European Hardware Association nominerar årets produkter 2018

Permalänk
Melding Plague

European Hardware Association nominerar årets produkter 2018

För fjärde året i rad har redaktionerna inom European Hardware Association nominerat produkter för European Hardware Awards, där vinnarna presenteras under Computex 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det blir ingen röstning i forumet i år eller? Jag tycker i.o.f.s. att röstningen var svårt, då det stod en massa namn på tangentbord, skärmar etc och man inte riktigt har koll på.
Grafikkort, cpu, ramstickor, moderkort är det lättare att ha koll på.

Min åsikt kring mobilerna är att de de föreslog inte är de bästa om man tar hänsyn till pris, skillnaden är väldigt liten i förhållande till vad man får på de bättre. Att inte någon av Apples telefoner ens var med är konstigt, jag gillar inte heller iPhone, men att inte ens ha med den i listan känns konstigt.

Sist så var det konsumentprylar rakt igenom, så jag tyckte listan borde heta årets konsument produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det blir ingen röstning i forumet i år eller? Jag tycker i.o.f.s. att röstningen var svårt, då det stod en massa namn på tangentbord, skärmar etc och man inte riktigt har koll på.
Grafikkort, cpu, ramstickor, moderkort är det lättare att ha koll på.

Min åsikt kring mobilerna är att de de föreslog inte är de bästa om man tar hänsyn till pris, skillnaden är väldigt liten i förhållande till vad man får på de bättre. Att inte någon av Apples telefoner ens var med är konstigt, jag gillar inte heller iPhone, men att inte ens ha med den i listan känns konstigt.

Sist så var det konsumentprylar rakt igenom, så jag tyckte listan borde heta årets konsument produkter.

De skriver ju aldrig vad de menar med "bäst", t.ex. är de det bara bästa pris/prestanda eller bara bäst prestanda och ignorera priset?

När de inte säger så röstar alla olika och resultaten spelar ingen roll öht för det blir bara en popularitetslista. ASUS brukar vinna varje år i de flesta kategorier.

EDIT: Just i denna artikeln står det vad det baseras på men tidigare år har det varit luddigt vad som gäller när man själv fått rösta och man har inte fått något bra svar när man frågat.

Sen så borde inte hur populär en produkt är vara en del av skalan, finns massa produkter som är populära som är skit. De enda variabler som spelar roll är pris, prestanda och byggkvalité.

Permalänk
Medlem

BEST
GAMING
CHAIR

Avsaknad av Razer phone var tråkigt.

Permalänk
Medlem

Yay, mitt moderkort finns med på listan som finalist. Då har jag gjort något rätt iaf!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Lite märkligt att iphone x och google pixel 2 xl inte finns med.... Annars tycker jag rent generellt att det är på tok för många nomineringar.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

"För många nomineringar." Definitivt! Särskilt i vissa kategorier känns det som att (nästan) allt som släppts är nominerat.

Under vilken period ska produkterna ha släppts på marknaden? En hel del av de nominerade är från förra året, vilket verkar rimligt, medan annat knappt har hunnit ut i butik ännu.

Permalänk
Medlem

Nog ett vettigt beslut att inte låta medlemmarna rösta i år. Det blir lätt så att folk röstar på sin fanboyvurm eller det de köpt själva så det är en totalt värdelös måttstock.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För många produkter, känns som dom har helgarderat sig

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Dan Cases A4-SFX

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Best mouse, var är EC2-B???

Permalänk
Medlem

Best Soundcard??????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diako:

Best mouse, var är EC2-B???

Vad ska du ha EC2-B till när du kan välja "Trust GXT 180"?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se syftet med där här jippot.
Inte blev jag klokare efter att ha läst hur nomineringen/röstningen går till, men men... Det är nog inte riktat till sådana som mig.

Permalänk
Medlem

På samma sätt som förra året drar detta ner hela min syn på SweC. Räcker med att titta på de där sorgliga ursäkterna till kategorier och nomineringar i 10sec för att se att detta handlar om vilka företag som betalar mest för att få ett 'pris' att smälla på lådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Lite förvånad att 8350K inte är nominerad o.0

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Best Soundcard??????

Precis, högtalare och headset har varsin kategori men ingenstans finns ljudkort med, fortfarande många som kör med dedikerade ljudkort för att det inbyggda på moderkortet inte är bra nog, speciellt om man inte har det senaste värsting top-of-the-line moderkortet.

Permalänk
Medlem

Kan man få listan tryck på toalettpapper tro?
Ungefär så intressant var denna listan detta året med.

Permalänk
Medlem

- Question, what kind of CPU is best?
- That's a ridiculous question.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@anon159643 @Ozzed För European Hardware Awards som detta handlar om är det redaktionerna från alla nio sajter som nominerar och röstar fram produkter. Medlemmarna får nominera och rösta i European Harware Community Awards som hålls till vintern.

