Permalänk
Inaktivt företagskonto

Om detta händer för någon igen så rekommenderar jag er att kontakta våran support som snabbt kan skicka ut nya keycaps.

https://support.corsair.com

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Om detta händer för någon igen så rekommenderar jag er att kontakta våran support som snabbt kan skicka ut nya keycaps.

https://support.corsair.com

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

@XPerion

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Har redan gjort. Tar sån lång tid för dom att svara, väntade över 2 veckor för D tangenten som gick sönder och Corsair Johan fixade det snabbt till mig. Nu är det A och Enter.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|