@Olle P Det finns ingen "period" då produkter måste vara släppte. Om någonting 5 år gammalt mot förmodan håller måttet idag kan det också nomineras och vinna en kategori. Rimligen är det dock saker som släppts senaste året som vinner inom sin respektive kategori, förutsatt att det hänt något intressant.

@Dumbullen En sak vi gemensamt trycker hårt på inom EHA är just att vi inte röstar på bästa annonsör utan produkt och där har vi samsyn. Om någonting vinner är det efter omröstning från nio redaktioner i nio olika länder, vilket ska ses som ett kvitto att företaget i fråga gjort ett väldigt bra jobb ifrån sig. Sen betyder inte det att varje person behöver hålla med om vare sig nominering eller vinnare, något annat vore lustigt när vi alla har olika åsikter och preferenser.

@eat @Wolfkin Håller helt med om att det är (för) många kategorier och det är någonting jag slagits för att förändra. Finns flera som skulle kunna strykas rakt av som inte är relevanta idag, sedan finns andra som kanske inte är så viktiga / stora i Sverige men som är desto mer populärt bland konsumenter i andra länder EHA verkar i. Vi utgörs av nio av Europas största hårdvarusajter där alla röster väger lika, då kan inte vi (SweClockers) få gehör för alla våra önskemål.

@Triton242 Listan finns inte tillgänglig i tryck.

Vad jag kan säga är att vi hör er och att vi håller på att se över formen för samarbetet och även om vi ska fortsätta vara del av EHA. Det finns mycket som skulle kunna bli bättre och som vi förhoppningsvis får gehör för framöver. Själv tycker jag att samarbetet ger oss mycket i form av kontakter och utbyte av information där företag sviker, men att EHA är något som ska kunna uppskattas av våra medlemmar väger tyngre.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Best CPU:
Nominerar bra produkter baserat på pris/prestanda över stora budget segment.

Best Motherboard:
Nominerar nästan bara moderkort med så mycket fluff som möjligt, med endast 2 inkluderingar för budget segmentet.

Best GPU:
Polaris? Seriöst? En två år gammal arkitektur som fått en liten uppdatering och nu är överprisad i alla butiker världen över. Och vad är ens meningen med att göra skillnad på GP10X chippen när man inte gör skillnad på Polaris chipen? Tyvärr en väldigt tråkig kategori då det bara finns två spelare med och de bara släpper typ 1-2 arkitekturer max per år. När man ändå delar upp "best" AMD/Nvidia grafikkort separat så är det ju helt meningslöst att jämföra kategorier på de sättet.

Best CPU Cooler, lite spännande grejer, men förstår inte varför H7 Quad Lumi finns med, det är en H7 som är dubbelt så dyr för att den har en RGB fläkt, nej det är inte på något sätt en spännande produkt. 700kr för en 350kr luftkylare är ett skämt.

Best Hard Drive, lider av samma problematik som GPU nomineringen, och om man ändå exkluderar hybrid diskar samt laptop hårddiskar eller märken så som Hitachi what's the point?

Best SSD, att ens inkludera den absolut horribla 760p disken men INTE ta med WD's nya Black NVMe med riktigt härligt höra hastigheter är lite synd tycker ja, Samsung äger listan men de äger också marknaden så inget nytt.

Måste säga att jag föredrog verkligen chassi nomineringarna, däremot var tangentbordets listan ganska horribel. Vanguard K08? Really? VR listan var lite av ett skämt, de finns väl typ 4 st relevanta VR produkter idag på marknaden, Oculus, Vive, PlayStation 30fps™ och Samsungs.

Best gaming Desktop system, köper folk fortfarande sånt här? Med alla butiker eller grossister (NZXT) som nu tillhandahåller bygg-din-dator projekt för en minimal summa så känns det verkligen som något som dör ut.

"Best Gaming product" 30000kr Laptop

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Best gaming Desktop system, köper folk fortfarande sånt här?
Med alla ... som nu tillhandahåller bygg-din-dator projekt för en minimal summa så känns det verkligen som något som dör ut.

Jag kan tänka mig att målgruppen för dessa datorer är vuxna hårdvaruanalfabeter som ska köpa en första speldator till sitt unga barn eller barnbarn.
Någon med nollkoll kan knappast låta den åttaårige sonen bestämma hårdvaran utifrån vad denne hört av sina kompisar.

Dator två blir egna specifikationer och därefter blir det nog hembyggen.

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Jag kan tänka mig att målgruppen för dessa datorer är vuxna hårdvaruanalfabeter som ska köpa en första speldator till sitt unga barn eller barnbarn.
Någon med nollkoll kan knappast låta den åttaårige sonen bestämma hårdvaran utifrån vad denne hört av sina kompisar.

Dator två blir egna specifikationer och därefter blir det nog hembyggen.

Jo men även de brukar ofta ha någon med relativt ok koll på datorbyggande. Väldigt många får vänner som vet vad de gör att bygga deras datorer åt dom osv.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X